צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה D500 קרבון, תכנון ובניה.
Erezjack
08-03-2015, 21:01:43
שלום לכולם,
הרחפן הוא השלישי שאני בונה. נכנסתי לתחביב הממכר הזה לפני כשנה וחצי ללא כל ניסיון מוקדם. הראשון היה F450 עם NAZA LITE. התגלחתי עליו והתרסקתי המון, את השני תכננתי ובניתי בעצמי. פלטות קרבון, זרועות DJI, מערכת FPV, הנאזה עבר דירה והמנועים האדומים של DJI הוחלפו ב T-Motor 2216 800kVh.
הרחפן נראה כך:
122360122361122362
לפני כשלושה חודשים, בהטסה שגרתית, הקוואד תפס אזימוט ונעלם, כמה דקות לתוך הטיסה פתאום פתח מצערת מלאה, טיפס במהירות וטס בכיוון קבוע תוך התעלמות מוחלטת מהפקודות שנשלחו אליו. יכולתי לראות את מיקומו והמרחק על המסך בתחנת הקרקע שלי, תוך דקות הגיע לגובה 500מ' ולמרחק 7 ק"מ (!). המדהים שעדיין היתה לי תמונת וידאו ברורה ממשדר 400 מיליוואט. בשלב מסויים הכלי התחיל להנמיך ולפנות ובגובה 100 מ' בערך, השידור נפסק. ידעתי בערך מהו אזור הנפילה המשוער אבל זהו שטח חקלאי רחב עם מטעים, פרדסים, שדות ואגמון או שניים, החיפושים העלו חרס ונאלצתי להשלים עם האובדן. לאחר שתמו ימי האבל והקינה, החלטתי לבנות רחפן חדש ע"פ התוכניות הקיימות, במחשבה שניה החלטתי לנסות משהו מעט שונה, שנראה כך:
122370122371122372
122364122365122366
ממדי הקוואד דומים לקודם, מרחק צירי המנועים כ500 מ"מ. מנועים כנ"ל, הבקר NAZA M V2, עם ג'י.פי.אס., משדר וידאו Boscam 400mW , טלמטריה EzOSD. את הזרועות החלפתי בצינורות קרבון בקוטר 16 מ"מץ מחזיקי מנועים וקופסאות לרכיבים אלקטרוניים בתכנון עצמי והדפסה תלת ממדית מניילון בטכנולוגיית SLS. הגשר מאלומיניום ועליו קופסה לשתי אנטנטת G.P.S. של הנאזה ושל ה EzOSD. הזרועות מתחברות לפלטות הראשיות עם מחזיקי זרועות של TAROT, בתוספת הגבהה קטנה כדי להגדיל את הרווח בין הפלטות. המצלמה GoPro silver, תלוייה הפוך על לוחית נפרדת, המחוברת לפלטה הראשית העליונה בעזרת 4 מחברי גומי לשיכוך רעידות.
פרטים בפוסט הבא.
Barak Nevo
08-03-2015, 21:14:22
בעסה ה FLYAWAYS האלה...
האם ניסית לעבור למצב MANUAL ?
יש טענה שאומרת שה GPS בנזה ,כושל ורק מצב MANUAL מבטל את השליטה של ה GPS
Erezjack
08-03-2015, 22:21:21
[QUOTE=Barak Nevo;501484]בעסה ה FLYAWAYS האלה...
האם ניסית לעבור למצב MANUAL ?
יש טענה שאומרת שה GPS בנזה ,כושל ורק מצב MANUAL מבטל את השליטה של ה GPS[/
אכן בעסה.
לדעתי הבקר פשוט נתקע, אולי אחד החיישנים, ג׳יירו או מדי תאוצה נתקע. הבקר עושה מה שבא לו ומתעלם מהפקודות. גם הפיילסייף לא עובד, גם כשכיביתי את המשדר. הבקר סבל אצלי קשה עם כל ההתרסקויות. הייתי צריך לחבוט בו פעם או פעמיים אחרי התרסקות קשה כדי להחזירו למוטב. הזמנתי כבר את הבקר החדש שהתעכב בדואר. הגיע למחרת הבריחה..
Barak Nevo
08-03-2015, 23:22:55
עד כמה שאני מבין מהותיקים כאן ....:p
לנסות פיילסייף זה רק בשניות הראשונות
במקרה כזה גם כיבוי מכשיר לא יעזור
אם זה המצב שלא מגיב F/S צריך לעבור למנואל שמבטל את השליטה של הGPS
וצריך לנסות לחזור הביתה "ברגל" .... בהטסה כמו בבקר KK
והיה מי שהזכיר , להשאיר פרטים על הכלי , שם וטלפון ,
ואני מוסיף GPS TRACKER
matanmax
09-03-2015, 07:26:13
מחכה לראות את המשך הפרוייקט.
