PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה Dual rate יחד עם מערכת beastx



Ts7
21-02-2012, 11:41:35
לצורך העניין כאשר מזיזים את סטיק הסווש קדימה או לצדדים בשלט לדוגמא עד אמצא הסטיק ובמסוק הסווש כבר הגיע לסוף התנועה לצורך העניין 10 מעלות לצדדים.
ומה שקורה זה שממשיכים למשוך את הסטיק בחצי שנותר לו והסווש כבר לא זזה כי היא הגיע לסוף מה שיוצר תנועה מלאה אבל מחולקת לחצי סטיק ולא לכל אורכו של הסטיק.

בעזרת דואל רייט בשלט הורדתי את הגרף מ 100 ל 60 אחוז וזה פועל מצויין עכשיו. הסטיק פועל ומשפיע לכל אורכו ולא עד האמצע.
כמובן שעשיתי את זה לאלארון ולאלווטור.

השאלה היא האם זו הדרך הנכונה לפתור בעיות מהסוג הזה והאם זה בסדר להגדיר dual rate בעבודה עם מערכת beastx

תודה למבינים.

meshushelly
21-02-2012, 12:13:58
הי גיא,

Dual rate לא אמור להשפיע על הטווח של תנועת הסרוואים, רק על הקצב, לכן מוזר שזה השפיע.
לא יודע איך זה ב beastX, אבל אתה בטוח שאתה עושה את הבדיקות האלה במקבילה של מצב DIR של ה 3GX ? (כלומר, מעקף של כל התיקונים של היחידה)

Ts7
21-02-2012, 13:25:20
כן אחי.. העניין הוא שהדואר רייט בשלט שלי אורורה 9
בעצם מוריד מקצר את טווח התנועה של הסטיק ובעצם מורח אותו לאורך כל הסטיק.
העניין שאם אני לא עושה את זה אז כשאני מזיז את הסטיק ימינה חצי סטיק הוא כבר על 10 מעלות.
ואם אני מושך את הסטיק עד הסוף זה פשוט לא משפיע ממש כאילו שטח מת של הסטיק.
ועכשיו אחרי שהורדתי דואל רייט ל 60 הסטיק מגיב לאורך כל הדרךכמובן שכיוונתי בדיוק שבסוף זה מגיע לסוף הטווח.

הכל נראה ופועל מצויין! אני פשוט רוצה לברר עם מישהו בעל ניסיון אם זו הדרך הנכונה לתקן שטח סטיק מת.

אם כן אז סבבה.

לפני שאני עולה לאויר..

אז מי שיודע אשמח לשמוע.
:cool:

lior_bar_ami
21-02-2012, 16:28:10
יש לך טעות בהבנה של תפקוד הג'יירו.
מה שעשית לא נכון - ויפגע בביצועי המערכת.

bartovmoti
21-02-2012, 16:47:33
אוסיף על מה שליאור אמר,
אני לא מכיר את המערכת אבל אם היא אמורה לתפקד כמו ג'ירו שומר זנב במצב HH אז הזזה ולו הקטנה ביותר של הסטיק תגרום לסוואש לנוע עד סוף מהלך המיקס שהוגדר (כנראה שזה מוגדר במערכת עצמה כמו לימיט בג'ירו), בדיוק כמו שהזזה ולו הקטנה ביותר של סטיק זנב תגרום לסליידר של הזנב לנוע עד הסוף ולא משנה כמה הזזת..

זאת בניגוד לתזוזה "טהורה" של סרוו שנע "ביחד" עם הסטיק ונעצר ברגע שהסטיק נעצר.

גיא, לראיה תבדוק מה קורה כשאתה מזיז סטיק זנב, זה מתנהג בצורה דומה וזה תקין, הפעלת DR בזנב לא תגרום לסליידר לנוע פחות, במקרה זה הוא כנראה ינוע פשוט לאט יותר וזה רק ייראה לך שהוא נע "ביחד" עם הסטיק.

