PDA

צפייה בגרסה מלאה : שימוש ב (FY-31AP Attitude Flight Stabilization System (AFSS כמערכת תומכת למתחיל



ooren
08-09-2012, 21:00:27
שלום,
מקווה שאני שואל את השאלה בפורום המתאים,
למרות שאני בטוח שלכם יש את הכי הרבה ניסיון עם הציוד הזה,
אני די מתחיל בתחום הטיסנים ויש לי כבר מספר שעות עם מדריך וסימולטור,
מה שאני צריך עכשיו זה ביטחון שלא אעשה פשלה קריטית שתגרום להתרסקות (מעין מבוגר אחראי שנמצא לידי).
מכיוון שלא תמיד מצליח לתאם עם חברים לתחום, אני מרגיש שיוצא לי להטיס מעט מדי.
חשבתי לקנות את המערכת הנ"ל : FY-31AP Attitude Flight Stabilization System (AFSS
http://hobbywireless.com/index.php?main_page=product_info&cPath=63&products_id=748

כך שאם אעשה טעות קריטית או אעבד שליטה תוכל להציל את המצב, לפי מה שהבנתי יכולה גם להחזיר את הטיסן לאזור ההמראה.
העלות שלה די יקרה (198 דולר לפני משלוח) אז אני עוד מתלבט,
מה דעתכם יכולה להתאים למטרה שלי ?
האם יש מערכות זולות יותר שיכולות לעשות את אותה העבודה ? (אם למשהו יש למכירה מערכת כזאת או דומה שבשימוש ויכולה לחסוך לי עלויות אפשר בפרטי).

אם ארצה להשתדרג בעתיד ל FPV האם תוכל לשמש אותי (התממשקות עם אביזרים אחרים),
או שמבחינת ראיה עתידית עדיף עכשיו לקנות OSD+AUTO PILOT ?

תודה,
אורן

איציק רונן
09-09-2012, 00:42:32
1. אין תחליף למדריך. כדאי להטיס כמה שעות טובות אם מדריך.
2. מרבית המערכות האוטו' יהיו מסובכות למתחיל.
3. כדאי לחשוב אולי על מערכת תומכת 60-80$ כדוגמת FMA-DIRECT. מערכת אינפרא אדום שרק מייצב את הטיסן. מיושן, אבל זול ולא מסובך.

מיוצביציק

sharonx
09-09-2012, 01:14:57
1. אין תחליף למדריך. כדאי להטיס כמה שעות טובות אם מדריך.
2. מרבית המערכות האוטו' יהיו מסובכות למתחיל.
3. כדאי לחשוב אולי על מערכת תומכת 60-80$ כדוגמת FMA-DIRECT. מערכת אינפרא אדום שרק מייצב את הטיסן. מיושן, אבל זול ולא מסובך.

מיוצביציק

יש היום דברים דומים מבוססי IMU שלעדתי עדיפים בהיבטי ביצועים, גודל ואפשרות להטיס בכל מזג אוויר:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21829

guy1a
09-09-2012, 05:46:54
מערכת כזאת תלמד אותך להיות עצלן. הוא אפילו עושה פניה מתואמת בשבילך ....

אם אתה רוצה מעקכת מינימאלית כמו שאיציק הציע.
יש לי אחת למכירה.

SGS2 ..

ooren
09-09-2012, 20:55:23
תודה על התגובות,
אני לא חושב להשתמש במייצב, לדעתי זה באמת יעשה אותי עצלן ויפגע בלימוד שלי, אני חייב לתרגל לייצב לבד,
אני גם חושב להמשיך להטיס עם מדריך כדי לצבור עוד ידע, אבל בשלב הזה אני רוצה לתרגל כמה שיותר ובגלל בעיית לו"ז לפחות בחלק מהפעמים לבד.
הפונקציות העיקרית שאני חושב שדרושות לי הן :

Emergency Recovery
- If you lose orientation release all control sticks, maintain throttle and switch ON the FY31AP.The unit will automatically send the correct signals to balance of the aircraft and regain level flight, giving you time to get your orientation and fly the plane back to safety.
וגם

Return to Home
- You can set autonomous return to home via a 3 way switch or through your failsafe setting, enabling you plane returning to home should it lose your transmitter signal. Upon reaching the home point it will automatically engage auto circling, while it waits for your further instructions.


מעין פוליסת ביטוח טובה שאתה קונה ומעדיף שלא להשתמש בה אבל נמצאת לצידך כשצריך.

חשבתי על הרעיון הזה כשראיתי סרטון כאן של FPV שחווה תקלת תקשורת ומערכת autopilot (לדעתי הייתה משולבת OSD של RV )הצילה את המצב,
כמו מטיס מנוסה שנמצה ליידך.
למישהו היה ניסיון עם המערכת הזאת ?
על פניו לא נראית מסובכת להפעלה.
אורן

motti
09-09-2012, 21:23:12
שלום אורן, יש לי את המערכת הזאת והיא עושה עבודה טובה.המערכת לא תעשה אותך עצלן אם תשתמש בה באופן מושכל, כלאמר אתה יכול לטוס כשהמערכת מנותקת ולהפעיל אותה בהתאם לצורך. אתה יכול לטוס עם או בלי OSD אגב, כדאי שכל מערכת תרכוש שתהייה אפשרות להפעיל\לנתק אותה דרך הרדיו