PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה קאטים במנוע 4 פעימות



מטוס סילון 1
25-01-2014, 08:32:08
אני מטיס עם מנוע 4 פעימות OS - מנוע חדש בשלבי סיום ההרצה... טרם עשה גלון שלם.
בשתי הטיסות האחרונות היו קאטים באויר, והשאלה שלי מה יכול לגרום לכך????
נתונים נוספים:
כאמור מנוע חדש ופלג חדש
הטיסה בוצעה מוקדם בבוקר כשבחוץ קר מאוד... האם צריך לתת למנוע להתחמם מעט על הקרקע?
פעמיים אחרי הנחיתה, בקאט, שמתי לב שהפרופלור משוחרר..... האם זה קשור? בכל פעם נסגר חזק מאוד עם אום אבטחה!
אשמח לקבל סיוע....

edgarfov
25-01-2014, 08:41:18
איזה דלק ,והאם נגעו בכווני סיכות ?
וכן...טיסה ראשונה לתת למנוע להתחמם (איידל עד אמצע באטיות וחזרה לאיידל עד דקה ולהריץ בדיקת החשות - מצערת פתוחה - איידל .

מטוס סילון 1
25-01-2014, 10:52:57
הדלק מיועד ל 4 פעימות coolpower עם 18% שמן...
לא נגעו בסיכות.
האם יש קשר לפרופלור? האם מנוע בפול גז תוך כדי טיסה, שהעומס עליו נופל באופן פתאומי
(שחרור בורג הפרופלור) יכול לגרום לקאט?
תודה.

flatspin
25-01-2014, 11:00:07
פרופלור משוחרר, משמע אום הסגירה לא היתה מהודקת היטב, ובוודאי גם אום ההבטחה. שחרור האומים קורה לרוב כתוצאה מתערובת עשירה מידי. הקאט, לדעתי, הוא פועל יוצא משחרור הפרופלור על הציר. מרגע שהפרופלור אינו מחובר באופן קשיח לציר, הוא חדל לשמש כגלגל תנופה והמנוע אינו יכול להמשיך לפעול. במיוחד במנועי 4 פעימות, שהם בעלי קומפרסיה חזקה במיוחד.
עליך לשים לב לסגירה חזקה מאד של אום הפרופלור (ואום ההבטחה) ולבקש עזרה ממישהו מנוסה במנחת בתיאום הסיכות. פרופלור לא מהודק מסוכן מאד היות ובאותה מידה הוא יכול להשתחרר כליל, לעוף לפנים ולפגוע במישהו.

מטוס סילון 1
25-01-2014, 11:55:35
תודה. גם לי זו נראתה הסיבה לקאטים.... רק לא הבנתי את הקשר הרציונאלי.... ההסבר שלך הגיוני מאוד.
התערובת אכן עשירה כי כמו שכתבתי אני בשלבים הסופיים של ההרצה.
בפעם האחרונה שחיזקתי זה היה ממש חזק, אשקול להשתמש בלוקטייט...

flatspin
25-01-2014, 11:59:48
אין צורך, אני שקלתי בשבילך.
חס וחלילה לך מלהשתמש בלוקטייט. הסגירה צריכה להיות חזקה מאד. בעת סגירת אום ההבטחה עליך לתמוך את האום הגדולה עם מפתח פתוח ולסגור את ההבטחה היטב. בסגירה נכונה הפרופלור לא ישתחרר.

מטוס סילון 1
01-02-2014, 08:00:59
איזה עוד סיבות יכולות להיות לקאט במנוע? זה כנראה לא קשור לפרופלור כי הפעם היה סגור חזק מאוד... המנוע כאמור בשלבי ההרצה האחרונים שלו. לא מתחמם אחרי טיסה, עדיין עשיר אבל אחרי שתיים שלוש המראות ... קאט!!! אשמח לקבל עצות היכן לחפש את הבעיה....


