צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה Bigfoot 30cc
איציק רונן
09-01-2014, 17:07:24
לשמחתי רונן החליט ללכת על המטוס ככה שאתם מקבלי שרשור בניה כפול! ולי יהיה כייף.
מניסיוני איכות המודל נמדדת באיכות האריזה שלו.
המטוס מגיע באריזת קרטון כפולה, קרטון חיצוני מאוד עבה וקרטון פנימי דק יותר.
כל חלק ארוז בניילון עבה וצמוד לקיר הארגז עם סלוטייפ.
במחיצה נפרדת סגורה בדבק חם, ישנה שקית ענק מלאה בקשיחים (ברגים/לינקים/צירים/גלגלים/מיכל דלק... בקיצור מכל טוב הארץ)
חלון טייס בתא נפרד וכמובן הקאולין בתא משלו. ואפילו התאימו לו תותב קרטון שלא יאבד את הצורה בהובלה.
הוצאתי את כל החלקים לבחינה, ממש ללקק את האצבעות (עם כפפות כמובן).
היות וזה טיסן בנזין ראשון שלי, אשמח לקבל עצות וטיפים לבניה.
להלן הטיפ הראשון שקיבלתי: למרוח באפוקסי מאוד דליל את כל אזור קיר האש וחלל המטוס הפנימי באיזור מיכל הדלק. הסיבה: לחזק חיבורים חלשים לאטום במיקרה של נזילות דלק! עושה לכם שכל? שיטה אחרת?
מערכות חשמל:
סרבויים של 10 KGCM דיגיטאליים גג"שים מתכת ממוסבים.
KILL SWITCH של RCEXL.
שתי סוללות LIFE של 1100-1700mAH. אחת למקלט וסרבויים ואחת להצתה.
נאמר לי שאין בעיה לחבר שישה וחצי סרבויים כנ"ל ישירות למקלט! עושה לכם שכל?
צנרת טייגון ופילטר לבד בתוך מיכל הדלק.
מה עוד עולה בדעתכם?
בנזיניציק
mixerfix
09-01-2014, 18:04:49
1. תשתמש במתלי קאול של דוברו - http://shop.dubro.com/p/e-z-mount-cowl-system-90-above-size-aircraft
2. תשתמש ב- eye bolts 3mm לתומכי הכנפיים
3. תשתמש בגלגלי דוברו - 5 או 6 אינצ' - מתנפחים - http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXD770&P=8
4. תשתמש במפסק להצתה (בנוסף ל- Kill Switch)
5. תשקול להשתמש בזה - http://www.fourtituderc.com/index.html
6. תדביק היטב את הפינים של הכנפיים
איציק רונן
09-01-2014, 18:32:03
תודה רבה, אכנס לקישורים מייד.
מה לגבי נושא חיזוק הדבקות ואיטום?
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
mixerfix
09-01-2014, 18:56:06
אם קיבלת יעוץ ממי משאני חושב שקיבלת, איטום חשוב כפי שאמרו לך.
חיזוקים - כן. תחזק הכל כי הטיסן באמת מיועד לחשמל.
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
איציק רונן
09-01-2014, 19:12:40
האמירה האחרונה מאוד מטרידה, לא יודע לחזק מטוס מצופה.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
mixerfix
09-01-2014, 19:58:12
באיזור הקבינה - שים בלזה משולשת באיזורים חלשים...
guyst
09-01-2014, 21:03:36
תתחדש ביגפוטיציק! :cool:
asafsee
09-01-2014, 22:03:24
**טיסן 30 סמק אין בעיה לחבר סרוואים ישירות למקלט - אין צורך ב PB
**אכן מרח את הFW בשכבה דקה של אפוקסי לאיטום העץ כנגד נזילות דלק
**הטיסן מיועד לדלק, ולחשמל.... אין צורך בחיזוקים מיותרים, כן הנסע שהוא גם האיזור הרגיש מגיע בדרך כלל עם חיזוק לוחית אלומיניום
ZvikaF
10-01-2014, 06:33:47
תושבת מנוע ?
המנועים האלה מייצרים יופי של רעידות..
edgarfov
10-01-2014, 09:17:28
צריך לוודא , שצינורית הטייגון בתוך מיכל הדלק גמישה מספיק, בדרך כלל ר ו ב הפעמים זה לא כך. לא גמיש מספיק. ל30CC אפשר צינורית שחורה אטומה מיועדת לדלק עם קוטר קטן יותר תיכף אבדוק איזה.
לגבי הטייגון עצמו, אישית אני לא אוהב את הצנרת ומיכל הדלק שבא עם הקיטים, הייתי מחליף.
איציק רונן
10-01-2014, 22:37:18
אדגר, אשמח לקבל קישור לצנרת ומיכל אחר, גם אני לא ממש אוהב אותו.
ביינתים אטמתי את שני המטוסים. את שלי גם קצת חיזקתי (אחרי הנחיתות המפוארות שלי היום (-: ).
http://img.tapatalk.com/d/14/01/11/y7y3u4yn.jpg
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Boaz Barnea
11-01-2014, 01:38:13
לעטוף בקרבון אמרנו כל הקופסא בקרבון,
לא בצבע/אפוקסי
תתחדששששש...
edgarfov
11-01-2014, 23:38:01
ממש לא צריך עיטוף קרבון, לא עוזר, מאוד קשה לעשות את זה נכון, ובטח ללא יצירת לחץ \ וואקום זה לא באמת יעבוד.
זה שקרבון מודבק על זה לא מעיד על שינוי חוזק המיבנה. זה כן יכול בתנאים מסוימים ליצור הפרעות רדיו... אבל זה נושא אחר.
לגבי מיכל דלק, לדעתי ה DUBRO
א.
