PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כוון מנוע DA 85



ofir181
18-08-2012, 19:01:07
שלום....ברשותי EXTRA 300 שמותקן עליו מנוע DA85

המנוע עובד מצויין על הקרקע ...עגול,סרק נמוך,קומפרסיה טובה.

באויר כשמתחילים לגלגל לעלרד ..לסבסב ..המנוע יורד בטורים בצורה שכאילו קרובה ל CUT

מה הבעיה ולאן יש לגשת???

בתודה לכל העונים...אופיר

.omer biton
18-08-2012, 19:16:13
תבדוק את אטימות המיכל ואת הצינוריות גם את זו שבתוך המיכל.
אולי הקרבורטור סתום.תתחיל מהצינוריות

gadi_c
20-08-2012, 20:10:56
האם המנוע חדש? יש מצב גם לליכלוך בקרבורטור שמשייט לו ובמצב הפוך מקטין את מעבר הדלק (קרה לי ב85)
האם המנוע עבר כיוון נכון (אחד שמכיר את ה85) יש לו מספר "מחלות" לאחר מסדרים אותן הוא מנוע שד ומאוד אמין יש לי אותו כבר כחמש שנים
מאיזה איזור אתה? אשמח לעזור

ofir181
21-08-2012, 14:06:27
את הטיסן קניתי ממשהו מאוד מנוסה שאני מעדיף לא להגיד את שמו למען הסדר הטוב

הטיסן נבנה על ידי גדי פרי ...

המנוע נראה חדששש...קומפרסיה מצויינת....לא פירקנו תקרבורטור לבדוק...

המנוע לא עבר כוון..

אני מתל אביב.

ofir181
21-08-2012, 14:20:55
לי אישית אין נסיון בלכוון מנוע 2 פעימות בנזין ....לכן אני מעדיף לקבל כמה שיותר חוות דעת ...ולא נוגע סתאם בסיכות H ו L ...

תאמת שלא היה מזיק לי לקנות מנוע 20cc להתעסק איתו קצת ...

ofir181
21-08-2012, 14:26:01
לי אישית אין נסיון בלכוון מנוע 2 פעימות בנזין ....לכן אני מעדיף לקבל כמה שיותר חוות דעת ...ולא נוגע סתאם בסיכות H ו L ...

תאמת שלא היה מזיק לי לקנות מנוע 20cc להתעסק איתו קצת ...

edgarfov
21-08-2012, 14:37:09
אם שללנו קרבורטור ושאר חסמים , הייתי מהמר על צינורות דלק קצרים מידי.
יש הרבה קישורים על צורת חווט של צינורות דלק , המקובלת שראיתי היא סוג של פרסה מעל מיכל הדלק (גם צנור האוויר) .
ככה ישר עשיתי אצלי עוד שהכל דנדש.

ofir181
08-09-2012, 20:11:09
אמר לי את זה עוד בנאדם ...קשה לי להאמין שזה ימנע מהמנוע לגמגם בטורים נמוכים

בטורים גבוהים הוא עובד עגול ויפה ...

רק ממצערת חצי ומתה הוא עושה מה בא לו

אבי סירוטה
08-09-2012, 20:45:09
1- פרק המיכל וודא שלמות ותקינות צנרת דלק. וודא נשם ובטל פתח תדלוק עם שסתומי קפיץ\מחבר מהיר. אם לא
מתוחזקים כהלכה הם מקור ליניקת אוויר וצרות.
2-וודא שימוש בדלק נקי עם כ-3% שמן סינטטי
3- כוון סיכות כך: L-1 1/2 ו-H- 1 3/4 ( נמוכה אחד וחצי וגבוהה אחד ושלושה רבעים)
4-וודא שבאזור לוע כניסת האוויר אין חסימות ו\או שהאוויר "עוטף" הקרבורטור ללא הפרעות.

אני מהמרכז. צור קשר בפרטי ואעזור במידת הצורך.

edgarfov
08-09-2012, 21:29:41
אמר לי את זה עוד בנאדם ...קשה לי להאמין שזה ימנע מהמנוע לגמגם בטורים נמוכים

בטורים גבוהים הוא עובד עגול ויפה ...

