התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איך לתרגל נחיתה באוטורוטציה בלי לסכן את המסוק?



Yoav Lahav
10-05-2012, 14:53:39
אני רוצה להתאמן על אוטורוטציה בלי לסכן את המסוק (KDS 550 FBL) בריסוק מיותר
וכואב או לפחות למזער את הסיכון הזה. אשמח לרעיונות מבעלי ניסיון.

באיזה גובה לעביר ל HOLD?
האם להוריד סטיק מצערת מיד עם המעבר לHOLD או בהדרגה?
באיזה גובה להתחיל להרים אותו חזרה?

גרפי ה PITCH אצלי ב HOLD וב IDLE זהים.


תודה.

bartovmoti
10-05-2012, 15:03:12
תתחיל בגובה נמוך, 1-2 מטר בגבהים כאלה סיכוי נמוך לתקלות, תלמד להכיר איך המסוק מתנהג כשאתה מעביר להולד מכל הבחינות.
לאט לאט תתחיל לעלות גובה, אישית הגעתי כבר ל 10 מטר בערך..

לגבי פונקצית הולד, שים ערך כזה שבו המנוע נעצר אך לא 0 מוחלט, כך כשתרצה להחלץ מאוטו' לא תקבל סופט סטרט..

Scooter007
10-05-2012, 15:08:52
יש סירטון מעולה של בובי וואטס וברט בתוכנית ה SmackTalk שלהם, הסרטון מפורט מאוד ונותן דגשים על כיוונים מכניים, גישה, אימונים ולבסוף ביצוע הדבר האמיתי.
מומלץ מאוד! ה 4$ האלו יחסכו לך לא מעט ריסוקים ויתרמו לך המון להבנה.
http://www2.smacktalkrc.com/index.php?page=detail&get_id=32&category=Featured

satrianip
10-05-2012, 15:09:59
יש סירטון מעולה של בובי וואטס וברט בתוכנית ה SmackTalk שלהם, הסרטון מפורט מאוד ונותן דגשים על כיוונים מכניים, גישה, אימונים ולבסוף ביצוע הדבר האמיתי.
מומלץ מאוד! ה 4$ האלו יחסכו לך לא מעט ריסוקים ויתרמו לך המון להבנה.
http://www2.smacktalkrc.com/index.php?page=detail&get_id=32&category=Featured

גנב!!!גנבת לי את המילים סרטון מאוד מאוד מומלץ!

Flying Heli'z rocks!!

asafsee
10-05-2012, 15:11:17
אציין ראשית שזאת דעתי האישית
אוטורוטציה עושים מגבוהה. וזאת טעות לדעתי להתחיל מנמוך. אתה מאבד את כל הפואנטה
באוטורוטציה. אתה מכניס להולד. מוריד סטיק מצטערת למטה כדי לצבור כמה שיותר מהירות בפיץ שלילי. וממש לקראת הסוף להציף בהדרגה עד נחיתה רכה

hagpel
10-05-2012, 15:14:37
לגבי פונקצית הולד, שים ערך כזה שבו המנוע נעצר אך לא 0 מוחלט, כך כשתרצה להחלץ מאוטו' לא תקבל סופט סטרט..

זה נקודה חשובה!

מהצד השני יש את סכנת הבום סטרייק, חבר קיבל כשתירגל אוטורוטציה ובעודו באויר החזיר מהולד,
אני לא בטוח אם יש מה לעשות נגד זה , מוטי?

Scooter007
10-05-2012, 15:16:53
אציין ראשית שזאת דעתי האישית
אוטורוטציה עושים מגבוהה. וזאת טעות לדעתי להתחיל מנמוך. אתה מאבד את כל הפואנטה
באוטורוטציה. אתה מכניס להולד. מוריד סטיק מצטערת למטה כדי לצבור כמה שיותר מהירות בפיץ שלילי. וממש לקראת הסוף להציף בהדרגה עד נחיתה רכה

לפי מה שאני הבנתי, אתה לא יכול להוריד את הסטיק סתם למטה, הכל תלוי בזויות. הורדת המסוק עם זוית לא נכונה לא תייצר מספיק "עומס" על הלהבים בכדי לצבור אנרגיה לקראת ההצפה בנחיתה. הם ממליצים על זוית של בין מינוס 3 עד מינוס 4 .
גם לגבי הגובה יש שם דגשים.