איציק רונן
12-01-2014, 00:45:53
היות והכל כפול, כל פעולה לוקחת זמן.
היום פתחתי את הפתחים לסרבויים בזנב (הגה גובה וכיוון).
פתחתי את הציפוי במייצב הגובה.
בדקתי איך ההתאמה של מייצב הכיוון לגוף.
חיברתי את כן הנסע והגלגלים באופן זמני, עד שיגיעו גלגלי הגומי.
חיפויי כן הנסע המרכזיים דרשו קצת התאמות אבל חיפויי הצד ישבו בסה"כ בסדר.
הסרתי את הצבע בכמה נקודות לשיפור ההדבקה וניקיתי הכל עם אלכוהול להסרת שאריות שומן.
הכל הודבק עם אפוקסי.
102244 102245 102246 102247 102248 102249 102250 102251 102252
המשך יבוא, ממתין לרכיבים.
בנזיניציק
guyst
12-01-2014, 10:21:57
מדליק!
מה סגרנו, האדום שלי, נכון חבריציק?
ZvikaF
12-01-2014, 12:47:49
גודל מרשים... עם איזה טריילר השינוע ? :)
איציק רונן
12-01-2014, 20:26:54
מדליק!
מה סגרנו, האדום שלי, נכון חבריציק?
חשבתי שתשאל אם זה גם מגיע בצבע של גברים :p
גודל מרשים... עם איזה טריילר השינוע ? :)
מה אתה חושב, סתאם קניתי אוטו של טיסנאים?
איציק רונן
17-01-2014, 20:05:02
השלב הבא היה לבדוק שמייצבי הגובה והכיוון יושבים "אפוץ" במקום.
למייצב הכיוון נדרשו צת שיופים כדי שיכנס טוב. בחוברת כתוב לשייף את המייצב ולא את הכיס. אבל בגלל שראיתי שהמייצב לא נכנס בגלל שהכיס הלך וצר, החלטתי לשייף את הכיס.
מייצב הגובה נכנס יפה מאוד.
102536 102537 102538 102539
בהתחלה התקנה "יבש לפני רטוב" לראות שהכל יושב יפה, ניצב מקביל וכו...
השתמשתי בג'ויינר לאוריינטציה וגם פלס קטן. כמובן הרבה מדידות והדבקה.
ראשית להדביק את מייצב הגובה רק עם ציאנו (בלי להוריד את הציפוי).
את מייצב הכיוון הדבקתי עם אפוקסי. שימו לב שתהליך הפוך לא עובד.
לא לשכוח באפוקסי למרוך את שני החלקים.
דביציק
איציק רונן
18-01-2014, 19:13:30
החלק המרשים בקיט (בין היתר) זה שנתנו את האביזרים שצריך:
את ההורנים בונים משלושה חלקים ולינק כדורי.
לא לשכוח לשייף את הגלאס אפוקסי כדי להוריד את השכבה שמונעת הדבקה! אחרי הליטוש אני מנקה עם אלכוהול כדי לראות שכל המשטח לוטש ולהוריד שאריות שמן וכו.
הורדתי את הציפוי במקום שהמשטח נצמד, מריחת דבק כרגיל על שני הצדדים.
102583
כדי שמשטחי ההיגוי יהיו צמודים למייצבים, הגדלתי קצת את החורים בהגה כדי לאפשר למפרק להיכנס לתוך ההגה.
למניעת הדבקה של המפרק מרחתי את כל המפרקים בחומר דמוי ווזלין.
מרחתי אפוקסי כרגיל על שני הצדדים והצמדה.כמובן לנקות את כל שאריות הדבק. בגלל שהתהליך לוקח זמן, מומלץ לעבוד עם אפוקסי (3M 460) בעל יבוש איטי.
טיפ קטן: מתחת לג'ויינר של הגה הגובה הדבקתי סלוטייפ כדי למנוע הדבקה לגוף בשל הקרבה.
102584 102585 102586
בהמשך, כבלי חיזוק למשטחי ההיגוי.
אפוקסיציק
איציק רונן
18-01-2014, 20:11:48
חיבור כבלי החיזוק למשטחי ההיגוי:
1. עברתי על כל הקדחים של אזני החיבור (שני קטרים), בגלל הצבע היה קשה להכניס את הנדרש לתוכם.
2. לתוך החיבור המהיר נכנס מוט הברגה קצר עם קדח זעיר בקצה. טיפ קטן: סימנתי פס שחור כ4 מילימטר מתחילת ההברגה, כדי לדעת איפה אני בתהליך ההברגה והמתיחה.
3. כשמחברים את האוזניים לגוף יש חשש ממעיכת הבלזה באיזור האוזניים. טיפ גדול: כדי למנוע את המעיכה, שתלתי צינורית של שלושה ממ' לבורג M2, לתוך הקדח.
הצינורית היא הניירוד החיצוני של מולטיפלקס. שתי אזני החיבור לוחצות על הצינורית ולמעשה כמעט ואין לחץ על הבלזה, רק כמה עשיריות.
102587 102588
4. חיבר כל האוזניים למייצבים ובדיקת זווית. מצאתי שחלק לא בזווית הנכונה והכבל יוצא שטוח או בחדות כלפי נק' החיבור הבאה. לא להתפתות ולשנות את הזווית על הכלי, זה יהרוס את הדופן.
פרקו את האוזן מהטיסן, שנו את הזווית וחזרה למקום. בנקודה שאין אוזן חיבור סופקה דיסקה שהחלפתי באחת בקוטר קצת גדול יותר.
102589 102590 102591
5. חיבור הכבל למוט ההברגה. בחלק העליון 4 כבלים ארוכים ובתחתון שני קצרים. משחילים את הכבל דרך המוט, לולאה על הצינורית ולחיצה לסגירה. טיפ קטן: אני משתמש בג'פקה קפיצית, יש לה כוח אחיד בסגירה, לא משנה העובי.
