צפייה בגרסה מלאה : זהירות! כשל תכנוני ב GAUI X5.
Yoav Lahav
05-11-2011, 07:36:35
שימו לב לתמונה הזאת:
56484
כפי שניתן לראות מישהו פה לא חשב עד הסוף.
בריסוק אין מניעה מהסוללה לפגוע בעוצמה במנוע תוך גרימת נזק רב למסוק\מנוע בנוסף לנזקים הנפוצים בריסוק.
בדיקה ב GOOGLE אכן אימתה את העניין. יש כזו בעיה.
ראיתי גם שמישהו כבר טרח לייצר פתרון אבל אני לא יודע מה זה שווה.
בנוסף על כך מיקום המנוע - בולט מגוף המסוק - בעייתי וחשוף לחבטה בריסוק.
ובכלל מהנדסים שלא חשבו על כאלה דברים פשוטים לך תדע איזו עוד כשלים מתחבאים במסוק שהם תכננו.
לכן אני יורד מקניית מסוק זה.
יואב
בלוגו הסוללות ממוקמות מתחת לציר הראשי.
בריסוק שבו הגוף קורס (ויש לא מעט מיקרים כאלו בלוגו משום שהגוף מפלסטיק) הציר פוגע בסוללות מה שעלול לגרום להתלקחות.
אז מה זה אומר שהוא מסוק לא טוב?
אין מסוק מושלם מבחינת הגנה על מכלולים והסיבה פשוטה, מינימום משקל = מקסימום ביצועים.
כשאתה עולה בגודל המסוקים הריסוקים הופכים להיות כואבים גם למסוק וגם לכיס.
אין מה לעשות, כשמסה של 3.5 -5.5 ק"ג פוגעת באדמה עם מספר רב של תאי ליפו התוצאה בד"כ תהיה לא נעימה.
יש סיבות אחרות לבחור מסוק אחר,לדעתי הסיבה שכתבת היא לא אחת מהן.
Yoav Lahav
05-11-2011, 09:25:26
ציקי אתה צודק ב 100%
אבל הכשל שאני מצביע עליו הוא ממש כשל טיפשי של מתכנני המסוק.
משהו דפוק מהיסוד בכל מקרה:
אם הם לא חשבו על זה אז הם מהנדסים גרועים.
אם הם חשבו על זה אז איך מעיזים לשחרר לשוק כזה מוצר?
אצלי בעבודה למשל אין דברים כאלה הכל נבדק ביסודיות ויותר מכך, מרבית הבעיות נחזות מראש בשלב התכנון והפיתוח
ונפתרות כבר על לוח השרטוט. מה לעשות זה מה שקורה שאין בוגרי טכניון תותחים בצוות הפיתוח של המסוק :)
b1yossi
05-11-2011, 09:29:02
אצלי בעבודה למשל אין דברים כאלה הכל נבדק ביסודיות ויותר מכך, מרבית הבעיות נחזות מראש בשלב התכנון והפיתוח
ונפתרות כבר על לוח השרטוט. מה לעשות זה מה שקורה שאין בוגרי טכניון תותחים בצוות הפיתוח של המסוק :)
LOL
hagpel
05-11-2011, 11:11:38
ה X5 תוכנן למטיסים שלא מרסקים
אתה צודק, הוא לא בשבילך!!!
סתם, מתלוצצים ויקטור :D
ולעניין, זה ממש לא בעיה לכופף איזה פחית או אלומיניום ולחבר בארבע ברגים לגוף כדי לעצור(או להסיט למעלה מהמנוע) החלקה למעלה של הסוללה,
בטח לא למקום עם בוגרי טכניון תותחים בצוות הפיתוח
igalr
05-11-2011, 12:35:22
בוגר טכניון היה מתכנן בוכנה הידראולית שתזיז את המנוע במקרה התרסקות
מערכת אקטואטורים חשמלית שהיתה משחררת את הסוללה
ומנגנון פינים חכם שהיה משחרר את הלהבים
וכמובן כרית אוויר שהיתה בולמת את הריסוק
Yoav Lahav
05-11-2011, 12:51:33
בוא נתחיל בזה שבוגר טכניון עוצמתי קודם כל לא היה מאפשר לכל מיני
טעויות תכנון טיפשיות להתקיים לפני שקופצים לכל מיני תחכומים נוספים,
וזאת מבלי ליקר את המסוק.
