צפייה בגרסה מלאה : דיון נחיצות של PowerBox
Dexter
05-06-2014, 15:30:30
שלום,
ברגע שאסיים את השרשור בניה של ה UCD אתחיל בניה של הטיסן הזה:
http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=536
הטיסן והמנוע כבר אצלי, מתכנן הזמנה של שאר הרכיבים.
בתוכנית המקורית שלי התכוונתי להשתמש ב PowerBox Baselog לטובת ניהול צריכת האלקטרוניקה יחד עם שתי סוללות.
המטרות:
1. Redundancy - המשך טיסה במקרה של תקלת חשמל ברכיב בודד (סוללה / מפסק וכו).
2. Monitoring - ניטור מצב טעינת הסוללות.
3. Power - יכולת לספק זרם נדרש ללא נפילות.
אני חושב שניתן לספק את כל הדרישות ללא שימוש ב PowerBox.
(שתי סוללות, שני מפסקים, ניטור בטלמטריה, שימוש בחיווט מתאים וכו').
אין צורך ב BEC, כל המערכת תעבוד HV בכל מקרה.
היתרון היחיד שאני רואה ל PowerBox הוא במקרה (מאוד נדיר) של סוללה מקצרת, שבמצב כזה המכשיר אמור לנתק אותה.
מלבד זה, יש עוד יתרון כלשהוא ל PowerBox שאני פיספסתי ומצדיק את הקניה?
avnerl
05-06-2014, 16:30:32
שלום
היום יש לי 3 טיסני 100.
אחד מהם מחובר ללא pb עם שני מפסקים דיגיטליים ושתי סוללות זהות ישר למקלט. עובד מצויין. אכן החשש היחיד הוא קצר.
ניתן לפתור את הבעיה עי שני מקלטים וחציית הטיסן ל 2 בהצלבה.
חשוב שהמפסקים יהיו בעלי הספק גבוה ולא סטדנרט.
אצלי יש שני מפסקים של multiplex 30a כל אחד.
מבדיקת זרם שביצעתי המערכת לא מדגדגת אותם.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
flatspin
05-06-2014, 18:59:45
אני מחזק את ידיו של avnerl.
כבר לפני זמן רב, כ-15 שנים ויותר התקנתי בטיסן מערכת כפולה הכוללת שתי סוללות, שני מפסקים ושני מקלטים המפעילים חצי טיסן כל אחד.
אפס תקלות בהטסה לאורך שנים.
Marknopfler
06-06-2014, 07:40:54
מיותר לחלוטין לשים PB בטיסן 50CC אפילו אם הוא הכי קטן
חבל על כל גרם, וכל אלקטרוניקה שאפשר לחסוך זה פחות בעיות.
קח מפסק פרומקו WOLVARINE ושתי סוללות ואתה מסודר
מפסק פרומקו BADGER להצתה סוללה קטנה וזהו.
בגדול לPB יש המון יתרונות תלוי מה אתה מטיס ומה אתה קונה,
MATCHING לסרוואים , GPS הגנות למיניהן ועוד ועוד ועוד..... אחלה מערכות אמינות יפות ומצויינות,
ב-50CC זה מיותר.
flatspin
06-06-2014, 18:05:28
בטיסן 50 סמ"ק ומעלה, לסגנון 3D, צריכת הזרם להפעלת הסרוואים גבוהה מאד בנקודות פיק מסוימות. התקנת 2 מקלטים, אחד לכל חצי טיסן מבטיחה זרמים סבירים במקלטים וכפועל יוצא מזה אורך חיים רב וסיכוי נמוך מאד לתקלות. כל זאת בנוסף ליתרונות שכבר הוזכרו קודם לכן.
Boaz Barnea
06-06-2014, 21:49:55
יש ל-jr מקלטים שיודעים לטפל יפה מאוד בזרמים גבוהים ללא צורך ב-PB
כולל כניסת 2 סוללות
flatspin
06-06-2014, 22:24:34
ידוע. אבל לשם כך אתה צריך משדר ליודע ליצור קשר עם המקלטים הללו.
הצעתי התייחסה לנושא באופן כללי.
TazmanianDevil
07-06-2014, 21:31:33
מקלט אחד
שתי סוללות ליפו או כל סוללה אחרת עם אפשרות לבאלנס וזהו.
זה מאה וחמישים אחוז...
רוצה מאתיים אחוז...
שתי סוללות ושני מקלטים ששולטים בהצלבה על ההגאים.
למרות כל הסרוואים שיש היום הסוללות עם ה-C הגבוה יכולות לנטרל את הבעיה של הדרישה הגבוהה.
חוצמיזה בטיסן כזה כמה צריכה כבר יכולה להיות, תחשבו, המחברים של הסרוואים הם עד 3 אמפר קבוע ו-5 בפיק רגעי.
avichai
08-06-2014, 10:18:12
אפשר קישור לרכיב שמאפשר חיבור שתי סוללות למקלט אחד?
edgarfov
08-06-2014, 10:33:33
רוב המקלטים החדשים תומכים באפשרות כזו , אפשר להזין מקלט בכל נקודה כלומר ערוץ פנוי, כמובן לקרוא ב מ ד ר י ך כדי לוודא.
א.
Dexter
08-06-2014, 14:51:19
כנראה שאוותר על ה PB.
הסטאפ יורכב משתי סוללות (זהות), שני מפסקים ושני מקלטים.
שימוש בשני מקלטים הוא בכל מקרה כדאי (לשמור אופציה לשליטה בחצי טיסן בעלות 40 דולר).
צריך להחליט בין הקונפיגורציות הבאות:
א) שתי סוללות > שני מפסקים > שני מקלטים - כך שכל סוללה מזינה את שני המקלטים.
יתרון: נתק במפסק/סוללה משאיר שליטה מלאה.
חסרון: קצר במפסק/סוללה משאיר אפס שליטה.
ב) שתי סוללות > שני מפסקים > שני מקלטים - כך שכל סוללה מזינה מקלט אחר.
יתרון: קצר במפסק/סוללה משאיר שליטה בחצי טיסן.
חסרון: נתק במפסק/סוללה משאיר שליטה בחצי טיסן.
ג) שתי סוללות > Batshare > שני מקלטים.
יתרון: נתק או קצר של סוללה משאיר שליטה מלאה.
חסרון: ה Battshare עצמו הוא נקודת כשל בודדת.
דרך אגב,
ביררתי פעם עם השירות של Futaba והם טוענים שהמקלטים שלהם עומדים ב 8 אמפר קבוע או 10 אמפר פיק.
avnerl
08-06-2014, 15:49:45
אפשרות ב היא הטובה ביותר. כי תמיד תשאר עם שליטה כלשהי.
חשוב לפצל בין גז ל kill switch.
חשוב שהמפסקים יהיו fail safe .
נ.ב.
פתרונות אלו אינם מתאימים לספקטרום או jr dsm .
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.