102592
6. חיבור הכבלים. חיבור מהיר אחד שחררתי מאוזן העיגון, קיצרתי ומדדתי עד שהגעתי לאורך הנכון. שימו לב לסימן השחור שעשיתם על מוט ההדרגה כדי למתוח באופן שווה.
הכבלים צרכים להיות מתוחים אבל "לא מנגנים".
7. חיבור המותחנים לתחתית הגוף. החיבור נעשה ע"י בורג עץ. בדרך כלל נהוג להבריג את הבורג, לשלוף אותו, להרטיב בציאנו ולהחזיר לאחר הייבוש. אני לא מת על הרעיון.
טיפ: גם במקרה הזה השתמשתי בתותב. החלק הפנימי של ניירוד (צהוב משונן) שהוכנס עם דבק אפוסי ( 30 דקות) לתוך קדח 3.5 מ"מ. הבורג אוחז מצויין ואין חשש שהעץ ייוותר.
102593 102594 102595
8. אחרי שהכל במקום ובדקתי שאני מרוצה מהמתיחויות, טיפה ציאנו סמיך על מוטות ההברגה, זה ימנע מהכבל להסתובב אבל יאפשר פירוק למתיחה במידת הצורך!
התוצאה מדהימה, טיסן פשוט יפה.
כבליציק
איציק רונן
28-01-2014, 22:56:39
איזה שירשור, פשוט כיף לראות...
כבר רציתי לרשום אותו לשירשור הקופונים ואז קלטתי מי פתח אותו... אז איציק אני מצטער,
קח תזמן אל תמהר גם ככה אין לך קופון בשבילך :o
למה מחקת? מאוד מצחיק, אהבתי.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
צודק, באמת חשבתי שזה מצחיק שרשמתי את זה.
אבל לאחר כמה שעות זה נראה לי קצת עובר את הגבול, אז העדפתי למחוק.
אבל אם מבחינתך זה בסדר אז בכיף :o
ZvikaF
30-01-2014, 15:35:40
יש מנוע ?
yaron_k
30-01-2014, 17:26:07
נו
איציק
מחר טסט?
איציק רונן
15-02-2014, 16:27:07
טוב ממשיכים:
חיבור גלגל זנב.
את הציר הראשי עגנתי לתוך הגוף דרך צינורית אלומיניום ואת הברגים חיברתי כמו במקומות אחרים: שתלתי ניירודים לתוך הגוף.
חיבור הגלגל להגה הכיוון נעשה דרך מערכת קפיצים, ממש קיט איכותי ומלהיב.
103927103928
גלגליציק
איציק רונן
15-02-2014, 18:56:00
חיבור לינקים למאזנות ולמדפים:
- כרגיל, ליטוש השכבה המבריקה המונעת הדבקה, גם מהלינקים וגם מהבסיסים. וכמובן ניקוי באלכוהול ונשארו שומנים...
לא לשכוח לעבוד עם מסכה, זה אבק על הפנים. (:rolleyes:)
103957
- יש לחשוף חלק מהציפוי באיזור הצמדת הבסיס. הציפוי הוא מאוד עבה (אמרתי קיט איכותי?) ולא מאפשר למקם את הבסיס באופן ברור.
לכן חשפתי רק את החריצים בעזרת מלחם. לאחר מכן, חפישה של הבסיס + מילימטר לכל צד.
103958103959
לאחר מכן חיבור של שני חלקי הלינק והבסיס למפרק הכדורי. לפני שמכינים את הדבק לבדוק שכל החריצים פתוחים ואין הפרעות, אצלי מרבית החריצים היום עם שאריות דבק.
כרגיל, לא לשכוח לשים דבק גם על החלק וגם על הגוף.
103960103961
לינקיציק
איציק רונן
15-02-2014, 19:15:28
במקביל רונן מכין מכלי דלק.
שני מיכלים איכותיים, גרמניים כמובן.
חיבורי "דוברו" לדופן ולתדלוק ובקצה הצנרת בתוך המיכל פילטר "לבד".
הוחלט ללכת על משאבות יד כדי לא לייצר אופציה של פצצת תבערה בבית :p
103966103967103968
מכליציק
איציק רונן
15-02-2014, 21:52:18
שלב נוסף:
פתיחת חורים בקאולין.
אין הרבה מה לכתוב, למרות שזה החלק שלקח הכי הרבה זמן עד עכשיו.
רונן ואני מתחת למטוס במשך שעתיים של מדידות ועבודת כרורגיה איטית עם הדרמל.
למנוע הורכב אגזוז שונה המחזיק בתוכו פיה לשחרור עשן דבר שמאוד היקשה על המדידות והחיתוכים.
אני מתלבט האם לפתוח פתח בתחתית גוף המטוס כדי לאפשר יציאת אוויר חם. מה דעתכם?
במידה ולא אפתח פתח כנ"ל, האוויר סביב המנוע יהיה די בסטגנציה.
103999 104000 104001 104002 104003
בהמשך חיבור הקאולין לגוף.
חיפויציק
mixerfix
27-03-2014, 16:05:55
נוווווו?
שלי עולה השבת
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
edgarfov
27-03-2014, 18:21:06
שלב נוסף:
פתיחת חורים בקאולין.
אין הרבה מה לכתוב, למרות שזה החלק שלקח הכי הרבה זמן עד עכשיו.
רונן ואני מתחת למטוס במשך שעתיים של מדידות ועבודת כרורגיה איטית עם הדרמל.
למנוע הורכב אגזוז שונה המחזיק בתוכו פיה לשחרור עשן דבר שמאוד היקשה על המדידות והחיתוכים.