אם אני מתעלם לרגע מכך שאתה מתלוצץ (אני מקווה לטובתך) אז כל מה שכתבת למטה זה חבילת קשקושים.
בוגר טכניון היה מתכנן בוכנה הידראולית שתזיז את המנוע במקרה התרסקות
מערכת אקטואטורים חשמלית שהיתה משחררת את הסוללה
ומנגנון פינים חכם שהיה משחרר את הלהבים
וכמובן כרית אוויר שהיתה בולמת את הריסוק
igalr
05-11-2011, 12:54:06
בוא נגיד שבמיקרו אני קצת מגזים
במאקרו הכל נכון ומדוייק
Friman
05-11-2011, 12:56:39
אתם המהנדסים ;)
מזמן לא היה כאן דיון על חודו של בורג
tkolber
05-11-2011, 12:58:34
לגבי מיקום המנוע - אני לא מסכים. בהמון דגמים גדולים ובמיוחד בחדשים של ALIGN (אבל גם במסוקים אחרים כמו COMPAS, RAVE), המנוע כביכול בולט החוצה, ייתכן לצורך קירור טוב יותר ועוד סיבות אחרות שאני לא חושב עליהן.
זה לא אומר כמו שאמרו לפני שכולם טועים מצד אחד, מצד שני כנראה נלקחים הרבה דברים אחרים בחשבון ויש פה ניהול סיכונים מסויים והתוצאה לפנייך.
Yoav Lahav
05-11-2011, 13:22:34
אין פה שום מקום לטעויות. יש בולט ויש בולט. בפועל עושים (או אמורים לעשות) סימולציה דינמית של המסוק בפגיעה במשטח ורואים מה יפגע.
ובסופו של דבר התכנון אמור להיות כזה שהנזק יהיה הקטן ביותר שאפשר. ניתן גם לתת לתוכנת הסימולציה "לרסק" תמסוק באופן אקראי עשרות אלפי פעמים
ולראות מה נפגע, איפה, ולשנות את התכנון לטוב ביותר.
רק שתבין צחי, אני מפתח במסגרת עבודתי בימים אלה תוכנת סימולציית
אלמנטים סופיים (FEM) של כרית אויר לתעשיית הרכב, כולל את הבד והניפוח. שם אין מקום לטעויות בתכנון.
כך גם אמור להתבצע תכנון המסוק-בקפידה ועל ידי מומחים רציניים ולא כמה חברה לייצים שמוציאים תכנון כנ"ל.
לגבי מיקום המנוע - אני לא מסכים. בהמון דגמים גדולים ובמיוחד בחדשים של ALIGN (אבל גם במסוקים אחרים כמו COMPAS, RAVE), המנוע כביכול בולט החוצה, ייתכן לצורך קירור טוב יותר ועוד סיבות אחרות שאני לא חושב עליהן.
זה לא אומר כמו שאמרו לפני שכולם טועים מצד אחד, מצד שני כנראה נלקחים הרבה דברים אחרים בחשבון ויש פה ניהול סיכונים מסויים והתוצאה לפנייך.
יואב
אני לא מבין מה הבעיה, אל תקנה וזהו!
הכי פשוט, הכי קל והכי זול.
אם אתה מחפש מסוק שעבר סדרת מבחני ריסוק כמו רכב סביר שלא תמצא ואם תמצא תכין תקציב בהתאם.
סאונד בראש
05-11-2011, 13:45:37
טוב חלאס לדבר שטויות
אין שום סיכוי שהסוללה תפגע במנוע
זה ניבדק לעומק .
הבעיה עלתה בשולחן השירטוטים
מה שאתה לא רואה פה זה שלמנוע יש כיסא מפלט , ואם הוא רואה ריסוק מתקרב הוא פשוט פולט את עצמו למטיס אליין הקרוב
אולי יש להם אינטרס שלא למזער נזקים?
Friman
05-11-2011, 13:53:09
חברה לייצים, אהבתי
מתי קם צוות של בוגרי הטכניון לתכנן מסוק? עדיף כזה בלי להבים ורוטור כי זה נורא מסוכן שבריסוק הם מתנפצים ועפים לכיוון הפרצוף של המטיס.
