PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! נתק רדיו עם האורורה וה OPTIMA 9.



Yoav Lahav
16-05-2013, 11:48:58
היה לי פעמיים בחודשים האחרונים נתק רדיו בין ה AURORA ל OPTIMA 9 שעל ה KDS.
המסוק פשוט מפסיק להגיב כך פתאום ונכנס למצב DEFAULT שכולל כיבוי מנוע.

בפעם הראשונה חשבתי שאולי משהו התנתק או לא היה טעון אז חיזקתי הכל ושמתי דבק חם מחדש ובדקתי טווח והכל היה בסדר.
בפעם השנייה כבר גיליתי יותר. המסוק נפל בשדה לתוך צמחיה סבוכה ונשאר שלם. ראיתי שהמקלט פועל מתח הכניסה לפי ה BEC תקין
הסרבואים פועלים כולם אבל נעולים במקום והשלט פועל סוללה מלאה ליד המסוק. אין שום תגובה של המסוק לשלט. כיביתי והדלקתי רק את השלט.
לא עוזר אבל השלט השמיע צפצופים שאני לא מכיר. כיביתי והדלקתי את מערכת הרדיו במסוק כאשר השלט דולק והכל חזר לפעול.

מצאתי 2 לינקים של אנשים שנתקלו בבעיות שאולי קשורות:
http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=69043
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=256529

מישהו מכיר?
יודע מה צריך לעשות למניעת השנות התקלה הזו?

wind556
16-05-2013, 11:56:09
לא רוצה לעורר מהומות, אבל זו בערך הפעם ה8 שאני שומע על זה, ופעמיים מתוך זה ראיתי במו עיני.
כמו כן יש עוד אנשים שטוענים שזה קרה

Yoav Lahav
16-05-2013, 11:57:47
עודד האם זה קרה עם המקלט OPTIMA 9 או גם עם מקלטים אחרים?

Friman
16-05-2013, 12:57:51
יואב כוונתך לומר שהרדיו כאילו ״ננעל״? ראית אם בנקרה הייתה כניסה של מסך המגע לתפריטים בלי שנגעת או ״השתגעות״ אחרת שלו? שתף בפרטים, מעניין ללמוד מה גרם לכך.

Yoav Lahav
16-05-2013, 13:45:54
יואב כוונתך לומר שהרדיו כאילו ״ננעל״? ראית אם בנקרה הייתה כניסה של מסך המגע לתפריטים בלי שנגעת או ״השתגעות״ אחרת שלו? שתף בפרטים, מעניין ללמוד מה גרם לכך.

לא יודע מה זה "ננעל". מה שהיה זה שפתאום ללא כל סיבה נראית לעין המנוע כבה אין כל תגובה לרדיו.
כל עוד הרוטורים ממשיכים להסתובב המסוק שמר אוריינטציה בכל הצירים.

המסך היה המסך הראשי.

עם השלט הזה אני מטיס גם TREX 450 PRO ושם מעולם לא הייתה תקלה.
על ה 450 יש מקלט OPTIMA 6.

edgarfov
16-05-2013, 13:54:46
איזה סוללה יש לך לשלט. וכמה שעות עבודה יש לך עליו (יש טיימר מדויק בפינה השמאלית העליונה)

edgarfov
16-05-2013, 14:15:30
אני אחדד, לא בטוח שהבנתי מהכתוב, האם המסוק נכנס ל FAILSAFE ??
הייתה לי אורורה ארורה שבתנאים לא ברורים הייתה מנתקת , והמטוס היה ניכנס FAILSAFE מוגדר מורגש.
היו ימי טיסה שהכל עבד סבבה. והיו חרא ימים שלא הבנתי מאיפה זה בא (אולי האנטנות מדרום מזרח...)
יש לי אורורה חדשה יחסית 130 או יותר שעות עבודה, טפו טפו . עובדת בסדר.

tav31
16-05-2013, 14:26:09
לא רוצה לעורר מהומות, אבל זו בערך הפעם ה8 שאני שומע על זה, ופעמיים מתוך זה ראיתי במו עיני.
כמו כן יש עוד אנשים שטוענים שזה קרה
גם אני שמעתי על מלא בעיות עם השלט הזה