אני מתלבט האם לפתוח פתח בתחתית גוף המטוס כדי לאפשר יציאת אוויר חם. מה דעתכם?
במידה ולא אפתח פתח כנ"ל, האוויר סביב המנוע יהיה די בסטגנציה.
103999 104000 104001 104002 104003
בהמשך חיבור הקאולין לגוף.
חיפויציק
תפתח עוד, ח ם , ויהיה עוד יותר חם , העין שלי מדווחת שזה קצת מידי.
הייתי ממשיך ל "ח" עד קיר האש, ח= הכוונה להמשיך את הצלעות עד הסוף (תחילת הקאול)
videoman4
27-03-2014, 19:45:43
נראה פצצה, לא לשכוח אבטחות על כל הלינקים:)
איציק רונן
30-03-2014, 01:01:48
נוווווו?
שלי עולה השבת
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
שלי עלה, לא הספקתי לעדכן..... היה מדהים - :cool:
תפתח עוד, ח ם , ויהיה עוד יותר חם , העין שלי מדווחת שזה קצת מידי.
הייתי ממשיך ל "ח" עד קיר האש, ח= הכוונה להמשיך את הצלעות עד הסוף (תחילת הקאול)
יש לי חשש קל שאתה צודק.
הבעיה שהיופי הורג אותי ולא מאפשר להרוס כרגע את הקאול.
הטיסות הראשונות עברו ללא קאול. בקרוב טיסה עם קאול.
אני רוצה למדוד טמ"פ של ראש המנוע, אם ובלי פתח תחתון ונראה על כמה תתייצב הטמ"פ של המנוע .... יהיה חם? נראה:rolleyes:
איציק רונן
30-03-2014, 02:10:15
מיכל דלק:
כאמור קיט מדהים.... כל החלקים למיכל הדלק מגיעים באריזה כמובן.
היות וההמלצה היא להשתדל להגיע עם צנרת ישירה וקצרה ככל האפשר ממכל הדלק לקרבורטור החלטתי ללכת על שלושה חיבורים למיכל, ז"א לא לעבוד עם T על קו הקרבורטור לצורך הזנה.
החלטה שניה שהיא נגזרת של הראשונה, לא לשים פילטר על קו ההזנה.
יצרני המנועים מזהירים שפילטר מתכת הוא לרוב לא צפוף מספיק כדי להבטיח פילטור נאות.
לכן הוחלט ללכת על שני פילטרים מצופי "לבד". אחד גדול בג'ריקן ואחד קטן במיכל של המטוס, במקום המשקולת.
זה אמנם אומר שניתן לינוק פחות מהמיכל, אבל מרוויחים שאין חיבורים על קו ההזנה ויש פילטר טוב לדלק.
105861 105862
את מתקון המיכל למטוס עשיתי דרך ספוג וורוד שהיה בבית. אחרי כמה ימים ראיתי שהסקוטשים לא מהודקים על המיכל. הסיבה כמובן שספוג נמעך ולא היה קפיצי יותר.
105863
החלפתי את הספוג בספוג איכותי יותר הכולל דוץ, אני מרוצה.
105864
את הצנרות הבטחתי בעזרת נועלים מפלדה קפיציק. לא בטוח שצריך, אבל אני לא רוצה "סטגדם" באוויר.
כדי להבטיח פחות טלטולים של הצנרת הבטחתי הכל דרך קוביית ספוג לקרקעית המטוס.
105865
בנזיניציק
edgarfov
30-03-2014, 08:15:42
"היות וההמלצה היא להשתדל להגיע עם צנרת ישירה וקצרה ככל האפשר ממכל הדלק לקרבורטור החלטתי ללכת על שלושה חיבורים למיכל, ז"א לא לעבוד עם T על קו הקרבורטור לצורך הזנה."
אז זהו שלא.
הקרבורטור שואב דלק, ואין צינורית דחוס למיכל, רק צינור פלליטת עודפים ושמשמש סוג של מאזן אטמוספרי במיכל
יש המון דיונים לגבי צנרת הדלק כיצד ואיך, אקצר - צינור לקרב, יוצא מהמיכל לצורה של פרסה מעל המיכל שמוצא הפרסה חוזר לקרב.
אותו תהליך לצינור העדפים.
איציק רונן
30-03-2014, 12:35:20
ראשית אני חושב שעבודה ללא T וכמה שפחות חיבורים בדרך היא נכונה בהייבט של נקודות כשל, כניסת אוויר למערכת וכו' - אני מקווה שעל זה אנחנו מסכימים!?
אדגר, אשמח שלא תקצר ותסביר את התיאוריה. שוחחתי בעניין עם שלושה אנשים, תמונות משרשורים אחרים על הטיסן הזה, חוברת הבניה של הטיסן, וההיגיון שלי:
בכל מקום דובר על העובדה שהצנרת לקרבורטור צרכה להיות קצרה ככל האפשר כדי להקל על משאבת הקרבורטור לשאוב. המלצה פה אחד הייתה לעשות את אותו הפיתול (סיפון), בצינור עודפים.
צינוריציק
edgarfov
30-03-2014, 13:45:44
בצלילה מנמיכים סלד בד"כ צלילה ארוכה יחסית תשאיר את הקרבורטור ריק, ברגע ההתיישרות תרצה להעלות סל"ד לא יהיה ממה. המנוע ידמום.
אם יש ספיירים בצינור זה עוד דלק לדרמה של רגע היישור ופתיחת מצערת. יש עוד כמה תמרונים שצריכים עודפים של דלק בצינור לעבור את ה"דרמה"
בישרה אופקית הקרבורטור מתמודד טוב יותר עם שצף בועות האוויר שחודרות אחרי שצינור המיכל היה באוויר.
