צפייה בגרסה מלאה : דיון Osd ברחפן עם לוח שעושה rth
Friman
29-07-2012, 14:15:50
אני מניח שלא ברור מהכותרת מה בדיוק אני רוצה לשאול...
יש בשוק לוחות שליטה לרחפנים שיודעים לעשות rth בעצמם ללא צורך בטייס אוטומטי מובנה באופן נפרד בosd. למשל rabbit, ואם אני זוכר נכון גם free flight בתוספת מודול gps מתאים. אבל... גם אם הלוח יודע לעשות בעצמו חזרה הבייתה אני מניח שבמהלך הטסת fpv יש צורך לקבל מידע על מיקום הרחפן ביחס למטיס וביחס לסביבה, כמו גובה, קואורדינטות, כיוון הבייתה, מהירות וכו׳. משמע - יש צורך בosd. אז מה עושים? אני מניח שאפשר לשים osd פשוט עם gps כמו המיני של הסיני (ח ח ח חרוז) ב40$ אבל עלתה לי השאלה אם עוד רכיב של משדר/מקלט gps על רחפן שגם ככה עמוס בציוד לקטרוני ומערכות רדיו מסוגים שונים לא יוצר רעש או הפרעות? ואם לא, אילו דרכים אחרות יש להתמודד עם הסוגייה?
ידוע לי שלardupilot יש osd ייעודי שלא מצריך מודול gps נוסף לosd ולכן לא ציינתי את ארדואינו בדוגמאות לעיל. אני מבין את היתרונות של ארדואינו; אני מנסה להבין איך מתמודדים עם הסוגייה הזו ברביט למשל ומה היתרונות של המערכות האחרות שיש באותה קטגוריית המחיר על פני הארדואינו. אם יש כאלו. כי אם דבר אחד מצאתי שלא מושך אותי בארדואינו זה שזו נראית פשוט מערכת מסובכת מדי, לא נשמע בכלל כמו plug and play פשוט ואינטואיטיבי.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
כי אם דבר אחד מצאתי שלא מושך אותי בארדואינו זה שזו נראית פשוט מערכת מסובכת מדי, לא נשמע בכלל כמו plug and play פשוט ואינטואיטיבי.
אתה מתכוון לארדוקופטר, ואני חושב שאתה פשוט טועה. הוא לא יותר מסובך מכל בקר טיסה שיש לו תכונות דומות.
דרור
ZvikaF
29-07-2012, 18:11:43
השאלה באמת מבולבלת :confused:
נראה שאתה מבלבל בין תכונות OSD לבקר/טייס אוטומטי ...
יש OSD שיש להם חלק מתכונות הטייס האוטומטי, אבל זה ללא קשר ל OSD, רק הכללה של תכונות כדי לפשט את המערכת :cool:.
Friman
29-07-2012, 18:22:42
אני מבין, לשם שינוי השאלה אולי מבולבלת אבל אני לא... אני מבין שברחפן הטייס האוטומטי יכול לשבת בלוח ייצוב של הרחפן או בosd. אז אם הטייס האוטומטי בosd כמו למשל בeagle tree, אז לוח השליטה לרחפן יכול אני מניח להיות כל לוח שהוא. אבל אם הטייס האוטומטי ממוקם בלוח של הרחפן ועדיין רוצים נתוני gps בosd, אזי אלא אם משתמשים בארדוקופטר, נדרש osd עם gps משלו כמו המיני 2 של הוביקינג למשל. נכון? אז מה שאני שואל אם זה לא יוצר יותר מדי הפרעות רדיו כשעל רחפן אחד ממוקמים גם מקלט 2.4 של הרחפן, גם משדר וידאו לfpv וגם שני gps-ים? ואם אין בעיות אחרות מעבודה עם שני gps שונים על אותו הכלי? למשל אם יש ביניהם סטייה מסויימת באיכון?