Friman
16-05-2013, 14:37:04
אכן יואב לא ברור מדבריך אם המסוק נכנס לפיילסייף מובחן או שפשוט לא הייתה כל תגובה מכל סוג שהוא- מה שעלול לרמז על בעיה בBEC, במגעי הסוללה או סוגייה חשמלית אחרת.
אני לא שולל את דבריך שמדובר בתקלת רדיו, אבל ממה שתיארת נשמע לי יותר שהיה לך נתק באספקת החשמל הכללית במסוק. כמובן אף אחד מאיתנו לא היה שם, לכן הבקשה להבהרות מצידך

edgarfov
16-05-2013, 14:45:07
גם אני שמעתי על מלא בעיות עם השלט הזה

לא בטוח שכל כך שונה משלטים אחרים.
מצאתי שיש כאלה שמטיסים ב SCAN MODE בשלט הזה, שזה מטורף לחלוטין כי אתה לא אמור להטיס במוד כזה אלה לסרוק ערוצים ולחזור לנורמל מוד
ב SCAN MODE אם יש ניתוק לוקח למקלט - משדר כמה שניות נצחיות להתחבר מחדש.
ב נורמל זה עניין של שברירי שניה.

Yoav Lahav
16-05-2013, 15:36:07
איזה סוללה יש לך לשלט. וכמה שעות עבודה יש לך עליו (יש טיימר מדויק בפינה השמאלית העליונה)

הסוללה היא המקורית שהגיע עם השלט של חברת HITEC.
לא יכול לבדוק בשעות הקרובות אני מעריך שזה משהו באיזור ה 70-100 שעות.
אבל לא בטוח שזה משנה אם הבעיה היא במקלט.

guyst
16-05-2013, 16:04:20
גם אני שמעתי על מלא בעיות עם השלט הזה

איך אני אוהב את שירשורי הליכלוך האלה... אם אפשר קצת עובדות מוכחות, זה יעזור, אם לא, מילים מבוזבזות.
אורורה חרא של שלט, אבל שנתיים שלא חוויתי אף תקלה אחת ונהנה מכול רגע.
בטוח שפוטאבה, JR, ספקטרום וטורניג'י הרבה יותר טובים, אבל אני מזוכיסט ונשאר איתו.

במקום ללכלך סתם, תנו ליואב עצות מועילות ומוכחות.

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2

Yoav Lahav
16-05-2013, 16:48:28
מכיוון שאני מטיס עם השלט מסוק נוסף והרבה יותר מאשר את המסוק המדובר ובמסוק הנוסף מעולם לא הייתה בעיה,
אני מניח שמקור הבעיה הוא לא בשלט. הניחוש שלי הוא שזה כנראה משהו שקשור ל OPTIMA9. איך אני בודק בדיוק מה מקור הבעיה?
על השולחן בבית הכל עובד.
אולי זה משהו שקשור במיקום של 2 האנטנות של ה OPTIMA9?
אולי שהמסוק מתגלגל באויר יש איזה רגע של קליטה גרועה בכיוונים מסויימים?

תעזרו לי. הארבל מחכה.
אני לא לוקח סיכון ומהמר על החלפה אקראית כלשהי של רכיב עד שאדע בדיוק מה לא בסדר.
אם זה יקרה לי בארבל זה כבר לא יהיה כזה פשוט לחלץ אותו :)

eitan-ro
16-05-2013, 17:25:26
יואב - אני מציע לך להחליף את המקלט כי לפי מה שאתה מתאר הוא מקור הבעיה.
אם קראת על עוד אנשים שזה קרה להם עם אותו מקלט, אז ייתכן שזאת בעיה סדרתית במקלט עצמו, אולי תשקול לעבוד עם הOPTIMA 6 בהנחה שזה מתאפשר מבחינת ערוצים.
עוד דרך לבדוק את המקלט - תשים אותו על דאון ותטוס הכי רחוק שאתה יכול וככה אם יש בעיה במקלט הוא יכנס לFALE SAFE ואז תדע בודאות שמקור הבעיה הוא המקלט.
איתן.