Ts7
21-02-2012, 17:10:18
תודה לכם, התפקוד הכתוב מעלה מתבצע כאשר המערכת לא דרוכה זאת אומרת שהמערכת לא פעילה והיא על מצב כיוון והגיירו של הסווש לא פעיל. ושם כאשר אני נותן סטיק קדימה או לצדדים הוא פועל כמו מסוק רגיל בלי מערכת פלייברלס ושם אני בודק את תזוזת הסטיק ואת זוית הסווש. לצורך העניין כשאני מזיז סטיק ימינה הסווש זזה ימינה אבל כאשר אני מגיע לאמצע סטיק של הימינה הסווש כבר הגיע לסוף. זאת אומרת שכאשר אני מזיז סטיק עוד ימינה הוא כאילו לא פעיל.. ממש כאילו חצי תנועת סטיק פעילה והחצי השני לא. כאשר אני מקטין דואל רייט בשלט שלי ומוריד אותו אז השלט מחלק את יחס הסטיק ליחס התזוזה שהסווש יכולה ואז זה פועל מצויין .
אני מדבר על מה שזה עושה בפועל.

אם זה לא הפתרון הנכון אז מהו כן הפתרון הנכון?
תודה רבה.

ושוב אני מזכיר אני בודק ומדבר על המערכת כאשר היא במצב כיוון ושם הסווש מתנהג לא כמו גיירו זנב אלה כמו סווש רגיל של מסוק עם פלייבר.

Ts7
21-02-2012, 17:37:29
גם השימוש ב END POINT בשלט מאפשר לי לתקן את הבעיה. אני כרגע יעבור לתקן דרך ה END POINT בשלט.
אשמח לשמוע דעות נוספות

bartovmoti
21-02-2012, 17:56:04
לדעתי טעות להשתמש ב end point כי שם אתה נוגע בכל סרוו אינדיוידואלית..

כל שינוי שרוצים לעשות בתנועה שהיא במיקס עושים את זה בתפריט או בגורם שאחראי על אותו מיקס ולא, אתה פוגע בהגאים אחרים שמשתמשים באותם סרוואים.
כמו כשלא היה לך פלייברלס, את התנועה של הסוואש לצדדים הגבלת או החרפת בתפריט swash mix נכון?, לא הלכת לכל סרוו ושינית כי אז אתה פוגע גם בתנועות האחרות (למשל בקדימה ואחורה)
אתה מבין שאותם סרוואים שפעילים ב AIL, פעילים גם ב ELEV, אם נגעת בEND POINT של סרוו רק בשביל להגביל אותו ב AIL, אתה משפעי עליו גם ב ELEV.

דווקא DR באמת משפיע על כל המיקס ויגביל רק את התנועה שבחרת ולא על סרוו בודד ולכן דווקא יהיה נכון להשתמש בו אם כבר, ובטח שלא ב END POINT.

lior_bar_ami
21-02-2012, 18:02:41
אין פה עניין של "לדעתי", או "אני חושב" או "אולי" - כל זה ספקולציות, ישנה דרך אחת לכוון את המסוק והיא הדרך שמתוארת בחוברת ההפעלה בצורה תמציתית (כיוון מושלם דורש גם ניסיון והבנה של המערכת, ויכולת לבדוק כל פרמטר באוויר - מה שלא כל מטיס יודע ויכול לעשות).
הגדיל לעשות גיא, ונתן לך פיתרון חלקי של העניין בשתי מילים (קצת יותר :)) - אבל כך או כך נראה שיש לך בעיה עקרונית של ההבנה של תפקוד הג'יירו.
אם אתה רוצה עזרה בכיוונים אתה מוזמן ליצור קשר - אבל לכוון מסוק FBL (מה שלא נגמר על שולחן העבודה, וממשיך גם בשטח) על דפי הפורום, כשחסר לך ידע בסיסי בהבנה של המערכת זה בעייתי מאוד...

