PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוגי דלקים



Menash
10-11-2011, 19:09:28
שלום.
מה ההבדל בין שני סוגי הדלקין מהיצרן מורגן
http://www.maof-rc.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=2577760
http://www.maof-rc.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=2577757


בברכה.

DarZeelon
10-11-2011, 19:39:15
מנשה,


הדלק הירוק הוא לא Omega. זה Cool Power, הידוע במחוזותינו כ-Cruel Power, עקב הגנתו הפחותה על מנועים.

הדלק הירוק מכיל 'חבילת סיכה' הכוללת שמן סינתטי בלבד!
מורגן בעצמם קובעים שדווקא ה-Omega, המכיל שמן-קיק, הוא הדלק המתאים לכל מנועי קדח-קוני (ABC, ABN, ABL וכדומה).
ה-CP הירוק לא מתאים! אל תשתמש בו למנוע כזה!

Menash
10-11-2011, 22:01:24
OK תודה על המידע.

.omer biton
10-11-2011, 22:50:14
מנשה,


הדלק הירוק הוא לא Omega. זה Cool Power, הידוע במחוזותינו כ-Cruel Power, עקב הגנתו הפחותה על מנועים.

הדלק הירוק מכיל 'חבילת סיכה' הכוללת שמן סינתטי בלבד!
מורגן בעצמם קובעים שדווקא ה-Omega, המכיל שמן-קיק, הוא הדלק המתאים לכל מנועי קדח-קוני (ABC, ABN, ABL וכדומה).
ה-CP הירוק לא מתאים! אל תשתמש בו למנוע כזה!


אהלן דר,
יש לי את cool power ירוק 10 אחוז אני משתמש בו למנוע os 46 ax .
ומרוצה עד השמיים.

Roni_Ron
11-11-2011, 01:25:36
עמר
זה שאתה מרוצה עדיין לא אומר שהמנוע מרוצה
כפי שנאמר בצדק הרכב השמן בדלק אינו מכיל שמן קיק אלא שמן סינטטי בלבד

.omer biton
11-11-2011, 07:43:02
עמר
זה שאתה מרוצה עדיין לא אומר שהמנוע מרוצה
כפי שנאמר בצדק הרכב השמן בדלק אינו מכיל שמן קיק אלא שמן סינטטי בלבד

מה זה אומר?
אשמח להסבר..
תודה

Roni_Ron
11-11-2011, 08:02:08
נתחיל בשמן סינטטי
נקודות זכות-
שימון טוב
מיעוט פחמן הנבנה בקירות תא השריפה
פחות מלכלך את האזור-גוף הטיסן.
זמין במידות רבות של צמיגות
נמס לגמרי במגע עם הניטרומטאן


נקודות חלשות
נוטה ליצור קורוזיה עם אין מעכבי חימצון בדלק
נישרף ב 100 מעלות פחות משמן רגיל
עודף סוגים ותוצרות מונע בחירה של הטוב ביותר
המחיר -יקר בהשוואה לשמן רגיל

שמן קיק
נקודות זכות
שימון מעולה
אין צורך בכמות גדולה -מגדיל סל"ד
נישרף בטמפ של 100 מעלות יותר משמן סינטטי
מחיר-בערך 50%זול יותר מכל שמן סינטטי
מוריד את מחיר הדלק
מעכב חימצון(חלודה)טבעי

נקודות חלשות
גורם להצטברות פחמן מוגברת בתא השריפה
מטנף ומלכלך את אזור המנוע
רגיש לאיכסון בטמ"פ נמוכות
לא נמס במגע עם ניטרו דרוש חומר ממיס
זמין בדרך כלל רק במידת צמיגות אחת


* הנ"ל ציטוט ממאמר - המסקנה המתבקשת היא שהמנוע "אוהב" את השילוב של שני הסוגים. בד"כ בדלקים המוכנים כ- 1/5 מכמות השמן היא קיק ו 2/5 סינטטי - אל תוותר !
אני יכול לספר לך שאני התחלתי להטיס היינו מערבבים שמן בעצמנו (לא היתה אופציה אחרת) והשמן הזמין היחיד היה קיק, בקיצור לדעתי כמו כל דבר בחיים תמהיל נכון תמיד מנצח.

DarZeelon
11-11-2011, 08:08:08
עומר,


קרא בבקשה מה כתוב ב-Q&A של OS (http://osengines.com/faq/product-faq.html#q2), לגבי סוג הדלק הדרוש למנועי ABN...

מנוע ה-OS.46AX שלך הוא ABL, הזהה ל-ABN, למעט שכבת נחושת דקיקה (copper flash-coat), בין השרוול לבין הניקל שמצפה אותו, לשיפור ההדבקה ביניהם.