Yoav Lahav
10-05-2012, 15:24:57
זה נקודה חשובה!

מהצד השני יש את סכנת הבום סטרייק, חבר קיבל כשתירגל אוטורוטציה ובעודו באויר החזיר מהולד,
אני לא בטוח אם יש מה לעשות נגד זה , מוטי?

צריך להדק חזק הברגים שתופסים הלהבים לא?

hagpel
10-05-2012, 15:27:46
הורדת סטיק למטה לפיטץ שלילי תגמור על הסל"ד בדיוק כמו פיטץ חיובי ותגרום למהירות הנמכה גבוהה משדרוש,
ולמעשה מהווה ביזבוז אנרגיה שאולי תצטרך בשיכוך הסופי,

להבנתי (הקטנה) רצוי להעביר סטיק לאמצע כך שהסל"ד מושפע הכי פחות ולהוריד את המסוק בנפילה חפשית ובעזרת הסייקליק (סטיק ימין),
בשיכוך הסופי רצוי כמה שיותר אנרגיה גלומה למקרה שצריך, אחרי הנגיעה אפשר להוריד סטיק עד הסוף ולהרוג את הסל"ד על הקרקע

חן תם
10-05-2012, 15:44:04
הורדת סטיק למטה לפיטץ שלילי תגמור על הסל"ד בדיוק כמו פיטץ חיובי ותגרום למהירות הנמכה גבוהה משדרוש,
ולמעשה מהווה ביזבוז אנרגיה שאולי תצטרך בשיכוך הסופי,

להבנתי (הקטנה) רצוי להעביר סטיק לאמצע כך שהסל"ד מושפע הכי פחות ולהוריד את המסוק בנפילה חפשית ובעזרת הסייקליק (סטיק ימין),
בשיכוך הסופי רצוי כמה שיותר אנרגיה גלומה למקרה שצריך, אחרי הנגיעה אפשר להוריד סטיק עד הסוף ולהרוג את הסל"ד על הקרקעאתה חייב פיץ שלילי על מנת לצבור עוד סלד, כאשר הסטיק באמצע לרוב הפיץ הוא 0 מעלות כח שלא רק שלא תצבור סלד אלא תאבד אותו. יואב תעלה עם המסוק לגובה תדחף פיצ שלילי ורק לאחר מכן תכניס הולד, כמובן תבוא מעט מרחוק עם זוית התקדמות של המסוק וכך תצבור עוד סלד בגוה של בערך שניי מטרים תפתח פיץ( בעדינות!! ) ותאט את המסוק עם מעט הטייה אחורה, תתייצב מעל הקרקע תוך הוספץ פיץ עד לנחיתה רכה

וכמובן תעשה זאת בסימולטור קודם

Yoav Lahav
10-05-2012, 15:52:26
אתה חייב פיץ שלילי על מנת לצבור עוד סלד, כאשר הסטיק באמצע לרוב הפיץ הוא 0 מעלות כח שלא רק שלא תצבור סלד אלא תאבד אותו. יואב תעלה עם המסוק לגובה תדחף פיצ שלילי ורק לאחר מכן תכניס הולד, כמובן תבוא מעט מרחוק עם זוית התקדמות של המסוק וכך תצבור עוד סלד בגוה של בערך שניי מטרים תפתח פיץ( בעדינות!! ) ותאט את המסוק עם מעט הטייה אחורה, תתייצב מעל הקרקע תוך הוספץ פיץ עד לנחיתה רכה

וכמובן תעשה זאת בסימולטור קודם

חן מה לגבי מה שהציעו פה להשאיר קצת מצערת ב HOLD כדי שאם ארצה לפתוח מנוע לא אתקל ב SOFT START?