ואם זה עדיין זה לא מובן מדוע אנו עושים את זה אז הינה דוגמא יפה
https://www.youtube.com/watch?v=WtbSqEtLQX4
איציק רונן
30-03-2014, 15:05:49
מעניין, נקודה למחשבה.
איציק רונן
30-03-2014, 16:48:06
טוב, חשבתי על הנקודה. לא נראה לי שאתה צודק.
לא מבין איך אורך הצינור פותר את בעיית האוויר בצינור: נגיד שהמשקולת נחשפת למשך 2-3 שניות... זה אומר שתתפתח בועה בגודל 2-3 שניות X ספיקה.
הבועה הזו זורמת בתוך הצינור, עכשיו השאלה האם הקרבורטור יודע "לבלוע" בועה בגודל הזה, מה משנה מה אורך הצינור?!
אם הבועה גדולה מידי המנוע יכבה ולא משנה אם היא הגיע מצינור ארוך או קצר.
סקפטיציק
edgarfov
30-03-2014, 18:34:02
הקרבו מתמודד היטב עם גודל מסוים של בועות, אבל לא בכל מחיר, אם הבועות מגיעות בשיא דרמת ג'י גבוהה \ שינויים בלחצים אטמוספריים גדולים מהרגיל - אין מנוע , וזאת עובדה. צרוף ארועים מקבילים, לא הבועה לבדה תייצר באלאגאן
תרגיל פשוט בצלילה אנך ארוכה והתיישרות חדה יביא אותך לזה.
מסביבי טסים הרבה בלי סיפונים ודי מבסוטים. עושים הקפות...
saarordan
30-03-2014, 18:48:37
בכל הטיסנים שלי אני עובד בלי סיפון, ותאמין לי שאני לא עושה הקפות...
המנועים עובדים מעולה בצלילה וגם בצניחה :)
edgarfov
30-03-2014, 19:17:29
אנחנו מפלנטות שונות כנראה.
yaron_k
30-03-2014, 20:25:53
איציק
טסט בשישי?
איציק רונן
30-03-2014, 21:15:50
ברור, אתה מגיע?
Sent from my G2. Please excuse typo errors induced by chubby fingers :-)
saarordan
30-03-2014, 21:48:23
עשיתם לי חשק למטוס כזה...
ראיתי את המטוס של מארק בשבת נראה מגניב.
Boaz Barnea
30-03-2014, 23:43:10
בצלילה מנמיכים סלד בד"כ צלילה ארוכה יחסית תשאיר את הקרבורטור ריק, ברגע ההתיישרות תרצה להעלות סל"ד לא יהיה ממה. המנוע ידמום.
אם יש ספיירים בצינור זה עוד דלק לדרמה של רגע היישור ופתיחת מצערת. יש עוד כמה תמרונים שצריכים עודפים של דלק בצינור לעבור את ה"דרמה"
בישרה אופקית הקרבורטור מתמודד טוב יותר עם שצף בועות האוויר שחודרות אחרי שצינור המיכל היה באוויר.
ואם זה עדיין זה לא מובן מדוע אנו עושים את זה אז הינה דוגמא יפה
https://www.youtube.com/watch?v=WtbSqEtLQX4
על פי ההסבר שלך הכוחות הצנטרפוגליים פועלים רק על הדלק במיכל ולא על הדלק בצנרת ???
ואללה פרק חדש בפיסיקה :p
edgarfov
31-03-2014, 00:14:23
כוחות עובדים על כל המערכת.
כל מולקולה וסגסוגת שבה זוכה להתייחסות זהה. בלי להיכנס לניגזרות קוואנטיות
אני לא בטוח מה מידת ההשפעה שם...
איציק רונן
31-03-2014, 01:38:06
על פי ההסבר שלך הכוחות הצנטרפוגליים פועלים רק על הדלק במיכל ולא על הדלק בצנרת ???
ואללה פרק חדש בפיסיקה :p
ברנע, זה בדיוק הרעיון בסיפון. היות ולצינור צורה של C התאוצה לא משפיעה על הדלק.
כוחות התאוצה בכל צינור הפוכים ומבטלים זה את זה. נראה לי שאדגר פשוט לא ידע להסביר את ההסבר האמיתי מאחורי הרעיון.
אגב מנגנון בדיוק כזה עושים במערכות דפוס גדולות.
כוחות עובדים על כל המערכת.
כל מולקולה וסגסוגת שבה זוכה להתייחסות זהה. בלי להיכנס לניגזרות קוואנטיות
אני לא בטוח מה מידת ההשפעה שם...
אדגר, עכשיו אתה סתאם זורק מילים מוויקיפדיה ללא קשר :p
יאלה, בזה נגמר הדיון בנושא כדי לא לקלקל לי את השרשור. אם זה מעניין, נפתח את הדיון בשרשור אחר.
איציק רונן
31-03-2014, 01:51:18
אלקטרוניקה:
החלטתי להפריד בין האלק'/סוללות והדלק.למה?!סתאם, גם ככה אני לא יישן בגלל הסוללות בבית, אז בתוספת בנזין.... :eek:
היות ולנוזלים יש נטייה לנזול כלפי מטה (חוק כזה בפיזיקה), החלטתי למקם את האלק' במדף העליון. הגדלתי וחיזקתי את המגש העליון כדי שיוכל לשאת את הסוללות, כולל תאוצה של הסוללות בנחיתה קשה.
בחרתי סוויצ' כפול ללא "נקודת" תדלוק, מהסיבות הנ"ל.
105960 105961
הדלת ננעלת בשני הצדדים בעזרת מגנטים חזקים מידי לכזו דלת קטנה. כדי לפתוח מהמרכז, היה צורך לחזק ולפזר את הכוח. הדבר נעשה בעזרת "מקל לגרון", לא זוכר את המינוח המקצועי.
