התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה גובלין 700



shlomiv10
16-03-2014, 20:02:34
יש לי גובלין700 חדש ששבוע שעבר סיימתי להרכיב אותו היום הטסתי אותו והיה לי גין זנב גבוהה כשרציתי לבדוק זריקת זנב לאחר הורדת גין זנב מה שאומר ריחוף ומכת פיץ המנוע מוריד סל"ד במכה לסיבובי סרק נמוכים שבקושי מאפשרים נחיתה בטוחה מה לדעתכם קרה?

מנוע 520KV 800MX אליין
פניון מנוע 24שיניים
בקר 160 Castle
סוללות 5000MAH 45C

bendisar
16-03-2014, 21:48:16
תבדוק את ה-LOG של הבקר שלך, ותראה האם הייתה לך נפילת מתח קיצונית במהלך הטיסה.
האם הבקר השמיע צפצופים כלשהם? כי מה שאתה מתאר נשמע כמו SOFT CUT של הבקר. זה בד"כ קורה בגלל צריכת זרם גבוהה מאוד, או נפילת מתח קיצונית.
אז קודם כל תבדוק את קבצי הלוג של הבקר שלך, תעקוב אחרי המתח של הסוללה בזמן הטיסה ואחרי הזרמים שנצרכו.

shlomiv10
17-03-2014, 16:12:08
תודה

dror_z
17-03-2014, 16:35:33
נראה קאט של הבקר. גם לי קרה פעם. סביר שיהיה קשה לראות בלוג במיוחד אם הדגימה כל שניה. במקרה כזה צריך לראות גם את הנורית

wonderd
19-03-2014, 10:15:46
שלומי - תעלה לפה תמונה של הלוג שלך, עם הנתונים של המתח והזרם

danoneyal
19-03-2014, 21:35:39
תבדוק את הפרמטר של ה- cut off בבקר
אתה מטיס עם סוללות חדשות או משומשות ?

shlomiv10
20-03-2014, 05:37:51
לפי הצעות נוספות שקבלתי אני הולך להוריד את הגיין של הגוברנור מ-13 ל-10 ואת ה-cut off ל- 3.0

ShlomiB
20-03-2014, 10:21:03
היי שלומי,
כדי לבדוק זנב השיטה הכי טובה שמצאתי זה להחליק שמאלה עם מכות פיצ׳ קטנות, ולוודא שהזנב לא נכנע.
בקשר לקאט אני מניח שעלית על הבעיה.
תתחדש על הגובלין.


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
20-03-2014, 13:56:05
כשתזמין אותי לבקר אני אכוון לך כמו שצריך.. ;)
תעלה לוג..מה אתה מתקמצן על הרוחב פס??

אם תוריד את ה cutoff נמוך מדי - אתה תפגע בסוללות, לא כדאי לדעתי, אצלי זה תמיד היה על 3.3 בלי שום בעיה.

shlomiv10
20-03-2014, 20:18:09
אומנם אני מוריד את ה-cutoff אבל אני מטיס עם טיימר תקן אותי אם אני טועה.

dror_z
20-03-2014, 22:34:48
כן אבל נראה שיש לך בעיה כיוון שלא אמורה להיות תופעה כזו ב3.2
. וכל מה שאתה משנה כרגע לא אמור לייצר בעיה כזו. שווה שתשנה את הדגימה ל יותר מפעם אחת בשנייה כדי שניתן יהיה לתחקר במקרה וזה יחזור. בכל מקרה תעלה את הלוג.

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk

shlomiv10
21-03-2014, 15:03:20
טוב עכשיו תופעה נוספת שגרמה לריסוק המסוק על הקרקע

אני בתחום כבר 6 שנים בערך ואני לא זוכר תקופה כזאת רעה וממושכת במשך חודשיים אחרונים בעקבות ריסוקים חלקם באשמתי פירקתי לגורמים TREX 700 ו- TREX-600 והיום לצערי גם את הגובלין 700 החדש אז לאחר ההקדמה הארוכה לפרטים.
לאחר הרכבת הגובלין בטיסה ראשונה במכת פיץ הבקר מוריד את הסיבובים למינימום כך שאוכל לנחות בבטחה החלפתי סוללות התופעה לא חזרה על עצמה למרות שהסוללות הראשונות נתנו הרגשה כללית שהמסוק הרבה יותר חזק
לאחר התיעצות עם החברה הורדתי גיין גוברנור מ-13 ל-10 ואת ה-cut off ל-3.0 V והיום עליתי לאוויר כאשר לסוללות מחוברים מדי מתח מכויילים על מתח של 3.2 V ואלה המטוס טס חזק כולל תיקתוקים הייתי מבסוט עד השמיים . התחלתי גלישה לנחיתה זנב אלי בשיא העדינות איך שנגעתי בקרקע ללא שום התראה המסוק ביצע הטייה חריפה ימינה והתרסק . לאחר חשיבה אני יכול לאמר כמעט בבטחה שבטיסת בדיקה קודמת המטוס לאחר נגיעה בקרקע נטה ימינה רק שאז תיקנתי וחשבתי שזאת היתה טעות שלי. אני לא חושב שיש קשר בין שתי התופעות אז מה יכול לגרום למסוק לבצע הטיה כזו חריפה ימינה?
סט אפ
מנוע 520KV 800MX אליין
פניון מנוע 24שיניים
בקר 160 Castle
סוללות 5000MAH 45C

