PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה 450 3gx עושה בעיות



shlomi186
22-12-2013, 10:42:30
חברים שלום
יום שישי אחרון אחרי שידרוג לגירסה 4 התרסק לי ה 450
שידרגתי לגרסה 4 אחרי תופעה שיש לי במסוק
לעיתים ורק לעיתים המסוק הופך להיות עצמאי ופתאום מתגלגל שמאלה
הגלגול קורה בד"כ אחרי 3d ובעיקר במצב שהסוללה טעונה בשחא כוחה
כלומר סלד גבוהה
קרי בעיקר בתחילת טיסה שהסוללה בשיא
כוחה לאחר היפוך המסוק הופך לעצמאי
כשלוש פעמים ייצבתי את המסוק בדקתי היסתכלתי לרעידות למכלולים לא יציבים או משוחררים אל לא גילתי מצאתי מאום
שחדרגתי לגירסה 4
התופעה החמירה והמסוק......:mad:
יש מישהוא רעיון .....
לרעיונות אודה
שלומי
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
2

SOT
22-12-2013, 12:33:21
עברתי את אותה הבעיה ב 550
רעידות רעידות רעידות

avishmuel
22-12-2013, 12:41:04
נראה כמו משהוא מכני ולא קשור למערכת 3GX
זה מתחיל לרוב לאחר ריסוק

bendisar
22-12-2013, 13:42:15
ה 3gx מושפעת מאוד בקלות מוויבראציות, וזה כנראה מה שמשגע לך את המערכת.
תבדוק אם יש לך וויבראציות מוגזמות במסוק.
בנוסף לכל תחליף את הטייפ של המערכת לאפור של 3m, הוא בד"כ הרבה יותר טוב מהמקורי בלשכך וויבראציות.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LiorNT
23-12-2013, 20:20:08
ראיתי את המסוק המדובר ואני רוצה להוסיף 2 דברים:
1 - בשינוי מצערת קיצוני הזנב בורח ימינה מאוד חזר ולעתים מסבסב.
2 - הוא משתמש בזנב החדש של Aline ולמרות שבאתחול של ה 3gx סרבו זנב מתייצב במרכז הציר ואחרי כיוון Limits נראה כי טווח התנועה בסטיק לשמאל הינו ארוך יותר מטווח התנועה לימין.
יש למישהו רעיונות איך לפתור את הנושא ?
תודה

bendisar
23-12-2013, 20:48:31
ראיתי את המסוק המדובר ואני רוצה להוסיף 2 דברים:
1 - בשינוי מצערת קיצוני הזנב בורח ימינה מאוד חזר ולעתים מסבסב.
2 - הוא משתמש בזנב החדש של Aline ולמרות שבאתחול של ה 3gx סרבו זנב מתייצב במרכז הציר ואחרי כיוון Limits נראה כי טווח התנועה בסטיק לשמאל הינו ארוך יותר מטווח התנועה לימין.
יש למישהו רעיונות איך לפתור את הנושא ?
תודה

אליין מתכננים את הזנב ככה שב-0 מכאני (סרוו זנב ב-90 מעלות, והזרוע שמחברת בין הפושרוד זנב לסליידר ב-90 מעלות) להבי הזנב נמצאים בזווית 0 (בתכנוני הזנב החדשים שלהם, שלסליידר זנב יש 2 נקודות אחיזה)
אבל בחוברת ההוראות, הם מציינים שבמצב 0, צריך להיות כמות מסויימת של פיטצ' בלהבי הזנב כדי שבמצב (סרוו ממורכז) הזנב יתנגד למומנט מהמנוע הראשי, ולכן במצב 0 הסליידר לא יהיה במרכז, ולכן לא יהיה לך טווח תנועה שווה בסרוו בין שמאל לימין