Ts7
21-02-2012, 19:01:21
עשיתי בדיוק מה שכתוב בחוברת,
זו הבעיה שימו לב מה קורה שאני מעלה את הסטיק עד הסוף חצי ממנו לא משפיע.

http://www.youtube.com/watch?v=K7qNo-9EDqU

Ts7
21-02-2012, 19:36:02
הסתדרתי.. תודה לכולם.

נאור
21-02-2012, 19:58:26
שתף אותנו, מה היתה הבעיה ?

Friman
21-02-2012, 21:09:10
אני גם אשמח לשמוע מה הייתה הסוגיה וכיצד פתרת.

ohadsh
22-02-2012, 10:35:35
לפי מה שאומרים בפורומים בחול:cool: על הקרקע הוא אמור להיתנהג ככה .
רק חבל שבעלי הניסיון לא הסבירו במקום לבלבל את המוח!!!

Ts7
22-02-2012, 10:59:22
לפי מה שאומרים בפורומים בחול:cool: על הקרקע הוא אמור להיתנהג ככה .
רק חבל שבעלי הניסיון לא הסבירו במקום לבלבל את המוח!!!

צודק בהחלט הנה הודעה עצמה לגבי הסירטון הודעה מאתר הפורום של BEASTX הרישמי:

Hi, yes this is the right way. Cyclic works similar to a tail gyro in heading hold mode. When you touch the sticks the unit will get a command to rotate the heli and it'll try to do this. If the heli is standing on the ground and can't rotate the sooner or later the servos will be moved to the maximum extend.

בעברית פשוטה ובקיצור, המערכת פועלת בצורה כזאת זהה לגיירו זנב ולכן התגובות נמדדות באויר, וההתנהגות שנראת בוידאו היא בהחלט בסדר גמור וככה זה.

בקיצור מדובר על תופעה נורמאלית!
:)
אבל בכל רוח ברוח טובה תודה לכולם. :)

והנה עוד תגובה מאתר HELIFREAK!
Yes, that is how it is supposed to work. Everything is okay. It is behaving exactly the same as mine.

Flybarless system is like having a heading hold gyro for your cyclic. You push the stick forwards, and it is expecting the heli to pitch forward. Because it is sitting on the table, it doesn't move, so the beast moves the cyclic further forward trying to get the heli to rotate. In flight, it won't move as much for half stick movement, because the heli will rotate forward as expected.

tomy
22-02-2012, 11:29:26
לכל המקצוענים... הלקח... פשוט תגידו "כן"!
וכך הכל יפתר ויעבוד תלמדו ותשכילו...;)
אין עליך TS7

Ts7
22-02-2012, 11:55:13
לכל המקצוענים... הלקח... פשוט תגידו "כן"!
וכך הכל יפתר ויעבוד תלמדו ותשכילו...;)
אין עליך TS7

:) מי שיודע שהתשובה היא כן יוכל פשוט לומר זאת.. :)
וחשוב לשים לב!!! התשובה כן היא לסרטון בלבד!! שמה שקורה שם הוא תקין.
לגבי הכותרת! עבודה עם DUAL RATE לא מגדירים עם מערכת ביסטיקס.
כי אין צורך.

bartovmoti
22-02-2012, 12:10:56
צודק בהחלט הנה הודעה עצמה לגבי הסירטון הודעה מאתר הפורום של BEASTX הרישמי:

Hi, yes this is the right way. Cyclic works similar to a tail gyro in heading hold mode. When you touch the sticks the unit will get a command to rotate the heli and it'll try to do this. If the heli is standing on the ground and can't rotate the sooner or later the servos will be moved to the maximum extend.

בעברית פשוטה ובקיצור, המערכת פועלת בצורה כזאת זהה לגיירו זנב ולכן התגובות נמדדות באויר, וההתנהגות שנראת בוידאו היא בהחלט בסדר גמור וככה זה.

בקיצור מדובר על תופעה נורמאלית! ואני מתפלא שהמקצוענים לא ידעו לתת תגובה פשוטה... " כן ".
:)
אבל בכל רוח ברוח טובה תודה לכולם. :)

והנה עוד תגובה מאתר HELIFREAK!
Yes, that is how it is supposed to work. Everything is okay. It is behaving exactly the same as mine.

