PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללה חדשה



LiorNT
19-03-2013, 21:04:20
שלום לכולם, קיבלתי סוללה חדשה שהזמנתי.
Zipy 3s 2200ma 40c
לאחר שהסברתם לי איך עושים הרצה חיברתי למטען, שמתי על storage הסוללה ירדה עד 3.8 וולט לתא.
שמתי שוב בטעינה על balance, בזרם של 1A
הסוללה מגיעה עד 12.5v ולא ממשיכה להטען,
מצב התאים 4.2,4.17,4.17
יש למישהו רעיון מה קורה שם ?
תודה
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

dror_z
19-03-2013, 22:18:31
שלח אותה עם שלומי
ננסה לטעון עם הcellpro
מעבר לבאלאנס הוא מודד גם התנגדות וזה יאפשר לדעת טוב יותר את מצב הסוללה .

ebay007
19-03-2013, 23:45:30
זה סך הכל 3 מאיות וולט. זה באמת מעיד על בעיה בסוללה?

נולד לטוס
20-03-2013, 07:34:04
בסוללה חדשה כן
אבל יש סיכוי סביר שהמטען הנו סיני והבאלנסר לא משהו
כך את עצתו של דרור ,תבדוק התנגדות פנימית ואם יש בעיה תצלם ותשלח לסיני את הסרטון של ההתנגדות

LiorNT
20-03-2013, 08:15:06
המטען מסוג imax b6
בכל מקרה... דרור, אני אשלח עם שלומי את הסוללה, תראה מה המצב שלה ואם צריך להחזיר אותה.
תודה

Himel
20-03-2013, 08:36:05
סוללה של 10 דולר, 3 מילי ואט.. מה אתם רציניים?
אני הייתי מטיס, במקרה הגרוע היא תמות בטרם עת. ( זאת דעתי)

Himel
20-03-2013, 08:36:57
וולט לא ואט*

bartovmoti
20-03-2013, 08:42:35
המטען מסוג imax b6
בכל מקרה... דרור, אני אשלח עם שלומי את הסוללה, תראה מה המצב שלה ואם צריך להחזיר אותה.
תודה


אני במקומך הייתי מפסיק להשתמש במטען הזה ויפה שעה אחת קודם..
אם חיי הסוללות חשובים לך, אין מנוס משימוש במטען איכותי!

גם לא מברור מי "ייעץ" לך לעשות "הרצה לסוללות"..
מעולם לא עשיתי דבר כזה, יש לי סוללות שמחזיקות כבר שנתיים ומתנהגות למופת!

מה שכן, בפעמיים שלוש הסייקלים הראשונים לא מומלץ להביא את הסוללה למצבי קיצון אבל גם זה לא הכרחי..
הכי חשוב תקפיד על הכללים הבאים:

1. טעינה של לא יותר מ 1C, גם אם כתוב על הסוללה שמותר
2. להמנע מפריקת יתר, תשתדל לא לרדת מתחת ל 3.7V לתא
3. שימוש במטען איכותי

הכללים האלו יבטיחו לך חיים ארוכים לסוללה!

jeblesh
20-03-2013, 08:51:40
מטען איכותי ? בסך הכול צריך לכייל אותו מקסימום אין שום דבר רע מטען הזה חוץ מזה שכדאי לכייל אותו כי הכיול מהמפעל לא תמיד משהוא ...

wind556
20-03-2013, 08:58:23
המטען שלך רחוק מלהיות איכותי, לאורך זמן אתה תבין את זה וממילא תחליף אותו, וכמו שנאמר מעלי, יפה שעה אחת קודם.
וחוץ מזה, פשוט תטיס וזהו, בלי לעשות מהסוללה יום לימודים ארוך

bartovmoti
20-03-2013, 10:20:04
מטען איכותי ? בסך הכול צריך לכייל אותו מקסימום אין שום דבר רע מטען הזה חוץ מזה שכדאי לכייל אותו כי הכיול מהמפעל לא תמיד משהוא ...