רק ממצערת חצי ומתה הוא עושה מה בא לו


פריציפ ה"סיפון" מיושם כמעט אצל כל בעלי הבנזינים למינהם. תנסה תדע

haimgil
09-09-2012, 21:26:17
למה בדיוק עוזר הסיפון ,עוד לא הבנתי.אישית לא מכיר כאלה שעשו סיפון וגם אצלי ואצל חברים שלי אין ולא ניתקלתי בבעיות מהסוג הזה.

ofir181
10-09-2012, 17:53:13
קודם שמטר צינור לא יעלה פה בארץ 35 שקל ..אחרי זה נעשה סיפון ...

edgarfov
10-09-2012, 18:22:35
למה בדיוק עוזר הסיפון ,עוד לא הבנתי.אישית לא מכיר כאלה שעשו סיפון וגם אצלי ואצל חברים שלי אין ולא ניתקלתי בבעיות מהסוג הזה.

בשונה מניטרו , למיכל אין דיחוס, והזרימה נשענת בעיקר ע"י עבודת הדיאפרגמה , סוג של משאבה , אבל לא בכוח של כזו
אוויר כנגד ניכנס מצינור העודפים. ישנם מצבי טיסה גילגול למשל או צלילה , צינור השאיבה ישאב אוויר לפרקי זמן קצרים מאוד, לכן עדיף שיהיו עודפים בצינור עד גמר הדרמה
אגב זה נכון יותר אפילו לצינור העודפים. ההסבר לא אקדמי כל כך.. אבל ככה זה

לגבי 35 שקל למטר... לאבד 100 200 שקל על ניסיונות למצוא אורכים מתאימים של צנרת עדיפים מנחיתת חרום של ענק כזה או אחר.. מה שעושה לך את זה...

flatspin
10-09-2012, 18:48:28
משהו לא ברור לי בהסבר שלך. אתה אומר שאם הצינורית בין המיכל והמנוע קצרה, במצבים מסויימים של טיסה יישאב אויר לצינור ויהווה חסימה להמשך פעולתו הרציפה של המנוע.
אם אותה צינורית הדלק ארוכה, וייווצר אותו מצב של כניסת אויר לצינורית, מאין הוא אמור להשתחרר, אם לא דרך הקרבורטור, כמו במקרה של צינורית קצרה?

edgarfov
10-09-2012, 19:52:31
משהו לא ברור לי בהסבר שלך. אתה אומר שאם הצינורית בין המיכל והמנוע קצרה, במצבים מסויימים של טיסה יישאב אויר לצינור ויהווה חסימה להמשך פעולתו הרציפה של המנוע.
אם אותה צינורית הדלק ארוכה, וייווצר אותו מצב של כניסת אויר לצינורית, מאין הוא אמור להשתחרר, אם לא דרך הקרבורטור, כמו במקרה של צינורית קצרה?

צינורית ארוכה יותר משמעותית(סיבוב מעל מיכל הדלק) תיתן יותר דלק למנוע בזמן שהמישקולת מדלגת פעם שותה דלק פעם לא, בשיאי דרמה בטיסה
זה לא קשה לכבות מנוע כשמישתוללים באוויר. הסיפון ממתן את הסיכויים לכיבוי כזה
יאללא לעשות את זה ולעלות לאוויר

flatspin
10-09-2012, 20:07:13
כנראה לא ירדת לסוף דעתי.
שאלתי היתה: הרי אותה כמות אויר נכנסת לצינורית, בשני המקרים. אז למה במצב אחד (צינורית קצרה) המנוע יקרטע ואילו במצב שני (צינורית ארוכה) המנוע לא יקרטע. הרי האויר שבצינורית חייב להשתחרר מתי שהוא, וזה יהיה לתוך הקרבורטור.