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

TazmanianDevil
01-02-2014, 08:26:02
פלאג במנועי ניטרו הוא אחד מהאמצעים בכיוון ההצתה בצורה מכנית/כימית של המנוע מאחר ואין לו הצתה אלקטרונית.
הפלאגים האיכותיים של OS מצופים בפלטינה אשר מתערבבת בדלק המנוע ויוצרת ריאקציה כימית קטליטית בין הפלאג למטאנול, זה שהפלאג דולק לא אומר שהוא תקין, הפלטינה נעלמת מהסליל ובזה הפלאג הופך ללא רלוונטי, כן המנוע יעבוד אבל יכול לגרום לקאטים.
החלפת פלאג צריכה להיות משהו שנעשה בצורה שכיחה יותר, כמה שכיחה, תנסה להחליף פלאג ותראה.
מין הסתם בשלב הרצה עובר יותר דלק במנוע ולכן השחיקה של הפלאג הרבה יותר גדולה .

edgarfov
01-02-2014, 21:53:31
יש עניין בכווני סיכות המנוע, אמנם זה לא בא בשלב מוקדם של הרצה, אבל לאיתים יש צרות מהכוון הזה.
גם שאלה של מדיניות מצערת , למשל אם אתה בשלבי הרצה רצוי להיות "רגוע" בעבודת מצערת בלומר להימנע מהחשות זריזות
זה גורם להצפה בקרבורטור כי המנוע אמור להיות עשיר בכל כווני הסיכות שלו וזה יש קאט,
מנוע 4טק דורש כוון מדויק של הסיכות אם רוצים עבודת מצערת חזקה אופטימלית גם ראשית וגם נגדית.
ויש הסבר בד"כ מפורט היטב בחוברת. ו ב ג ד ו ל הסיכה הנגדית בשלבים האלה נסגרת בין רבע לחצי סיבוב מהמצב העשיר ,
ויש לבחון החשות זריזות מול איידל. אבל שוב אלה לא הוראות כוון. אלה כוון מחשבה.

א.

מטוס סילון 1
02-02-2014, 13:34:12
תודה לעונים אבל אני מחפש כוונים אחרים.
הטיסות שהטסתי בוצעו עם "יד זהירה ומתונה"... ללא אירובטיקה, ללא החשות זריזות ועם 3/4 מיצערת...
אני מתכוון להחילף את כל מערכת הדלק.. מיכל + צנרת כדי לשלול בועות אוויר...
האם ייתכן שכוון שסתומים לא אופטימאלי יכול לגרום לקאטים? המנוע חדש, לא נגעתי בסיכה הנגדית ולא בשסתומים...
מה עוד יכולה להיות הסיבה???

edgarfov
02-02-2014, 15:30:07
מיכלים וצנרת שבאים עם הקיטים בד"כ די בינוניים ומטה, אני מחליף לצינורות שעובדים לי תמיד ומיכל דלק של דוברו, ככה עם השנים
אני דבק בו.
3\4 מצערת בסטיק לא מספרים כמה באמת אחוזי מצערת פתוחים במנוע. צריך טכומטר ולמדוד בסבלנות סלד מינימום אמצע ומקסימום בהתאם למצערת
בדכ יוצא שצריך קצת עקומת מצערת שונה כדי להגיע ל 5000 6000 סלד (בהנחה שהמנוע עובד בין 2500 ל 11000 סלד פחות או יותר) באמצע מצערת
או שאתה לומד את הרגלי המצערת מיקום בהתאם לסלד.
אופציות פשוטות בשלוף הן באמת הפלאג הייתי מחליף ל OS F
ויתכן מאוד שאתה מתחיל בסלד נמוך מדי למנוע בהרצה, והיכן שהוא באוויר אתה נוגע בנקודה הנמוכה וכשאתה מעלה...אין מנוע. תסריט מקובל.
רצוי להיות ב IDLE 2500 3000 סלד. לא כל כך נוח לנחיתה אבל סביר בהחלט, זה ישתנה תוך מספר מיכלים.
רצוי לסדר כפתור כיבוי מנוע, שבנגיעה בנחיתה וריצה קלה תוכל מיד לכבות.
מאוד חשוב מדידה מסודרת של סלד

א.

flatspin
02-02-2014, 17:26:39
לדעתי הבעיה עשויה להיפתר תוך דקות ספורות אם טיסנאי מנוסה יראה את הטיסן בפעולתו ויכוון את המנוע בצורה הנכונה. כל מה שנאמר בשירשור לפני אלו דברים נכונים, אבל זה פחות או יותר כמו ללמוד שחיה בהתכתבות. הכל מסתובב סביב הבעיה, אבל לא תוקף אותה באופן ישיר. אין כמו הבנת הנושא ויד טובה, לפתרון הבעיה.