Flybarless system is like having a heading hold gyro for your cyclic. You push the stick forwards, and it is expecting the heli to pitch forward. Because it is sitting on the table, it doesn't move, so the beast moves the cyclic further forward trying to get the heli to rotate. In flight, it won't move as much for half stick movement, because the heli will rotate forward as expected.


אהה..
נראה לי שזה מה שאני כתבתי לך..
אבל אני לא מקצוען אתה יודע..
שמח שפתרת את רוב הבעיות כפי שהיה נראה היום.

ביום שישי נעשה את טקס הזובור הסודי לקבלת המסוק באופן רשמי לצוות בנוכחות כל חברי הצוות.

ohadsh
22-02-2012, 12:13:28
מה שנכון נכון מוטי מקצוען לא!!! אבל אלוף כן !!!! :cool:

Ts7
22-02-2012, 12:51:59
נכון מוטי צדקת בהחלט :)
תודה :)

מגניב יש טקס זובוררררר.
אני יביא עוגה גדולה ועגולה ואז אנחת עם המסוק על העוגה :p

כמה תמונות

6259262593625946259562596625976259862599

kal1311
22-02-2012, 13:41:47
גיא

תתחדש על הכלי היפה
עבודה וחיווט נקיים ויפים
דרך אגב..לא הוחלט עדיין אם הזובור למטיס או למסוק..
ניתן לך לבחור:rolleyes:

kal1311
22-02-2012, 15:13:42
מה שאני לא מבין מה פשר ההערות העוקצניות בפוסט הזה על אנשים מסוימים בפורום שאולי לא מוכנים לקחת אחריות ולתת תשובה על דפים אלו על מערכת שגם לדעתי צריך ניסיון איתה קצת יותר מפאקינג 3GX.
מה גם שאם אותו אדם שסביר להניח בעל עסק היה נותן את אישורו בעניין הסרטון והיה קורה משהו למסוק ולו מסיבה אחרת לגמרי אני בטוח ששמו הטוב היה בסימן שאלה. אני כן בעניין שצריך לעזור אבל במערכת שיש בה הרבה פרמטרים-זה לא להתכתבות.
ועוד דבר שכבר נאמר כאן בעבר..ידע זה כסף!אף אחד לא חייב לתרום מהידע שלו לחינם בייחוד בעל עסק בתחום! אז אם לא מוכנים לשלם אז מצפים לקבל תשובות בפורום ואם לא מקבלים אותן,משמיצים.
ואני מכיר אנשים שמתיימרים להיות "מקצוענים" ו"לעזור" מה שבסופו של דבר מתברר כעזרה בתשלום(כלשהו).זה יותר טוב??
בשורה התחתונה תשאירו בצד הערות ציניות ועוקצניות
בכל מקרה..מזל טוב שוב על הרכש החדש.

grim1978
22-02-2012, 15:53:27
גיא, אני לא יודע אם כבר עשית זאת, אבל לא מומלץ ללפף את הסקוטש מסביב לביסטיקס, זה מעביר ויברציות.

bartovmoti
22-02-2012, 15:56:58
הכל נכון..
אבל..

אם מישהו שמתפרנס מהתחום וזה לגיטימי, מרגיש שעזרה שלו בפורום היא בגדר מסירת מידע בחינם ושזה בעצם פוגע לו בפרנסה, יותר טוב שלא יגיב ולא משנה כמה הוא מקצוען וכמה הוא תותח בתחום. עם כל הכבוד לנסיון לידע, אין לאף אחד שום זכות לפסול דיון על כל נושא בפורום..
הפורום זה בדיוק המקום לחלוק ולשתף מידע כמובן עד כמה שניתן, כל אחד יכול לשקול אם להשתמש במידע הזה או לא..
אם אתה לא מוכן לקחת אחריות ולהגיב בפורום זה לגיטימי, ואם כבר הגבת אז אל תמנע מאחרים לחלוק מידע ואל תפסול את עצם הדיון!