כמו שברק רשם..הGPS TARCKER צריך להיות כבר עוד שורה בסיסית ברשימת הקניות לרחפן.. 40-50 דולר שיכולים להציל אלפי שקליים שרק מנסים לברוח
Erezjack
09-03-2015, 08:09:19
אכן, ניסיתי לעבור לידני אבל לא היה עם מי לדבר, התעלמות מוחלטת.
כמובן שאשים מדבקה עם פרטים, לומדים בדרך הקשה..
אני חושב לנסות את הגאדג'ט של FLYTREX , אלא אם כן יש המלצות אחרות.
Hagay
09-03-2015, 09:29:56
ממליץ על הטראקר RF-V16, חפש את השרשור פה בפורום
לפי הסיפור הבעיה היא במקלט רדיו ולא בנאזה אבל לעלות לאויר עם בקר שצריך כמה חבטות זה חוסר אחריות!
עזוב את הכמה שקלים שברחו לך לשטח חקלאי אבל 7 קילומטר ממך היה יכול להיות גם ילד שלא אוהב שחפצים עם 4 סכינים מסתובבים נופלים לו על הראש!!!
התכנון שלך ממש יפה אבל כואב לי שאני הראשון בשרשור שרואה את הסכנה בכלים האלו, בבקשה תתעוררו
Erezjack
09-03-2015, 12:38:31
ממליץ על הטראקר RF-V16, חפש את השרשור פה בפורום
לפי הסיפור הבעיה היא במקלט רדיו ולא בנאזה אבל לעלות לאויר עם בקר שצריך כמה חבטות זה חוסר אחריות!
עזוב את הכמה שקלים שברחו לך לשטח חקלאי אבל 7 קילומטר ממך היה יכול להיות גם ילד שלא אוהב שחפצים עם 4 סכינים מסתובבים נופלים לו על הראש!!!
התכנון שלך ממש יפה אבל כואב לי שאני הראשון בשרשור שרואה את הסכנה בכלים האלו, בבקשה תתעוררו
תודה על ההפניה.
מסכים עם דבריך, מלבד עניין המקלט, ההתפרעות החלה כשהרחפן היה כ 100 מ' ממני. המקלט היה פוטבה 7008 וכבר הטסתי את הקוואד למרחק קילומטר ללא בעיות שליטה.
אני מטיס בשטח פתוח גדול מאד ולא מעז להתקרב לבני אדם, מודע לסכנות ובכל זאת, זה מחדל מבחינתי. גם לטוס עם בקר דפוק זו טעות יסודית, טיפשים לומדים בדרך הקשה.
Erezjack
10-03-2015, 20:20:14
בתי המנועים בגרסה הראשונה:
122413
הוזמן סט ראשון והרכבתי על צינור אלומיניום לנסיון.
122414
לא מספיק קשיח לטעמי, בגלל הפתח בצד התחתון, תוכנן מחדש כך:
122415122416122417
החלק התחתון נסגר ויצרתי ארבעה בוסים עם קדחים לברגי המנועים.
122418122419
התושבת קשיחה יותר ואווירודינאמית.
אלקטרוניקה:
מיקום הרכיבים על הפלטה התחתונה
122420
תכננתי קופסאות לכל הרכיבים החשופים. משמאל לנאזה ה EzOsd ,למטה מימין משדר וידאו, משמאל ה Current Sensor. מלפנים גשר האנטנות והמקלט. הפרדתי את מקלט ה GPS של ה OSD וצרפתי לאנטנה של הנאזה.
בית אנטנות
122421122429
משדר וידאו
122422122423
EzODS
122424122425122426122427122428
Erezjack
11-03-2015, 19:39:38
חלקים מודפסים וצבועים
12251012251112251212251312251412251512251612251712 2518122519122520122521122522122523122524
ebay007
12-03-2015, 20:20:32
היי ארז.
החלקים נראים מצויין. זה הניילון הרגיל נכון? בלי הזכוכית?
לא חבל להשקיע בלצבוע את כולם באיירבראש? אני תמיד צובע את החלקים בבישול עם צבא טקסטיל ואז גם לא מתווסף העובי והמשקל של צבע.
Erezjack
13-03-2015, 17:54:07
היי מתן,
תודה. ניילון לא משוריין PA6 . אני מלטש על יבש וצובע במכל ספריי פשוט. הניילון נוטה לספוג מים בקלות, לכן אפשר לצבוע בטבילה וגם זה מוסיף משקל ובעיקר משנה את המידות. בכל דרך, תוספת המשקל זניחה.
ארז.
Erezjack
14-03-2015, 19:46:08
שרטוטי הפלטות מודפסים בקנה מידה 1:1, אני מוסיף כמה מידות כדי לוודא שהההדפסה מדוייקת. השרטוטים מודבקים על לוח הקרבון בעזרת תרסיס דבק. אני מרסס רק על הנייר כדי שירד בקלות.