נולד לטוס
10-05-2012, 16:13:41
תקשיב לחן

Friman
10-05-2012, 18:01:20
יואב אם אני מבין נכון את מוטי הכוונה היא לא להשאיר קצת סל״ד בזמן שהולד פעיל אלא פונקציה שקובעת מאיזו מהירות מינימלית יתחיל ההקר בחזרה מהולד. באורורה שלך זה אומר שבתפריט הThrottle Cut off הערך לא יהיה מכוון על 0. זה הערך שקובע לאיזה מהירות חוזר המנוע (הבקר, יותר נכון) לאחר חזרה מהולד. אם הוא יהיה על 0 אז כשתצא מהולד הבקר יעלה את מהירות המנוע לאט בהתחלה עקב הסופט סטארט. ועד שהמנוע יצבור מהירות להוציא אותך מהאוטורוטציה עלול להיות מאוחר מדי. אצלי באורורה זה על 20 ומשהו, לא זוכר בדיוק, אבל מניח שצריך להגדיר אינדבידואלית לכל בקר ערך שמתאים לו. בסרטונים של מוטי על תכנות ESC של אליין מוסבר איך להגדיר את הCut Off, כלומר לאיזה ערך להגדיר.
מוטי אם הבנתי לא נכון את כוונתך או טעיתי בהסבר, תקן אותי ;)

lior_bar_ami
10-05-2012, 20:09:19
יואב אין תחליף להדרכה - כל הנראה לי האלו כנראה יעלו לך כסף ולא מעט....
יש מס׳ דרכים לתרגל אוטורוטציה, ומס׳ סטאפים אפשריים ונכונים לביצוע נכון - אף אחד מהם לא יזהיר אותך אם לא תתן למסוק לצבור מספיק סלד, אם תציף מגבוה מדי, אם תאבד גובה מהר מדי או פשוט יעזור לך לבטל כשצריך; דברים שמדריך יעשה ביתר קלות תוך שמירה על המסוק שלך ודקירה של הטעויות שלך בסיכה על מנת לשפר אותך מאוטורוטציה למשנה.
אתה יכול להתייעץ עם שרון X מהפורום, מה הוא עשה כדי ללמוד אוטו׳ עם ה 500 שלו - וכמה זה עזר לו לתהליך ההבנה של התרגיל.

naor14
10-05-2012, 20:18:14
בתור מישהו שמבצע אוטורוטציות עם 450 כולל החלקות ושאר הדברים מסביב יש לי מספר דגשים.
1- להתאמן בסימולטור- קח בחשבון שאתה צריך לבחור מסוק פחות או יותר בדול והמשקל של המסוק שלך.
2-לא להוריד את הסטיק עד הסוף למטה- הכוונה היא שכאשר אתה מבצע אוטורוטציה קצב הנפילה קובע את הסלד והמהירות שלך,
אתה צריך להגיע למצב אופטימלי שבו יש לך מספיק סלד בשביל לגרום לנפילה במהירות הנכונה כדי לבלום את המסוק בזמן.
3-לדעתי לפתוח מנוע באוטורטציה כושלת זו טעות גדולה בגלל שלרוב אי אפשר למנוע מהמסוק לפגוע ברצפה אבל זה דבר אידיבידואלי בכל מצב מחדש.

נ.ב. אם יש לך פוניקס אין לי בעיה לפרסם סרטון של איך לעשות אוטורטציות עם דגשים ששמתי לב אליהם.

alex1312
10-05-2012, 22:31:59
בתור מישהו שמבצע אוטורוטציות עם 450 כולל החלקות ושאר הדברים מסביב יש לי מספר דגשים.
1- להתאמן בסימולטור- קח בחשבון שאתה צריך לבחור מסוק פחות או יותר בדול והמשקל של המסוק שלך.
2-לא להוריד את הסטיק עד הסוף למטה- הכוונה היא שכאשר אתה מבצע אוטורוטציה קצב הנפילה קובע את הסלד והמהירות שלך,
אתה צריך להגיע למצב אופטימלי שבו יש לך מספיק סלד בשביל לגרום לנפילה במהירות הנכונה כדי לבלום את המסוק בזמן.
3-לדעתי לפתוח מנוע באוטורטציה כושלת זו טעות גדולה בגלל שלרוב אי אפשר למנוע מהמסוק לפגוע ברצפה אבל זה דבר אידיבידואלי בכל מצב מחדש.

