שלום לחברי הפורום,
אתמול לאחר המתנה ממושכת של חודש למנוע שהוזמן מהובי קינג ולאחר ויכוחים עם דואר ישראל קבלתי את המנוע. מדובר על מנוע בנזין RCG 20 .
אתמול התחלתי להריץ את המנוע לפי ההוראות. המנוע התחיל לעבוד בלי שום בעיות- הניע די מהר והיה יציב בסרק. אבל לאחר כ-10 שניות לפתע המנוע הפסיק לעבוד. לאחר בדיקה קצרה התבררה הבעייה.
המגנט שנמצא מתחת לחיישן של ההצתה האלקטרונית בגלגל שאליו צמוד הפרופלור ומסתובב יחד עם ציר המנוע כאשר המנוע עובד פשוט "עף!!!!! החוצה". ולמעשה נותרה הגומה שבה המגנט אמור להיות ריקה.
פשוט לא ייאמן. מה שהכי עצוב שהמנוע מצויין עם קומפרסיה גבוהה. כשהגעתי הבייתה בדקתי את ההצתה על ידי תנועת החיישן מעל מגנט חיצוני וכמובן שההצתה הייתה תקינה-התקבל ניצוץ בפלאד שהשתמשתי בו.
אני רוצה להתייעץ אתכם: איך לתקן את הבעיה. האם מישהו יודע היכן אני יכול להשיג מגנט כזה פה בארץ- מדובר על מגנט צילינדרי בקוטר של 4 מ"מ וגובה של 5-מ"מ. ואיך להתקין אותו בצורה כזו שפעם הבאה שהמנוע יעבוד לא רק בסל"ד נמוך(סרק) אלא גם בסל"ד גבוה המגנט לא "יעוף" החוצה שוב פעם.
יש לי והיו לי מספר מנועי בנזין בחיי כטיסנאי ומעולם לא נתקלתי בתופעה כזו.
אני אשמח לקבל עזרה....
בברכת יום נעים.
יגאל
6075360 050.