105962 105963
מהצצה לטיסן של דורי למדתי על הרעיון של קידוד צבעים ע"י אזיקונים לכבלי הכנפיים, רעיון מעולה ונקי.
חיברתי סקוטש נוסף להחזיק את כל הכבלים העודפים לאחר החיבור בזמן הטיסה.
105964
יש כ"כ הרבה מקום שהכל יוצא יפה ומסודר.
חישמוליציק
איציק רונן
31-03-2014, 02:05:31
סגירת קאול:
כדי לאפשר כיוון סיכות נוח בלי הצורך להציץ ולהסתבך, חיברתי שתי צינורות אלומיניום מול הסיכות. עגנתי אותם בעזרת "חצי תושבת מנוע", הצינורות לא נוגעים לא במנוע ולא בקאול כדי לא להעביר רעידות.
105965 105966 105967
כיוון המיקום וקידוח בקאול.
105968 105969
את הקאול הידקתי למקום בעזרת ברגים עם ראש נמוך דרך דסקות המצוידות בגומי (ניאופרן). הגומי מבטיח שהבורג לא ישתחרר. בהמלצת האדון ברנע.
105970 105971
טיסות ראשות כמובן ללא קאול לבדיקה, אבל שהכל יהיה מוכן להמשך!
קאוליציק
איציק רונן
31-03-2014, 02:19:57
חלונות:
אמרתי קיט משובח?! אז גם החלונות מדהימים. אין צורך לחתוך, ליישר, כלום.
אני לא ידעתי, אבל באחד השרשורים קראתי על דבק לחלונות. חשבתי שזה די קישקוש, אבל במסגרת בזבוז הכסף הכללי על הטיסן:
105972
החלטתי לרכוש את הדבק הנ"ל, הפתעה מדהימה.
105973
להדבקה נדרשת כמות קטנה מאוד, קל לעבוד איתו, מתייבש מהר, שקוף ולא משאיר סימנים.
אחיזה של החלון מהמרכז, מריחת דבק, הכנסה באלכסון לתוך מתאר החלות וחיבור זמני בעזרת מסקינגטייפ.
לא למשוך חזק מידי כדי לא לעוות את החלון. בחלונות הגדולים עבדתי הפוך. השכבתי את הטיסן על הצד ולחצתי עם משקולות מבפנים.
105974
מומלץ בחום!
שקופיציק
איציק רונן
31-03-2014, 02:32:05
סטרטים:
גם מחזקים את כל המבנה (אסור כמובן לטוס בלי), אבל בעיקר נותנים לו את הלוק!
די כלבת לכוון את הסטרטים למקום בלי שיפעילו מאמצים על הגוף בזמן שמחברים.
את המטוס בחרנו להשכיב על הגב כדי להימנע משקיע עצמית של הכנפיים בזמן הכיוונים.
האומים הותקנו בגוף ע"י הייצרן, דבר שמאוד מקל את כל העבודה.
105975 105976 105977 105978
חיזוקיציק
איציק רונן
31-03-2014, 02:43:05
גלגלים:
הגלגלים המקוריים הוחלפו בגלגלי 5" מהסיני. אמנם לא מתנפחים אבל מרגישים וניראים טוב.
קצת יותר קלים והרבה יותר זולים מ"דוברו"
הציר של הגלגלים שמגיע בקיט נראה בריא באופן סביר.
לכל גלגל יש שני "קולרים" ופין הבטחה.
את הקולר הפנימי סגרתי רגיל עם לוקטייט.
השחזתי "מצח" קטן באיזור הנעילה של הקולר השני, החיצוני. באופן הזה הבורג מתיישב טוב יותר.
105979 105980 105981 105982
כיוונים וטסט:
בהמשך – יש הרבה מה להגיד.....
גלגליציק
MDreamer
31-03-2014, 21:35:12
צלם את הגלגלים ביחס למשהו :) שנראה פרופורציה..
edgarfov
31-03-2014, 22:52:01
"ברנע, זה בדיוק הרעיון בסיפון. היות ולצינור צורה של C התאוצה לא משפיעה על הדלק.
כוחות התאוצה בכל צינור הפוכים ומבטלים זה את זה. נראה לי שאדגר פשוט לא ידע להסביר את ההסבר האמיתי מאחורי הרעיון.
אגב מנגנון בדיוק כזה עושים במערכות דפוס גדולות."
אדגר יודע דבר או שניים על כלים כאלה ואחרים,במצבים אקזוטיים ,וכדי לתת הסבר מעמיק יש צורך לתאר את הקרב על כל סיכותיו ויש יותר משניים נראים...אז נעזוב את זה בינתיים., והוא שם לב לדבר נוסף, הפליז היוצא המיכל קצר מידי לדעתו, ויברציות פלוס שמן של הדלק
מוציאות אותן לאט אבל בטוח. גילוי נאות , היה ריסוק ב מסיבה כזו בדיוק ממש בזמנים אלו.
נראה מדהים המטוס הזה.
אבל זה פרוייקט שלא נגמר.
edgarfov
31-03-2014, 23:51:58
נראה רגע לפני המראה , רק לעבור על צ'ק ליסט סטנדרטי, ה כ ל יהיה בסדר. יפיוף רציני
איציק רונן
01-04-2014, 15:20:55
נראה מדהים המטוס הזה.
אבל זה פרוייקט שלא נגמר.
למה אתה אומר? הגלגלים היה השלב האחרון: :rolleyes: :cool:
נראה רגע לפני המראה , רק לעבור על צ'ק ליסט סטנדרטי, ה כ ל יהיה בסדר. יפיוף רציני
רגע ההמראה היה בשבוע שעבר.