נראה שחוץ מהבעיה שיש עם הג'ירו של הראש, יש צורך לכוון את הג'ירו של הזנב ב-3GX מחדש, מכיוון שהוא לא שומר, אבל לפני שחושבים על לפתור את זה יש לפתור את הבעייה הראשית- המסוק מגלגל שמאלה על דעת עצמו, שזה סימן כמעט וודאי לכך שמהמערכת מושפעת מוויבראציות.
עצם העובדה שהגלגולים שמאלה מתרחשים בסל"ד גבוה (וככל שהסל"ד עולה, איתו גם הוויבראציות) מחזקת את ההשערה שאכן הבעיה נובעת מוויבראציות.
אז קודם על שאלות מנחות:
האם שאתה מסתכל על המסוק בזמן ריחוף אתה רואה סימנים לוויבראציות? סנפיר זנב רועד/מטושטש? מגלשיים רועדים וכו? אן כן יש לך בעיה של וויבראציות ואתה צריך למצוא את המקור.
האם אתה משתמש בדו"צ המקורי שמגיע עם המערכת? כי הוא לא מוצלח במיוחד.

אם יש לך בעיית וויברציות, קודם כל תפתור אותה
שנית- תחליף דו"צ לאפור של 3M #4011, הוא מאוד מוצלח בלשכך וויבראציות ועושה פלאים למערכות פלייברלס מכל הסוגים.
רק אחרי שתפתור את הבעיה של הוויבראציות שהופכות לך את המסוק תוכל להתחיל לגשת לכיוון הזנב כדי שישמור כמו שצריך, אבל אותם הוויבראציות שמשגעות לך את הראש של המסוק יפריעו גם לזנב לעבוד כמו שצריך.

דבר שלישי, ה-V4 של ה-3GX היא מאוד בעייתית מבחינת כיוון הזנב, אחרי המון נסיונות אני לא הצלחתי לגרום לו לשמור כמו שצריך, ורק שהחזרתי את המערכת ל-3.1 הצלחתי לגרום לזנב לשמור כמו שצריך.

gadily
24-12-2013, 07:02:20
שלום אלעד,

האם מערכת IKON FBL שבה אתה משתמש היתה מתפקדת טוב יותר בתנאים הנ"ל?
גדי

shlomi186
24-12-2013, 08:53:56
האם בשינמוך או שדרוג גירסה צריך לעשות כיוונים מחדש?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

bendisar
24-12-2013, 10:01:24
שלום אלעד,

האם מערכת IKON FBL שבה אתה משתמש היתה מתפקדת טוב יותר בתנאים הנ"ל?
גדי

בכללי, רוב מערכות הפלייברלס יותר חסינות לוויבראציות מה 3 gx . גם האייקון יכולה להמשיך לעבוד במסוק שרועד, אבל זה יפגע במאפיין ה self level של המערכת.
אבל להחליף מערכת זה לא הפתרון, הפתרון הוא לפתור את בעיית הוויבראציות.
אני אישית החלפתי למערכת האיקון ב 450 בגלל שאני יותר אוהב את התחושה של המערכת בטיסה, ואת אופציות הכיוון של המערכת

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

bendisar
24-12-2013, 10:03:28
האם בשינמוך או שדרוג גירסה צריך לעשות כיוונים מחדש?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

כן, בשנמוך גירסה יש לבצע את כל הכיוונים מחדש. כולל הכיוונים במצב dir, וביצוע כיול מצערת מחדש

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

avishmuel
24-12-2013, 12:19:36
בכללי, רוב מערכות הפלייברלס יותר חסינות לוויבראציות מה 3 gx . גם האייקון יכולה להמשיך לעבוד במסוק שרועד, אבל זה יפגע במאפיין ה self level של המערכת.
אבל להחליף מערכת זה לא הפתרון, הפתרון הוא לפתור את בעיית הוויבראציות.
אני אישית החלפתי למערכת האיקון ב 450 בגלל שאני יותר אוהב את התחושה של המערכת בטיסה, ואת אופציות הכיוון של המערכת


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

מאוד ממליץ להקשיב לאלעד
יש לו ניסיון מאוד עשיר וכמעט תמיד הוא קולע בול לבעיה

gadily
24-12-2013, 16:56:59
בכללי, רוב מערכות הפלייברלס יותר חסינות לוויבראציות מה 3 gx . גם האייקון יכולה להמשיך לעבוד במסוק שרועד, אבל זה יפגע במאפיין ה self level של המערכת.
אבל להחליף מערכת זה לא הפתרון, הפתרון הוא לפתור את בעיית הוויבראציות.
אני אישית החלפתי למערכת האיקון ב 450 בגלל שאני יותר אוהב את התחושה של המערכת בטיסה, ואת אופציות הכיוון של המערכת

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

אלעד, תודה על תשובתך. הייתי רוצה להתמקד במאפיין החשוב שהזכרת- self level ובביכולות מתקדמות נוספות.

