התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מגנט שנמצא מתחת לחיישן של ההצתה "עף" החוצה תוך כדי הרצת המנוע



Iglu2232
31-05-2014, 08:26:17
שלום לחברי הפורום,

אתמול לאחר המתנה ממושכת של חודש למנוע שהוזמן מהובי קינג ולאחר ויכוחים עם דואר ישראל קבלתי את המנוע. מדובר על מנוע בנזין RCG 20 .

אתמול התחלתי להריץ את המנוע לפי ההוראות. המנוע התחיל לעבוד בלי שום בעיות- הניע די מהר והיה יציב בסרק. אבל לאחר כ-10 שניות לפתע המנוע הפסיק לעבוד. לאחר בדיקה קצרה התבררה הבעייה.

המגנט שנמצא מתחת לחיישן של ההצתה האלקטרונית בגלגל שאליו צמוד הפרופלור ומסתובב יחד עם ציר המנוע כאשר המנוע עובד פשוט "עף!!!!! החוצה". ולמעשה נותרה הגומה שבה המגנט אמור להיות ריקה.

פשוט לא ייאמן. מה שהכי עצוב שהמנוע מצויין עם קומפרסיה גבוהה. כשהגעתי הבייתה בדקתי את ההצתה על ידי תנועת החיישן מעל מגנט חיצוני וכמובן שההצתה הייתה תקינה-התקבל ניצוץ בפלאד שהשתמשתי בו.

אני רוצה להתייעץ אתכם: איך לתקן את הבעיה. האם מישהו יודע היכן אני יכול להשיג מגנט כזה פה בארץ- מדובר על מגנט צילינדרי בקוטר של 4 מ"מ וגובה של 5-מ"מ. ואיך להתקין אותו בצורה כזו שפעם הבאה שהמנוע יעבוד לא רק בסל"ד נמוך(סרק) אלא גם בסל"ד גבוה המגנט לא "יעוף" החוצה שוב פעם.

יש לי והיו לי מספר מנועי בנזין בחיי כטיסנאי ומעולם לא נתקלתי בתופעה כזו.

אני אשמח לקבל עזרה....

בברכת יום נעים.
יגאל
6075360 050.

TazmanianDevil
31-05-2014, 10:58:34
מגנט ניאודימיום כמו של דיסק קשיח.
הוא אמור להיות מוטבע ב-hub של המנוע בלחץ.
או שתחתוך ממגנט קיים או שתחפש באינטרנט.

Iglu2232
31-05-2014, 11:05:44
תודה לך. כלומר לא לסמוך על הדבקה אלא על כך שהוא לחוץ פנימה בכוח. השאלה הא מהיכן להשיג מגנט כזה. הוא אמור להיות בקוטר של 4 ממ אבל לפי דעתי קוטר הקדח הוא 4.2 ממ.
יגאל

yaron_k
31-05-2014, 15:57:41
חברת ט.מ.מ. שנמצאת בפסאג' אורדע ברמת גן מחזיקה מגנטים איכותיים מאד

1. בחר מגנט בקוטר מתאים\
2. בדוק וסמן את הקוטביות המתאימה
3. נקה היטב את המגנט ואת השקע שבהאב במסיר שומנים (עדיף טינר 11 או שווה ערך) והדבק המגנט עם אפוקסי מבני (לא "5 דקות"\ עדיף 3M DP-460 או שווה ערך.)
4. לפני שהאפוקסי מתקשה, צור "ניפוח" מקומי של שולי הקדח בהאב באמצעות "קרנר"

בהצלחה

ירון

Iglu2232
31-05-2014, 17:42:21
ירון תודה.