חבל שתבזבז זמן יקר על כיול מטען כזה..
יש לי כזה ואני מתבייש אפילו למכור אותו שהקונה אח"כ רק יקלל אותי..

LiorNT
20-03-2013, 10:22:57
בסך הכל רציתי לשמור על חיי הסוללה,
לא הטסתי איזה חודש ו2 סוללות שלי נזרקו לפח, לא משנה מה עשיתי ואיך נסיתי להציל אותן, הן פרקו תוך 2 דקות.
לכן רציתי לנסות ולהתחיל עם סוללות חדשות ולהתנהג איתן בצורה "טובה".
אני מתכנן לקנות עוד מעט icharger אבל בלי שום קשר, מוזר לי שכבר בסוללה חדשה התאים לא מאוזנים והיא מפסיקה להטען ב 12.5v

dudibd
20-03-2013, 10:36:19
שלח אותה עם שלומי
ננסה לטעון עם הcellpro
מעבר לבאלאנס הוא מודד גם התנגדות וזה יאפשר לדעת טוב יותר את מצב הסוללה .

היי דרור,
איך מודדים התנגדות ב- cellpro? למה יש לצפות מבחינת ערכים?
יש לי 3 מטעני cellpro 10S, טוען רק איתם, ובד"כ ב-accurate 2C.

אודה לטיפים...

תודה,
דודי.

bartovmoti
20-03-2013, 14:06:18
בסך הכל רציתי לשמור על חיי הסוללה,
לא הטסתי איזה חודש ו2 סוללות שלי נזרקו לפח, לא משנה מה עשיתי ואיך נסיתי להציל אותן, הן פרקו תוך 2 דקות.
לכן רציתי לנסות ולהתחיל עם סוללות חדשות ולהתנהג איתן בצורה "טובה".
אני מתכנן לקנות עוד מעט icharger אבל בלי שום קשר, מוזר לי שכבר בסוללה חדשה התאים לא מאוזנים והיא מפסיקה להטען ב 12.5v

אתה תראה שעם ה icharger לא יהיו לך הבעיות האלו.
זה לא שהסוללה חדשה ולא מאוזנת, הכל זה המטען.

Friman
20-03-2013, 14:12:42
זה התפלפלות על קוצו של...
חבר, ההבדל הזה זניח. גם המשמעות שלו בשמירה על חיי הסוללה זניח. כל הדיון על איכות המטען אולי נכון, אבל לא מאד משמעותי באשר לסוגייה הספציפית הזו.

LiorNT
20-03-2013, 14:51:09
טוב, נראה מה דרור יגיד על הסוללה
אני מקווה שלא נפלתי על סוללה תקולה

bartovmoti
20-03-2013, 15:21:32
זה התפלפלות על קוצו של...
חבר, ההבדל הזה זניח. גם המשמעות שלו בשמירה על חיי הסוללה זניח. כל הדיון על איכות המטען אולי נכון, אבל לא מאד משמעותי באשר לסוגייה הספציפית הזו.

אם אתה מתכוון שההבדל בין התאים זניח, לדעתי אתה לא צודק.. נכון, אפשר להטיס אבל זה מצביע על בעיה שלא מומלץ להתעלם ממנה.
בטעינת ליפו יש כללים ברורים וידועים ולא סתם המטען מציג עד רמה של עשירית הוולט, הדיוק הזה הכרחי!

בנוסף, המצב שהבחור מתאר זה מצב של סוללה חדשה, ובמטענים הזולים זה מתחיל בהפרש זניח כזה, ועם הזמן ההפרש הולך וגדל עד שהסוללה במצב שכשהיא יוצאת מהמטען היא מסוכנת להטסה!
במטען כזה, הייתי אפילו נמנע משימוש בבלנסר שבעצם במקום לעזור דווקא גורם לנזק ומשתמש באפשרות של charge בלבד, את הבלאנס הייתי מבצע ע"י בלנסר חיצוני!