1.האם תכונה זו יכולה לעזור למטיס שאיבד אורינטציה ברוב המצבים (למנוע ריסוק שקורה בדרך כלל במצב זה)
2. האם מתוך ניסיונך ה-self level עובד בדרך כלל בצורה אמינה ונוחה באיקון?
3. מה דעתך על יכולות מתקדמות של ריחוף במקום ו"חזרה הביתה" (כמו במסוק הזה הכולל גם GPS)
http://www.banggood.com/Walkera-G400-GPS-Serles-6CH-RC-Helicopter-BNF-p-907484.html

הערה: בתחושתי הייתי למנוע את הריסוק האחרון שקרה לי בטירקס 450 לאחר שאיבדתי אורינטציה (עקב התרחקות המסוק) בעזרת יכולות מתקדמות אלו.

בתודה מראש
גדי

bendisar
24-12-2013, 20:33:36
אלעד, תודה על תשובתך. הייתי רוצה להתמקד במאפיין החשוב שהזכרת- self level ובביכולות מתקדמות נוספות.

1.האם תכונה זו יכולה לעזור למטיס שאיבד אורינטציה ברוב המצבים (למנוע ריסוק שקורה בדרך כלל במצב זה)
2. האם מתוך ניסיונך ה-self level עובד בדרך כלל בצורה אמינה ונוחה באיקון?
3. מה דעתך על יכולות מתקדמות של ריחוף במקום ו"חזרה הביתה" (כמו במסוק הזה הכולל גם GPS)
http://www.banggood.com/Walkera-G400-GPS-Serles-6CH-RC-Helicopter-BNF-p-907484.html

הערה: בתחושתי הייתי למנוע את הריסוק האחרון שקרה לי בטירקס 450 לאחר שאיבדתי אורינטציה (עקב התרחקות המסוק) בעזרת יכולות מתקדמות אלו.

בתודה מראש
גדי

אז ככה
::D
1. כל עוד אתה בגובה מספיק- אז כן, יש מספר מערכות עם פיצ'ר של יישור המסוק באוויר, האייקון היא בעלת היישור הכי בסיסי ביניהם, אבל בסופו של דבר אם אתה מאבד אורינטציה באוויר המערכת תיישר לך את המסוק- ותשאיר אותו מיושר. מה שיכול לחסוך המון $$$$
2. ה-self level באיקון עובד יפה מאוד, בהנחה שהמסוק נקי לגמרי מוויבראציות, מכיוון שמדי התאוצה על האיקון מאוד רגישים לוויבראציות
3. אני יודע שכרגע יש רק מערכת פלייברלס אחת שיש איתה ניסיון מוצלח לריחוף וחזרה הביתה בעזרת GPS, וזו הסקוקום+חיישן GPS, אבל הסט אפ הנל עולה קרוב ל-1000$ (!!) ספציפית לגבי המסוק בקישור שלך אני יודע שהוא מבוסס על מסוק ישן יותר ולא מוצלח של וולקרה, ובכללי מסוקים בגודל הזה לא עובדים
כל כך יפה עם מנוע זנב, מנוע זנב שמסובב פרופ פשוט לא מצליח לשנות סל"ד מהר מספיק כדי לשמור זנב כמו שצריך. על מסוקים כמו ה-MCPX זה עוד עובד יפה, אבל ככל שעולים בגודל ככה זה יותר גרוע.