ofir181
10-09-2012, 21:25:00
בשונה מניטרו , למיכל אין דיחוס, והזרימה נשענת בעיקר ע"י עבודת הדיאפרגמה , סוג של משאבה , אבל לא בכוח של כזו
אוויר כנגד ניכנס מצינור העודפים. ישנם מצבי טיסה גילגול למשל או צלילה , צינור השאיבה ישאב אוויר לפרקי זמן קצרים מאוד, לכן עדיף שיהיו עודפים בצינור עד גמר הדרמה
אגב זה נכון יותר אפילו לצינור העודפים. ההסבר לא אקדמי כל כך.. אבל ככה זה

לגבי 35 שקל למטר... לאבד 100 200 שקל על ניסיונות למצוא אורכים מתאימים של צנרת עדיפים מנחיתת חרום של ענק כזה או אחר.. מה שעושה לך את זה...

כן זה נכון ...זה לא משאיר לנו הרבה ברירות.....
למרות שהרבה אומרים לי לעשות סיפון אני עדיין לא מצליח להבין באמת למה ישש גמגומים שמתחילים לשחק
הרי..אם נכנסת בועת אויר לקרבורטור מפאת תמרונים כמו צלילות,אז מזה משנה מתי היא תגיע ...עכשיו או עוד דקה ....הגמגום יבוא...

הייתי מאוד מעוניין לקבל הסבר איך הקרבוקטור הזה בנוי ..מאודדדדץץץאם אפשר שילווה בציורים

haimgil
10-09-2012, 21:32:55
המישקולת זזה בדרך כלל באותו הכוח שמופעל על הדלק כך שאני לא רואה סיבה לנכון להאריך את הצינור.אפילו זה נישמע פחות טוב מכיוון שיותר קשה לישאוב דלק דרך צינורית ארוכה שכן המפל לחץ על הצינור גבוה יותר.
חברים אני באמת לא ממש יודע ב100% מה היעילות של צינור ארוך יותר.בכל מיקרה בשבת הבאה נתפס גבוה וניתן צלילות ארוכות תוך כדי סיבסוב דקה ליפני סיום הטיסה כלומר דקה לפני שהתיימר מסיים את הספירה של
ונראה.למען האמת כבר עשיתי את מלא פעמים אפילו שעברה יותר מ2 דקות אחרי סיום הטיימר והכול היה בסדר.ברוב המיקרים אני מטיס תמיד בין 7 ל8 דקות ונוחת עם יותר מרבע מיכל.המיכל הוא 550 CC ומנוע 50 סמק.
לא מוצא עניין ביותר מ7 דקות טיסה .מעייף ולא מביא אותי לשום התקדמות.עדיף לינחות לתדלק ולעלות כמו חדש.

edgarfov
10-09-2012, 22:17:46
כן זה נכון ...זה לא משאיר לנו הרבה ברירות.....
למרות שהרבה אומרים לי לעשות סיפון אני עדיין לא מצליח להבין באמת למה ישש גמגומים שמתחילים לשחק
הרי..אם נכנסת בועת אויר לקרבורטור מפאת תמרונים כמו צלילות,אז מזה משנה מתי היא תגיע ...עכשיו או עוד דקה ....הגמגום יבוא...

הייתי מאוד מעוניין לקבל הסבר איך הקרבוקטור הזה בנוי ..מאודדדדץץץאם אפשר שילווה בציורים

מ א ו ד משנה , וגם גודל הבועה, אם תקבל גמגומים בצלילה בסופה אין לך מנוע, ישרה אופקית זרימה מסתדרת והבועיות מתפוגגות בלי דרמות גדולות מידי (שומעים את זה ..גננננ גננג גננננננננגנננגנגנגנ)

ofir181
10-09-2012, 22:23:26
http://www.youtube.com/watch?v=LvgP5Gsg1ho

gadi_c
12-09-2012, 19:22:04
הי אופיר אני שוב מזמין אותך לצפון בכיף נגדיש לך שבת עד שנסדר את התקלה

