PDA

צפייה בגרסה מלאה : יותר פעילות בפורום מסוקים חשמליים



vinay
04-01-2009, 23:21:38
הי,

בחודשים הראשונים של פעילות הפורום הייתה יותר פעילות בפורום מסוקי דלק מאשר בפורום מסוקים חשמליים (כמות דיונים והודעות).

לא מזמן (לא שמתי לב בדיוק מתי) התהפכה המגמה וכיום פורום מסוקים חשמליים עקף ודי בגדול.

האם זה מעיד על מגמת מעבר התחום למסוקים חשמליים?

מעניין איך יראה התחום עוד 5 שנים...

AMIR
05-01-2009, 00:20:32
תראה, עקב עליית מחירי הניטרו ואיתם גם מחירי הגלונים שלנו (מ130-140 לכמעט 200)
טבעי יהייה שמטיסים יחפשו אלטרנטיבה, והיא מסוקים חשמליים!
סיבה נוספת היא ריבוי כלים זולים, ומגוון רחב של כלים!
השנה נכנסו הPROTOS, הTREX 500 וה250, קופטרX כמובן במחירים נמוכים ואטרקטיביים
וכו' כך שתחום החשמליים משך אליו הרבה תשומת לב בשנה האחרונה! ומכאן ריבויי
מטיסי החשמליים, השאלות והשרשורים.

אורח
05-01-2009, 06:39:04
תראה, עקב עליית מחירי הניטרו ואיתם גם מחירי הגלונים שלנו (מ130-140 לכמעט 200)
טבעי יהייה שמטיסים יחפשו אלטרנטיבה, והיא מסוקים חשמליים!
סיבה נוספת היא ריבוי כלים זולים, ומגוון רחב של כלים!
השנה נכנסו הPROTOS, הTREX 500 וה250, קופטרX כמובן במחירים נמוכים ואטרקטיביים
וכו' כך שתחום החשמליים משך אליו הרבה תשומת לב בשנה האחרונה! ומכאן ריבויי
מטיסי החשמליים, השאלות והשרשורים.

אמיר אין ספק שמחירי המסוקים ירדו ביחס לניטרו.
אני לא חושב שזה דווקא מחירי הניטרו
אני חושב שזה שיחוב של נוחות ומחיר בסיסי

שמוליק ג
05-01-2009, 09:37:29
לדעתי המבחן האמיתי הוא בשטחי ההטסה ושם אני לא בטוח שיש יותר חשמליים. מה שכן יש יותר חשמליים אבסולוטית יחסית לעבר, אבל לדעתי עדיין העלויות הן לא נמוכות בהשוואה בין ניטרו לחשמלי
למרות שהיה מעניין לערות השוואה לטווח ארוך של שנה למשל בין חשמלי וניטרו על אותו גודל מסוק כמובן ולראות את ההפרשים ואת החזר השקעה בינהם
שמוליק

wind556
05-01-2009, 09:48:15
שמוליק
אני יכול לאמר לך דברים לגבי ההוריקאן שלי שבדיוק חוגג שנה
עלות רכישה-600$ כולל הובלה וכל האלקטרוניקה הנדרשת+ מלאי חלקי חילוף וללא רדיו
עלות ריסוקים- אחד רציני ועוד שניים קלים -בערך 100$
הריסוקים היו ממש בהתחלה
סט סוללות אחד שבינתיים החזיק שנה-150$
לחשב את עלות החשמל של הטעינה? :D
לסיכום,מרגע שאתה כבר לא מרסק בכל טיסה,העלות אפסית
ההוצאה היחידה היא באמת עלות החשמל של המטען
לא נראה לי שיש מקום להשוואה מול מחיר הדלק

AMIR
05-01-2009, 10:42:29
זה לא כל כך נכון ( בעיניי לפחות)
ההוצאה הריאשונית על חשמלי הרבה הרבה יותר גדולה מאשר ההוצאה על ניטרו...
הסולות יקרות מאד , מטיסי החשמליים לא ילכו להטיס עם סט אחד ויטענו בשטח שהרי זה בזבוז זמן!
כדי ליהנות באמת צריך כמה סטים טובים!!!
ולכן הוצאה ראשונית מאד גדולה שאם תפרוש אותה מול מטיס מסוק ניטרו תקבל כמעט את אותה ההוצאה על סוללות מול שימוש בניטרו...
עכשיו נכון, אתה תאמר לי שהסוללות נרכשות פעם אחת ודי! אבל לא כך העיניין! חייב להתעסק עם ליפו ביתר עדינות ולהקפיד על הטענה נכונה ושימוש נכון, סטטיסטית ייצא לך לרכוש מעבר להוצאה הריאשונית עוד שניים שלוש סוללות לשנה!

