Friman
22-05-2013, 19:14:48
אני מטיס Trex 600esp, מוסב לפלייברלס DFC עם מערכת ביסטיקס. בקר של CC 85HV (במצב גוברנור בכל מצבי הטיסה, רגישות הגוברנור - על מדיום), סרבו זנב פוטאבה 9256.
לאחר כל הפירוט, לסוגייה... המסוק טס תענוג ואני ככה איתו כבר שנה, אבל לאורך כל הדרך היו לי איתו בריחות זנב קלות בשינויי מצערת חדים. אני יודע את התאוריה בטיפול בבעיות זנב, אבל כיוון שאני מטיס בעיקר בסגנון ספורטיבי בלי התפרעויות מוגזמות, זה לא ממש הפריע לי עד עכשיו; ניסיתי לטפל אבל בסופו של דבר כשהגעתי למצב סביר שבריחות הזנב כבר היו קלות ולא הפריעו לי ממש, נשארתי בו. בין הדברים שניסיתי:
*הגברת גיין מהשלט - הופיעו רעידות זנב. כרגע על גיין 32 בנורמל, 30 באיידל 1, 28 באיידל 2. השלט הוא אורורה 9 של הייטק.
* העברת הבול של זרוע סרבו הזנב לחור החיצוני ביותר (16 מ״מ ממרכז הזרוע, לעומת המצב הנוכחי של חור לפני אחרון- 14 מ״מ ממרכז הזרוע)- התחיל להופיע תיקון יתר. כשבמצב זה הורדתי גיין מהשלט - שמירת הזנב במכות מצערת הייתה טובה יותר אבל היו ״נדידות זנב״ ימינה בריחוף רגיל, בגלל הגיין הנמוך (נעשה כיוון זנב מכאני - תקין)
* שימוש בrevo mix המובנה של ביסטיקס - במצב ״נמוך״ זה מביא לשיפור טוב, אבל לא מושלם. זה המצב שבו אני טס כרגע. במצב ״בינוני״ ומעלה מופיע תיקון יתר של הזנב.
* כמובן ניסיתי קומבינציות שונות בין הפתרונות הללו (חור חיצוני/גיין נמוך/רבו מיקס נמוך, חור לפני אחרון/גיין נמוך/רבו מיקס גבוה וכו׳ וכו׳).
חיפשתי גם הורנים אחרים שאולי יהיה להם חור ביניים סביב ה15 מ״מ ממרכז הציר, אבל לא מצאתי; כל ההורנים שיש לי לסרבואים בגודל סטנדרט הם עם אותם מרחקי חורים.
בחודש חודשיים האחרונים אני מטיס קצת יותר ״חזק״, ובריחות הזנב הקלות התחילו יותר להציק לי - למשל כשאני עובד על תקתוקים הזנב בורח לי אחרי 3-4 תקתוקים וזה גורם לי להתבלבל, כנ״ל גם בtail slide וכדומה. אז חזרה לי המוטיבציה לטפל בזה.. חשבתי על כמה אפשרויות של דברים שאפשר לנסות-
1. להחליף סרבו זנב למהיר יותר - זה לא בסדר העדיפויות, הבעיה לא מציקה לי לרמה שאוציא סכום נכבד על סרבו זנב חדש.
2. להגביר את מהירות התגובה של הגוברנור מעט..? חשבתי שאולי תחת עומס כיוון שהרגישות היא מדיום, יש ירידה רגעית במהירות הראש ושינוי בטורק הסיבובי, אולי הגברת מהירות התגובה של הגוברנור יסייע כאן? מה דעתכם?
3. חשבתי אולי אם אני לא יכול להגדיל את הגיין המכאני באמצעות הזזת הבול על הזרוע החוצה (כי כאמור הזזה של חור נוסף החוצה מביאה כבר לתיקון יתר)- אולי הגדלת להבי הזנב ל105 מ״מ במקום הנוכחיים שהם 95 מ״מ, יכול לעזור? רציתי לשאול אם למישהו יש נסיון בשימוש בלהבים כאלו של מסוק 700 בזנב של מסוק 600- האם זה משפר את שמירת הזנב, ואיך זה מסתדר מבחינת המרווח של הזנב מהרצפה?