ofir181
13-09-2012, 10:05:10
תודה על ההזמנה גדי ...אבל זה קצת כבד עלי להעמיס תטיסן ולצאת לטיולון

avisha1
15-09-2012, 10:53:57
מה זה - נגדיש

TazmanianDevil
22-09-2012, 09:12:49
סיפון פותר לא מעט בעיות שיש למנוע בגלגולים צלילות ובכלל ג'י מאוד גבוה כיאה לטיסן אקסטרים.
ישנו סיפון לדלק וסיפון לנשם, הסיפון של הדלק נותן עוד מרווח נשימה ודלק במערכת כאשר המשקולת לא טבולה בדלק במיכל בגלל מצבי טיסה שונים.
הסיפון של האוויר מונע במצבים שונים מהדלק לסתום את הנשם ובכך להפריע לפעולת המשאבה של הקרבורטור, שמין הסתם קורים ברוב המקרים כאשר הטיסן הפוך.

לגבי אוויר במערכת, אין בכלל בעיה עם זה מאחר והקרבורטור של מנוע בנזין יודע להתמודד עם זה ובכלל, מבטל זאת במהלך של הדלק למזרקים.

מנועי בנזין מאוד מדויקים בכיוון הסיכות שלהם, וכלל לא כתוב, ידוע כי ברגע שאנו מתחילים לשחק יותר מידי עם הסיכות ישנה בעיה במנוע או במערכת.
סיכות לא אמורות לפתור בעיות כאלה מין הסתם, הם לכיוון העדין של המנוע במהלך המצערת.

מנועי בנזין לא תמיד יהיה להם שלב ביניים טוב וחד, מאחר והקרבורטור לפעמים לא מאפשר זאת, רוב הקרבורטורים בשוק הם גנריים של חברת וולברו ולכן, החברות בונות מנוע, ולאחר מכן מלבישות עליו את הקרבורטור עם שינויים עדינים. ישנו גם קשר בין הריד וולווים לכל העניין אבל לא נכנס לזה כי זה כבר יותר מידי.

ישנם המון מיתוסים עם מנועי בנזין, ולפעמים מדמים אותם למנועי נטרו, הדבר היחיד שמקשר אותם ששניהם מנועי בעירה פנימית.

צירפתי שרטוט של הקרבורטור שהוא נקרא גם קרבורטור משאבה.
74321

אבי סירוטה
22-09-2012, 10:52:30
הסיפון משמש כמיכל ציפה כמו במסוקי ניטרו. הוא שומר על מלאי דלק זמין ללא אוויר בכל מצב טיסה.
אופיר, ההזמנה שלי בתוקף.
אבי

ofir181
23-09-2012, 11:43:38
אבי--תודה על ההזמנה אבל איך בדיוק אני יכול להטיס את הטיסן במנחת בכלוב בראשון בלי ביטוח ..הייתי בסרט הזה שרוני אומר לי "צא מהמנחת אין ביטוח".

לגבי הסיפון ....אני אישית שמתי לב שהיה שיפור קלל אולי אני הוזה ..אבל האחרים לא ראו שום שיפור כשעלינו עם צינור ארוך

ואצל כולם אצלנו אין סיפון והמנועים שרובם 50DLE עובדים כמו "מנוע חשמלי",יש אחד עם DA 60 שגם עובד יפה,ואחד המטיסים הותיקים אצלנו טוען שהסיפון הוא מקרה קלאסי של ..."תופעת העדר"

אני רוצה לנסות להחליף את כל הקרבורטור ..כולל הREED VALVE ולדאוג שהכל אוטם כמו שצריך ..אין לי אופציה אחרת ...הטיסן הזה יושב בקטגוריה מאוד בעייתית מבחינת מנועים

הוא לא טיסן cc50

ולא טיסן 100cc

איפהשהוא באמצע המעצבן ...ואני ככ אוהב את איך שהוא טס ונראה שפשוט ישרוףףף לי למכור אותו...

אבי סירוטה
23-09-2012, 17:25:36
אופיר, אין לי בעיה לפגוש אותך בבית אריה.