ועכשיו לגבי מערכות עם פיצ'רים של חזרה הביתה
אני לא מחשיב את ה-APM, שזו מערכת שיכולה לעבוד גם על מסוקים ובשילוב עם GPS אתה יכול לקבל ב-100$ מערכת פלייברלס עם חזרה הביתה+טיסה מיוצבת וכו' וכו', זה מתאים יותר לצילום אוויר ופחות להטסה "בשביל הכיף" בנוסף אין הרבה נסיון עם המערכת הזו על מסוקים (אבל הרבה על רחפנים)
יש לך את הסקוקום+מודל GPS, האיקון וה- helicommand, שלא מזמן שינו את השם שלהם ל-bavarian deamon X (או בקיצור BDX)

BDX- זו המערכת שיש לה את היישור הכי מוצלח ורובסטי בשוק כרגע, עם המון משתמשים מרוצים ותג מחיר של 500$, אני אישית מכיר מטיס שהמערכת מזמן חסכה לו את הסכום הזה בריסוקים שהיא מנעה.
למערכת יש יישור מאוד חכם, שמיישר את המסוק לאוריאנטאציה הכי קרובה למצב בו הוא נמצא (ישר או הפוך), מכניס את המסוק לריחוף ישר או הפוך ובנוסף לכך גם מרחיק את המסוק מהריצפה. זה עובד כמעט תמיד, מאוד חסין לוויבראציות ונראה שהיא גם טסה די יפה חוץ מזה

סקוקום- למערכת יש פיצ'ר יישור שכמו ה-BDX מיישר את המסוק לאורינטציה קרובה+ מרחיק מהקרקע ועולה 490$, היישור שלה לא אמין ומוצלח כמו של ה-BDX, ובתוספת של סכום זהה (495$) אפשר להוסיף מודול GPS שנותן למערכת אופציות כמו חזרה הביתה, ו-HARD DECK- קביעת גובה מינימאלי
מהקרקע שמתחתיו המסוק לא ירד, ואם כן המערכת תחזיר את המסוק מעל הגובה מידית. מבחינת מאפייני טיסה למערכת יש שמירת זנב והתנהגות זנב מדהימה, והתנהגות נוקשה אך מאוד מדוייקת בסייקליק

IKON- היישור הכי "פרימיטיבי", אבל מחיר של 225$ בלבד. היישור של המערכת "טיפש" ופשוט מחזיר את המסוק למצד בו הוא ישר לקרקע ולא הפוך, כלומר שאם אתה מפעיל את המצב הזה כשהמסוק הפוך אז המערכת תהפוך אותו בחזרה, ככה שאם אין לך מרחק תגובה מהקרקע המסוק עדיין יתרסק, בנוסך לכך המערכת לא נוגעת בערוץ הפיטצ' (בניגוד לסקוקום וה-BDX) ככה שהמטיס צריך למשוך למעלה כדי להרחיק את המסוק מהקרקע. מבחינת טיסה- הזנב דורש התעסקות וכיוונים במערכת כדי לגרום לו לעבוד מושלם, אבל הסייקליק במערכת הזו הוא מדהים. מה שכן המסוק חייב להיות נקי לגמרי מוויבראציות כדי שהיישור יעבוד, ואם הוא עדין לא עובד צריך ליישם את ה- Milton Mod (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=282042) כדי שהיישור יעבוד כמו שצריך

מבין המערכות הנ"ל, יצא לי להטיס את האייקון והסקוקום.
הסקוקום מגיעה עם כיוונים מאוד מוצלחים מהקופסה, והזנב שם הוא מדהים, עצירות מאוד יפות בשני הצדדים, ושמירת זנב מושלמת, הסייקליק מרגיש מאוד רובוטי ומדויק על המילימטר
האיקון דורשת התעסקות עם הזנב, זה לא שהוא לא שומר, הוא שומר מושלם, אבל צריך עבודה כדי לגרום לקצב הפירואטים להיות אחיד, ולעצירות ולשינויי כיוון להיות מדוייקים, ההרגשה של הסייקליק היא מאוד זורמת, אני מאוד מתחבר לאיך שהמערכת הזו טסה- מאוד קרוב ל-VBAR בתחושה.

gadily
25-12-2013, 09:44:40
[
אלעד, המון תודה על התגובה המפורטת והמושקעת.
מספר הערות: יש לפחות עוד שני שחקנים איכותיים בשוק ה-FBL
1. NAZA H -יחידה מאד איכותית למסוק הכוללת גם GPS - (ראיתי והתרשמתי מאד מיכולת הייצוב שלה דרך סרטונים ברשת
http://www.helipal.com/dji-naza-h-helicopter-gyro-system-w-gps.html
מחיר 468$
2. MIKADO mini bar-- יחידה כזאת בדרך אלי מ- FLYING HOBBY (מצא חן בעיני התגובות החיוביות עליה, הגודל הקומפקטי והמחיר של 180$)
האם ידוע לך משהוא על תכונותיהם ואיכותם?