יש צ'ק ליסט רשום? עשיתי רשימה משלי אבל אשמח לראות רשימה כזו מקצועית!
omribensamon
01-04-2014, 21:13:49
ערב טוב
אפשר קישור לשייבות עם גומי?
תודה
edgarfov
01-04-2014, 22:59:51
קנה נאופלם שחור 1ממ עובי , שים מתחת לשייבה , גזור ושמור.
איציק רונן
02-04-2014, 15:44:37
ערב טוב
אפשר קישור לשייבות עם גומי?
תודה
אודות לטיפ של אדון ברנע, מצאתי את הברגים והשייבות הנ"ל. כולל משלוח יוצא זול יותר ומהיר יותר מאשר לנסוע ל"כל-בורג" "לאום ולשייבה" או כל חנות אחרת בישראל שמוכנה למכור במנות קטנות מ 5000 ברגים.
האתר הוא: MICROFASTENERS (http://www.microfasteners.com/)
הכל התחיל מזה שהייתי צריך ברגי עץ קטנים עם ראש אלן (http://www.microfasteners.com/stp0208-2-x-1-2-button-head-hex-drive-sheet-metal-screws.html). זה מעולה למקומות שקשה להגיע עם מברג, ובכלל לא נשחק להם הראש כ"כ מהר. לשים לב שצריך לבורג הספציפי הזה מפתח אלן אינטשי, ולא לעבוד עם כדורי.
הדסקיות היו ממש הפתעה. הן מצויידות בגומי ניאופרן (http://www.microfasteners.com/fwrb06-6-x-3-8-neoprene-bonded-steel-washers.html). הן נצמדות למשטח מצד אחד וחובקות את הבורג במרכז, מתאים לברגים במקומות רועדים (כמו בקאורלין) וכשלא רוצים/יכולים לעבוד עם לוקטייט. פשוט מרגש! :rolleyes::cool:
אל תקשיב לאדגר: 50 שייבות עולות 2.3 דולר..... סע לדרום תל אביב, שלם חניה או קבל דוח, תגזור, תחורר, תדביק.... ותחסוך המון כסף! אני ממליץ לעשות משהו יותר חיובי עם הזמן.:p
omribensamon
02-04-2014, 15:59:57
***ח
תודה רבה
Sent from my iPhone using Tapatalk
edgarfov
04-04-2014, 15:19:13
אפשר לקנות בבודדות ,ויש גם ראשי אלן אנצ'י וכל הגשפט. , אם לא בוער לך חכה חודש למישלוח. לא ראיתי מישלוח לארצנו אגב.
alexk
19-04-2014, 20:24:55
יפה
טיסן יפיפה, בדיוק שוקל לקנות כזה.
אשמח לראות סרטון או לבוא לראות איפה שאתה מטיס.
לגבי הקאול, אני בדרך כלל שם מבפנים על הדיקט התעופתי אומי נעץ זעירים לברגי M3 ,איפה שיש רק בלזה אני מדביק לוחית של דיקט תעופתי עם אפוקסי ומחזק את האזור עד לכיוון הדיקט של הגוף ולבסוף שם 4 ברגי אלן מילימטריים עם דיסקה קפיצית ודיסקית מבחוץ ואפשר לפתוח ולסגור את הברגים האלה עד בלי סוף ומהר.
עכשיו מספר שאלות :
קיימת איזה סתירה באינטרנט, במקום אחד כתוב שאפשר עם מנוע 30, באתר של 3DHS ממליצים על מנוע 50-60 מסרטונים שראיתי הבנתי שאפשר להטיס 3D מלא, השאלה היא האם עשיתה נייפים, רולינג הרייר וריחופים והאם המנוע 30 עמד במשימה ?
שאלה נוספת , באתר של 3DHS רואים את הכלי שקצה הכנף שלו מעוגלת ובסרטונים שאני רואה באינטרנט קצה הכנף ישרה, מתמונות שפרסמת בתחילת השרשור זה עדיין לא ברור לי ?
ינסה כבר למצוא את הסרטונים והתמונות המדוברות
alexk
19-04-2014, 20:34:07
106798
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/4/3/4/2/9/a4927866-18-Piper%20Cup%203DHS%20Bigfoot%20stripes%20top.jpg
וגם באתר הבית שלהם שוב רואים בבירור קצה כנף כמעט ישר :
http://www.3dhobbyshop.com/84-Bigfoot--Black_p_16306.html
שים לב לתמונה שרואים בבירור שקצה הכנף מעוגלת ממש מול 2 הסרטונים הבאים שבהם רואים קצה כנף ישר :
http://youtu.be/d0aKz7P8ioQ
http://youtu.be/MQUnXtMEoQE
אני רואה עכשיו שבאתר המליצו על מנוע 35, אז האם יש מספיק כוח ל3D ?
איציק רונן
01-05-2014, 01:22:33
ראשית, אלכס, סליחה על התגובה המאוחרת, הייתי תקוע במערה (עבודה) ורק עכשיו מתחיל לצאת.
נראה שלמנוע 30 יש מספיק כוח, הטיסן בנוי מאוד קל, כנראה בזכות האופציה לחשמלי.
בכל אופן, אני עוד לא עושה את כל מה שהם עושים בסרטונים, אבל ממריא ונוחת כמו מקצוען, אפילו שני לופים עשיתי :p
לסיכום: הטיסן הזה חוויה, פשוט כייף לאוהבי הטיסה המדוייקת, ממצב נינוח ועד 3D.
https://www.youtube.com/watch?v=zhZE5KZLJmI
איציק רונן
01-05-2014, 01:39:02
טוב, זה אנחנו בירידה הבאה לקציעות: :rolleyes:
https://www.youtube.com/watch?v=fKcgc9NSmMc#t=108
guyst
01-05-2014, 09:35:18
אחלה סקירה איציק!
