
נכתב במקור על ידי
lior_bar_ami
דיברתי על שני מפסקים שונים, אחד מפסק HD רגיל שהדבר היחידי שמונע ממנו לכבות את המסוק כתוצאה מוויברציה זו נעילה גאומטרית/הנדסית (לדוג׳ זיז או שגם). מפסק זה אינו צורך זרם וממשיך להיות מחובר למסוק באין מפריע גם כשהוא במצב כבוי - מניסיון ארוך עם מפסקים כאלו, גם במסוקים וגם בטיסני בנזין עתירי וויברציות אין דאגה של הכבות המפסק באוויר. יחד עם זאת הפחד האמיתי הוא כשל פנימי בטאבים שבמפסק ובחוטים שלו שמתקשחים עם הזמן והחשיפה לניטרו - כאן נכנס לתוקף המפסק השני שציינתי והוא פועל רק כג׳מפר לטובת קיצור מעגל מרוחק. המצב הנורמלי של המעגל הוא סגור כך שהמצב הטבעי שלו הוא מסוק דלוק, וכדי לכבות את המסוק צריך להוסיף רכיב (המפסק) שמטרתו לקצר את המעגל ולכבות את המסוק.
זהו מניסיוני ולעניות דעתי המפסק הטוב ביותר שמסוק יכול להיות מאובזר בו - שכן גם עם ניתוק פיזי של כל יחידת המפסק המעגל חוזר למצבו הטבעי (סגור) והמסוק עובד.
אליה וקוץ בה - המעגל הממתג נשאר מחובר קבוע לסוללה, גם כאשר הוא מקוצר (צריך מתח כדי להפעיל את המיתוג ל OFF) ונופל עליו מתח קבוע שצורך זרם, נמוך אך מספיק כדי להרוס סוללה שנשארה מחוברת לאחר יום הטסות עד שבוע הבא - ולכן לאחר יום הטסות יש לנתק את הסוללה במפסק מסוג זה.