הערה קטנה לגבי מסוק של וולקרה G400 המבוסס על ה-V400/.V370 ששניהם מצויים ברשותי זה כשנתיים.
אכן הדיעה עליהם אינה טובה במיוחד, (לדעתי דיעות של אנשים שלא הטיסו אותם בפועל) אבל אני שמכיר את תכונותיהם כמטיס, יכול להעיד שייצוב הזנב שלהם לא רע בכלל אפילו די טוב יחסית למחירם.
וולקרה שיפרו מאד את עבודת הזנב יחסית למסוקים אחרים המונעים במנוע זנב.

gadily
25-12-2013, 09:47:25
עוד הבהרה למען הבהירות: איני מטיס 3D.
ההתייסות שלי לתכונות הייצוב של המסוקים של וולקרה רלונטית רק ל- NORMAL MODE בלבד.

bendisar
25-12-2013, 19:42:33
שכחתי מהנאזה:rolleyes:
הכיוון של הנאזה למסוקים הוא די קשה ולא טריוויאלי. אבל המערכת בהחלט בעלת יכולות מרשימות לשמירת מיקום המסוק. אני בדיוק מנסה לעזור למישהו בשטח לכוון אותה, ויש כשכוש זנב איטי שאנחנו לא מצליחים להיפטר ממנו, ונראה ששינוי הפרמטרים בתוכנה בקושי משפיע על התנהגות הזנב

למערכת של מיקדו לא התייחסתי מכיוון שאין לה שום יכולת יישור/GPS. אבל זה לא משנה את העובדה שהמערכת עצמה היא מצוינת, הדבר היחיד שמעצבן זה שצריך להוסיף עוד 80$ אם רוצים לשדרג לתוכנת ה-PRO כדי לפתוח פרמטרים יותר מתקדמים. הכיוון של המערכת הוא מאוד קל (למרות שלא יצא לי אישית לכוון)
ומאפייני הטיסה שלה מצויינים

יש גם שחקן חדש בשוק- SPARTAN VORTEX VX1N, זו מערכת FBL מבית היוצר של SPARTAN, היא מאוד חדשה בשוק, ואני חושב שיש כרגע רק אחת כזו בארץ. הספארטן הוא עד היום ג'ירו הזנב הכי טוב. אז אני מניח שגם המערכת FBL שלהם תהיה מוצלחת.

naor14
25-12-2013, 21:46:09
שכחתי מהנאזה:rolleyes:
הכיוון של הנאזה למסוקים הוא די קשה ולא טריוויאלי. אבל המערכת בהחלט בעלת יכולות מרשימות לשמירת מיקום המסוק. אני בדיוק מנסה לעזור למישהו בשטח לכוון אותה, ויש כשכוש זנב איטי שאנחנו לא מצליחים להיפטר ממנו, ונראה ששינוי הפרמטרים בתוכנה בקושי משפיע על התנהגות הזנב

למערכת של מיקדו לא התייחסתי מכיוון שאין לה שום יכולת יישור/GPS. אבל זה לא משנה את העובדה שהמערכת עצמה היא מצוינת, הדבר היחיד שמעצבן זה שצריך להוסיף עוד 80$ אם רוצים לשדרג לתוכנת ה-PRO כדי לפתוח פרמטרים יותר מתקדמים. הכיוון של המערכת הוא מאוד קל (למרות שלא יצא לי אישית לכוון)
ומאפייני הטיסה שלה מצויינים

יש גם שחקן חדש בשוק- SPARTAN VORTEX VX1N, זו מערכת FBL מבית היוצר של SPARTAN, היא מאוד חדשה בשוק, ואני חושב שיש כרגע רק אחת כזו בארץ. הספארטן הוא עד היום ג'ירו הזנב הכי טוב. אז אני מניח שגם המערכת FBL שלהם תהיה מוצלחת.

