Friman
08-11-2011, 00:30:09
יש לי בקר 70 אמפר של אליין עם BEC. תכנתתי אותו היום בעזרת הסרטון המצויין של מוטי בנושא. וזו עוד הזדמנות לומר תודה למוטי על הסרטונים הברורים והמפורטים, שעוזרים ומלמדים עבור המון מתחילים בתחום! ואולי גם כמה מנוסים יותר ... ;)
שמתי לב שבסרטון של מוטי וגם בסרטון של בוב פיינלס בנושא, המליצו המנחים על כיוון הBEC למתח של 6 וולט ולא להשאיר על ברירת המחדל שהיא 5.5 וולט. את היתרון אני מבין - סרבואים מהירים יותר. בדקתי ואכן הסרבואים שלי (סטוק של אליין, ds510 לסייקליק וds520 לזנב) תומכים במתח של עד 6v ואכן מתח כזה אמור לשפר את מהירותם ביחס לברירת המחדל, ואם הבנתי נכון הם גם יהיו מעט חזקים יותר. אבל... מבלי לפקפק במקצועיותם והמלצותיהם של מוטי ובוב, עלתה לי שאלה - מדוע אם כך ברירת המחדל היא 5.5v וניתן אף להנמיך ל5v? מה היתרונות של שימוש במתח הנמוך יותר? מה החסרונות של שימוש ב6v? מבחינת אורך החיים של הסרבואים, התאמה לסגנון הטסה (אני טירון למדי בהטסה), צריכת זרם וכל עניין רלוונטי אחר?
ושאלה נוספת- אין לי step down בזנב (אני מבין מה זה אומר אבל אין לי מושג איך עושים זאת ומדוע), הבנתי ששימוש ב6v מומלץ בעיקר כשיש step down בזנב. מדוע אם ככה עושים step down אם במקביל מעלים את המתח מהBEC? אלו לא פעולות הפוכות שמבטלות האחת את השנייה? ולמה בכלל עושים step down? ושאלה אחרונה האם אכן במסוק שאין בו step down בזנב יש בעיה להשתמש ב6v מהBEC או שיש בזה חיסרון כלשהו?
אגב, אצלי ספציפית המקלט מקבל מתח ישירות מכניסת הטלמטריה של האורורוה שמגיעה מהסוללה הראשית. הסרבואים להבנתי מקבלים מתח מהBEC בנפרד. אם זה משנה משהו.
אשמח לשמוע כיווני חשיבה נוספים בנושא כדי להבין זאת קצת יותר לעומק.
שמתי לב שבסרטון של מוטי וגם בסרטון של בוב פיינלס בנושא, המליצו המנחים על כיוון הBEC למתח של 6 וולט ולא להשאיר על ברירת המחדל שהיא 5.5 וולט. את היתרון אני מבין - סרבואים מהירים יותר. בדקתי ואכן הסרבואים שלי (סטוק של אליין, ds510 לסייקליק וds520 לזנב) תומכים במתח של עד 6v ואכן מתח כזה אמור לשפר את מהירותם ביחס לברירת המחדל, ואם הבנתי נכון הם גם יהיו מעט חזקים יותר. אבל... מבלי לפקפק במקצועיותם והמלצותיהם של מוטי ובוב, עלתה לי שאלה - מדוע אם כך ברירת המחדל היא 5.5v וניתן אף להנמיך ל5v? מה היתרונות של שימוש במתח הנמוך יותר? מה החסרונות של שימוש ב6v? מבחינת אורך החיים של הסרבואים, התאמה לסגנון הטסה (אני טירון למדי בהטסה), צריכת זרם וכל עניין רלוונטי אחר?
ושאלה נוספת- אין לי step down בזנב (אני מבין מה זה אומר אבל אין לי מושג איך עושים זאת ומדוע), הבנתי ששימוש ב6v מומלץ בעיקר כשיש step down בזנב. מדוע אם ככה עושים step down אם במקביל מעלים את המתח מהBEC? אלו לא פעולות הפוכות שמבטלות האחת את השנייה? ולמה בכלל עושים step down? ושאלה אחרונה האם אכן במסוק שאין בו step down בזנב יש בעיה להשתמש ב6v מהBEC או שיש בזה חיסרון כלשהו?
אגב, אצלי ספציפית המקלט מקבל מתח ישירות מכניסת הטלמטריה של האורורוה שמגיעה מהסוללה הראשית. הסרבואים להבנתי מקבלים מתח מהBEC בנפרד. אם זה משנה משהו.
אשמח לשמוע כיווני חשיבה נוספים בנושא כדי להבין זאת קצת יותר לעומק.