asafsee
05-01-2009, 10:47:27
נוסף על כך אוסיף, שבחשמליים הסוללות טובות ל 50 טעינות הראשונות ואחר כך מאבדות בהדרגה את כוחן. בעוד שבניטרו מקבלים אותו הכוח כל הזמן.
דבר נוסף שנאמר, בניטרו אין את הצורך בטעינות הסוללות בבית שאורכות שעות ארוכות - תלויי בסוללות שמשתמשים.
נוסף על כך, אני התחלתי מחשמליים ויש ברשותי TREX600 חשמלי ורק לאחרונה רכשתי TREX600 ניטרו בדיוק מהמועקה של הסוללת והטעינה שלהן.
רק הזמן יאמר מה עדיף, חשמלי או ניטרו.
הרבה אוהבים את החשמלי וגם אני, עקב הניקיון שבשימוש, מחברים מטיסים ומקפלים, אין צורך לנקות.
היתרונות והחסרונות רבים
נשאר רק לבחור לפי צרכיו של כל אחד

אורח
05-01-2009, 10:58:05
נוסף על כך אוסיף, שבחשמליים הסוללות טובות ל 50 טעינות הראשונות ואחר כך מאבדות בהדרגה את כוחן. בעוד שבניטרו מקבלים אותו הכוח כל הזמן.
דבר נוסף שנאמר, בניטרו אין את הצורך בטעינות הסוללות בבית שאורכות שעות ארוכות - תלויי בסוללות שמשתמשים.
נוסף על כך, אני התחלתי מחשמליים ויש ברשותי TREX600 חשמלי ורק לאחרונה רכשתי TREX600 ניטרו בדיוק מהמועקה של הסוללת והטעינה שלהן.
רק הזמן יאמר מה עדיף, חשמלי או ניטרו.
הרבה אוהבים את החשמלי וגם אני, עקב הניקיון שבשימוש, מחברים מטיסים ומקפלים, אין צורך לנקות.
היתרונות והחסרונות רבים
נשאר רק לבחור לפי צרכיו של כל אחד

אצלי זה מחברים ,מטיסים ,שוברים ,אוספים חלקים ורק אז מקפלים.:):):)
יש לי מחלה נדירה קוראים לזה טרפת נפוצה.
מה שמזכיר לי שיש לי הזמנה ענקית לפורטוס שלי.:):):)
של כמה אלפי ש"חים.

nadavbarak
05-01-2009, 11:49:14
נוסף על כך אוסיף, שבחשמליים הסוללות טובות ל 50 טעינות הראשונות ואחר כך מאבדות בהדרגה את כוחן. בעוד שבניטרו מקבלים אותו הכוח כל הזמן.
דבר נוסף שנאמר, בניטרו אין את הצורך בטעינות הסוללות בבית שאורכות שעות ארוכות - תלויי בסוללות שמשתמשים.
נוסף על כך, אני התחלתי מחשמליים ויש ברשותי TREX600 חשמלי ורק לאחרונה רכשתי TREX600 ניטרו בדיוק מהמועקה של הסוללת והטעינה שלהן.
רק הזמן יאמר מה עדיף, חשמלי או ניטרו.
הרבה אוהבים את החשמלי וגם אני, עקב הניקיון שבשימוש, מחברים מטיסים ומקפלים, אין צורך לנקות.
היתרונות והחסרונות רבים
נשאר רק לבחור לפי צרכיו של כל אחד

אנחנו משתמשים בסוללות Extreme V2 של ThunderPower וכבר עברנו את ה-60 טעינות לסוללה.
המסוק חזק מתמיד ונותן בראש.
מסקנה: שימוש בסוללות איכותיות דוקא חוסך לטווח הרחוק.

בברכה,
נדב ברק.

AMIR
05-01-2009, 12:39:58
נדב אני מסכים איתך! אבל ההוצאה הריאשונית על סוללות כאלו
הן לא ריאליות כלכך.. 1000 שח" וצפונה?!(לסוללת 6 תאים עם קיבולת של לפחות 5000mA ) זה ממש לא ריאלי! (עבורי לפחות...)
מטען טוב?...גם הוא יקר (מתחילים ב300-350 דולר בחו"ל??!)
לכן העליויות הללו מתקזזות עם מחירי הניטרו!

vinay
05-01-2009, 18:44:16
למי שמתעניין בחישובי כדאיות בין ניטרו לחשמלי, אבל באמת מתעניין שני דיונים:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=97821
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055356582

החברה שם הגיעו לפרטי הפרטים כמו סוגי ניטרו, שיפוצים שנדרשים למנועים ואפילו עלות הטענת סוללות ועיתוי וסוגי ריסוקים כתוצאה מתקלות אופייניות.