אכן יש רק vx1n אחת בארץ והיא בבעלותי, המערכת מדהימה מכל מבחינה שהיא, חיישן עובד נהדר גם עם הרבה ויברציות, מערכת מדויקת ברמת המילימטר, היא מגיבה במהירות מדהימה
והכיוונים שלה נוחים ולא מצריכים מחשב, זנב וסייקליק שלא בורחים בשום מצב גם עם עומס אדיר(לדוגמה פאנל רחב הפוך עם הזנב קדימה בפול פיץ על 450!), ובאותה נשימה אני אומר שניתן
לכוון אותה באופן שתהיה סלחנית ורגועה למתחיל, כנ"ל גם המערכת די מכוונת מהקופסה אבל לhard 3d נדרשים טיפה יותר fine tuning

gadily
26-12-2013, 16:05:04
היי נאור, האם המערכת VXN1 כוללת self level כמו האיקון?

naor14
26-12-2013, 20:09:27
אין למערכת self level אבל ספרטן מתכננים להוציא את הפיצ'ר הזה בעתיד, לא ידוע מתי ואני לא בטוח אם זה יהיה גם לnano או רק לרגילה

Rotems
16-01-2014, 17:10:02
אז ככה
::D
1. כל עוד אתה בגובה מספיק- אז כן, יש מספר מערכות עם פיצ'ר של יישור המסוק באוויר, האייקון היא בעלת היישור הכי בסיסי ביניהם, אבל בסופו של דבר אם אתה מאבד אורינטציה באוויר המערכת תיישר לך את המסוק- ותשאיר אותו מיושר. מה שיכול לחסוך המון $$$$
2. ה-self level באיקון עובד יפה מאוד, בהנחה שהמסוק נקי לגמרי מוויבראציות, מכיוון שמדי התאוצה על האיקון מאוד רגישים לוויבראציות
3. אני יודע שכרגע יש רק מערכת פלייברלס אחת שיש איתה ניסיון מוצלח לריחוף וחזרה הביתה בעזרת GPS, וזו הסקוקום+חיישן GPS, אבל הסט אפ הנל עולה קרוב ל-1000$ (!!) ספציפית לגבי המסוק בקישור שלך אני יודע שהוא מבוסס על מסוק ישן יותר ולא מוצלח של וולקרה, ובכללי מסוקים בגודל הזה לא עובדים
כל כך יפה עם מנוע זנב, מנוע זנב שמסובב פרופ פשוט לא מצליח לשנות סל"ד מהר מספיק כדי לשמור זנב כמו שצריך. על מסוקים כמו ה-MCPX זה עוד עובד יפה, אבל ככל שעולים בגודל ככה זה יותר גרוע.

ועכשיו לגבי מערכות עם פיצ'רים של חזרה הביתה
אני לא מחשיב את ה-APM, שזו מערכת שיכולה לעבוד גם על מסוקים ובשילוב עם GPS אתה יכול לקבל ב-100$ מערכת פלייברלס עם חזרה הביתה+טיסה מיוצבת וכו' וכו', זה מתאים יותר לצילום אוויר ופחות להטסה "בשביל הכיף" בנוסף אין הרבה נסיון עם המערכת הזו על מסוקים (אבל הרבה על רחפנים)
יש לך את הסקוקום+מודל GPS, האיקון וה- helicommand, שלא מזמן שינו את השם שלהם ל-bavarian deamon X (או בקיצור BDX)

BDX- זו המערכת שיש לה את היישור הכי מוצלח ורובסטי בשוק כרגע, עם המון משתמשים מרוצים ותג מחיר של 500$, אני אישית מכיר מטיס שהמערכת מזמן חסכה לו את הסכום הזה בריסוקים שהיא מנעה.
למערכת יש יישור מאוד חכם, שמיישר את המסוק לאוריאנטאציה הכי קרובה למצב בו הוא נמצא (ישר או הפוך), מכניס את המסוק לריחוף ישר או הפוך ובנוסף לכך גם מרחיק את המסוק מהריצפה. זה עובד כמעט תמיד, מאוד חסין לוויבראציות ונראה שהיא גם טסה די יפה חוץ מזה