נ.ב. אם יש לך פוניקס אין לי בעיה לפרסם סרטון של איך לעשות אוטורטציות עם דגשים ששמתי לב אליהם.
כן תעלה סירטון לרוב פה יש פוניקס

flyinglizard
11-05-2012, 00:52:42
1. תמצא שטח פתוח, רצוי דשא. בלי בורות, בלי אבנים.

2. צבור מהירות קדימה. אתה לא רוצה אוטורוטציה ממהירות 0, הן קשות הרבה יותר.

3. תתרגל את שלב הציפה בלי הולד, תוריד סטיק שמאל ל0 מעלות פיטץ' עם מנוע פועל ותשלוט על ההנמכה עד קרוב לקרקע. תעלה בחזרה כשאתה 2-3 מטרים ותחזור שוב במעגל, ככה תתרגל עד שזה יבוא בטבעיות.

4. הגישה הנכונה לאוטורוטציה היא טיסה קדמית, זווית קלה קדימה, סטיק שמאל קצת מתחת 0 - שתי מעלות של פיטץ' שלילי, לא יותר - כשהפיטץ' נשאר קבוע ואתה בעצם שולט במסוק באמצעות זווית הגישה שלו. קצת אחורה מאיט את ההנמכה ואת המהירות הקדמית, קצת קדימה מאיץ את שתיהן. הזווית הנייטרלית היא, כאמור, זווית קלה מאוד קדימה. הסוד לאוטורוטציה חלקה הוא למצוא את האיזון בין מהירות קדמית ומהירות ההנמכה.

5. כשאתה מתקרב לקרקע, תן flare שזה בעצם משיכה אחורה של הסטיק הימני (הגה הגובה) בלי לגעת בפיטץ'. התוצאה תהיה בלימה של ההנמכה וגם של התנועה קדימה, וגם סל"ד הראש יעלה מעט (תלוי כמה אגרסיבי הflare, אם אתה מבצע אותו בצורה הדרגתית וחלקה אז הסל"ד פשוט יחזיק). מכאן ואילך תעלה פיטץ' בהדרגה ותנחית אותו רגיל.

הנה אחת שלי. אני רחוק מלהיות חן ברק או אלון צרפתי אבל אוטורוטציות אני מסוגל לעשות. תראה ב0:27 בסרט את הflare.


http://www.youtube.com/watch?v=P7xLb9vKXuc"]http://www.youtube.com/watch?v=P7xLb9vKXuc

בsliding auto כמו שבסרט אני כמעט לא משתמש בפיטץ' חיובי, הflare מספיק בשביל לבלום את ההנמכה כמעט לגמרי, טיפה מוסיף פיטץ' ומנחית כמו טיסן. ככה נשארת מהירות קדמית בשביל הדאווינים.

חן תם
11-05-2012, 01:29:36
הלטאה הסביר טוב יותר ממני:rolleyes:
לגבי מנוע בהולד אתה יכול לעשות זאת, אני אישית לא עשיתי, לא מאיזו סיבה מיוחדת... יצא לי פעם לפתוח מנוע באוטורוטציה ולקבל סופט סטארט, לא נעים במיוחד אבל יצאתי מזה שלם... היה לי מזל..

flyinglizard
11-05-2012, 03:14:49
פעם אחת נגמר לי הדלק ב700 בזמן ריחוף הפוך בערך 3 מטר מהקרקע... המסוק זימזם בעליצות ופתאום שקט. רק מה, הוא הפוך, ונמוך. תפסתי את זה בזמן, הפכתי אותו בחזרה והנחתתי אותו בסדר. זה המצב האחרון שאתה רוצה שיגמר לך הדלק בו.

wonderd
11-05-2012, 07:18:47
אני רחוק מלהיות חן ברק או אלון צרפתי אבל אוטורוטציות אני מסוגל לעשות.