הפואנטה (הברורה) בסוף היא שלא בוחרים לפי חישובי כדאיות אלא העדפות אחרות לגמרי.

בשטח תראו יותר ניטרו גם כי חשמליים אפשר להטיס ביתר קלות לא "בשטח". ואולי רוב החדשים נכנסים לתחום החשמלים ושואלים יותר שאלות, לכן הפורום של החשמליים עמוס יותר בדיונים.

ori_lavee
05-01-2009, 18:55:30
מעבר לנושא מחירי הניטרו, מחירי הסוללות וכדומה לדעתי התשובה היא פשוטה יותר.

1. לכל אחד שיש לו מסוק ניטרו יש בנוסף (או היה) מסוק חשמלי. (לפחות לאלה שאני מכיר).
2. לא לכל אחד שיש מסוק חשמלי יש (או יהיה) מסוק ניטרו.

זה לא מבוסס על שום נתון בדוק...
אבל על כל 10 מסוקים חשמליים שנמכרים, נמכר אחד ניטרו.
(תחושה, שוב לא מבוסס על שום נתון בדוק).


אורי

tholon
05-01-2009, 19:19:32
אם מדברים על מכירות אז אני יכול לתת נתונים יבשים

אם מחשיבים מסוק חשמלי כ BLADE400 ומעלה (ללא - למה והני בי)
אז אני מוכר מסוק חשמלי מול דלק כ 1-12

זו התשובה לכך? אולי.

sharonx
05-01-2009, 19:42:09
אם מדברים על מכירות אז אני יכול לתת נתונים יבשים

אם מחשיבים מסוק חשמלי כ BLADE400 ומעלה (ללא - למה והני בי)
אז אני מוכר מסוק חשמלי מול דלק כ 1-12

זו התשובה לכך? אולי.

מי זה ה 12 ?

דניאל דקל
05-01-2009, 20:09:17
למסוק חשמלי יש יתרון אחד גדול, וזה שהוא שקט, הוא מוכן לטיסה, ולכן ניתן להטיס אותו אפילו ליד הבית

לכן, הסטטיסטיקה של שטחי ההטסה אינה נכונה, הינה אני למשל, מטיס בואדי ליד ביתי את
ה- BELT CP ):

שמוליק ג
05-01-2009, 20:21:29
לדעתי בודדים מטיסים לבד ליד הבית מכוון שחלק לא מבוטל מההטסה זה המפגש החברתי....
שמוליק

tholon
05-01-2009, 20:44:55
לשאלתך.......כמובן שה 12 זה החשמליים

flybywire
05-01-2009, 23:24:42
לדעתי רוב השיח והעניין וכמות הצפיות המרובות בפורום הם של קהל המתעניין
במסוקים חשמליים עד גודל 450 !!

שבגודל זה , המחיר הנוחות והמגוון הם רבים , המון מטיסים בחצר ביתם - לא כולם מחוברים לפורומים כאלו ואחרים , יש בירקון כל שישי בצהריים תל-אביביים שמטיסים בקבוצה די גדולה , לא שמעתי מהם פה !
יוצא שרוב החברים שנותנים את הטון בפורום מדברים על מסוקי 500 ו600 חשמליים, כי זה חדש מעניין ומאתגר אבל רובם מרובי ניסיון ולחלקם אין בכלל מסוק גדול חשמלי (אלא רק מדברים עליו) - אבל זה בהחלט
לא עיסוק הליבה של הפורום ואני מאמין שלא גם הנושא שמעסיק את רוב הקהל שעובר פה , כל פעם יש חבר חדש ששואל על BELT או LAMA או משהו , אבל תמיד אותם אנשים ידברו על הPROTOS או TREX500 וכו'

המסוקים החשמליים הקטנים - עשו שינוי אדיר בתחביב , הם הביאו את התחביב לתוך הבית , ללא צורך ללכת לשטח , ללא ערכות התנעה , וכמעט ללא ידע - קח תטיס , וזה הכניס לתחום יותר ויותר אנשים שבכלל לא שמעו על טיסנאות - וטוב שכך.

