צפייה בגרסה מלאה : שאלה הגדרות סלד לרקס 500
צחי ניצני
21-07-2012, 08:21:33
שלום לכולם, סוף סוף חזר הבקר של cc מהשידרוג. הרכבתי אותו (עם לא מעט כויות בידים) והגדרתי כל מה שצריך.
איזה הגדרות מומלצות לסלד ראש כאשר אני משתמש במנוע המקורי של אליין 1600kv פיניון 12T עבור מצבי הטיסה
Normal
Idel1
Idel2
תודה לעונים
Sent from my iPhone using Tapatalk
bartovmoti
21-07-2012, 08:31:27
פניון 12 יקשה קצת על הגוברנור.. רצוי פניון 13
בין 2300 ל 2600 תלוי בהעדפה שלך
wonderd
21-07-2012, 08:51:53
למה כוויות בידיים?
צחי ניצני
21-07-2012, 09:44:26
הכויות בגלל חוטי 10awg שהגיעו עם הבקר ודורשים חימום רציני לפני ההלחמה.
מה עוד שהם בקושי רב נכנסו לתוך לבולטים 4 ממ שאני משתמש בהם.
אם כך אני מבין שרצוי לקנות פיניון 13T?
מה ההבדל למעשה? הרי עד היום עבדתי בסלד נכון (פחות או יותר) על פי שמיעה אומנם אבל לא היתה בעיה למנוע לעבוד בסלד הזה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
נולד לטוס
21-07-2012, 10:16:39
אני חושב שהמינימום זה פניון 13 אבל בפניון 14 המסוק מתפקד בצורה אופטימלית.
כמובן תלוי בסגנון ההטסה שלך
bartovmoti
21-07-2012, 10:24:51
הגוברנור יתקשה לשמור מעל 2500 בסטאפ הזה
צחי ניצני
21-07-2012, 10:49:30
סיגנון ההטסה שלי רגוע מאוד בשלב זה
ריחופים הקפות לופ רול. לא יותר מזה
האם יכולה להיות בעיה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
נולד לטוס
21-07-2012, 11:09:27
אז תוותר לפי דעתי על מצב גוברנור זה פשוט בזבוז לעבוד עם גוברנור אם אתה לא מטיס 3D ממש .
זה גם יקצר את זמני הטיסה שלך הגוברנור נועד בחשמלי לתפקד כמו ג'ירו המנסה לגרום למנוע להתאושש מהר מדעיכה עקב מאמץ בטיסה עם תרגילים מאמצים
לפי מה שכתבתה אתה לא ממש מאמץ את המסוק בסגנון ההטסה שלך ולכן לך על אנד פויינט וגרפים המתאימים לסגנון ההטסה שלך ובכך זמני הטיסה שלך ישמרו ועדין תקבל מסוק חזק בנקודות הרצויות.
צחי ניצני
21-07-2012, 11:57:24
אם לותר על מצב גוברנור אז בכלל אין טעם להשתמש בבקר של cc אלא להשאר עם הבקר המקורי שהגיע עם הקיט.
גם כך המעבר לבקר של cc היה טרחה לא קטנה
Sent from my iPhone using Tapatalk
guylederer
21-07-2012, 12:31:59
אז תוותר לפי דעתי על מצב גוברנור זה פשוט בזבוז לעבוד עם גוברנור אם אתה לא מטיס 3D ממש .
זה גם יקצר את זמני הטיסה שלך הגוברנור נועד בחשמלי לתפקד כמו ג'ירו המנסה לגרום למנוע להתאושש מהר מדעיכה עקב מאמץ בטיסה עם תרגילים מאמצים
לפי מה שכתבתה אתה לא ממש מאמץ את המסוק בסגנון ההטסה שלך ולכן לך על אנד פויינט וגרפים המתאימים לסגנון ההטסה שלך ובכך זמני הטיסה שלך ישמרו ועדין תקבל מסוק חזק בנקודות הרצויות.