אהבתי..;)

satrianip
11-05-2012, 12:00:46
אהבתי..;)

+1
ואני לא אסף גולדשטיין

Scooter007
11-05-2012, 14:08:48
+1
ואני לא אסף גולדשטיין

ואתה לא עושה אוטורוטציה :-) :-) :-)

Sent from my Nexus One using Tapatalk

edoman
11-05-2012, 15:01:23
סליחה שאני נכנס באמצע אך יש לי שאלה ...
מה הכוונה לא משתמשים בהולד ? אז במה כן ? פשוט עושים אוטורוטציה בNORMAL?

Scooter007
11-05-2012, 15:35:14
סליחה שאני נכנס באמצע אך יש לי שאלה ...
מה הכוונה לא משתמשים בהולד ? אז במה כן ? פשוט עושים אוטורוטציה בNORMAL?

כן, ההמלצה למתחילים (כמוני) היא לתרגל קודם כל הגישה ורק לאחר מכן להוסיף את אלמנט המנוע הכבוי.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

naor14
11-05-2012, 16:57:28
דרך אגב אני יודע שבפוטאבה 8FG יש אופציה לעשות מתג בשלט שמעביר אוטומטית את המסוק לבין0-50% מנוע(לפי בחירה),
לדעתי יכול להציל את המסוק במקרה חרום מתג שכזה

Friman
11-05-2012, 17:23:59
קפיצה מיידית מ0 ל50% מנוע יטחן את הגיר לא?

galb
11-05-2012, 19:06:56
אני ניסיתי לעביר להולד בערך 20 שניות שחזרתי למצב רגיל המסוק לא הגיב נפל על הסקידים בערך 5 מטר במצב ישר סקיד אחד נישבר ב500 בקר של כסטל 80 לא מחזיר מיד את הכוח

flyinglizard
11-05-2012, 19:22:05
יש לי הרגשה שיש יותר סיכוי לגרום לנזק על ידי הורדת ההולד וביטול האוטורוטציה מאשר להמשיך איתה עד הקרקע...

naor14
12-05-2012, 13:06:36
זו גם דעתי. איך אתם מעדיפים לרסק ? עם מנוע או בלי סלד ?

hagpel
13-05-2012, 10:57:29
דרך אגב אני יודע שבפוטאבה 8FG יש אופציה לעשות מתג בשלט שמעביר אוטומטית את המסוק לבין0-50% מנוע(לפי בחירה),
לדעתי יכול להציל את המסוק במקרה חרום מתג שכזה

גם ב 7C של FUTABA יש פונקציה ל throttle hold שקובעים בה את רמת המצערת מעל 0 כדי למנוע soft start

Friman
13-05-2012, 12:41:08
גם באורורה 9. אבל ההסבר של מוטי הוא לקבוע על האחוז הראשון שמתחילה להיות תנועה של המנוע אם הבנתי נכון, לא על 50%?

edoman
13-05-2012, 14:58:17
מברך אותך בריסוק נעים(פירורים) כולל פצוע(המחזיק בשלט) וכך נמנע מתלונות מיותרות(רצח?)
012 סתם כי בא לי לדבר

לא הבנתי את תגובתך, אם הייתה בדיחה או סתם ציניות, בכל מקרה לא מצחיק.

רציתי להגיד שמאז שלקחתי על עצמי לנסות את הגישות פה בסימולטור
תרגולי האוטורוטציה השתפרו לי שזה מעודד מאוד, אני אשמח לשפר עוד בעצה טובה איך למנוע את ההחלקה פשוט לסיים את האוטורוטציה בנחיתה רכה ?
תודה לעוזרים.

hagpel
13-05-2012, 16:03:34
גם באורורה 9. אבל ההסבר של מוטי הוא לקבוע על האחוז הראשון שמתחילה להיות תנועה של המנוע אם הבנתי נכון, לא על 50%?