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
Assaf110
30-07-2012, 20:45:39
ה gps הוא מקלט, גם אם תשים עשרה מקלטים לא יפריעו האחד לשני, רק תקבל רחפן כבד
(אבל נורא נחוש בקביעת מיקומו...). השאלה הנשאלת היא האם המשדרים על הכלי יפריעו לקליטת הgps, וכאן אין הבדל בין הפרעה לחיישן אחד לשניים.
לעניין עבודה עם שני gps ים על הכלי, לא צריכה להיות בעיה, גם אם יש הבדל מזערי בינהם, אחד מזין את ה AP והשני מציג נתונים ל osd, כך שאין שום סתירה או הפרעה בין השניים.
אני לא חושב שיש טייס אוטומטי של OSD שעובד טוב עם רחפן.
והפטנט של OSD שמקבל את הנתונים מהטייס האוטומטי כמו ArduCopter+MinimOSD כל כך מתבקש שאני ממש אתפלא אם אין משהו דומה לרחפנים אחרים (Microcopter?). אבל אני באמת לא יודע.
guy1a
31-07-2012, 00:51:43
גיל תרשה לי לעשות לך טיפה סדר.
אתה טועה.
רחפן .. מטוס ומסוק הם שלושה כלי טייס שונים שפועלים בצורה שונה לחלוטין. אין כיום מערכת טייס אוטומטי שיודעת לעבוד עם שלושתם.
לכל סוג יש טייס אוטומטי משלו.
איגלטרי יודע להטיס טיסנים.
לאליין יש משהו למסוקים
ווקונג או ארדוקופטר ולוטוס וכל מיני ארנבות יודעים להטיס רחפנים.
Osd זאת מערכת עזר שיודעת להציג נתונים שונים על גבי זרם הוידאו שיורד מכלי הטייס.
לא משנה איזה מערכת על איזה כלי טייס בשביל הנתונים...אבל ! יש מערכות שכוללות את שני התקנים בחבילה אחת. למשל ריינג'וידאו או איגל טרי. שזה גם טייס אוטומטי וגם osd. ביחד.
אם תרכיב איגלטרי על רחפן או מסוק. הוא ישדר נתוני טיסה אבל לא יוכל לנהוג את כלי הטיס.
לגבי מיקום וקרבה ...
במגבלות שאתה כבר מכיר בנושא תדרים של וידאו ושלט.
אין לך בעיה.
לראיה. הרחפן שלי כרגע מאד קטן. מרחק בין מנועים של 30 סנטימטר
אנטנת משדר ומקלט במרחק 17 סנטימטר.
וראית שזה טס וטס טוב.
SGS2 ..
Friman
31-07-2012, 06:31:37
תודה על הסדר.
אם כן אני מבין שלרחפנים האופציות לטייס אוטומטי הן רק או דרך בקר הטיסה ולא דרך הosd. זה מסביר את הסוגייה.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
ZvikaF
31-07-2012, 09:29:18
צריך להבין את קורות הפיתוח.. OSD נוצר במקור להוספת מידע על הוידאו, בתחילת הדרך השימוש היה על טיסנים שהיציבות המובנית שלהם גבוהה.
עם הזמן התפתח FPV למרחקים וטיסנים פחות יציבים והתחילו בהוספת מערכות ייצוב.
מכיון שהייצוב יחסית פשוט והOSD בעל יכולות עיבוד חזקות, שילבו את השניים.
רחפנים בגלל אי יציבות בסיסית דרשו מההתחלה מערכת בקרת טיסה, ואחת עם יכולת חישוב חזקה.
OSD וFPV מתחילים להתפתח עכשיו ואולי עם הדרישה יוסיפו יכולת OSD לבקרים ... :)
sharonx
31-07-2012, 15:37:16
יפה צביקה, אתה מראה את ההגיון מאחורי העובדות.
ולmk יש osd לdji אין וכולם מחכים לזה
Sent from my Samsung Galaxy II using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.