להגיד על נושא מסויים שאין מקום לדבר על זה בפורום זה בעצם לחשוף טפח ולהסתיר טפחיים.. עובדה שבחור הסתדר בסוף וזה גם בזכות העצות שהוא קיבל בפורום.

אני אישית יכול להגיד שאת כל הידע הצנוע שלי בתחום שאבתי מפורומים, מקריאת חומר כתוב, שיחות עם מטיסים בשטח או צפיה בסרטוני הדרכה שמצאתי ברחבי הרשת וגם קצת ניסוי וטעיה..
השימוש בעיצות או בהסברים היה כמובן על אחריותי בלבד!
שוב, אם מישהו חושב שזה פוגע לו בפרנסה שהוא מדריך אנשים על גבי הפורום עד כמה שזה אפשרי, יותר טוב שלא יגיב.

ודרך אגב, לרוב כשאתה הולך לבעל מקצוע, אתה תישאר אם אותה רמת ידע שהיתה לך לפני כן.. הוא יעשה הכל, אתה תשלם כסף ולא תמיד תבין מה הוא בדיוק עשה ולמה..
אם אתה רוצה שבפעם הבאה תדע לפתור את הבעיה בעצמך, רצוי שיהיה לך חבר או מישהו שגם ילמד אותך כך שבפעם הבאה אתה תוכל להסתדר לבד..
ובדיוק בשביל זה הפורום קיים.

kal1311
22-02-2012, 16:05:55
מוטי

גם אני שאבתי מהפורום הזה המון מידע..לצערי בשנה האחרונה מתעסקים פה יותר בקשקושים לא מקצועיים..אבל ניחא
גם אם קיבלתי תשובות מבעלי עסק וגם מאנשים אחרים שאולי לא התאימו עשיתי את שיקול הדעת ולא הגבתי.
פה הגיב מישהו שמבין בתחום וביחוד במערכת זו ונתן את דעתו בסוגייה ולא פתר אותה משום שזה לא מקצועי לכוון מערכת FBL בהתכתבות ולו רק להגיד "כן" על סרטון. אני אומר..אם אתה נעזר באנשיי הפורום אל תירק עליהם גם אם לא קיבלת תשובה שמספקת אותך

Ts7
22-02-2012, 16:31:33
הבעיה נפתרה וזה מה שחשוב :)

אני אישית חושב שלא כל אחד שכותב תשובה לוקח עליה אחריות מלאה... זה פורום התיעצות אף אחד לא יקח אחריות.
הפורום נועד לדעתי לעזור לשתף לתת ולהעביר ידע ומידע מאחד לשני. (לדוגמא: HELIFREAK)
הרי אין שום צורך בפורום שתכתוב בעיה וכולם יגיבו ויכתבו לך לך לבדוק בחנות הקרובה לביתך.. או חסר לך ידע וכו' זה חסר טעם וחסר משמעות ולא מועיל ובשביל זה הפורום לא נועד...
מישהו שלא יודע תשובה יודע בוודאות שחסר לו ידע ולכן הוא שואל... אין שום בעיה עם זה.. אין בית ספר או קורס לBEASTX או לערכות פלייברלס, אלה אנו לומדים אחד מהשני.

אני מכבד כל אחד פה ומי שלא מעוניין לכנס לזה ולתת הסברים זכותו.. אני רק אומר שחבל שזה ככה..
כי אותה שאלה בפורום מחול קיבלתי תשובה יפה כמו שכתוב מעלה. ועובדה שהיא פתרה לי את הבעיה.

תודה לכולם :)
בפורום כותבים מאהבה או לא כותבים בכלל.
לא רק חומוס..
חומוס ציפס סלט?

ohadsh
22-02-2012, 17:26:52
חמוצים בא טוב :)

T_A
22-02-2012, 17:41:38
בנוסף , לא כל דבר זה תורה מסיני שרק בעל מקצוע שעשה את זה אלף פעם יכול לבצע.
וזה נכון בכלל לתחום לא רק למערכת כזו או אחרת ומידע לא חסר ברשת.

lior_bar_ami
27-02-2012, 12:30:47
הכל נכון..
אבל..