לפונקציה hold אפשר להגדיר 0-50% ,
אכן מוטי מסביר שצריך להגדיר מספר שקטן ב1 מהנקודה שבה המנוע מתחיל להגיב...(כלומר אם המנוע מתחיל להגיב ב8% תגדיר hold ל7%)
אגב זה יותר מורכב כשמוגדר גוברנור אבל גם את זה מוטי מסביר יפה בסרטונים שלו

hagpel
13-05-2012, 16:10:29
אני אשמח לשפר עוד בעצה טובה איך למנוע את ההחלקה פשוט לסיים את האוטורוטציה בנחיתה רכה ?
תודה לעוזרים.

לי יצא לבצע אוטורוטציה על אמת פעם אחת כשהבקר חתך כי תא בסוללה גמר...יצא לי יופי (כלומר מנפילה של 15 מטר תוך כדי פניה נשבר סקיד אחד)
לא עושה אותי מומחה אבל,
לדעתי עצירת ההחלקה היא עניין של משיכה מספיקה אחורה בסטיק הימני שתגרום להרמת האף והאטה של התנועה קדימה,
לפי הרגש צריך להוריד את האף כשהמהירות קדימה נעצרה ואז להציף עם שארית הסל"ד את הנפילה למטה
וכל זה צריך לקרות לקראת ההגעה לקרקע, כלומר להחליק קדימה ולמטה עד גובה מסויים שם מושכים בסטיק ימין כדי להרוג את המהירות קדימה...ואז תוך כדי הורדת אף לדחוף סטיק שמאל למעלה כדי להציף ולנחות ישר למטה

סימולטור...

naor14
13-05-2012, 17:18:02
לא הבנתי את תגובתך, אם הייתה בדיחה או סתם ציניות, בכל מקרה לא מצחיק.

רציתי להגיד שמאז שלקחתי על עצמי לנסות את הגישות פה בסימולטור
תרגולי האוטורוטציה השתפרו לי שזה מעודד מאוד, אני אשמח לשפר עוד בעצה טובה איך למנוע את ההחלקה פשוט לסיים את האוטורוטציה בנחיתה רכה ?
תודה לעוזרים.

בשביל לא לעשות החלקה אתה צריך להרים את האף של המסוק ליד קרוב לאדמה עם פיץ חיובי בשביל לבלום את המסוק, בנוסף את צריך לבוא בגישה מתונה יותר כלומר איטית יותר

sharonx
13-05-2012, 18:45:14
יואב אין תחליף להדרכה - כל הנראה לי האלו כנראה יעלו לך כסף ולא מעט....
יש מס׳ דרכים לתרגל אוטורוטציה, ומס׳ סטאפים אפשריים ונכונים לביצוע נכון - אף אחד מהם לא יזהיר אותך אם לא תתן למסוק לצבור מספיק סלד, אם תציף מגבוה מדי, אם תאבד גובה מהר מדי או פשוט יעזור לך לבטל כשצריך; דברים שמדריך יעשה ביתר קלות תוך שמירה על המסוק שלך ודקירה של הטעויות שלך בסיכה על מנת לשפר אותך מאוטורוטציה למשנה.
אתה יכול להתייעץ עם שרון X מהפורום, מה הוא עשה כדי ללמוד אוטו׳ עם ה 500 שלו - וכמה זה עזר לו לתהליך ההבנה של התרגיל.

אני אספר : ידעתי לעשות אוטורוטציה בסימולטור, ורציתי לחסוך ריסוק מיותר של המסוק בהתהליך הלימוד. תוך שיעור אחד מוקדש לנושא עם ליאור למדתי את התיאוריה והטכניקה של התרגיל, ולאחר השיעור ביצעתי את התרגיל בעצמי בהצלחה ללא ריסוקים. לא שווה 150 שקל בשביל לחסוך ריסוק של 700-1000 שקל ?
שלא לדבר שליאור בר-עמי אדם נעים שכיך ללמוד ממנו ולהטיס איתו.

באותו הקשר, בשיעור אחר עם ליאור השתוללתי עם תרגילים שאני בינוני ומטה בהם (אוטורוטציה והקפות הפוכות) בידיעה שיש מי שיציל אותי.
עשיתי טעות בגובה לא כל כך גבוה והייתי בטוח שהמסוק נכנס באדמה בכל הכוח. ליאור עצר אותו הפוך מטר(!!) מהקרקע והחזיר אותו בשלום. שווה או לא שווה ?