נתונים בבקר:גיין גוברנור-10
Current Limiting-280A
סיבובי ראש איידל 1 2102
איידל 2 2200
מע' V-BAR

dror_z
21-03-2014, 15:18:33
באסה לגמרי. חובה לעבור על הלוג של ה
Vbar

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk

ShlomiB
21-03-2014, 15:36:34
האם בטיסה עצמה היית צריך לתקן רוב הזמן שמאלה? אם אתה אומר שהדברים משותפים לכל הכלים שלך אולי הבעיה במשדר?
ויברציות (למרות שזה ויבאר )
דבר דומה קרה לי ב450 איך שמהירות הראש ירדה המסוק התרסק על הצד או שהיה מרקד.
בסוף זה היה קשור בין היתר לזנב שהיה רועד בתדר גבוהה.
אם בא לך לדסקס בנושא 0547617993.
שלומי


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
21-03-2014, 18:00:16
באסה, מצער לקרוא.
התשובה פשוטה למדי - רעידות של המסוק שגרמו למערכת להשתגע.. הויבאר לא מסתדרת יותר מדי טוב עם רעידות (אולי תושבת ג'יירו לא מתאימה או שהשתחררה ואולי מייסבים שלא הותקנו טוב...)

kondason
21-03-2014, 19:25:49
מצטער לשמוע
תבדוק בבקשה אם השלט שלך תקין.
פטנציומטר לא מאופס בשלט לרוב גורם לבעיה דומה

נולד לטוס
21-03-2014, 22:28:44
m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3

סאונד בראש
22-03-2014, 08:20:55
מה שאתה מתאר נישמע כמו וויברציות , גם הסחיפה באוויר וגם השבירה ימינה

תחליף את הדוצ של הגיירו , יש איזה סוג טוב m משהו אני לא זוכר

כמו כן תעשה בדיקה קטנה

תדרוך את המערכת ובלי מנוע וכלום תשחק בסייקליק , תבדוק שהסווש חוזרת לאמצע

אם לא חזרה , ונוטה לאחד הכיוונים כיול פונטנציומטרים של השלט , או להגדיל DEADBAND

אם חזרה , להחליף דבק גיירו

shlomiv10
22-03-2014, 20:12:41
חברה שני אנשים פה ציינו בתשובות שלהם שהייתה סחיפה ימינה גם באוויר .אז לא לא היתה תופעה כזו באוויר וגם זה לא משותף למסוק הקודם שעליו המע הייתה מורכבת המסוק התנהג מצויין למעט גיין ראש שנראה טיפה גבוהה.
ברגע שאני אתפנה אני הולך לבדוק את כל מה שהצעתם
מאיפה קונים את ה-M3 שציינתם?

ShlomiB
22-03-2014, 20:25:57
יש בגרפוס אם אני לא טועה. אני קניתי את האדום (רק הציפוי אדום בסופו של דבר זה שקוף) אחלה דבק.
אני אישית הייתי מנסה לבטל רעידות לפני הכל..



Sent from my iPhone using Tapatalk

shlomiv10
22-03-2014, 20:44:37
איפה זה גרפוס זה אתר או חנות בארץ?

shlomiv10
22-03-2014, 20:47:27
בדקתי את הפוטנציומטרים בשלט תקין עברתי על הפרמטרים בוויבאר יותר על סנכרון כיוונים שלט מול וויבאר תקין יש עוד משהו שצריך לשים עליו דגש בדיקה בוויבאר?

dror_z
22-03-2014, 20:55:40
שלומי
אל תקנה את השקוף
רק את האדום אפור
יש לי אם אתה צריך
אתה יכול לקפוץ בבוקר לקפה ונשב גם על הלוג של הוויבאר

ShlomiB
22-03-2014, 21:26:07
גרפוס זה חנות כלי כתיבה אבל נראה לי אתה יכול למצא את זה גם באופיס דיפו או חנות דומה

דרור, מה ההבדל בין השקוף לאדום אפור? אולי אני גם אקנה אחד. השקוף שירת אותי נאמנה עד כה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dror_z
22-03-2014, 21:30:04
לי היה בעיות עם השקוף
עם האפור הרבה יותר קל לעבוד

ShlomiB
22-03-2014, 21:46:26
אחלה, תודה, עכשיו ראיתי שהשקוף מחזיק 900 גרם והאפור יותר מ2 קילו.



