צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מערכת Flybarless 3GX עושה שטויות!
jaykovs
06-07-2013, 12:30:49
שבת שלום לכולם, יש לי מסוק Align Trex 450 Pro 3GX, לאחרונה הייתה לי בעיה מכאנית בזנב
כתוצאה מכך שבנחיתה התנגשו להבי הזנב ברצפה, החלפתי את החלקים הפגומים וניסיתי להטיס,
המסוק מכוון על פי הוראות היצרן, אך ברגע שאני מנסה להמריא המסוק זז לצדדים,
גם שהצלחתי להמריא המסוק כל הזמן מושך שמאלה. בדקתי את הכיווני הג'יירואים של המערכת,
כולם מתקנים לכיוון הנכון עדיין המסוק נסחף בצורה מהירה שמאלה.
הפעלתי אותו כשאני אוחז בו ואכן לאחר סל"ד מסויים הסוואש מתחילה לנוע שמאלה...
יש למשהו מושג מה הבעיה?
ייתכן וזוהי בעיה מכאנית?
אשמח לתגובות, תודה ג'ייקוב.
Friman
06-07-2013, 13:03:03
הסחיבה שמאלה היא בציר הaileron או בזנב? זה לא ברור מדבריך.
אם הסחיבה היא בaileron, החלף את הדו״צ בו מחוברת המערכת למסוק (מניח שאתה משתמש במקורי של אליין) בשתי שכבות של דו״צ סיליקוני שקוף או אפור של m3 מהום סנטר. 99% שזו הסיבה לבעיותיך.
bartovmoti
06-07-2013, 13:13:06
נסה כאמור להחליף דו"צ, כמו כן בדיקה כפי שעשית (להחזיק את המסוק ביד) אינה נותנת כלום, ההתנהגות של המערכת שונה לגמרי בזמן טיסה לעומת על הקרקע או כשאתה מחזיק את המסוק ביד.
בדיקות צריך לבצע באויר בריחוף.
jaykovs
06-07-2013, 13:26:49
הסחיפה היא בציר ה-Aliron, אתם אומרים שיכול להיות שזה הדו"צ? ממה שנראה המערכת יציבה ומחוזקת באמצעות סקוץ.
אני מבין שלהחזיק אותו ביד ולסובב את להבים אינה אינדקציה אבל בעבר כשהייתי עושה זאת הוא היה נשאר יציב,
היום לאחר מספר שניות של סיבוב הלהבים אני ממש מרגיש שהמסוק מנסה לנוע בציר ה-Aliron.
בכל מקרה יש מצב שריסט למערכת תעזור?
yehuda.bitton3
06-07-2013, 14:39:54
מהתיאור שלך הבעיה קרתה לאחר שהלהבי זנב פגשו את הרצפה ולפני כן הכל עבד נכון?אם כך המלצות בסגנון של להחליף דוצ זה פשוט ל"טאטא מתחת לשטיח" את הבעיה האמיתית שהיא רעידות שגורמות למערכת להתנהג כך. זה יכול להיות הרבה דברים החל מציר עקום ועד למיסב שחוק, לאתר את הבעיה לא יהיה קל אבל ברגע שתאתר ותחליף את מקור הבעיה המסוק שלך יעבוד כמו שצריך.
לגבי הדוצ אני מצטרף להמלצה להחליף לדוצ של m3 אבל לא כפתרון לבעיה אלא כשיפור בנוסף לפתרון הבעיה האמיתית.
jaykovs
06-07-2013, 15:11:13
*היי חברים, פירקתי את להבי הזנב ואת הלהבים הראשיים והפעלתי את המסוק כאשר הוא על השולחן.
ובאמת החל מסל"ד מסויים רואים שהסוואש זזה נעה שמאלה בכיוון ה-Aliron. זאת לא נראה כבעיה
של הדו"צ. זאת נראה בעיה של מערכת ה-FBL כי כאשר אני מנתק אותה אין תזוזה לא רצונית של הסוואש
כלומר זאת לא נראת בעיה מכאנית.
אני מקווה שהמערכת FBL לא ניזוקה.
למשהו יש רעיון או דרך לרסט אותה?
בתודה, ג'ייקוב.
Friman
06-07-2013, 15:52:38
דו״צ, דו״צ, דו״צ, דו״צ. תנסה להחליף את הדו״צ לפני הכל.