אם מישהו שמתפרנס מהתחום וזה לגיטימי, מרגיש שעזרה שלו בפורום היא בגדר מסירת מידע בחינם ושזה בעצם פוגע לו בפרנסה, יותר טוב שלא יגיב ולא משנה כמה הוא מקצוען וכמה הוא תותח בתחום. עם כל הכבוד לנסיון לידע, אין לאף אחד שום זכות לפסול דיון על כל נושא בפורום..
הפורום זה בדיוק המקום לחלוק ולשתף מידע כמובן עד כמה שניתן, כל אחד יכול לשקול אם להשתמש במידע הזה או לא..
אם אתה לא מוכן לקחת אחריות ולהגיב בפורום זה לגיטימי, ואם כבר הגבת אז אל תמנע מאחרים לחלוק מידע ואל תפסול את עצם הדיון!

להגיד על נושא מסויים שאין מקום לדבר על זה בפורום זה בעצם לחשוף טפח ולהסתיר טפחיים.. עובדה שבחור הסתדר בסוף וזה גם בזכות העצות שהוא קיבל בפורום.

אני אישית יכול להגיד שאת כל הידע הצנוע שלי בתחום שאבתי מפורומים, מקריאת חומר כתוב, שיחות עם מטיסים בשטח או צפיה בסרטוני הדרכה שמצאתי ברחבי הרשת וגם קצת ניסוי וטעיה..
השימוש בעיצות או בהסברים היה כמובן על אחריותי בלבד!
שוב, אם מישהו חושב שזה פוגע לו בפרנסה שהוא מדריך אנשים על גבי הפורום עד כמה שזה אפשרי, יותר טוב שלא יגיב.

ודרך אגב, לרוב כשאתה הולך לבעל מקצוע, אתה תישאר אם אותה רמת ידע שהיתה לך לפני כן.. הוא יעשה הכל, אתה תשלם כסף ולא תמיד תבין מה הוא בדיוק עשה ולמה..
אם אתה רוצה שבפעם הבאה תדע לפתור את הבעיה בעצמך, רצוי שיהיה לך חבר או מישהו שגם ילמד אותך כך שבפעם הבאה אתה תוכל להסתדר לבד..
ובדיוק בשביל זה הפורום קיים.

מוטי אף אחד לא טען שאין מקום לדבר על זה בפורום - טענתי שאין מקום לספקולציות ונראה לי-ם כשיש חוברת הוראות ויש דרך וצורה לכוון את המערכת.
למזלי אני עוד לא צריך את האישור שלך כדי להגיב או לאו, וכשאתה או חברים אחרים פה נותנים עצות אחיתופל במקרה מסויים (ואני מודע לעצות הטובות והעזרה הרבה שלך בתחומים אחרים לחברים פה בפורום) - עצות הגובלות בבטיחות, שכן לפעמים אנו נוטים לשכוח שמסוק כזה שלא טס טוב מסכן לא רק את המסוק, אלא גם את המטיס ואת הסובבים לו, אני מעדיף להיות "הרשע בעל האינטרס העסקי" ולהזמין בצורה מאוד יפה ומנומסת את הבחור לבדיקה של המסוק שלו לפני הטיסה.
אגב, עוד לא קרה המקרה שהגיע אלי מישהו וישב עמי ושאל שאלות - ולא קיבל את כל התשובות לשאלות אותן שאל, ויעידו על כך עשרות אם לא מאות לקוחות מרוצים.
מה שדותן תאר כאן זו בדיוק הסיבה שבגינה לא אכוון מסוק בהתכתבות לעולם, על אחת כמה וכמה במקרה דנן - בו ברור מעל לכל צל של ספק שהבעיה היא הבנה בסיסית של המערכת, ולא בעיית "טראקינג" שנפתרת ע"י סיבוב של הלינק לכאן או לכאן. האחריות בגין ייעוץ שכזה הוא קצת מעבר למסוק שטס גרוע, ותחשוב על זה כך כשאתה מייעץ לאנשים.
בכל מקרה אני באמת שמח שהבחור פתר את הבעיה, מאידך חבל לי שהוא לא הבין אותה - שיהיה המון בהצלחה עם המסוק החדש, אני בטוח שתהנה איתו מאוד!!!!