שימוש בבלנסר במטען כזה זה להכניס את הראש למיטה חולה.

Friman
20-03-2013, 15:55:15
יכול להיות מוטי.
אני שנתיים מטיס עם מטען סיני של טורניג׳י A6-10 200w, לא תמיד הוא מצליח לאזן למאית הוולט המדוייקת, לפעמים הוא נתקע בפער של 1-2 מאיות וולט בין התאים, ועדיין הנסיון מראה שזה הגורם הכי פחות משמעותי בסיום שירותן של הסוללות אצלי. קודמים לכך ריסוקים, מכירת כלים וסוללות וקבלת סוללות דפוקות מראש מהסיני (דפוקות ברמה של תא אחד על 0- קרה לי פעמיים)

dror_z
20-03-2013, 21:56:34
היי דרור,
איך מודדים התנגדות ב- cellpro? למה יש לצפות מבחינת ערכים?
יש לי 3 מטעני cellpro 10S, טוען רק איתם, ובד"כ ב-accurate 2C.

אודה לטיפים...

תודה,
דודי.
כדי למדוד התנגדות אתה צריך
לחבר את הסוללה גם עם הבאלנסר וגם עם החיבור הראשי
תראה ערכים רק לאחר כ 10 דק ובתנאי שהסוללה לא מלאה.
ערך תקין ? זה תלוי בסוללה בקיבולת וגם בc
ככל שהקיבולת גדולה ההתנגדות קטנה
חשוב שכל התאים יהיו בעלי התנגדות דומה
סביר שלא תראה ערכים שווים אבל קרובים מאוד בין התאים

dudibd
20-03-2013, 23:40:43
כדי למדוד התנגדות אתה צריך
לחבר את הסוללה גם עם הבאלנסר וגם עם החיבור הראשי
תראה ערכים רק לאחר כ 10 דק ובתנאי שהסוללה לא מלאה.
ערך תקין ? זה תלוי בסוללה בקיבולת וגם בc
ככל שהקיבולת גדולה ההתנגדות קטנה
חשוב שכל התאים יהיו בעלי התנגדות דומה
סביר שלא תראה ערכים שווים אבל קרובים מאוד בין התאים

דרור,
תודה רבה.. אנסה זאת בקרוב.

דרך אגב, אני יודע שניתן לשדרג את התוכנה על המטענים האלה. יש טעם להתאמץ ולנסות להשיג את המתאם בשביל זה, או שהשעדכונים מינוריים?

תודה,
דודי.

dror_z
21-03-2013, 06:58:30
דרור,
תודה רבה.. אנסה זאת בקרוב.

דרך אגב, אני יודע שניתן לשדרג את התוכנה על המטענים האלה. יש טעם להתאמץ ולנסות להשיג את המתאם בשביל זה, או שהשעדכונים מינוריים?

תודה,
דודי.
שידרגתי בעבר , לא הרגשתי שינוי מיוחד.
אני לקחתי מתאם מחבר.

dudibd
21-03-2013, 09:19:19
שידרגתי בעבר , לא הרגשתי שינוי מיוחד.
אני לקחתי מתאם מחבר.

תודה דרור.
בדקתי סוללה 6S אחת - כל התאים באזור 17-17.5 מילי-אוהם, חוץ מאחד שב-14.2. מה דעתך? (הסוללה נטענת מאוזנת לגמרי בל בעיה).

דודי.

dror_z
21-03-2013, 23:40:51
כמה מיליאמפר הסוללה?

dudibd
21-03-2013, 23:42:59
2650mah

דודי.

dudibd
21-03-2013, 23:49:42
עוד דבר מעניין שגיליתי -
אני טוען כאמור ב-CELLPRO 10S, שמציג אחוזי סוללה.
כל הסוללות לאחר כ-4 עד 4.5 דקות טיסה (פרוטוס, 6S, FBL , בעיקר TIC-TOCS) מציגות בערך 20% בתחילת הטעינה.
אבל כשבודקים כמה mah נכנסו במהלך טעינה מלאה, זה בערך 50% (בסביבות ה-1200-1300).