סקוקום- למערכת יש פיצ'ר יישור שכמו ה-BDX מיישר את המסוק לאורינטציה קרובה+ מרחיק מהקרקע ועולה 490$, היישור שלה לא אמין ומוצלח כמו של ה-BDX, ובתוספת של סכום זהה (495$) אפשר להוסיף מודול GPS שנותן למערכת אופציות כמו חזרה הביתה, ו-HARD DECK- קביעת גובה מינימאלי
מהקרקע שמתחתיו המסוק לא ירד, ואם כן המערכת תחזיר את המסוק מעל הגובה מידית. מבחינת מאפייני טיסה למערכת יש שמירת זנב והתנהגות זנב מדהימה, והתנהגות נוקשה אך מאוד מדוייקת בסייקליק

IKON- היישור הכי "פרימיטיבי", אבל מחיר של 225$ בלבד. היישור של המערכת "טיפש" ופשוט מחזיר את המסוק למצד בו הוא ישר לקרקע ולא הפוך, כלומר שאם אתה מפעיל את המצב הזה כשהמסוק הפוך אז המערכת תהפוך אותו בחזרה, ככה שאם אין לך מרחק תגובה מהקרקע המסוק עדיין יתרסק, בנוסך לכך המערכת לא נוגעת בערוץ הפיטצ' (בניגוד לסקוקום וה-BDX) ככה שהמטיס צריך למשוך למעלה כדי להרחיק את המסוק מהקרקע. מבחינת טיסה- הזנב דורש התעסקות וכיוונים במערכת כדי לגרום לו לעבוד מושלם, אבל הסייקליק במערכת הזו הוא מדהים. מה שכן המסוק חייב להיות נקי לגמרי מוויבראציות כדי שהיישור יעבוד, ואם הוא עדין לא עובד צריך ליישם את ה- Milton Mod (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=282042) כדי שהיישור יעבוד כמו שצריך

מבין המערכות הנ"ל, יצא לי להטיס את האייקון והסקוקום.
הסקוקום מגיעה עם כיוונים מאוד מוצלחים מהקופסה, והזנב שם הוא מדהים, עצירות מאוד יפות בשני הצדדים, ושמירת זנב מושלמת, הסייקליק מרגיש מאוד רובוטי ומדויק על המילימטר
האיקון דורשת התעסקות עם הזנב, זה לא שהוא לא שומר, הוא שומר מושלם, אבל צריך עבודה כדי לגרום לקצב הפירואטים להיות אחיד, ולעצירות ולשינויי כיוון להיות מדוייקים, ההרגשה של הסייקליק היא מאוד זורמת, אני מאוד מתחבר לאיך שהמערכת הזו טסה- מאוד קרוב ל-VBAR בתחושה.





תיקון קטן לגבי ה - Skookum, לדגם ה- Black Eddition יש Self Level אבל היא לא מרחיקה מהקרקע.

רותם

ShlomiB
16-01-2014, 20:27:07
היי שלומי
האם הבעיה המקורית נפתרה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

shlomi186
17-01-2014, 07:10:22
שלומיB בוקר טוב
שידרגתי גירסה לא עזר
יישרתי את המסוק מחדש
החלפתי
דוצ לא עזר
מיסב טורקטיוב בום לא עזר
בסוף החלפתי מיסב חד כיווני ראשי כל הסט
באותו סשן גם בדקתי סווש לוולר ולתדהמתי הסווש לא ישרה בעליל מוזר מאוד כי זה הדבר הראשון שעשיתי לפחות פעמיים בתחילת התהליך .
יישרתי את המסוק מחדש
יום שישי אחרון
נראה שיפור משמעותי
הבוקר עדיין לא זזתי מהמיטה
אבל אני עומד לקום כל רגע לפרק מספר

:)סוללות

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ShlomiB
17-01-2014, 11:09:44
המיסב משפיע בצורה חדה מאוד על הזנב. וגם מהירות הראש יורדת. גורם לרעידות. מאוד הגיוני שזו אכן הייתה הבעיה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ShlomiB
17-01-2014, 13:35:32
בנוסף הייתי בודק את השלט. חבר את ה3gx למחשב. יש לך שם תצוגה של הinput מהשלט. תבדוק שמה שאתה עושה בשלט נקלט ב3gx ולא יותר. היה לי את זה עם שלט פשוט9x שהפטנציומטרים לא היו טובים. זה קורה גם בשלטים טובים.


Sent from my iPhone using Tapatalk