Friman
16-05-2013, 17:25:46
יואב האופטימה 9 הוא המקלט הכי אמין בסידרה. למיטב הבנתי יש בו דיברסיטי פנימי בין 2 האנטנות לאיתור הקליטה המירבית. אני מטיס איתו את הרחפן fpv, הגעתי למרחק של 800 מטר עד כה (טרם עשיתי בדיקת טווח מסודרת) ועד כה לא היה לי אפילו איבוד רדיו אחד עם האורורה. כמובן שאני גם מטיס את ה600 שלי עם האורורה - האופטימה 9 היה עד לא מזמן על ה600 (כמעט שנה) ועכשיו כשהעברתי אותו לרחפן יש לי אופטימה 7 על מסוק ה600; עם אף אחד מהמקלטים בסדרה (היה לי גם אופטימה 6) לא היו לי בעיות קליטה, גם בהיפוכים וסיבסובים ומה לא.
חשוב לדעת מה הייתה ההגדרה שלך לפיילסייף והאם המסוק נכנס לפיילסייף מוגדר כשאיבדת שליטה, או שפשוט נשאר באותו המצב שהיה ורק המנוע כבה והשליטה אבדה. המצב הראשון (פיילסייף) מעיד על בעיה של איבוד רדיו, וצריך לברר למה ואיך זה קרה. המצב השני יותר מרמז לבעיה באספקת החשמל הכללית למסוק, אם זה הדבר הייתי בודק קודם כל מגעים ואת ההלחמות מהסוללה לבקר ולבBEC. נסה למשוך קצת את החוטים מהקונקטורים... עם ה500 פעם הייתה לי הלחמה קרה בקונקטורים מהבקר לסוללה, יום אחד אחרי טיסה שהיו לי בה כמה איבודי שליטה כאלו - משכתי את החוטים לנתק את הסוללה, ולהפתעתי נשארתי עם אחד החוטים ביד.
לגבי האנטנות של האופטימה 9, לקליטה אופטימלית הן אמורות להיות ב90 מעלות זו לזו, רצוי שאחת תהיה ניצבת לקרקע והשנייה מקבילה לכיוון הטיסה. לפי מה שידוע לי, כאמור, יש מנגנון פנימי של דיברסיטי בין 2 האנטנות (על עיקרון מקלט הלווין של ספקטרום) שאמור לאתר את הקליטה הטובה בין שתיהן, בכל אופן במרחקים שאתה מטיס את המסוק לא אמורה להיות בעיה גם אם שתיהן ממוקמות באותו כיוון ולא ב90 מעלות; עניין מיתקון האנטנות הופך קריטי כשמטיסים לטווח רחוק או לגובה רב. ועדיין, רצוי למתקן אותן נכון, כפי שמנחה היצרן.

tav31
16-05-2013, 17:35:13
איך אני אוהב את שירשורי הליכלוך האלה... אם אפשר קצת עובדות מוכחות, זה יעזור, אם לא, מילים מבוזבזות.
אורורה חרא של שלט, אבל שנתיים שלא חוויתי אף תקלה אחת ונהנה מכול רגע.
בטוח שפוטאבה, JR, ספקטרום וטורניג'י הרבה יותר טובים, אבל אני מזוכיסט ונשאר איתו.

במקום ללכלך סתם, תנו ליואב עצות מועילות ומוכחות.

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2
אני באמת לא מלכלך אני לא אומר שבחברות אחרות אין בעיות (השבוע אפילו ריסקתי בגלל שלט של ספקטרום) אני רק אומר שאני שומע יותר מידי בזמן האחרון אני שומע על בעיות. והנה קצת דוגמאות:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1318317
http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=53246
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?55432-aurora-9-%E1%F2%E9%E5%FA-%E0%E9%E1%E5%E3-%E8%E3%F8
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?56047-%FA%F7%EC%E4-%E1aurora-9
ועוד...

אז בהצלחה למי שרוצה להכחיש שיש בעיות ולסיים כך::cool:
http://www.printime.co.il/image/users/16584/ftp/my_files/headless.jpg?id=11375358 http://www.flyinggiants.com/forums/attachment.php?attachmentid=269204&d=1272392821

wind556
16-05-2013, 17:37:09
איך אני אוהב את שירשורי הליכלוך האלה... אם אפשר קצת עובדות מוכחות, זה יעזור, אם לא, מילים מבוזבזות.
אורורה חרא של שלט, אבל שנתיים שלא חוויתי אף תקלה אחת ונהנה מכול רגע.
בטוח שפוטאבה, JR, ספקטרום וטורניג'י הרבה יותר טובים, אבל אני מזוכיסט ונשאר איתו.

במקום ללכלך סתם, תנו ליואב עצות מועילות ומוכחות.

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2




למה אתה קורא לזה שירשורי ליכלוך?
אתה יודע מה זו סטטיסטיקה?
היו תקלות עם המשדר הנ"ל יותר פעמים מהצפוי ממנו, אף אחד לא צריך לנהל רישום של זה
כמו כן היו רבים שמעולם לא הייתה להם תקלה, וכך גם חשבו אלו שהייתה להם תקלה עד שהיא התרחשה
הכי טוב זה להטמין את הראש בחול.
מדבריך נובע שיש שני סוגי שירשורים: אלו עם עצות, ואלו עם ליכלוך
ומה עם מידע מצטבר? לאן זה שייך?
אין לזה מקום בפורום?