אין ספק שלחשמל מסוק גדול וזה כבר לא זול וגם לא נוח כמו להטיס בחצר - אבל זה מגניב ;)

אורח
06-01-2009, 07:49:13
למסוק חשמלי יש יתרון אחד גדול, וזה שהוא שקט, הוא מוכן לטיסה, ולכן ניתן להטיס אותו אפילו ליד הבית

לכן, הסטטיסטיקה של שטחי ההטסה אינה נכונה, הינה אני למשל, מטיס בואדי ליד ביתי את
ה- BELT CP ):

ויש עוד יתרון "קטנטן".
הייתרון כוח! והרבה! והכי הכי הכי חשוב! כוח זמין לכל אורך רצועת הסל"ד!.
אני יודע בוודאות שאין שום מנוע מתנול שמסוגל להתחרות בכלל בכוח של מנועים
אלו.

asafsee
06-01-2009, 08:03:54
אנחנו משתמשים בסוללות Extreme V2 של ThunderPower וכבר עברנו את ה-60 טעינות לסוללה.
המסוק חזק מתמיד ונותן בראש.
מסקנה: שימוש בסוללות איכותיות דוקא חוסך לטווח הרחוק.

בברכה,
נדב ברק.

ואיזה סוללות אני בדיוק מטיס אם לא ה Extreme V2 של ThunderPower :)
עדיין לא הגעתי ל50 מחזורי טעינה, אבל שאני אגיע אני אודיע לך;)

asaf g
06-01-2009, 11:40:41
לדעתי אותם מטיסי ניטרו שגילו את החשמל מעדיפים את החשמל מסיבות דיי ברורות והן נוחות , נוחות ,ושוב נוחות וסטריליות ללא טינופות מיותרות והתעסקויות .

פשוט להגיע , להתחבר , ולקרוע את הכלי לגורמים..:D

אסף

shlinZ
06-01-2009, 14:28:00
זמן הטעינה משפיע רק במסוקים חשמליים ממש גדולים, כאשר גם המטען הנחוץ עולה הרבה ללא קשר לספק כוח רציני שמתאים לו.
אבל למסוקים חשמליים קטנים זה סיפור אחר,לדוגמה יש לי BC6 מטען עם ספק כוח מובנה מושלם לMINI TITAN שלי, אני טוען 2 סוללות 3 תאים 2200MAH 25C ב50 דקות וכל סוללה מספיקה בערך ל 8 דקות טיסה.

bartovmoti
07-01-2009, 12:19:13
יש יתרונות גם לזה וגם לזה,
לחשמליים יתרון גדול שעם הופעת החשמליים וההתקדמות שלהם, יותר ויותר אנשים נכנסים לתחום כי זה פתאום נהיה ממש בהישג יד. הרי לפני הופעת החשמליים היו מסוקים גדולים בלבד ושעלו בהתאם.
החשמליים הביאו לכך שתוכלו להטיס 3D גם בסלון בבית שזה דבר שעד עכשיו היה בגדר חלום.

הגודל כן קובע כאן.

אם תרצו מסוק קטן בשביל ללמוד, בחשמליים ההיצע הוא עצום וגם המחירים זולים דבר שבניטרו אין !
שם תמיד המסוקים גדולים, כבדים, ויקרים יחסית למסוקים חשמליים קטנים עד גודל 450.

לדעתי, השאלה הגדולה מתעוררת כשרוצים להתקדם ממסוק חשמלי בגודל 450 למסוק גדול יותר וכאן כבר באמת אני לא יודע מה כבר עדיף. בחשמליים המחירים של הסוללות קופצים, זמן הטסה עם הסוללות היקרות האלו עד כמה שהבנתי הוא מס' דקות מועט משהו כמו 5-6 דקות (יכול להיות שאני טועה בקטע הזה) וגם להן יש אורך חיים של לא יותר משנה וחצי - שנתיים.
קצת מבאס שהשקעת כל כך הרבה כסף ב TREX500 ואתה לא יכול להטיס יותר מ 5-6 דקות בכל pack ושגם הוא עלה לך ים של כסף !

בכל מקרה כמו שכבר אמרתי אם לא היו מסוקים חשמליים סביר להניח שאני ועוד רבים לא היו נכנסים בכלל לתחביב הזה ואת זה אי אפשר לקחת מהחשמליים המגניבים !

עודד מזור
08-01-2009, 20:40:36
די מסכים לגבי מה שנאמר.

הסיבה העיקרית שמסוקים חשמליים הפכו לכה פופולאריים היא שרובם המכריע (להערכתי, מעל 80%) הינם מסוקי מיקרו שכלל לא קיימים בגירסאות דלק. מסוקים חשמליים גדולים (בארץ) מהווים עדיין מיעוט. להערכתי, מתחילה מגמת שינוי גם בנישה זו והדוגמא הטובה ביותר היא פריחת מסוקי ה-500.