התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה FuncubPV



ronmen
26-09-2012, 20:20:12
אחרי חיפושי כיוון רבים בתחום הטיסנאות החלטתי שאני נכנס לתחום ה FPV, צב"ר (צפייה בגוף ראשון).

אז מכאן נעשו כמה החלטות חשובות –

הפלטפורמה:
Multiplex FunCub מהסיבה הפשוטה שאני פשוט אוהב את תכונות הטיסה שלו ואת המראה, אני מודע לעניין כי זה אינו הטיסן האידאלי לצ"בר אבל זה כבר נעשה בעבר לפי שירשורים פה וגם וב RCG.

בחירת מצלמה: בעיה ראשונה שנתקלתי בה היא צילום דרך הפרופ
אחרי שניסיתי מצלמה זולה מהסיני כדי לקבל תחושה של סרטון מנקודת המבט של הקוקפיט
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13447
קיבלתי פסים שחורים לרוחב הפריים שלאחר חקירה הבנתי שהם נגרמים מתנועת הפרופ מול המצלמה בגלל תנועת מהירות הסיבוב של הפרופ ביחס למהירות הסריקה של המצלמה את הפריים ("מהירות התריס")

74687

בהמשך הבנתי שמצלמה זו פעלת בשיטת rolling shutter אשר בה הפריים נסרק בקו אנכי אשר עובר לרוחב התמונה
לאחר התייעצות עם מנוסים ממני (בפורום ומחוצה לו) הבנתי שיש מצלמות ששיטת הסריקה שלהם אחרת (global shutter) אשר סורקת תאורטית בבת-אחת את הפריים ובה מופעי הפרופ הם בדידים וציבעוניים, זוהי התפשרות טובה לעומת הפסים השחורים האופקיים

74693

http://www.securitycamera2000.com/products/690TVL-Ultra-WDR-Pixim-SEAWOLF-HD-CCTV-Mini-Camera-3.6mm-Lens-OSD-Menu.html

מיקום המצלמה המצלמה הודבקה בדבק חם לצד הפנימי של חופת הטיסן וחורר חור בגודל ובצורת שדה הראייה של המצלמה בחופה כדי ליצור "מראה מנקודת מבט של טייס" ככל האפשר וגם להגן עליה מפני חבטות, העדפתי שלא תמוקם חיצונית לטיסן

74686

74689

משדר מקלט:
הדרישות היו מרחק טיסה קצר, שונה מ 2.4 בגלל תדר הרדיו שלי ושל המטיסים האחרים במנחת שלי.
המערכת שנבחרה הינה 5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15295__5_8g_200mw_FPV_Wireless_AV_Tx_Rx_Set.html

מיקום המשדר הוצמד בסקוטש לחלק הפנימי של הטיסן

74688

המשדר מוקם כך שהאנטנה מכוונת אנכית ויוצאת מהפתח התחתון שבגוף. זאת בניגוד לאנטנת המקלט (הראשית) שמכוונת אופקית עם גוף הטיסן למניעת אי אילו הפרעות למרות שמדובר בתדרים שונים.

74683

המשדר מוזן מסוללה נפרדת (ולא מזו של הטיסן) של 3 תאים 500 מילי והוא גם מספק מתח למצלמה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21330
הסוללה הוצמדה לסוללה הראשית בערך במרכז הכובד של הטיסן, ומחוברת ישירות למשדר

74685

החישוב למציאת הסוללה המתאימה נעשה כך:
צריכת משדר – 150 מיליאמפר, צריכת מצלמה – 150 מיליאמפר כלומר סוללה של 500 מילי מספיקה לטיסות קצרות

"תחנת הקרקע":
כרגע הרצון שלי הוא להתאמן בתחושת ה FPV ולא להיות "עיוור" לטיסן ולכן לא בחרתי במשקפיים אלא במסך שמוצמד לשלט בעזרת מתקן שמשמש רגל לשלט
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19580__CNC_Metal_Transmitter_Stand_JR_Futaba.htm l
והמסך הזה שהוא בעל יכולת הקלטה על SD מחובר אליו עם גומיות
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19557

74692

בעקרון חשבתי שניתן להשתמש במקלט של המסך אבל הוא בעל קליטה גרועה למדי ולכן אני משתמש במקלט של הערכת מקלט/משדר
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15295__5_8g_200mw_FPV_Wireless_AV_Tx_Rx_Set.html
המקלט וסוללת 3 תאים מאורגנים בפאוץ' של מצלמה על החגורה שלי (רטרו ל 80') בצורה כזו שיהיה פיזור חום טוב מהמקלט

74691

איזון הטיסן המצלמה ממוקמת קדמית למרכז הכובד ושוקלת בקירוב 100 גרם, משקל המשדר והסוללה זניח והם נמצאים בערך במרכז הכובד של טיסן. מה שחייב להדביק משקולות בזנב

74684

התנהגות הטיסן עם הציוד
1. לאור תוספת של 20% ממשקל הטיסן עקב הציוד והמשקולות חיזקתי את "כן הנסע" בגומיה על מנת שיישא את המשקל הנוסף בנחיתות (בעקבות המלצה של חבר מהפורום)

74690

2. הטיסן מרגיש יותר כבד: שוקע יותר חזק, פונה באיטיות יותר ויש לנחות עם טיפה מנוע.
3. החור שנוצר בחופה עבור המצלמה אינו מפריע למשטר זרימת האוויר על הטיסן בצורה מורגשת בטיסה

משקפיים
אחרי שהבנתי שלהטיס עם המסך הקטן הזה בלתי אפשרי... השלב הבא היה משקפיים:
http://www.aliexpress.com/item/wholesale-New-VG260-Portable-wireless-Video-Glasses-Eyewear-digital-Mobile-Theatre-with-AV-in-free-shipping/581751200.html


OSD
המערכת הנבחרת, בעיקר בגלל הרובסטיות שלה (כקופסא קשיחה), לעמידות בריסוקים בינונים ומעלה...
http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=61&products_id=369
כוללת מד מתח סוללה ראשית ו GPS

לסיכום כיף גדול, ונראה לי שמכאן אפשר רק ללמוד הלאה :D

הארות והערות ייתקבלו בברכה

sharonx
26-09-2012, 20:27:41
סקירה יפה מאוד. גם אני שוקד בימים אלה על טריינר FPV. אין כמו נחיתות מסלול ב FPV.
אני הלכתי על מתקון המצלמה על PAN TILT למטה, כדי לראות את הקרקע טוב ואת גלגל האף.