קופון ומדליה אודי :)
איציק רונן
01-05-2014, 17:04:05
אחלה סקירה איציק!
קופון ומדליה אודי :)
תודה על העזרה עם האודיו - לא היכרתי - עובד פצצה ועושה את החיים קלים כ"כ.
מפרגניציק
אחלה סקירה איציק!
קופון ומדליה אודי :)
אני יכול (ואני אכניס) להכניס אותו לרשימת המעומדים ואז לפי הכללים הוא יקבל מדליה .
לגבי קופון זאת כבר לא ההחלטה שלי ..:cool:
alexk
15-05-2014, 00:30:11
גם אני התחדשתי בביגפוט
פתחתי את הכנפיים אבל באזור האומי נעץ שתופסים את הסטראטים, חיזקתי באפוקסי וסגרתי עם ציפוי.
איזה כיף
Sent from my XTab_5Q using Tapatalk 2
http://img.tapatalk.com/d/14/05/15/pezu6u9a.jpg
איציק רונן
09-06-2014, 01:17:04
כמה נגיעות אחרונות:
הכנה של כיסויים לכנפים ולסטרטים.
החומר הוא ספוג מצופה אלומיניום מיועד להתקנה בגגות.
נדבק יפה בגיהוץ אבל הוספתי בכל זאת סרטי דבק לאחר שכמה חיבורים נפתחו. אני חושב שזה בגלל איכות המגהץ, יש טובנות לפעם הבאה.
תוצאה מרהיבה, זולה ושומרת על הכנף בהובלה ובאיחסון.
109479 109480 109481 109482 109483
כיסויציק
איציק רונן
09-06-2014, 01:34:54
כפי שאמרתי פעם או פעמיים - הקיט הוא מאוד איכותי. התקלה היחידה שלו היא הגלגלים:
הגלגלים הראשיים נראים קטנים עליו בהיבט הסקייליות ובנוסף התפרקו בנחיתה הקשה הראשונה (שלא הייתה מאוד קשה).
מצב גלגלון הזנב היה אפילו יותר גרוע.
לכן שידרגנו לגלגלי הגומי 5" שהוסיפו המון סקייליות למטוס, ובלי הרבה משקל. למי שמתכנן הרבה 3D זה פתרון מצויין.
הבעיה שהמטוסים היו קצת קופצניים בנחיתה ולכן הוחלפו בגלגלי DUBRO מתנפחים של 6".
השינוי מטורף:
1. זה נראה מדהים (תסתכלו בעצמכם).
2. קצת יותר כבד, לי לא ממש שינה (150 גרם בערך).
3. בגלל הגודל כנראה נוצר קצת יותר גרר בטיסה שחייב הוספת קיזוז UP נוסף.
109484 109485 109486
הגלגלון זנב היה ממש עלוב, מספוג, נמעך באחסון ובכלל לא ניתן היה לנהג איתו. לכן הוחלף בגלגלון גומי של 1" - שינוי מדהים בהיגוי.
109487 109488
חבל"ז - מומלץ
גלגליציק
edgarfov
09-06-2014, 07:45:02
התקלה הכי גדולה זה הDLE הזה..
זה לא שהוא רע, די אמין בסהכ ,(סיים את חייו בפיצוץ ששבר את השאפט איזו דרך ללכת!) אבל חווית מצערת פשוט מחורבנת, לא משנה אקספו מכני או עקומה ערוכה דיגיטלית.
זהו מנוע שתי מצבים, ולהגיע איתו לפיינל יפה זה.. מצריך ריקוד על הקיזוזים והקשבה והתבוננות.
גילוי נאות , החלפתי לאקסטרא שלי ל OS 33GT
ואני אומר כך.
WOW
נגמרו לי השלוש ליטר שלי הבנתי שהפכתי לקבב אפוי מתחת לשמש. ולא שמתי לב.
א.
איציק רונן
09-06-2014, 13:33:05
אני מאוד נהנה מהאמינות של הDLE והביצועים מהיבט הסחב הוא בסדר גמור, לא חסר כוח.
לגבי ההענות של המנוע, לא הרגשתי בעיה, אבל אין לי הרבה ניסיון עם מנועי בנזין ככה שאין לי מקור להשוואה.
Sent from my G2. Please excuse typo errors induced by chubby fingers :-)
edgarfov
09-06-2014, 22:31:32
זה עובד ,ויתן שעות עבודה בלי הרבה פקה פקה אם הדלק יהיה נקי, וכך גם מסנן הקרבורטור.
אם אתה אוהב מנועי ארבע פעימות , אז בטח תכיר את עבודת המצערת המדויקת שלהם. ביחוד מאיידל לאמצע ,
ל OS הזה יש כוח אימתני ויופי של איידל ואמצע, מסובב פרופים גדולים יותר מ DLE על אותו סלד
וככה מגיעים לנחיתה , מורידים יפה את הזנב מפמפמים בעדינות.. מדויק איזמל.
אגב הטסתי את ה WOLF שהוא כמו הביגפוט רק גרסת RC PILOT עם המנוע הזה.
שוב פעם
WOW
לא הטסתי אותו הרבה, זה לא הטעם שלי , אבל טורק רול. ריחוף , נחיתות.
כמעט לקחתי כזה. אבל האקסטרות יקנאו אז..
א.
edgarfov
12-06-2014, 07:31:49
זה השאפט השבור , ההאב תקוע על החצי השני, לא בטוח ששווה לשפץ אותו , יתכן שעודף סיבובי מנוע החריב עוד חלקים.
זה DLE... ככה האמצע הטיסה. דראק אמרתי? אבל!!! שעות ערוכות זה נתן. יותר מ40 ליטר בטוח. וזה זול. חלקים זולים,
לקחת בחשבון מנוע די בינארי. הצליל מאוד מטעה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.