תאמת אני לא מסכים איתך ... גוברנור מניסיון שלי דווקא מאריך את זמן הטיסה ולא משנה באיזה סוג טיסה זאת ...
אם אתה מטיס רגוע אני ממליץ לך להיות באיזור ה 2100-2300 ... אבל עדיף שהאחוז מנוע יהיה נמוך ( תוכל להגיע עם פיניון 14 בקלות ) כדי שבעתיד פשוט תעלה את האחוזים ותגיע למהירות גבוהה יותר ללא צורך בהחלפת פיניון בשנית ...
נולד לטוס
21-07-2012, 12:38:03
ממש לא נכון
הבקר המקורי נחות בלשון עדינה הוא לא שורד ונוטה להידפק מה גם תחושת ותגובת המצערת שונה פלאים בין הבקרים יש עוד הרבה פונקציות הניתנות לשליטה שקימות ב CC שבאליין אין.
וכאשר תזדקק לגוברנור יהיה שם אחד שיעבוד ולא סתם יופיע באלון הסבר על פונקציות הבקר.
עוד דבר אם תרצה לשדרג לסקורפיון תהיה בטווח הבטוח עם הבקר של CC
בקיצור אלקטרוניקה טובה לא קשורה רק למיצוי כל הפונקציות אלה הנאה מושלמת מחווית הטסה ואפשרות למצות את הרכיב בכל גווני הטיסה .
אני חושב שבשלב זה החשיבות לזמני טיסה אצלך יותר חשובים מתגובות של גוברנר במצב מאמץ מנוע בטיסת 3 D
בכל מקרה קנית בקר שתהנה ממנו הרבה זמן
נולד לטוס
21-07-2012, 12:41:50
תאמת אני לא מסכים איתך ... גוברנור מניסיון שלי דווקא מאריך את זמן הטיסה ולא משנה באיזה סוג טיסה זאת ...
אם אתה מטיס רגוע אני ממליץ לך להיות באיזור ה 2100-2300 ... אבל עדיף שהאחוז מנוע יהיה נמוך ( תוכל להגיע עם פיניון 14 בקלות ) כדי שבעתיד פשוט תעלה את האחוזים ותגיע למהירות גבוהה יותר ללא צורך בהחלפת פיניון בשנית ...
לא הבנתי אותך איזה אחוז אם אתה משתמש בגוברנר האחוזים הם רק סימן למעבר בין מצבים ( סל"ד)ובוא תסביר לי מה ההגיון להשתמש בגוברנור אם אתה לא זקוק לפעילות לשמה הוא קיים?
Friman
21-07-2012, 12:54:52
לא נכנס לדיוני הגוברנור כי אני לא מספיק מבין בזה.
בכל אופן במדידה של הטכטומטר באייפון אני מטיס את ה500 (פלייברלס) באיזור ה2200 סל״ד בנורמל, 2300 באיידל 1 ו2500 באיידל 2. לרוב אני טס באיידל 1 למעט המראה ונחיתה, אני מקבל 5:15 דקות טיסה עם סוללות 3 אמפר. ואפשר למשוך עוד, אני יורד על 3.8v לתא בערך
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
wonderd
21-07-2012, 13:14:58
באחד ממסוקי ה 500 שעברו אצלי, היה מנוע מקורי עם בקר מקורי, הייתי מטיס קרוב ל 8 דקות הטסה עם סוללת 3000.
אח"כ עברתי למנוע סקורפיון 1400KV - זמן ההטסה הצטמצם ל 5 דקות ולא שנייה יותר.
דרך אגב המסוק היה פלייבר בלי ה לס..
לגבי הגוברנור - שימו לב שלכל מנוע יש את אחוזי הנצילות המתאימים ביותר, לא כדאי סתם לשחק עם זה לפי החשק - גם המנוע יעבוד קשה יותר וגם הבקר, עדיף לנסות להגיע לתחום האופטימלי לפי הסל"ד שרוצים.