ליאור - זאת הזדמנות להודות לך על כל העזרה לאורך השנים. קצת יצאתי מהמסוקים לטובת FPV, אבל אני בטוח שאחזור ועוד נחזור להטיס יחד.

שרון

sharonx
13-05-2012, 18:46:38
קפיצה מיידית מ0 ל50% מנוע יטחן את הגיר לא?

אז איך עמית שיסל היה עוצר להבים באוויר לגמרי ומתניע ברגע ?

Friman
13-05-2012, 18:56:50
אז איך עמית שיסל היה עוצר להבים באוויר לגמרי ומתניע ברגע ?

שאלתי, לא טענתי
אני בטוח ששיסל תותח, כך שמעתי, אבל היותו תותח לא ממש מספקת תשובה לשאלה ששאלתי

חן תם
13-05-2012, 19:25:51
אני יודע שיש הגדרה בקאסטל שאומרת מצב אוטורוטציה המאפשרת להחזיר מנוע ללא סופט סטארט... עוד לא יצא לי להתעסק ולנסות את זה אבל זה קיים

tomy
14-05-2012, 13:45:33
חס וחלילה לא בציניות... הבנאדם הגיש תלונה על איום ברצח ושחיטה ישנם אנשים שלא יודעים מהדבר ובא לי שידעו שאם יש משהו שלא לרוחו של האדון אז עושים מעשה נבל ומגישים תלונת סרק...
ולכן אני עדיין עצבני מהעניין... אגב קיבלתי בונוס 4 נק' עבור העלבת "חבר" (שלא נדע מחברים כאלה) לעומת זאת ישנם הרבה אנשים נחמדים בהובי...
ולעניין בנושא האוטורוטציה אצלי הבל-אאוט עובד מעולה!!! ואני גם עובד בגוברנור מוד... בקר CC
ותזהרו מנחשים(השדות יבשים...)

bartovmoti
14-05-2012, 14:02:22
אני יודע שיש הגדרה בקאסטל שאומרת מצב אוטורוטציה המאפשרת להחזיר מנוע ללא סופט סטארט... עוד לא יצא לי להתעסק ולנסות את זה אבל זה קיים

נכון האפשרות הזאת קיימת באמת, רק שתדע שאם לא סימנת אפשרות זו כבר בתהליך כיול המצערת, אין שום משמעות בהפעלת הפונקציה הזאת כשאתה כבר בשלב הגוברנור, זה לא יעבוד..
אם אתה רוצה להשתמש בפונקציה הזאת ואתה כבר עובד עם הגוברנור, צריך להחזיר ל Fixed Endpoints, לבצע שוב כיול מצערת הפעם כשהאפשרות Autorotation Enabled מסומנת, ורק אז לחזור למוד גוברנור.

בקיצור, זה אומר כיוון הבקר מחדש רק בשביל זה.

wonderd
14-05-2012, 17:33:55
מוטי - למה זה לא עובד לאחר הכיוונים?

bartovmoti
14-05-2012, 18:10:09
זה לא עובד כי אם תנסה לעשות כיול מצערת עם האופציה הזאת ואח"כ בלי, תגלה שיש הבדל משמעותי בקביעת נקודת ה 0 של המצערת בין שני המקרים. עם האופציה הזאת אתה מגיע למינוס 130 כמעט בעוד שבלי זה מגיע בערך ל 0 הרגיל..

הסיבה לכך היא שבמקרה שאתה עושה כיול מצערת עם האופציה מופעלת, הבקר קובע 0 נמוך יותר מהרגיל ומתייחס ל 0 המקורי כ 0 וירטואלי שאם המצערת נמצאת בתחום הזה, היציאה ממנו תהיה בלי סופט סטרט.
אם הוא יראה את ה 0 האמיתי (שכעת נמצא באיזור מינוס 130) כאמור זה יחשב כאתחול מחדש.

אם עשית כיול מצערת ללא פונקצית אוטורוטציה, לאחר מכן אין כל משמעות להפעלה שלה אם לא כיוונת שוב את המצערת עם 0 חדש.