יואב, אני לא יודע עם איזה מקלט היו הבעיות, אני לא "מחפש" לפתור בעיות בשלט הזה. מי שיש לו את השלט הזה צריך לבדוק בעצמו.

guyst
16-05-2013, 17:45:19
אני באמת לא מלכלך אני לא אומר שבחברות אחרות אין בעיות (השבוע אפילו ריסקתי בגלל שלט של ספקטרום) אני רק אומר שאני שומע יותר מידי בזמן האחרון אני שומע על בעיות. והנה קצת דוגמאות:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1318317
http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=53246
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?55432-aurora-9-%E1%F2%E9%E5%FA-%E0%E9%E1%E5%E3-%E8%E3%F8
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?56047-%FA%F7%EC%E4-%E1aurora-9
ועוד...


למה אתה קורא לזה שירשורי ליכלוך?
אתה יודע מה זו סטטיסטיקה?
היו תקלות עם המשדר הנ"ל יותר פעמים מהצפוי ממנו, אף אחד לא צריך לנהל רישום של זה
כמו כן היו רבים שמעולם לא הייתה להם תקלה, וכך גם חשבו אלו שהייתה להם תקלה עד שהיא התרחשה
הכי טוב זה להטמין את הראש בחול.
מדבריך נובע שיש שני סוגי שירשורים: אלו עם עצות, ואלו עם ליכלוך
ומה עם מידע מצטבר? לאן זה שייך?
אין לזה מקום בפורום?


יואב, אני לא יודע עם איזה מקלט היו הבעיות, אני לא "מחפש" לפתור בעיות בשלט הזה. מי שיש לו את השלט הזה צריך לבדוק בעצמו.

לכל שלט אני יכול למצוא לכם שירשורים כאלה שבסופו של דבר המסקנות הן של בעיות באלקטרוניקה שלא קשורה לשלט או למטיס עצמו.
גם כשהיה לי את הDX-7 היו את אלה ששמעו על אחרים שריסקו... תמיד לא בעלי השלט עצמו. ד"א, לי לא היו בעיות כלל עם ה-DX7.

עודד, לא אתווכח איתך על 8 המקרים שאתה ראית, אשמח אם הם יציגו פה את עצמם, אולי נלמד מהם על התקלה. אולי יש תשובה מחברת הייטק? 8 מקרים במדינת ישראל לשלט ספציפי, זו סטטיסטיקה כזו שאני אישית הייתי ממליץ לחברת הייטק לעשות ריקול!
איך ה-JR? מניח שתקלות כאלה לא ראית?

paylot
16-05-2013, 17:45:25
איך אני אוהב את שירשורי הליכלוך האלה... אם אפשר קצת עובדות מוכחות, זה יעזור, אם לא, מילים מבוזבזות.
אורורה חרא של שלט, אבל שנתיים שלא חוויתי אף תקלה אחת ונהנה מכול רגע.
בטוח שפוטאבה, JR, ספקטרום וטורניג'י הרבה יותר טובים, אבל אני מזוכיסט ונשאר איתו.

במקום ללכלך סתם, תנו ליואב עצות מועילות ומוכחות.

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2

+1

wind556
16-05-2013, 19:11:04
לכל שלט אני יכול למצוא לכם שירשורים כאלה שבסופו של דבר המסקנות הן של בעיות באלקטרוניקה שלא קשורה לשלט או למטיס עצמו.
גם כשהיה לי את הDX-7 היו את אלה ששמעו על אחרים שריסקו... תמיד לא בעלי השלט עצמו. ד"א, לי לא היו בעיות כלל עם ה-DX7.

עודד, לא אתווכח איתך על 8 המקרים שאתה ראית, אשמח אם הם יציגו פה את עצמם, אולי נלמד מהם על התקלה. אולי יש תשובה מחברת הייטק? 8 מקרים במדינת ישראל לשלט ספציפי, זו סטטיסטיקה כזו שאני אישית הייתי ממליץ לחברת הייטק לעשות ריקול!
איך ה-JR? מניח שתקלות כאלה לא ראית?




גם לי מעולם לא היו בעיות עם הDX7, ויותר מזה, לא ראיתי במו עיני אף פעם אף תקלה
לגבי התקלות שכן ראיתי באורורה, לא טרחתי לחקור אותן, אבל פעמיים ראיתי נתק תקשורת במרחק של 20 מטר (בשני שלטים שונים) ושאר הפעמים היו תלונות של בעלי השלט, ואני ראיתי רק את התוצאות.