יואב
הבעיה עלתה כבר על ידי ליאור בר-עמי
הוא העלה סיקור בנייה נרחב למסוק
להלן הקישור
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?29471-סקירה-GAUI-X5
להלן הציטוט לבעיה שלך
"כמו שאר משתמשי ה X5 (וטומי בפרט), מצאתי את מגש הסוללה הקידמי גבוה מידי - מה שגורם לכל העסק להיות צפוף מאוד עם סוללת 6 תאים, ייתכן שאף בהמשך אבצע שינוי גוף קטן בצורה של שיוף המיקום המקורי של הסוללה והנמכתה למיקום חדש הנמוך ב 5 מ"מ מהמיקום הנוכחי, אמור לפתור את בעית המיקום.
הערת העורך: תציצו בתמונות של הסוללה לאחר טיסת המבחן - החופה אכן לוחצת חזק מידי על הסוללה, עד ליצירת מגע עם המנוע (OUTRUNNER), מודיפיקציה למיקום הסוללה ו/או שימוש בסוללה קטנה יותר אכן נדרשת.."
הבעיה היא מצב נתון
אך יש לה פיתרון
או שתאמץ את הפתרון
או שתאמץ מסוק אחר...
MDreamer
05-11-2011, 14:34:27
אצלי בעבודה למשל אין דברים כאלה הכל נבדק ביסודיות ויותר מכך, מרבית הבעיות נחזות מראש בשלב התכנון והפיתוח
ונפתרות כבר על לוח השרטוט. מה לעשות זה מה שקורה שאין בוגרי טכניון תותחים בצוות הפיתוח של המסוק :)
LOL איה.. הבטן. ככה מתגלות התקלות הכי הזויות ו"לא הגיוניות פיסיקלית". אם היית יודע כמה פעמים המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת?
reality bites you in the ass
אתה יודע מה ההבדל בין תיאוריה למעשי? 2 פרחות.
bartovmoti
05-11-2011, 14:37:10
אתה יודע מה ההבדל בין תיאוריה למעשי? 2 פרחות.
ואם אתה לא יודע, פשוט תשאל את אבא.. :rolleyes:
wonderd
05-11-2011, 16:52:42
טוב חלאס לדבר שטויות
אין שום סיכוי שהסוללה תפגע במנוע
זה ניבדק לעומק .
הבעיה עלתה בשולחן השירטוטים
מה שאתה לא רואה פה זה שלמנוע יש כיסא מפלט , ואם הוא רואה ריסוק מתקרב הוא פשוט פולט את עצמו למטיס אליין הקרוב
אני מכיר מקרה כזה מקרוב במסוק 700מוסב - המסוק התרסק והפך לגוש בוער, המנוע עף ממנו עם חתיכה מהמסוק..למנוע שלום :)
Yoav Lahav
05-11-2011, 17:11:53
מה קורה מר דרימר?
שים לפרשנות:
"המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת" = חוסר ניסיון \ תכנון שלא בוצע כראוי.
במילים אחרות,
ככל שכמות ההפתעות לרעה במוצר שתוכנן גדולה יותר, כך גדול יותר חוסר נסיונו\הבנתו\יכולתו של המתכנן.
ובעוד מילים אחרות:
אין הפתעות. יש מפתח\מתכנן גרוע.
LOL איה.. הבטן. ככה מתגלות התקלות הכי הזויות ו"לא הגיוניות פיסיקלית". אם היית יודע כמה פעמים המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת?
reality bites you in the ass
אתה יודע מה ההבדל בין תיאוריה למעשי? 2 פרחות.
HeliDraco
05-11-2011, 17:25:01
המממ...
אם היינו פותחים שרשור כזה על כל "כשל תכנוני" (עם מרכאות או בלעדיהן) - היינו מזמן צריכים לעבור לאוריגמי :)
מיקום סרוו זנב במסוקי טירקס בדור הקודם (בעיקר 450/500), מיקום הג'ירו באותם מסוקים, חיווט הלוגו, מיקום הסוללה באותו לוגו (כמו שציקי ציין), חיבור הסקידים לגוף באותו לוגו (מסוק שלי, מה לעשות שאני מכיר את כל הבעיות :p), תכן הלינקים בהריקיין וטירקס 500ESP... להמשיך?!