בוכנת האלומיניום-עתיר-צורן נעה כנגד ניקל. המנוע הזה צריך כדי לשרוד לאורך זמן, חבילת-סיכה המכילה מספיק שמן-קיק. שימוש בשמן סינתטי טהור, יגרום בסופו של דבר לבעיות, שלא לדבר על החלדת המסבים.

הפסק להשתמש ב-Cruel-Power הירוק; וקנה במקומו Omega, או דלק אחר המכיל שמן-קיק.

.omer biton
11-11-2011, 08:32:40
אחלה תודה רבה חברים!
שבת שלום

7YOAV7
11-11-2011, 09:27:35
יש משהו מאוד מעניין בדבריך. רבים מהמטיסים שאני מכיר ממליצים דווקא על הדלק הירוק שאיתו גם אני מטיס. בעבר הטסתי עם OMEGA אבל מסביבות אפריל היו לי המון בעיות איתו עקב חימום המנוע. במעבר ל-COOL POWER נפתרה הבעיה. מה גם שמישהו שמטיס איתי נמצא בתחביב כבר מעל ל-40 שנה והוא אמר שמכל נסיונותיו הדלק הירוק הוא הטוב ביותר שנתקל בו.
אם דבריך נכונים מדוע כל כך הרבה אנשים מטיסים עם הירוק דווקא ולא עם הורוד? לא תוקף או משהו זה פשוט באמת מעניין אותי למה אנשים משלמים יותר על דלק שהוא פחות טוב?

DarZeelon
11-11-2011, 12:30:07
יואב,


בעבר, השתמשתי ב-CP, במנוע OS.40FP. התוצאה, הניקל התקלף מחלקו של פנים השרוול.

גם OS כתבו את מה שקישרתי בהודעתי הקודמת. אם אתה רוצה, תוכל לנסות ולהתווכח עם ביל בקסטר, באתר RC Universe, או באתר OS...
אבל אני מציע שתקבל את דבריו ותציית.
אפילו היצרן של הדלק הירוק, Morgan, קבע שהדלק המתאים לסוג זה של מנועים, הוא דווקא ה-Omega.
אם אתה רוצה, כתוב אליהם והתווכח איתם.

היו כמה אצוות של דלק מחורבן שהגיע במיכלי גלון של Omega... גם אני נתקלתי באחד.
אני מניח שמדובר היה בדלק מיצור מקומי שנארז במכלים משומשים מקוריים; ושיוצר עם שמן-קיק שאינו מכבישה ראשונה, אולי מחמורד; והכיל הרבה מים, שקילקלו לו את המוניטין.
דלק כזה קונים רק בארגז מקורי ואטום מהיצרן, לא במכלים בודדים...

אני קונה כיום דלק רק מגלעד אולינקי, שמערבב אותו עבורי, מול עיני.

tamos
11-11-2011, 14:52:11
אז בשביל איזה סוג מנוע משתמשים בירוק?

7YOAV7
11-11-2011, 17:05:27
לא אמרתי שאני לא מקבל את הדברים האלו. ואני כן קניתי מקורי ולא זיוף. .אני פשוט אומר שהאומגה עשה לי בעיות בחודשים החמים והמנוע היה מתחמם וחוטף קאטים. הדלק הירוק לפי מה שאומרים, וזה באמת כך היה אצלי, שומר יותר טוב על קירור המנוע.

לא הבנתי מה הכוונה במשפט שאמרת שהוא מערבב אותו מול העיניים שלך, הרי הדלק מגיע מוכן מהמפעל של מורגן לא?
יש לי בבית עוד את האומגה, השתמשתי בו שנים רבות עד שעברתי לירוק. לא יודע לגבי פנים המנוע אבל מבחינת הביצועים הוא השתפר מאוד וגם מהפאן הטכני הוא השתפר והפסיק להתחמם ולעשות קאטים.

הדברים שהם כותבים כנראה נכונים ואני מסכים איתם, אם כך לאיזה מנוע משמש הדלק הירוק ומדוע הוא עולה יותר כסף אם בדיעבד הוא פחות טוב?

DarZeelon
11-11-2011, 17:26:43
תמיר,


עבור מנועי YS... בייחוד עבור מנועי ארבע-פעימות שלהם.

גם עבורם, אני ממליץ להוסיף אחוז אחד שמן-קיק כבישה ראשונה.
גם מנועי טבעת (ring) יעבדו איתו היטב, אבל קצת שמן-קיק 'לתיבול' ישמור על המסבים.

tamos
11-11-2011, 22:09:26
תמיר, לא עמוס(למרות שאתה צודק זה אכן מובן מהכינוי :P)
תודה על ההסבר.