תודה,
גיל
לאחר כל הפירוט, לסוגייה... המסוק טס תענוג ואני ככה איתו כבר שנה, אבל לאורך כל הדרך היו לי איתו בריחות זנב קלות בשינויי מצערת חדים. אני יודע את התאוריה בטיפול בבעיות זנב, אבל כיוון שאני מטיס בעיקר בסגנון ספורטיבי בלי התפרעויות מוגזמות, זה לא ממש הפריע לי עד עכשיו; ניסיתי לטפל אבל בסופו של דבר כשהגעתי למצב סביר שבריחות הזנב כבר היו קלות ולא הפריעו לי ממש, נשארתי בו. בין הדברים שניסיתי:
*הגברת גיין מהשלט - הופיעו רעידות זנב. כרגע על גיין 32 בנורמל, 30 באיידל 1, 28 באיידל 2. השלט הוא אורורה 9 של הייטק.
* העברת הבול של זרוע סרבו הזנב לחור החיצוני ביותר (16 מ״מ ממרכז הזרוע, לעומת המצב הנוכחי של חור לפני אחרון- 14 מ״מ ממרכז הזרוע)- התחיל להופיע תיקון יתר. כשבמצב זה הורדתי גיין מהשלט - שמירת הזנב במכות מצערת הייתה טובה יותר אבל היו ״נדידות זנב״ ימינה בריחוף רגיל, בגלל הגיין הנמוך (נעשה כיוון זנב מכאני - תקין)
* שימוש בrevo mix המובנה של ביסטיקס - במצב ״נמוך״ זה מביא לשיפור טוב, אבל לא מושלם. זה המצב שבו אני טס כרגע. במצב ״בינוני״ ומעלה מופיע תיקון יתר של הזנב.
* כמובן ניסיתי קומבינציות שונות בין הפתרונות הללו (חור חיצוני/גיין נמוך/רבו מיקס נמוך, חור לפני אחרון/גיין נמוך/רבו מיקס גבוה וכו׳ וכו׳).
חיפשתי גם הורנים אחרים שאולי יהיה להם חור ביניים סביב ה15 מ״מ ממרכז הציר, אבל לא מצאתי; כל ההורנים שיש לי לסרבואים בגודל סטנדרט הם עם אותם מרחקי חורים.
בחודש חודשיים האחרונים אני מטיס קצת יותר ״חזק״, ובריחות הזנב הקלות התחילו יותר להציק לי - למשל כשאני עובד על תקתוקים הזנב בורח לי אחרי 3-4 תקתוקים וזה גורם לי להתבלבל, כנ״ל גם בtail slide וכדומה. אז חזרה לי המוטיבציה לטפל בזה.. חשבתי על כמה אפשרויות של דברים שאפשר לנסות-
1. להחליף סרבו זנב למהיר יותר - זה לא בסדר העדיפויות, הבעיה לא מציקה לי לרמה שאוציא סכום נכבד על סרבו זנב חדש.
2. להגביר את מהירות התגובה של הגוברנור מעט..? חשבתי שאולי תחת עומס כיוון שהרגישות היא מדיום, יש ירידה רגעית במהירות הראש ושינוי בטורק הסיבובי, אולי הגברת מהירות התגובה של הגוברנור יסייע כאן? מה דעתכם?
3. חשבתי אולי אם אני לא יכול להגדיל את הגיין המכאני באמצעות הזזת הבול על הזרוע החוצה (כי כאמור הזזה של חור נוסף החוצה מביאה כבר לתיקון יתר)- אולי הגדלת להבי הזנב ל105 מ״מ במקום הנוכחיים שהם 95 מ״מ, יכול לעזור? רציתי לשאול אם למישהו יש נסיון בשימוש בלהבים כאלו של מסוק 700 בזנב של מסוק 600- האם זה משפר את שמירת הזנב, ואיך זה מסתדר מבחינת המרווח של הזנב מהרצפה?
תודה,
גיל