אין תכנון חף מכשלים וחטא הגאווה ("אני משקיע המון מחשבה עוד בשלב השרטוטים"...) הוא החטא הקדמון הראשון של כל מתכנן.
תכנון מושלם דורש זמן אינסופי ואינסוף משאבים.
בואו נמצא פתרונות ונתרכז בלהטיס :)
MDreamer
05-11-2011, 17:38:46
מה קורה מר דרימר?
שים לפרשנות:
"המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת" = חוסר ניסיון \ תכנון שלא בוצע כראוי.
במילים אחרות,
ככל שכמות ההפתעות לרעה במוצר שתוכנן גדולה יותר, כך גדול יותר חוסר נסיונו\הבנתו\יכולתו של המתכנן.
ובעוד מילים אחרות:
אין הפתעות. יש מפתח\מתכנן גרוע.
אף אחד לא מכוון לטעויות וגם המתכנן עם הכי הרבה ניסיון בעולם ועם התואר הכי גבוהה מהטכניון ועם הבייצים הכי שעירות יעשה טעויות. אין מה לעשות כולם טועים. מה שאני אומר הוא שאי אפשר לתכנון משהו מושלם משום כמו שכל דבר בחיים אין שלמות. עשיתי לא מעט דבר בחיים ולמדתי הרבה, התעסקתי ואני מתעסק במערכות מיקרומכאניות, Embbeded, משולבות Hi-End software וכמו כל דבר בחיים יש שלב שקוראים לו אינטגרציה, שם מתגלים דברים מעניינים. תיזהר ששמו של המוצר\מסוק הראשון שתתכנן לא יהיה היבריס.
b1yossi
05-11-2011, 18:56:10
ובכלל מהנדסים שלא חשבו על כאלה דברים פשוטים לך תדע איזו עוד כשלים מתחבאים במסוק שהם תכננו.
לכן אני יורד מקניית מסוק זה.
אם הם לא חשבו על זה אז הם מהנדסים גרועים.
אם הם חשבו על זה אז איך מעיזים לשחרר לשוק כזה מוצר?
אצלי בעבודה למשל אין דברים כאלה הכל נבדק ביסודיות ויותר מכך, מרבית הבעיות נחזות מראש בשלב התכנון והפיתוח
ונפתרות כבר על לוח השרטוט. מה לעשות זה מה שקורה שאין בוגרי טכניון תותחים בצוות הפיתוח של המסוק :)
בוא נתחיל בזה שבוגר טכניון עוצמתי קודם כל לא היה מאפשר לכל מיני
טעויות תכנון טיפשיות להתקיים לפני שקופצים לכל מיני תחכומים נוספים,
וזאת מבלי ליקר את המסוק.
אם אני מתעלם לרגע מכך שאתה מתלוצץ (אני מקווה לטובתך) אז כל מה שכתבת למטה זה חבילת קשקושים.
אין פה שום מקום לטעויות. יש בולט ויש בולט. בפועל עושים (או אמורים לעשות) סימולציה דינמית של המסוק בפגיעה במשטח ורואים מה יפגע.
ובסופו של דבר התכנון אמור להיות כזה שהנזק יהיה הקטן ביותר שאפשר. ניתן גם לתת לתוכנת הסימולציה "לרסק" תמסוק באופן אקראי עשרות אלפי פעמים
ולראות מה נפגע, איפה, ולשנות את התכנון לטוב ביותר.
רק שתבין צחי, אני מפתח במסגרת עבודתי בימים אלה תוכנת סימולציית
אלמנטים סופיים (FEM) של כרית אויר לתעשיית הרכב, כולל את הבד והניפוח. שם אין מקום לטעויות בתכנון.
כך גם אמור להתבצע תכנון המסוק-בקפידה ועל ידי מומחים רציניים ולא כמה חברה לייצים שמוציאים תכנון כנ"ל.
שים לפרשנות:
"המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת" = חוסר ניסיון \ תכנון שלא בוצע כראוי.
במילים אחרות,
ככל שכמות ההפתעות לרעה במוצר שתוכנן גדולה יותר, כך גדול יותר חוסר נסיונו\הבנתו\יכולתו של המתכנן.