bartovmoti
27-02-2012, 15:06:32
מוטי אף אחד לא טען שאין מקום לדבר על זה בפורום - טענתי שאין מקום לספקולציות ונראה לי-ם כשיש חוברת הוראות ויש דרך וצורה לכוון את המערכת.
למזלי אני עוד לא צריך את האישור שלך כדי להגיב או לאו, וכשאתה או חברים אחרים פה נותנים עצות אחיתופל במקרה מסויים (ואני מודע לעצות הטובות והעזרה הרבה שלך בתחומים אחרים לחברים פה בפורום) - עצות הגובלות בבטיחות, שכן לפעמים אנו נוטים לשכוח שמסוק כזה שלא טס טוב מסכן לא רק את המסוק, אלא גם את המטיס ואת הסובבים לו, אני מעדיף להיות "הרשע בעל האינטרס העסקי" ולהזמין בצורה מאוד יפה ומנומסת את הבחור לבדיקה של המסוק שלו לפני הטיסה.
אגב, עוד לא קרה המקרה שהגיע אלי מישהו וישב עמי ושאל שאלות - ולא קיבל את כל התשובות לשאלות אותן שאל, ויעידו על כך עשרות אם לא מאות לקוחות מרוצים.
מה שדותן תאר כאן זו בדיוק הסיבה שבגינה לא אכוון מסוק בהתכתבות לעולם, על אחת כמה וכמה במקרה דנן - בו ברור מעל לכל צל של ספק שהבעיה היא הבנה בסיסית של המערכת, ולא בעיית "טראקינג" שנפתרת ע"י סיבוב של הלינק לכאן או לכאן. האחריות בגין ייעוץ שכזה הוא קצת מעבר למסוק שטס גרוע, ותחשוב על זה כך כשאתה מייעץ לאנשים.
בכל מקרה אני באמת שמח שהבחור פתר את הבעיה, מאידך חבל לי שהוא לא הבין אותה - שיהיה המון בהצלחה עם המסוק החדש, אני בטוח שתהנה איתו מאוד!!!!


ליאור,
קודם כל, בתגובתי הנ"ל לא התייחסתי ספציפית להערות שלך בנושא הזה ושים לב שגם קודם לכן המשכתי את דבריך, זו היתה תגובה כללית על אופי התגובות של בעלי מקצוע בתחום שפעם, בעצמם היו כותבים כאן מאמרים ארוכים ארוכים..
ועכשיו פתאום, ממלאים את פיהם מים כשזה מגיע לעזרה אמיתית..
באמת שאני מכבד את דיעותך והנסיון שלך אך דע לך, שהמון בעיות וגם במערכות מסובכות ניתן לפתור גם בהתכתבות. (שהרי מהי חוברת הוראות אם לא סוג מסויים של התכתבות?)
גם אני אישית פתרתי הרבה בעיות שהיו לי, וגם עזרתי להרבה אנשים רק ע"י עצה טובה שנתתי להם בפורום.

בנוסף, כשאתה כותב משפט כמו "מאידך חבל לי שהוא לא הבין אותה" נו באמת.. בדיוק על זה דיברתי..
במשפט הזה אתה בעצם אומר "אני יודע מה הבעיה אבל לא אפרט על כך" (זכותך כמובן אבל למה לכתוב כזה דבר?)
אפשר שתהיה בטוח, בכמה משפטים להסביר בצורה פשוטה כך שאפשר יהיה להבין מה היתה הבעיה, וגם אני אישית אפילו הסברתי בקצרה למה המערכת התנהגה כמו שהתנהגה וכנראה שגם פחות או יותר צדקתי.