צפייה בגרסה מלאה : שאלה התקנת מפסק ל BEC חיצוני.
Yoav Lahav
16-04-2012, 11:50:59
האם כדאי להתקין מפסק בין הסוללה ל BEC או לחבר ולנתק?
אני חושש שמפסק כזה עלול לזוז במהלך הטיסה בגלל רעידות\תאוצות
אבל מצד שני זה מאד נוח שיש מפסק כזה במקום להתעסק עם המחבר שוב שוב.
האם יש פה מישהו ששם מפסק כזה?
אם כן איך דואגים שזה לא יזוז?
או שסומכים על המזל?
lior_bar_ami
16-04-2012, 12:01:34
מפסק HD או אפילו יותר טוב (הרבה יותר טוב) מפסק קצר שעובד בלוגיקת N/O, שבשבילו צריך רגולטור שתומך בו או מעגל מיתוג (Relay) - כך אתה לא משאיר כלום ליד המזל, וגם אם פיזית תתלוש את המפסק מהמסוק, הוא, לשמחתך הרבה, ימשיך לעבוד!
Yoav Lahav
16-04-2012, 12:09:15
ליאור איך אתה מונע מהמפסק לעבור למצב OFF בזמן טיסה כתוצאה מרעידות\תאוצות
שעלולות להזיז אותו?
האם המפסק שאתה מתאר מנתק לגמרי את הסוללה או שהיא עדיין נשארת מחוברת למשהו
שצורך זרם ולו הקטן ביותר?
lior_bar_ami
16-04-2012, 19:26:40
דיברתי על שני מפסקים שונים, אחד מפסק HD רגיל שהדבר היחידי שמונע ממנו לכבות את המסוק כתוצאה מוויברציה זו נעילה גאומטרית/הנדסית (לדוג׳ זיז או שגם). מפסק זה אינו צורך זרם וממשיך להיות מחובר למסוק באין מפריע גם כשהוא במצב כבוי - מניסיון ארוך עם מפסקים כאלו, גם במסוקים וגם בטיסני בנזין עתירי וויברציות אין דאגה של הכבות המפסק באוויר. יחד עם זאת הפחד האמיתי הוא כשל פנימי בטאבים שבמפסק ובחוטים שלו שמתקשחים עם הזמן והחשיפה לניטרו - כאן נכנס לתוקף המפסק השני שציינתי והוא פועל רק כג׳מפר לטובת קיצור מעגל מרוחק. המצב הנורמלי של המעגל הוא סגור כך שהמצב הטבעי שלו הוא מסוק דלוק, וכדי לכבות את המסוק צריך להוסיף רכיב (המפסק) שמטרתו לקצר את המעגל ולכבות את המסוק.
זהו מניסיוני ולעניות דעתי המפסק הטוב ביותר שמסוק יכול להיות מאובזר בו - שכן גם עם ניתוק פיזי של כל יחידת המפסק המעגל חוזר למצבו הטבעי (סגור) והמסוק עובד.
אליה וקוץ בה - המעגל הממתג נשאר מחובר קבוע לסוללה, גם כאשר הוא מקוצר (צריך מתח כדי להפעיל את המיתוג ל OFF) ונופל עליו מתח קבוע שצורך זרם, נמוך אך מספיק כדי להרוס סוללה שנשארה מחוברת לאחר יום הטסות עד שבוע הבא - ולכן לאחר יום הטסות יש לנתק את הסוללה במפסק מסוג זה.
danoneyal
20-08-2012, 16:25:34
הי ליאור האם יש לך המלצה על מפסק ספציפי , תודה
דיברתי על שני מפסקים שונים, אחד מפסק HD רגיל שהדבר היחידי שמונע ממנו לכבות את המסוק כתוצאה מוויברציה זו נעילה גאומטרית/הנדסית (לדוג׳ זיז או שגם). מפסק זה אינו צורך זרם וממשיך להיות מחובר למסוק באין מפריע גם כשהוא במצב כבוי - מניסיון ארוך עם מפסקים כאלו, גם במסוקים וגם בטיסני בנזין עתירי וויברציות אין דאגה של הכבות המפסק באוויר. יחד עם זאת הפחד האמיתי הוא כשל פנימי בטאבים שבמפסק ובחוטים שלו שמתקשחים עם הזמן והחשיפה לניטרו - כאן נכנס לתוקף המפסק השני שציינתי והוא פועל רק כג׳מפר לטובת קיצור מעגל מרוחק. המצב הנורמלי של המעגל הוא סגור כך שהמצב הטבעי שלו הוא מסוק דלוק, וכדי לכבות את המסוק צריך להוסיף רכיב (המפסק) שמטרתו לקצר את המעגל ולכבות את המסוק.
זהו מניסיוני ולעניות דעתי המפסק הטוב ביותר שמסוק יכול להיות מאובזר בו - שכן גם עם ניתוק פיזי של כל יחידת המפסק המעגל חוזר למצבו הטבעי (סגור) והמסוק עובד.
אליה וקוץ בה - המעגל הממתג נשאר מחובר קבוע לסוללה, גם כאשר הוא מקוצר (צריך מתח כדי להפעיל את המיתוג ל OFF) ונופל עליו מתח קבוע שצורך זרם, נמוך אך מספיק כדי להרוס סוללה שנשארה מחוברת לאחר יום הטסות עד שבוע הבא - ולכן לאחר יום הטסות יש לנתק את הסוללה במפסק מסוג זה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.