ובעוד מילים אחרות:
אין הפתעות. יש מפתח\מתכנן גרוע.
בהתחלה חשבתי שאתה מתלוצץ
אתם טובים יותר מהמפתחים של : NASA, מרצדס, רולס רויס, בנטלי, ABB, לוקהיד מרטין, בואינג ועוד מאות ואלפי חברות שעומדות בחזית הטכנולוגית של התחום בו הן עוסקות ?
הרשה לי לגחך קלות - זה בכלל לא שווה התייחסות.
עכשיו רק תגיד לי באיזה חברה אתה עובד, כדי שאוודא שלעולם לא אקבל שירותים ממכם.
hagpel
05-11-2011, 19:19:21
בסופו של דבר אני חושב שמגוון "הכשלים" שאפשר להצביע אליהם הוא לא בהכרך נובע מתכנון לקוי או חוסר תשומת לב,
לרוב בתחום ההנדסה יש קונפליקט בין פרמטרים חשובים ותפקיד המתכנן למצוא את הפשרה הכי טובה,
כדי להרים לאויר מערכת מוגנת היית צריך מנועים חזקים יותר ולכן סוללות גדולות יותר והכל היה יותר,
היית משלם 2000$ על מסוק מושלם?
קנה מסוק שעושה לך את זה ותהנה ממנו כמה שאפשר,
כנשבר מתקנים וממשיכים...
Arman
05-11-2011, 19:22:45
בוגר טכניון היה מתכנן בוכנה הידראולית שתזיז את המנוע במקרה התרסקות
מערכת אקטואטורים חשמלית שהיתה משחררת את הסוללה
ומנגנון פינים חכם שהיה משחרר את הלהבים
וכמובן כרית אוויר שהיתה בולמת את הריסוק
כל זה היה מקפיץ את מחירו של המסוק להרבה יותר וכנראה מוסיף משקל ומוריד ביצועים.
Arman
05-11-2011, 19:30:17
LOL איה.. הבטן. ככה מתגלות התקלות הכי הזויות ו"לא הגיוניות פיסיקלית". אם היית יודע כמה פעמים המוח סירב להאמין למה שהעיינים ראו כי המוח תכנן את המערת המושלמת?
reality bites you in the ass
אתה יודע מה ההבדל בין תיאוריה למעשי? 2 פרחות.
1+
עוד שירשור מצחיק לאוסף :)
wonderd
05-11-2011, 19:45:42
תכן הלינקים בהריקיין וטירקס 500ESP...
סתם להרחבת הידע שלי - מה לא בסדר ב 500ESP?
igalr
05-11-2011, 19:47:44
כל זה היה מקפיץ את מחירו של המסוק להרבה יותר וכנראה מוסיף משקל ומוריד ביצועים.
אתה צודק
אבל תחשוב איזה יופי הוא היה שורד ריסוק
HeliDraco
05-11-2011, 20:12:47
סתם להרחבת הידע שלי - מה לא בסדר ב 500ESP?
הכל בסדר איתו - חוץ מהגיאומטריה המוזרה משהו של הלינקים.
כמה שזכור לי, הלינקים המקשרים בין הסרוואים לסוואש הולכים בכל מני זויות מוזרות.
Friman
05-11-2011, 20:26:13
למה אתה מתכוון כשאתה אומר ״זוויות מוזרות״? כמו שאמר אלעד, לידע כללי.
56555
חוץ מזה שכמובן הסוואש פה לא ישר בעת הצילום. וזה Trex500E לא esp אבל המנגנון זהה למעט הארכובות שכאן מפלסטיק
Yoav Lahav
05-11-2011, 20:27:15
תגיד מה אתה מפטפט פה?
מה קשורות כל החברות שהזכרת?
אתה לא הבנת דבר ממה שכתבתי.
ניתן לסכם שאמרתי במשפט מאד קצר:
מהנדסים יותר טובים - מוצר יותר טוב. ועל כך אין חולק.
ברור שכולם טועים ולא תמצא בכל מה שכתבתי זכר למשהו שסותר זאת.
אבל הטוב יותר טועה פחות.
אתה הבנת את זה ברוך?
