PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעניין אופן הפעולה של מנוע נייטרו



nirmodan
09-11-2012, 00:14:49
כידוע, על מנת להניע מנוע של טיסן צריך לחבר לו בוסטר תחילה. הבוסטר גורם לחוט להט שבפלג ללהוט ובכך להצית את התערובת שבצלינדר בנסיון במהלך ההנעה. לאחר ההנעה וניתוק הבוסט, מה גורם לתערובת להדלק, הרי שהבוסטר כבר לא מחובר.
יש לי מספר השארות ויכולתי לחפש בגוגל ולמצוא הסבר אבל אני מעדיף את ההסבר שלכם, אנשי הטיסנים.

תודה

Bob Shark
09-11-2012, 00:57:28
לאחר ההנעה וניתוק הבוסטר חוט להט של המצת (פלג) מתחמם או מתלהט מפעולת הבעירה של תערובת הדלק שבבוכנה. קיימים מספר סוגים ודגמים של הפלגים שבאמצעותם ניתן להשהות ולהקדים את פעולת ההצתה של הדלק. ומבחינת הסוגים אני מכיר שני סוגים של מצתי להט: רגיל וקטליזה. מצתים מתחלקים לארבע קבוצות עיקריות: קרה, בינונית, חמה וחמה מאוד.
אלה הדברים על מצתי להט ב 20 שניות

ronl
09-11-2012, 07:13:05
בתחתית הפלאג יש ציפוי מיוחד שאוגר חום וגורם להמשך ההצתה.
לכן לעיתים ניתן לראות פלאג שנראה תקין לגמרי עם סליל בוהק ואיך שמנתקים את הסוללה כבה המנוע , זאת אומרת שנשחק הציפוי והפלאג כבר לא תקין

flatspin
09-11-2012, 11:37:49
בתחתית הפלאג יש ציפוי מיוחד שאוגר חום וגורם להמשך ההצתה.
לכן לעיתים ניתן לראות פלאג שנראה תקין לגמרי עם סליל בוהק ואיך שמנתקים את הסוללה כבה המנוע , זאת אומרת שנשחק הציפוי והפלאג כבר לא תקין

תיקון קל להודעתך זו.
תפקידו של הציפוי (סוג של פלטינה) לגרום להצתת תערובת הדלק (מתנול) בתנאי חום ולחץ הקיימים בתא השריפה בעת פעולת המנוע. את החום אוגר הסליל ולא הציפוי, והוא נמצא בתוך חלל הפלג ולא רק בתחתיתו. השוני בפלגים מתבטא בנפח החלל שבפלג, קוטר הסליל, אורכו ועוביו. אלו מתורגמים לפלגים חמים יותר או פחות.

e-nigma
09-11-2012, 12:20:37
כמו שאמר רון הפלאג נשאר "חם" או "אדום" בזכות תרכובת כימית שמצפה את סליל הפלאג
אין כל קשר לחום של המנוע מההצתה הראשונית זה לא מה ששומר על חום הסליל
החומר הכימי שנמצא על סליל הפלאג מחומם עם בוסטר אך זה יותר הריאקציה בין המתנול לציפוי של הסליל שגורמת לו להשאר לוהט
ולהמשיך את פעולת הבערה במנוע.
לא להתבלבל עם מנועי דיזל זה לא אותו דבר:)

"the wire remains hot, continuing to glow partly due to thermal inertia, but largely due to the catalytic (http://en.wikipedia.org/wiki/Catalysis) combustion reaction of methanol remaining on the platinum filament. This keeps the filament hot, allowing it to ignite the next charge, thus sustaining the power cycle.

flatspin
09-11-2012, 17:06:15
את החום בין פעימה אחת לבאה אחריה שומר הסליל. כדי לשמר חום יש צורך במסה. המסה של הציפוי ממש אפסית ואיננה יכולה לשמור חום. תפקידה האחד והיחיד הוא לייצר את הריאקציה בינה ובין המתנול ולגרום להצתת תערובת הדלק.