האם ה-CELLPRO לא מדייק וניתו להוציא עוד זמן טיסה מהפקים האלה?
קראתי במדריך שלו שתצוגת האחוזים מותאמת לסוג קצת שונה של תאים. אולי זו הסיבה?
"The charger’s Auto charge fuel gauge tables are optimized for Lithium Cobalt
batteries."

שוב המון תודה,
דודי.

dudibd
21-03-2013, 23:55:32
לגבי שאלתי האחרונה (FUEL ב-CELLPRO), קראתי הרבה והבנתי את העניין בגדול:
סוללות עם C שונה מתנהגות שונה, ודורשות FUEL TABLES שונות במטען. לכן יש אי דיוקים... כדאי להסתמך יותר על כמה הכנסתי חזרה לפק, ולהעלות את זמן הטיסה *בזהירות*.

עוד על זה:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1801320

עדיין, אשמח לדעתך בנוגע להבדלים בהתנגדויות תאים.

תודה ושבת שלום,
דודי.

dror_z
22-03-2013, 18:58:40
גם אצלי האחוזים לא תמיד ביחס שווה של mah שנכנסים
למיטב הבנתי ה 100% הוא לא 100% סוללה
ה100% משתנים לפי טיב הסוללה ובסוללה ישנה יותר אכן נכנסים פחות מיליאמפר
בכל מקרה נראה לי 17 אום זה הרבה
אצלי בסוללה 2200 3 תאים לסוללה חדשה עומד בין 6 ל 9 אום
סוללה 5000 בין 2-4 אום
שתי מדידות עיקריות מראות על טיב הסוללה
התנגדות וכמה מיליאמפר נכנס בטעינה
אצלי בסוללה של 5000 מילי במצב חדש נכנס כ 3500 מיל בסוללה שמראה 20%
נראה שהסוללות שלך כבר לא משהו

dudibd
22-03-2013, 19:03:07
היי דרור,
הגיוני מאד, מתאים למה שאני רואה אצלי..
הפק הספציפי אכן לא מחזיק מי יודע מה.. במיוחד בתחילת הטיסה. לאחר כחצי דקה של עומס, נראה שהוא "מתעורר" קצת, למרות שלא מגיע לביצועים של הפקים הטובים, רק קרוב.
שוב תודה,
דודי.

omerco
23-03-2013, 14:02:33
מבלי לבטל את כל הנכתב לפני: בדיקת התנגדות פנימית, המטען וכו' - מוסיף דבר אחד שלא נכתב פה (אם פיספסתי - מיתנצל).

התופעה הזו של חוסר איזון בין תאים בהחלט יכולה לקרות בסולות חדשות - זו אחת הסיבות שמומלץ לבצע הרצה במטען לפני שהולכים לטוס. קורה גם לסולה שעמדה הרבה ב STORAGE.
הפתרון - להוריד את זרם הטעינה לחמישית C הסוללה והמשיך לטעון בבלאנס עד שהתאים מגיעים ל 4.2 (המטען יתן לך. אם לא - תוריד עוד)
אח"כ לבצע פריקה בחמישית C עד V3.9.
לבצע עוד 2 סייקלים איטיים כאלה. לאחר הפריקה האחרונה לטעון בחצי C (כלומר - סוללה של 5000 MAH טוענים ב 2.5A)
בדכ הסוללה מסתדרת אחרי הרצה כוז. אם לא אז כניראה שיש בעיה באמת.
את בדיקת ההתנגדות צריך לבצע רק אחרי הרצה - ישנם הפרשים בסוללות חדשות.
אם המטען טוען סולות אחרות בצורה מאוזנת ותקינה - זה כניראה לא המטען.