בהתחלה חשבתי שאתה מתלוצץ
אתם טובים יותר מהמפתחים של : NASA, מרצדס, רולס רויס, בנטלי, ABB, לוקהיד מרטין, בואינג ועוד מאות ואלפי חברות שעומדות בחזית הטכנולוגית של התחום בו הן עוסקות ?
הרשה לי לגחך קלות - זה בכלל לא שווה התייחסות.
עכשיו רק תגיד לי באיזה חברה אתה עובד, כדי שאוודא שלעולם לא אקבל שירותים ממכם.
ebay007
05-11-2011, 20:34:38
יואב, אתה חושב שהמסוק שמפורט בחתימה שלך "מתוכנן" יותר טוב מהX5?
ד"א,
גם אותי מעניין באיזו חברה אתה עובד...
HeliDraco
05-11-2011, 20:48:31
למה אתה מתכוון כשאתה אומר ״זוויות מוזרות״? כמו שאמר אלעד, לידע כללי.
56555
חוץ מזה שכמובן הסוואש פה לא ישר בעת הצילום. וזה Trex500E לא esp אבל המנגנון זהה למעט הארכובות שכאן מפלסטיק
קודם כל - לפי כמות השאלות שנשאלות כאן - נראה כאילו דרכתי על כמה בעלים של 500 ESP לדורותיהם :)
אז רק להרגעה כללית - אני לא חושב שום דבר רע על המסוק הזה ספציפית, רק ניסיתי להבהיר את הנקודה ש"כשלים תכנוניים" אפשר למצוא בכל מסוק שהוא, גם אם הוא טוב.
המוטרדים ביותר, מוזמנים לשים לב שבפוסט שלי המסוק המושמץ ביותר היה דווקא המסוק שאני מטיס (ותאמינו לי שאני נהנה ממנו :)).
כדי לסגור את הנקודה - אני מתכוון לזה שממה שאני זוכר, ב-500ESP שראיתי, אף אחד מהלינקים שקישרו בין הסוואש לסרוואים - לא היה מאונך לראש הסרוו בסוואש מאוזן. אין לי סיבה לחשוב שהבעיה הייתה בעיה של הרכבה, כי בעל המסוק הוא מטיס מנוסה ורציני (מאד - והוא כבר הגיב כאן בשרשור ;)). אפילו שאלתי אותו על הלינקים, והוא אמר שזה רגיל במסוקים האלה.
Friman
05-11-2011, 21:02:19
אני לא מטיס ולא מרכיב מנוסה, אבל אכן שמתי לב שאם מחברים את הבולים לחור הקיצוני ביותר בהורן, אכן הפושרודים לסוואש נמצאים בזווית שאיננה 90 מעלות ביחס להורן. זו אגב ההנחיה בחוברת. בהתייעצות עם מנוסים ממני, כיוון שאני מטיס מתחיל ולא זקוק לזוויות חדות עד כדי כך בסוואש, העברתי לחור האמצעי וכעת זה ב90 מעלות בדיוק. לדעתי זו דוגמא נוספת לסוגיית האיזון בין צרכים ואילוצים שונים - אולי הוא פשוט בנוי בצורה שמתאימה יותר למטיסים מתחילים יחסית?
איזה סרט טוב !
אתם חושבים שיהיה לו סרט המשך ? :D
על מה הוויכוח כאן? שיואב לא קונה מסוק X5 בגלל כשל תכנוני (לדבריו)?
אז שלא יקנה, זכותו לא?
אני בטוח שהמהנדסים בגאווי ישנו טוב בלילה גם בידיעה שהפסידו את יואב כלקוח שלהם.
ולך יואב, מהנדסים טובים זה דבר חשוב אבל כמו בכל תחום בחיים אם לא מכוונים אותם נכון מקבלים לרוב את התוצאות המתוארות באיור הבא וזה מתיישב לא רע גם עם מה שאתה בונה בשירשור הזה:
56557
wonderd
05-11-2011, 21:24:42
ציקי - דוגמה יפה :) אבל לא הבנת את הנושא של השירשור - בכלל מדברים פה על הטירקס 500ESP והלינקים מהסרואים לסווש..;)
levyoram
05-11-2011, 21:27:27
אחד השירשורים היותר מטופשים שנתקלתי לאחרונה.... וציקי ההודעה אחרונה שלך קטלה אותי מצחוק.... היה שווה!!!