יהודה, בכל מסוק ובכל מערכת שיש בה רכיבים נעים, יש רעידות. מטרת הדו״צ לשכך את הרעידות כך שלא ישפיעו על עבודת המערכת. יכול להיות שיש מקור כלשהוא לרעידות בעוצמה או בתדר חריג, אבל ג'ייקוב כתב שהחליף חלקים בעייתיים. המסקנה שהיסקת לא נובעת לדעתי באופן ישיר ממה שנכתב. טענה שהחלפת הדו"צ היא "לטאטא את הבעיה מתחת לשטח", היא... טוב, לא נכונה.
liran
06-07-2013, 16:17:47
הרעיון הוא שאם החלפת דוצ ונפתרה הבעיה אז יצאת בזול מה שנקרא...אם לא אז תתחיל לפרק ולחפש מאיפה יכולות להגיע רעידות למערכת...
Sent from my HTC One S using Tapatalk 4 Beta
bartovmoti
06-07-2013, 18:08:29
תסתכל בתמונה שצירפתי ותקרא את החלק הממוסגר, אין להתייחס להטיה של הסוואש על הקרקע, או בעת אחיזה ביד.
אם תחשוב על זה, זה גם הגיוני.. הרי מה שמתרחש זה, שבגלל ויברציות המערכת מנסה "לתקן", ובגלל שהמסוק על הקרקע או מוחזק בכח, ה"תיקון", לא מתבצע בפועל והמערכת פשוט מנסה להחריף את ה"תיקון" שוב ושוב, וזה בדיוק מה שאתה רואה.
הבעיה בבדיקה כזאת, שאתה תופס את הראש כי אתה חושב שמשהו לא בסדר בזמן שמה שאתה רואה זו אשליה שיכולה בהחלט להתרחש, ושאמורה להיפתר ברגע שהמסוק יהיה באוויר.
לעניין שלך, התופעה של סחיפה יכולה להיגרם בין היתר למשל מסוואש לא מאוזנת כראוי. בעבר עם ה 700 היו לי סחיפות כאלו בגלל שלא ביצעתי איזון עם סוואש לבלר, לאחר איזון כראוי הבעיה חלפה.
אולי כדאי באמת שתנסה לבדוק את איזון הסוואש ותתעלם ממה שאתה רואה על הקרקע כי זה מטעה מאד.
93291
bendisar
06-07-2013, 20:06:04
על פניו מהמקרה נראה סביר ביותר שיש לך וויברציות שמשגעות את המערכת, כנראה שבריסוק התעקם לך הציר של הזנב, או במקרה הרע יכול להיות שהתעקם ה-HUB עצמו.
תנסה לפרק את הציר ולראות עם הוא עקום (גלגול על משטח ישר מזכוכית).
חוץ מזה הדו"צ המקורי שמגיע עם ה-3GX הוא לא משהו ומומלת להחליף לאחד סיליקוני של 3M כפי שFRIMAN הציע. לא סביר בעליל שמשהו קרה למערכת בגלל מכה בזנב
LiorNT
06-07-2013, 20:13:01
לאחי פעם הייתה את אותה הבעייה בדיוק,
פרקנו את כל המערכת, החלפנו דו"צ, כיוונו הכל מהתחלה מ א' ועד ת' ובזה נגמר הסיפור
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
jaykovs
07-07-2013, 00:41:07
היי חברים, החלפתי את הדו"צ אך עדיין הבעיה נשארה, ברגע שניסיתי להמריא המסוק זז מיד לצד שמאל בציר ה-Aliron, בצורה חריפה (הלהבים שפשפו את הקרקע).
עצרתי את הכל, הורדתי את האחוזי ה-Aliron ב-סוואש מיקס וזה פתר את הבעיה, החזרתי את המיקס וערך המקורי והוספתי גיין לג'יירו של ה-Aliron וזה גם עזר.
את המסוק כיוונתי על פי הוראות היצרן, הפסיעה בציר ה-Cyclic שכוונה הינה ~10 מעלות מה מומלץ..?
במיוחד לטייסים מתחילים?
בתודה, ג'ייקוב.
Friman
07-07-2013, 07:14:46
אני לא ממליץ לך על יותר מ8-9 מעלות בסייקליק להתחלה... אני מטיס שנתיים, עושה אקרובטיקה בסיסית ומסתדר יופי עם 8.5 מעלות בסייקליק... כמובן תבדיל את זה מזוויות קולקטיב שם מומלץ 11-12 מעלות לכל כיוון
jaykovs
08-07-2013, 07:07:54
אני מבין, זה פחות או יותר מה שחשבתי, אך בציר ה-Elevator מה מומלץ..?
kal1311
08-07-2013, 09:27:34
אני מבין, זה פחות או יותר מה שחשבתי, אך בציר ה-Elevator מה מומלץ..?
כשאומרים סייקליק..מתכוונים לשני הצירים של הראש
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.