התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! סטרטר מובנה למנוע



Menash
22-03-2013, 22:49:16
מבקש את עזרת הציבור באיתור סטרטר מובנה למנוע מתאנול עד 10 סמ"ק במחיר נורמאלי.

לחילופין נשכלת אופציה לבניית המנגנון אך לצורך כך אני זקוק למיסב חד כיווני או איזשהו מנגנון שיפריד בין סיבוב הציר
למתנע לאחר שהמנוע הותנע.

מצורפת דוגמא למנוע שבתיכנון או דומה לו.

mosheg
23-03-2013, 06:23:02
זה רעיון נחמד , אבל נראה לי כבד מדי.
בהצלחה.

flatspin
23-03-2013, 08:40:15
כבר בשנות השמונים של המאה שעברה היו פרסומים של מערכות כאלו בירחוני טיסנים.
אבל סטרטר לבדו אינו מספיק. להתנעת מנוע מתנול אתה צריך גם חימום לפלג במהלך ההתנעה. צירוף מכלול מתנע ומערכת הצתה, לרבות סוללה ורגולטור, מסבך את ההתקנה, במיוחד בטיסנים קטנים, מגדיל מאד את המשקל ושימושו מועט, אם בכלל (בכוונתנו שהמנוע ימשיך לפעול ברציפות בכל מהלך הטיסה). אפשר לומר שבתור גימיק זה נחמד מאד, אבל אינו מעשי.
בכל מקרה, קבל קישור לרשימה ארוכה, לרבות תמונות ותרשימים, של אפשרויות התנעה מסוג זה למנועים שונים.
http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/478761/Ki19137.pdf

Menash
23-03-2013, 11:58:45
גדעון, תודה על תגובתך המהירה!
בקשר להצתת פלג הלהט- אצלי נמצא בשימוש כשנה ההתקן הזה-
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__15517__Hobby_King_Onboard_Auto_Glow_Plug_Driver. html
עובד ללא בעיה, נוח מאוד, בעל הפעלה מקומים עם טיימר או לחילופין הפעלה דרך השלט, סוללת הליפו אינה מרגישה בנוכחותו
בזכות ההפעלה הרגעית שלו.
ישנם חבר'ה בפורומים בשפה הרוסית המטיסים בעונות החורף הקרות, הגדירו מיקס למצערת כך שכשהמנוע יורד לסיבובי סרק
ההתקן מופעל אוטומתי ומפסיק לעבוד איך שמעלים את הסל"ד.
כך שבנושא ההצתה נמצא הפיתרון.

לנושא ההתנעה:
ברמת המבנה המכאני אין שום בעיה, במקום הפרופ דרייב מלבישים טבעת גדולה יותר בעלת גלגלי שיניים שאליה צמוד מנוע
DC המסובב אותה ויחד איתה גם את הציר.
הבעיה היא לנתק את המנוע החשמלי מהמנוע הראשי וצריך לעשות זאת כך שישארו כמה שפחוט חלקי התנעה
על המנוע הראשי שלא תחילו להתנגד לו ולהישחק.

בינתיים נתקלתי במושג- one way bearing ומזכירים אותו יותר ויותר בכל הנוגע במנועים למכוניות, אבל למכוניות קוטר הציר קטן יותר לכן
הדבר אינו יישים.

הכיוון הוא ליצור חלק אחד בלבד ולא להתחיל להסתבך במכניקה. אני מתכנן לייצר פרופ דרייב שעליו יושב התקן סיבוב חד כיווני ועל ההיקף החיצוני של ההתקן גלגל שיניים
המונע ע"י מנוע DC שבהודעה הראשונה.

בשביל טריינר המונע ע"י מנוע 7-10 סמק המשקלים האלה זניחים! ישנה אפשרות להגדיר הכל דרך השלט בכפתור אחד השולט עך ההצתה והתנעה יחד.

flatspin
23-03-2013, 12:13:06
בטרם היות הצתה אלקטרונית למנועי בנזין (ההצתה נעשתה באמצעות מגנטו), היה צורך במהירות סיבוב גבוהה יחסית לצורך יצירת מתח לפלג בעת ההתנעה. הפתרון היה, ועדיין קיים, בצורת קפיץ הנדרך בסיבוב נגדי לפעולת המנוע ושחרורו בחטף. הצמדות מנגנון הקפיץ לציר המנוע נעשית באמצעות מיסב מחטים חד כיווני (one way bearing). במקרה שלך אין צורך בקפיץ. המנוע החשמלי יעשה את העבודה.
לדעתי תוכל לבצע את הפרויקט ללא בעיה, למרות שאני רואה את זה כגימיק בלבד. בפועל, תוכל להעמיד את הטיסן על המסלול ובעודך נמצא בעמדת המטיס אתה מניע וממריא.
אני שומע באוזני רוחי את מחיאות הכפיים של הסובבים אותך.
בהצלחה

guy1a
23-03-2013, 12:49:51
סטרטר ובנדיקס של מכסחת דשא קטנה או טוסטוס .