Yoav Lahav
05-11-2011, 21:35:41
EBAY,
לא יודע לענות לך בצורה רצינית כי אני לא מכיר היטב את ה X5 מעבר לתמונות\לסרטים\הסברים באינטרנט.
אני כן יכול להגיד לך שהמסוק שלי לא סובל מבעיות מיוחדות בטח לא ברמה של הבעיה עם הסוללה ב X5.
מן הסתם מקום העבודה שלי כמו גם שאר חיי הפרטיים, כשמם כן הם - פרטיים.
b1yossi
05-11-2011, 21:56:36
תגיד מה אתה מפטפט פה?
מה קשורות כל החברות שהזכרת?
אתה לא הבנת דבר ממה שכתבתי.
ניתן לסכם שאמרתי במשפט מאד קצר:
מהנדסים יותר טובים - מוצר יותר טוב. ועל כך אין חולק.
ברור שכולם טועים ולא תמצא בכל מה שכתבתי זכר למשהו שסותר זאת.
אבל הטוב יותר טועה פחות.
אתה הבנת את זה ברוך?
זה לא מה שאמרת במספר פוסטים בשרשור הנוכחי - ציטטתי אותך כך שההצהרות המביכות שלך ישארו לדראון עולם.
בכ"א, אני משאיר את הבמה לציקי להשתעשע איתך, הוא עושה זאת מצויין :)
נ.ב
מי זה ברוך ?
dbrosh
05-11-2011, 23:19:01
יואב, עד שאתה תחליט ותקנה מסוק חדש כולנו נפתח פה אולקוס.
ואחר כך יהיה דיון על האלקטרוניקה
ואחר כך דיון על השלט החדש שלך
ואחר כך על הסוללות שאתה רוצה
ואחר על המחברים של הסוללות
אוי ויי אוי ויי
(אפשר רק לקוות שהממשלה תפתור במהירות את משבר שכר הרופאים...)
igalr
06-11-2011, 06:27:08
יואב, עד שאתה תחליט ותקנה מסוק חדש כולנו נפתח פה אולקוס.
ואחר כך יהיה דיון על האלקטרוניקה
ואחר כך דיון על השלט החדש שלך
ואחר כך על הסוללות שאתה רוצה
ואחר על המחברים של הסוללות
אוי ויי אוי ויי
(אפשר רק לקוות שהממשלה תפתור במהירות את משבר שכר הרופאים...)
קודם כל תפותח תוכנת המסמלצת ריסוק המסוק.
אח"כ תפותח תוכנה המסמלצת ריסוק אלקטרוניקה
אח"כ תפותח תוכנה המסמלצת נפילה של השלט על הקרקע מגבהים שונים וזוויות אקראיות .
לצורך חסכון תוכנה המסמלצת טעינה ופריקה לסוללות תפותח כבר עכשיו ותכלול יכולת לסמלץ מפלי מתח על המחברים במצב רגיל ובמצב גוברנור.
הממשלה תפתור קודם את שכר הרופאים שלמדו בטכניון .
mosheg
06-11-2011, 07:37:50
יואב , מה אתה רוצה להגיד שאתה מסוגל לתכנן את זה יותר טוב ?. - בהצלחה.
מעניין אם מתכננני המסוקים האמיתיים חושבים על אלמנט הריסוק בתכנון.
לא הייתי מתייחס לעניין ריסוק בבחירת המסוק , למדתי מניסיון שהרבה יותר חשוב זה אמינות ( כדי שלא יתרסק ) , מלאי של חלקי חילוף ומחיר.
ואם אני אזרום אתך אז הייתי פותר את הבעיה עם איזה כלוב מתכת או חופה מנירוסטה בכדי להגן על המנוע כי הרבה יותר חשוב זה הריסוק , המשקל לא כלכך.
alex1312
04-05-2012, 23:33:44
לפי מה שראיתי ושמעתי זה מסוק פצצה
הוא גם בנוי טוב וסט אפ קומבו שלו מצויין
לפי מה שראיתי ושמעתי זה מסוק פצצה
הוא גם בנוי טוב וסט אפ קומבו שלו מצויין
תודה, חצי שנה אנחנו בספק מאז שהשרשור הזה נעלם, אבל עכשיו שאתה מאשר שהכל בסדר אז אפשר להרגע.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.