מטוס סילון 1
02-02-2014, 18:02:12
חברים יקרים, תודה על ההשתתפות הערה בדיון.
לעניין כוון המנוע, בטיסה שלפני האחרונה, כוון לי המנוע טיסנאי מנוסה מאוד. כולל שימוש בטכומטר. (אכן הוא כוון לי סרק גבוהה מעט מהמקובל)
הקאט האחרון שהיה לי, היה תוך כדי טיסה מתונה, ללא נגיעה במצערת, כמו שתיארתי, 3/4 מצערת...
בינתיים עד לטיסה הבאה אני מתכוון להחליף פלג, להחליף מערכת דלק ולקוות לטוב.
מבטיח לעדכן...

TazmanianDevil
02-02-2014, 19:23:04
סתם שאלת תם, עם איזה דלק אתה מטיס, גילו ואחוז הניטורו בדלק ?

מטוס סילון 1
02-02-2014, 20:27:31
גלון חדש. Cool power 15% ניטרו. 18% שמן. ייעודי ל4 פעימות...


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

ZvikaF
02-02-2014, 21:04:12
הסיבה הכי הגיונית זה מנוע עני וחם מידי, קל מאוד להגיע לזה ב4 פעימות וקשה להבחין :(

edgarfov
02-02-2014, 22:30:53
צוין שזה עבד עשיר, בשלבי הרצה וגם היה טיסנאי מנוסה בתמונה,
הדבר הנוסף א ו ל י וכבר ראיתי מיקרים כאלו , שאין אוורור טוב למנוע, ואז תוך דקה שתיים מנוע מת
משהו לשקול , תמונה של הקאול תגלה לנו תפח בחקירה.

א.

מטוס סילון 1
03-02-2014, 14:54:55
עד כה הטיסן ללא קאול.. בדיוק מהסיבה שצוינה.


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

מטוס סילון 1
03-02-2014, 14:55:54
עד כה הטיסן ללא קאול.. בדיוק מהסיבה שצוינה. 103421


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

edgarfov
03-02-2014, 16:17:13
התמונה גילתה משהו אחר. פרופ לא מתאים , אולי הפרספקטיבה בתמונה מטעה אני מתנצל אבל
זה נראה כמו גודל 91 עם פרופ קטן או קל מידי. משהו בעין לא מסתדר
תן נתוני מנוע, אני רואה גם טיסן ארובאטי למהדרין
בגדול MASTERAIRCREW אני לא ממליץ עליו בכלל בסידרה השחורה הזו, קל מידי , מאוד לא מאוזן
כן ממליץ על APC כבד יותר , עוזר לשמור על סרק, ליגה אחרת של פרופים לדעתי. ובטח לתחום ארובאטי

א.

מטוס סילון 1
03-02-2014, 16:23:34
אתה צודק במאה אחוז. אכן החלפתי את הפרופ לPAC. ( התמונה ישנה). הגודל 13/8 על פי הוראות היצרן של המנוע.. בכל מקרה אני מאזן את הפרופים לפני ההרכבה. למרות הכל האם פרופ כזה אמור לגרום לקאט???


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

edgarfov
03-02-2014, 16:39:48
אם המנוע עבד עם פרופ לא מתאים , זהו הסבר הולם כרגע לבעיה שלך.
ואני מהמר שהבעיה הזו תעלם.
גילוי נאות , כבר הפסדתי על התערבות של בעיה אחרת השבוע אז.. ספר לנו איך היה.

מטוס סילון 1
03-02-2014, 19:04:28
המנוע עשה קאט עם הפרופ שבתמונה שבנוסף לא היה מהודק כראוי... החלפתי לPAC והידקתי כראוי. שתי טיסות המנוע עבד כמו שעון... המראה שלישית, טיסה במהירות קבועה 3/4 מצערת... קאט!!! נחיתת אונס ונזק קל שיתוקן בקרוב...


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

edgarfov
03-02-2014, 20:13:59
שאב איזה חרק קטן לקרבורטור, אתה בלי קאול בטבע הפתוח.
שתי טיסות שוויצריות זה אומר שזה עובד, אולי לא מכוון.
4טק לא אוהב סיכה נגדית עשירה, ביחוד אם אתה מטייל באזור ה"אמצע" במשך זמן רב , יותר מחצי דקה
זה משהו שאפשר לבחון על הריצפה, להשאיר איידל חצי דקה, ואז לעלות לאמצע , אם אחרי דקה מנוע בקאט , אז כנראה שזה העניין
א ב ל קודם כל מבחן החשות. אם לא יוצא עשן יפה מהאגזוז אז הסיכה הנגדית סגורה מידי. לפתוח שמינית כל פעם.