ומלבד זאת יש עוד משהו עקרוני בעניין:
הרבה פעמים אני נמנע מלדווח על כשל כזה או אחר כי מיד יהיה מי שיהפוך את זה לליכלוך, וכך נמנע המידע מהחברים, מיד האגו נכנס לפעולה ומחליף את הדיווח הטכני, וצצות כל מיני סיסמאות כמו "שלי הכי טוב ושלכם דפוק" וכו'

הגעי הזמן שתהיה כאן מספיק סובלנות ויכולת להבדיל בין התלהמות לדיווח טכני, גם אם הוא אינו ערב לאוזן מסויימת. הרי בסופו של יום לא משנה לי בכלל מי מטיס ועם מה, אבל בדרך הזאת לא נוצרת קהילה תומכת אלא רק קליקות אינטרסנטיות

לגבי הJR, אין הרבה כאלה בארץ,כך שאין ממש סטטיסטיקה רצינית, אבל במעט שיש לא שמעתי על אף תקלה, ואני מאד מרוצה ממנו, יותר מכל שלט אחר שעבר תחת ידי ומצדיק כל סנט שהושקע בו, אבל זה לא נושא השירשור .

Yoav Lahav
16-05-2013, 21:40:49
דרך אגב אם יש למישהו חופה ל trex 550 (מתאים גם ל kds) זה מאד יעזור.
החופה ניזוקה בנפילה ועד שיגיע מהסיני ייקח עוד שבועיים שלושה.
תודה.

T_A
16-05-2013, 22:07:39
אני אישית לא חוויתי שום בעיה בטיסה... JUST SAYING

edgarfov
16-05-2013, 22:54:46
תקרא את מה שכתבתי על הטיסה במצב SCANMODE
דבר שני הסוללות שבאות עם האורורה לדעתי די מחורבנות בערך 60 שעות עבודה , וקצב הפריקה שלהם עלה משמעותית
החשד שלי וזה די חסר בסיס הוא שהסוללות האלה גרמו אכשהו לניתוקים שהיו לי. באורורה החדשה חיברתי כבר ליפו שני תאים
עברו מאז 140או יותר שעות עבודה. עובד טוב.

Gil
17-05-2013, 19:25:29
גם אני מצטרף למזוכיסטים שסובלים נורא מהשלט הזה:p
גם אני בשלושת השנים האחרונות כבר הפסקתי לספור כמה טיסנים התרסקו לי

אבל אני לא מתייאש וממשיך לסבול בשקט עם השלט הזה:cool:

Gil
17-05-2013, 19:27:32
גם אני מצטרף למזוכיסטים שסובלים נורא מהשלט הזה:p
גם אני בשלושת השנים האחרונות כבר הפסקתי לספור כמה טיסנים התרסקו לי


אבל אני לא מתייאש וממשיך לסבול בשקט עם השלט הזה:cool:

liorz055
17-05-2013, 19:50:45
יואב , אתה לא לבד, מישהו דיווח על בדיוק אותו דבר:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=517762
אה , רגע זה בכלל על שלט jr xg8
אופס טעות שלי אנחנו עדיין באורורה , חשבתי שהגיע זמנו של ה JR לשרשור כזה.
טוב נו, אצטרך לחכות בסבלנות.
ולבעלי JR השעון מתקתק והשרשור דופק...

Friman
17-05-2013, 20:34:51
אולי נניח רגע את דיון איזה שלט יותר דפוק בצד? (לשם שינוי, מגוונים את דיון ה״איזה שלט הכי טוב״) תקלות רדיו יכולות להתרחש בכל מערכת רדיו ולא משנה איזה יצרן, ממליון סיבות.
אני חוזר על מה שאמרתי, זה נשמע לי יותר כמו תקלה באספקת החשמל ולאו דווקא בעיית מקלט. אתה היית שם בשטח, יואב, אם אתה חושד במקלט, שלח אותו ליצרן לבדיקה. אני לא הייתי לוקח סיכון. אבל תבדוק גם את כל המגעים, ההלחמות והקונקטורים, ליתר ביטחון.
האם המצערת במסוק שלך עוברת דרך הE-bar? כי אם כן יש מקום גם לבדוק את מערכת הפלייברלס.

C-G
18-05-2013, 16:33:33
יואב, מתוך עניין, האם המתח למקלט סופק דרך כניסת ה SPC?

tav31
24-05-2013, 21:26:28
והנה עוד מזוכיסט שטס עם אותה שיטת שידור ומקבל נתקים:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?63967-%E4%F4%F8%F2%E5%FA-%E12-4Ghz-!

edgarfov
24-05-2013, 21:42:54
והנה עוד מזוכיסט שטס עם אותה שיטת שידור ומקבל נתקים:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?63967-%E4%F4%F8%F2%E5%FA-%E12-4Ghz-!

לא קשור לשיטת השידור.

guyst
24-05-2013, 22:02:58
גם אני מזוכיסט גאה. פוסט חכם ותורם!