לא הבנתי את סעיף 4. מה זה "קרנר" ולמה מיועד הניפוח המקומי?

haimgil
31-05-2014, 22:49:58
קרנר זהו כלי הדומה למברג מתכתי בדרך כלל כולו מתכת ללא בידוד או פלסטיק או סוג של ידית אחיזה.החוד שלו שפיצי ומוקשה או מחוסם .השימוש איתו או בעיקר עם פטיש.אתה מצמיד אותו כמילימטר מהקצה של החור של המגנט ואז נותן עם הפטיש מכה על הקרנר ואז נוצר מצב שהחוד של הקרנר ניכנס חצי מילימטר ואפילו פחות מ3 עשיריות וכתוצאה מכך בגלל הקירבה לקצה של החור נוצר מצב שהדופן מתנפחת פנימה ונועלת על המגנט.פעולה כל כך פשוטה ותשובה מאוד ארוכה .

דוד פלד
02-06-2014, 08:19:56
שלום לחברי הפורום,

אתמול לאחר המתנה ממושכת של חודש למנוע שהוזמן מהובי קינג ולאחר ויכוחים עם דואר ישראל קבלתי את המנוע. מדובר על מנוע בנזין RCG 20 .

אתמול התחלתי להריץ את המנוע לפי ההוראות. המנוע התחיל לעבוד בלי שום בעיות- הניע די מהר והיה יציב בסרק. אבל לאחר כ-10 שניות לפתע המנוע הפסיק לעבוד. לאחר בדיקה קצרה התבררה הבעייה.

המגנט שנמצא מתחת לחיישן של ההצתה האלקטרונית בגלגל שאליו צמוד הפרופלור ומסתובב יחד עם ציר המנוע כאשר המנוע עובד פשוט "עף!!!!! החוצה". ולמעשה נותרה הגומה שבה המגנט אמור להיות ריקה.

פשוט לא ייאמן. מה שהכי עצוב שהמנוע מצויין עם קומפרסיה גבוהה. כשהגעתי הבייתה בדקתי את ההצתה על ידי תנועת החיישן מעל מגנט חיצוני וכמובן שההצתה הייתה תקינה-התקבל ניצוץ בפלאד שהשתמשתי בו.

אני רוצה להתייעץ אתכם: איך לתקן את הבעיה. האם מישהו יודע היכן אני יכול להשיג מגנט כזה פה בארץ- מדובר על מגנט צילינדרי בקוטר של 4 מ"מ וגובה של 5-מ"מ. ואיך להתקין אותו בצורה כזו שפעם הבאה שהמנוע יעבוד לא רק בסל"ד נמוך(סרק) אלא גם בסל"ד גבוה המגנט לא "יעוף" החוצה שוב פעם.

יש לי והיו לי מספר מנועי בנזין בחיי כטיסנאי ומעולם לא נתקלתי בתופעה כזו.

אני אשמח לקבל עזרה....

בברכת יום נעים.
יגאל
6075360 050.

כאן..http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1311.R1.TR12.TRC2.A0 .H0.XMAGNET&_nkw=magnets&_sacat=0&_from=R40

Iglu2232
02-06-2014, 19:56:32
חברים תודה לכם.
רכשתי מגנטים בארץ בקוטר של 5 מ"מ והרחבתי את הגומה. הדבקתי את המגנט (כמובן בקוטביות הנכונה) לאחר הכנה עם טינר ושיוף עדין של ציפוי הניקל של המגנט.

המגנט נכנס בלחץ כי הקדח היה בדיוק בקוטר של המגנט והודבק בלוקטייט. לאחר מכן בהתאם להצעתו של ירון והבהרתו של חיים נעזרתי ב"קרנר" לצורך "ניפוח צדדי". ההצתה עובדת כאשר המגנט עובר את החיישן.

כעת, נותר להניע את המנוע ולקוות שהמגנט לא יעוף. עדכונים בהמשך...

Iglu2232
02-06-2014, 21:54:21
שלום חברים,

הבעיה נפתרה. אנא ראן תמונה של המגנט החדש שהותקן וסרטון בו רואים את המנוע עובד נפלא...

flatspin
04-06-2014, 08:42:26
קבל ברכות להצלחת המבצע.

Iglu2232
04-06-2014, 15:14:51
תודה גדעון...
הרבה זמן לא התראינו....
יגאל