או להעתיק את המבנה ביותר קטן ..

הבנדיקס מקדם גגש בזמן הסיבוב וכשמפסיק הסיבוב הוא חוזר פנימה.
ז במקום מיסב חד כיווני.

מנועי טיסנים במהירות של עשרות אלפי סיבובים לדקה ישקחו מהר מאד את המיסב הזה לדעתי הצנועה.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

flatspin
23-03-2013, 13:01:54
סטרטר עם בנדיקס זה הפתרון האידיאלי. אלא מה? משקלו בשמיים (באופן יחסי, כמובן).
לא נתקלתי במנגנון כזה שיכול להתאים לטיסן. אל תשכח, השאלה המקורית מתייחסת לטיסן מנוע מתנול בנפח עד 10 סמ"ק (0.61).
באשר לשחיקת המיסב, אין סכנה. כאשר הציר מסתובב לכיוון החופשי, המחטים במיסב מרחפות וממש לא נוגעות בציר. מנועי בנזין עם סטרטר קפיץ פעלו אצלי שנים ללא דופי. את הקפיץ החלפתי אחרי תקופה די ארוכה, אבל המיסב נשאר תקין.

Menash
23-03-2013, 13:22:12
http://www.youtube.com/watch?v=B3oXocDnAys

עוד דוגמא יפה! נא לשים לב לגלג שיניים שבקצה הציר שמפסיק את פעולתו כשהמנוע מתחיל לפעול בכוחות עצמו.

guy1a
23-03-2013, 13:31:03
יפה מאד.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Menash
23-03-2013, 13:45:19
ועל מנת להוזיל למינימום את הוצאות הפרוייקט בזמן האחרון אני מבצע שימוש בדבר הזה- (אגב, עובד מצויין) להצתת הפלג.
http://www.ebay.com/itm/1-23V-30V-1pcs-DC-DC-Buck-Converter-Step-Down-Module-LM2596-Power-Supply-Output-/251154170479?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a79f4826f
שיחובר על הדקי הסטרטר ויופעל יחד עם הסטרטר.

ZvikaF
23-03-2013, 13:45:42
זה למנוע של סירה כך שהמשקל פחות בעייתי..
יש למסוקי דלק ציר התנעה עם מיסב חד כיווני, ייתכן שזה יתאים לך גם בקוטר.

Menash
23-03-2013, 13:57:10
זה בדיוק מה שאני מחפש, אבל מחוסר ההכרות עם המסוקים אין לי את האפשרות למצוא אותו.
חיפשתי גם אצל הסיני בחלקי חילוף למסוקים, ישנם חלקי קלאץ' כאלה ואחרים אך אני לא בטוח מה מהם מתאים כדי ליצור קיט.
הקלאץ' של המסוק היה הרעיון הראשון, אחרכך המיסב החד כיווני שבנידון בגלל שמדובר באותו גודל מנוע.

אשמח לקבל תמונה או קישור שיעזור לי לקדם את הנושא.

תודה!

flatspin
23-03-2013, 17:37:31
קבל קישור לאתר של חברת Boca למיסבים.
המיסבים מהסוג שאתה מחפש נמצאים בעמוד 4 תחת הכותרת One way bearing.
משם תמצא את מה שמתאים לך, או לחילופין, תקבל כיוון להמשך חיפוש.
http://www.bocabearings.com/images/drawings/Stocklist-Supplement-Catalog-2011.pdf

guy1a
23-03-2013, 18:29:10
ועל מנת להוזיל למינימום את הוצאות הפרוייקט בזמן האחרון אני מבצע שימוש בדבר הזה- (אגב, עובד מצויין) להצתת הפלג.
http://www.ebay.com/itm/1-23V-30V-1pcs-DC-DC-Buck-Converter-Step-Down-Module-LM2596-Power-Supply-Output-/251154170479?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a79f4826f
שיחובר על הדקי הסטרטר ויופעל יחד עם הסטרטר.

יש לי מעל עשר יחידות כאלו
זה מוצר נהדר !!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Menash
24-03-2013, 02:03:48
יש לי מעל עשר יחידות כאלו
זה מוצר נהדר !!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

הוא עובד בכל התנאים! תבול במתנול או מצופה בשמן הוא פשוט עובד.
גם כשמחממים אותו לטמפרטורות מטורפות הוא ממשיך לעבוד והסטיה במתח היא אחוזים בודדים.
כיוונתי אותו למינימום (1.2V) והוא נותן זרם של 2 אמפר מבלי להתחמם.

ZvikaF
24-03-2013, 19:15:45
מה שאתה צריך זה לא את הקלאץ של המסוק, רק את מנגנון ההתנעה שכולל את שני גלגלי השיניים והמיסב החד כיווני שנמצא על ציר ההתנעה.
תוריד מאליין או טנדר טייגר שרטוטים של המסוקים.