Sent from my iPhone using Tapatalk

סאונד בראש
22-03-2014, 22:03:03
שטויות למה מה אתה שם על זה

אז תשים מלט וזהו

ShlomiB
22-03-2014, 22:06:50
עוד דבר שאני יכול לחשוב עליו זה שהלהבים לא היו מחוזקים מספיק, גם מתנהג דומה


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
23-03-2014, 15:23:34
אני הייתי מחפש דבק 2 טון לפחות..:rolleyes:
מה קשור החוזק שלו? :confused:
אתה צריך ספוג דו צדדי מתאים, שמלבד הדבקה ייתן לך שיכוך מתאים וזה הכי חשוב.

לדעתי אין קשר בכלל לדו"צ, אתה צריך לבדוק רעידות במסוק. אני בטוח שאם תפתח את הלוג של הויבאר אתה תראה שהיו רעידות רציניות.
אני גם לא חושב שזה קשור ללהבים משוחררים מדי.

ShlomiB
24-03-2014, 19:08:46
אני הייתי מחפש דבק 2 טון לפחות..:rolleyes:
מה קשור החוזק שלו? :confused:
אתה צריך ספוג דו צדדי מתאים, שמלבד הדבקה ייתן לך שיכוך מתאים וזה הכי חשוב.

לדעתי אין קשר בכלל לדו"צ, אתה צריך לבדוק רעידות במסוק. אני בטוח שאם תפתח את הלוג של הויבאר אתה תראה שהיו רעידות רציניות.
אני גם לא חושב שזה קשור ללהבים משוחררים מדי.
חברים,
אני לא המלצתי על דבק כזה או אחר בגלל חוזקו. זה היה רק ציון ההבדל בין שני הדבקים, בנתונים היבשים שעל האריזות, זה הכל.
לגבי הלהבים קרה לי כבר מקרה כזה בגלל רעידות ולהבים לא מהודקים מספיק.
אין לי ספק ששלומי יודע מה הוא עושה ויש לו ניסיון, ויכולת להחליט מה רלוונטי אני רק מציג אפשרויות מקרים דומים שקראו לי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

shlomiv10
26-03-2014, 08:20:35
הלהבים היו מחוזקים כמו שצריך ואני לא יכול להוריד לוג מהוויבאר כי יש לי את גרסת האקספרס ומה שמטריד זה שהזמנתי חלקים ועדיין אין משהו שיכול להצביע בוודאות על הבעיה מה שאומר זה עלול לקרוא שוב ועדיין אין לי פיתרון.

ShlomiB
26-03-2014, 22:29:49
אולי המיסבים במנוע (למרות שאני מניח שזה מנוע חדש)? או בזנב? אצלי זה גרם להרבה צרות לאחרונה.
בRPM מסויים היה רועד. אתה יכול לשחק עם הסלד ולראות מתי הוא מתחיל לרעוד בתדר גבוהה(ללא להבים כמובן)
אני מניח שבנחיתה ניתקת מנוע. תראה מה קורה באיזור ה50% מנוע, מה רועד בצורה יוצאת דופן, ואם יש רעש מוזר

shlomiv10
27-03-2014, 21:06:53
בנחיתה לא ניתקתי מנוע תכלס בעין לא ראיתי שום דבר יוצא דופן והרעש היה ללא סימן חריג.

wonderd
28-03-2014, 11:11:12
שוב.. תבדוק שני דברים - החלפת הדו"צ לאחד אחר או בדיקת המייסבים.
דו"צ הכי זול וקל, מייסבים אתה לאו דווקא תרגיש או תראה רעידות, הויבאר לעומת זאת יכול להשתגע מזה.

ShlomiB
28-03-2014, 15:06:37
את האמת על בדיקת מיסבים אפשר לכתוב תורה ועדיין לא לכסות הכל אבל אם בכל מקרה המסוק מפורק היתי בודק רעידות לאחר הוספת כל חלק עם מיסב החל ממנוע, רצועת מנוע, ציר ראשי.... בגובלין יש גם רצועות שצריכות כיוון ולא תמיד הקפיצים מותחים נכון.
סרטון נחמד שנתקלתי בו:


http://youtu.be/L-xMPvRrh6c

שוב הרעידות שלא רואים אותם זה ממנוע או מהזנב, אבל אם נוגעים בגוף מרגישים.


Sent from my iPhone using Tapatalk