יש לך מושג למה הפרופים צבעוניים ב GLOBAL SHUTTER ?

guyst
26-09-2012, 20:29:18
סקירה יפה!
בהמשך אני מניח שתגיע להטסת צבר אמיתית עם משקפיים. כרגע אתה בין מבר לבין LOS שזה לא ממש אבל העיקר שנהנה :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

ebay007
26-09-2012, 22:24:13
אני שמח לדעת שלפאן קאב שלי יש עתיד. :D
מיקום האנטנה של המשדר ליד המקלט לא יוצר הפרעות? (יש אפשרות כזאת לא?)

ronmen
26-09-2012, 23:26:52
מיקום האנטנה של המשדר ליד המקלט לא יוצר הפרעות? (יש אפשרות כזאת לא?)

נראה שלא - על פי בדיקת טווח בשטח
ובתאורייה שתי סיבות למה לא:

תדרים שונים לחלוטין
אנטנות בפולריות של 90 מעלות זו מזו

ronmen
26-09-2012, 23:31:29
יש לך מושג למה הפרופים צבעוניים ב GLOBAL SHUTTER ?

תודה ,אני לא ממש יודע, אני יכול רק לנחש שאלו החזרות מהשמש בפרופ, ובכל פריים המצלמה תופסת זווית אחרת של ההחזרה מהפרופ (וזוהי הסיבה לצבעים) ומרכיבה תמונה שלמה ממספר פריימים

sharonx
27-09-2012, 01:22:20
עד שבת אני אעשה טסט לTUTOR FPV שלי, בבית הפרופ לא נראה בכלל, מעניין איך זה יהיה בשמש.

המצלמה היא ה 600TVL המפורסמת מ SC2000

ronmen
27-09-2012, 01:36:17
בהצלחה, ספר איך היה

Friman
27-09-2012, 22:30:08
כמה טיפים מכמה טיסות צב״ר עם הפאן קאב fpv שלי...
1. תוספת המשקל משמעותית מאד בהמראות ונחיתות בעיקר. לא (!!!) להמריא ולנחות עם מקסימום מדפים כי זה מביא להזדקרות עקב תוספת המשקל ואז פוגשים מהר באדמה... להמריא ולנחות עם 10-15% מדפים ולשים לב לתת ריצת מסלול כמו שצריך בהמראה כדי לצבור מהירות.
2. לחזק את כן הנסע בגומיות כדי לשאת את תוספת המשקל - כן, אבל לא יותר מדי.. קשיחות יתר של כן הנסע גורמת להעברת הזעזועים ישירות לבסיס כן הנסע בEpo ויכולה לגרום שם לשברים.
3. ממליץ על DR בהגה הגובה ובמאזנות כדי לא לקבל תגובות קופצניות במהלך הטיסה.
4. אם הפאן קאב שלך הוא בצבעים ובמדבקות המקוריות- יהיה קשה לספוטר לזהות אורינטציה של הטיסן מרחוק.. אז אל תתרחק בהטסות הראשונות עד שתבין מי נגד מה.



Gil Friman

שישי בבוקר באנדרטה
------------------------------
T-rex 500E 3GX - למכירה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?55967-%EC%EE%EB%E9%F8%E4-Trex-500e-3GX-%EE%E3%E5%F0%E3%F9-%F1%E5%EC%EC%E4-%E5%E4%EE%E5%EF-%E4%EE%E5%EF-%E7%EC%F4%E9%ED)
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9

ronmen
06-10-2012, 02:35:52
שני דברים שתוקנו -
הפוקוס כוון למקסימום מרחק
המצלמה הודבקה מחדש לפנים החופה בצורה שתהיה אופקית (עם ספייסר מקלקר בעובי 5 ממ) כך שכעת היא מביטה ישר לאופק הטיסן

http://youtu.be/Ivvh5Q3QBIo

עדיין מתרגל להביט במסך תוך כדי טיסה... זה קשה להוריד עיניים מהטיסן ולהחזיר אליו כאשר בנתיים הוא גומא מרחק:D:D
שוקל ברצינות מעבר לצב"ר מלא - משקפיים ו OSD

guy1a
06-10-2012, 08:27:07
רון... כמה שיותר מהר תתפסיק לנסות להסתכל גם במסך וגם על הטיסן ..יותר טוב.

תטיס עם ספוטר ושהוא יסתכל על הטיסן.

גיל. לפני שבוע הנחתתי פאן קאב צב'ר כשהמטיס נתקל בבעיה ומסר לי את השלט בתור ספוטר.

זאת היתה פעם ראשונה שאני מטיס פאן קאב ובטח מנחית ... הטיסן נחת עם מדפים מלאים בערך על המקום .. כמו מעלית ..

יציב מאד ונשלט מאד.

אם אתה מזדקר סימן שאתה עושה משהו לא טוב.

אני מניח שאתה יודע לתקן עם הגה כיוון בלבד. ולשלט בגובה עם המנוע ולא לתת דאון ..


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2