אם סגנון ההטסה שלך רגוע כמו שאתה מגדיר אותו - אתה לא צריך סל"ד מטורף, תוריד סל"ד ותקבל גם יותר זמן טיסה, בניגוד למה שכותבים כאן - נראה לי שהפיניון המקורי כן יתאים לך בשלב זה.
bartovmoti
21-07-2012, 15:18:40
לדעתי גוברנור דווקא יאריך זמן טיסה ולא להיפך, כל מערכת שבאופן אוטומטי תתאים את סיבובי המנוע לאופי הטיסה הנוכחי בהכרח תעשה זאת טוב יותר מכל גרף ובכך תנצל את הסוללה טוב יותר.
זה שהסל"ד קבוע ומקסימלי זה ממש לא אומר צריכת זרם מקסימלית, להיפך! מה שגורם לצריכות זרם גבוהות זה מכות של שינויי סל"ד ומכות פיצ' כמו בתקתוקים, הגוברנור ימנע שינויים פתאומיים בסל"ד שזה תמיד טוב.
לעניינך, אם אתה באמת לא מטיס 3D או ברמת רק בשלב ריחופים, אולי באמת כדאי שתוותר על הגוברנור אבל עדיין לדעתי תקבל סלד נמוך מדי עם הסטאפ הזה.
צחי ניצני
21-07-2012, 15:41:50
ובהנחה שאחליף את הפיניון ל 13T
איזה תחומי סלד מומלצים למצבי הטיסה השונים שציינתי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
bartovmoti
21-07-2012, 15:55:34
נורמל 2200-2300
איידל 1 2400
איידל 2 2500 ומעלה
לא מומלץ לעבור 2600
צחי ניצני
21-07-2012, 15:59:07
תודה לכל העונים
נראה לי שאני ארכוש פיניון 13T ליתר ביטחון שיהיה בבית, איזה נתונים צריכים להיות לו? מודול שן וכו'?
אשמח גם להמלצה על מקום קניה.
wonderd
21-07-2012, 17:16:23
הנה מחשבון בשבילך לשימוש:
http://heli.dacsa.net/calcv3/Default.aspx
ככה תוכל לדעת בעצמך איזה סטאפ אתה צריך..
הנה חנות עם פיניון לדוגמא:
http://www.readyheli.com/H50060-Motor-Pinion-Gear-13T-T-Rex-500_p_33179.html
זה פיניון של אליין, כמובן שיש גם פיניונים של חברות אחרות - יותר חזקים וכו' אבל לא בטוח שאתה צריך אותם והם עולים יותר.
DIE-HARD
21-07-2012, 18:26:33
ל revco יש פיניונים איכותיים
צחי ניצני
27-07-2012, 08:38:19
סוף סוף היה לי זמן לצאת ולהטיס, באמת התנהגות מעט שונה של המסוק.
התחלתי רק בריחופים והקפות קטנות על מנת לקבל את התחושה, עבדתי עם סלד של 2100 לצורך העניין ועדיין עם הפיניון 12 (עד שאקבל את ה13) זמני טיסה של בערך 6.5 דקות.
המנוע חזר מהטיסות דיי חם. (לא יודע בדיוק את הטמפ כי שכחתי את המד טפמ בבית. אבל חם ברמה של לא נעים בכלל לגעת בו). ייתכן וזה נובע גם ממיסבים שחוקים. (החדשים כבר בדרך)
בנתיים לא אעלה את הסלד מעבר לזה מחשש שהמנוע יעלה באש.
תודה לכל אלו שעזרו.
מה שכן המסוק כבר יותר עם כל הסיפור הזה, גם הבקר כבד יותר וגם תוספות של הBEC
צחי ניצני
28-07-2012, 21:35:14
עברו כבר שש טיסות מאז הבקר החדש, במעקב שאני מבצע לסוללות שלי ניתן בהחלט לראות שצריכת הזרם קטנה יותר מבעבר.
אמנם לא באופן משמעותי אבל בהחלט יכול להוסיף לי כ1 - 0.5 דקות לכל טיסה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.