122628122629
אני חותך את הלוחות, בעובי 1.5 מ"מ, בעזרת משורית נימה או משורית רגילה. משורית נימה מחזיקה כ 5 ס"מ חיתוך לפני שהיא גמורה, אבל אפשר לחתוך מדוייק ונוצרת מעט פסולת. בכלל, החיתוך זה עסק מלוכלך מאד ואני עובד עם מסכה, כפפות ושואב אבק צמוד. משורית נוספת לחיתוך מהיר וגס, זו משורית טנגסטן קרביד בחתך עגול, היא מנסרת מהר, כמעט לא נשחקת ואפשר לנסר לכל הכיוונים. מצד שני, קשה לחתוך מדוייק ונוצרת המון אבקה שחורה מהחיתוך.
122630122632
ישור השוליים עם נייר ליטוש על בלוק עץ והחלקה כללית, חתוך ומוכן.
122631122633
זה מה יש כרגע
122637
הרכבת נסיון
122634122635122636
ebay007
14-03-2015, 21:16:01
מאיפה משיגים פלטות קארבון?
Erezjack
14-03-2015, 22:17:29
אני קונה באי-ביי. בדרך כלל דרך אליאקספרס שמייצגים יצרנים סינים. לוח של 40X50 ס"מ מבריק עולה כ 80-90$ כולל משלוח.
guymeg
15-03-2015, 05:58:40
שמע ארז - מדהים!
אהבתי את כל תהליך התכן והחשיבה, באמת מושקע ומלמד!
מניסיון - הייתי הולך על פלטות בעובי של 2-2.5 מ"מ, 1.5 מ"מ זה בדיוק הגבול בין דק וחלש לקצת עמידות, ובמיחוד יהיו לך נקודות שבר פוטנציאליות בחיבורי הזרועות (כלומר - נחיתה אחת לא נכונה והלכה הפלטה).
משהו שאני עושה הוא או לייצר תושבות לזרועות בעלות נקודות שבר שאני כבר קובע - ככה כל הכוחות הולכים לנקודה הזו ושוברים את התושבת במקום לשבור את הפלטה או לחלופין פלטה יותר עבה ולטוס כאילו הרחפן שווה כמה עשרות אלפים... :cool:
בהצלחה!
Erezjack
15-03-2015, 07:37:04
שמע ארז - מדהים!
אהבתי את כל תהליך התכן והחשיבה, באמת מושקע ומלמד!
מניסיון - הייתי הולך על פלטות בעובי של 2-2.5 מ"מ, 1.5 מ"מ זה בדיוק הגבול בין דק וחלש לקצת עמידות, ובמיחוד יהיו לך נקודות שבר פוטנציאליות בחיבורי הזרועות (כלומר - נחיתה אחת לא נכונה והלכה הפלטה).
משהו שאני עושה הוא או לייצר תושבות לזרועות בעלות נקודות שבר שאני כבר קובע - ככה כל הכוחות הולכים לנקודה הזו ושוברים את התושבת במקום לשבור את הפלטה או לחלופין פלטה יותר עבה ולטוס כאילו הרחפן שווה כמה עשרות אלפים... :cool:
בהצלחה!
תודה רבה,
השתמשתי בעובי הזה בקוואד הקודם, שהתרסק לא מעט, כולל שבירת זרועות DJI והפלטות לא התרגשו מזה. התכנון הנוכחי מעט יותר "רזה" מהקודם ויתכן שיהיה מועד לפורענות. בכל מקרה, אני מתכוון להזמין חומר עבה יותר, שיהיה לי במלאי.
אני חושב לתכנן מחברים מודפסים מניילון לזרועות בהמשך, כי ההרכבה והכיוון של הקיימים די מסורבלת. אשמח לראות את התושבות שאתה מייצר.
ארז
Erezjack
18-03-2015, 21:48:35
הדפסה, הדבקה וניסור דומה לדרך בה הכנתי את לוחות הקרבון, רק יותר נקי וכמעט לא שוחק את המשוריות. האלומיניום, חומר רך בעובי 1.5 מ"מ, קל לניסור וכיפוף. פלטות המצלמה עשויות מאלומיניום כי נגמר לי הקרבון וההזמנה החדשה נתקעה בדרכים. שני ספייסרים מאלומיניום מחברים את לוח המצלמה העליון לפלטה הראשית העליונה כדי להרים מעט את המצלמה ולהקשיח את החרטום. הגשר מתחבר לפלטה העליונה בנקודות החיבור של מחזיקי הזרועות. בין הפלטות מחברות גומיות משככות רעידות, יש לי כמה דרגות קשיות שונות לניסויים.
122822122823122824
חיתוך, גימור וכיפוף.
122826122830122827122828122829122831
אפשר להתחיל בהרכבה.
Erezjack
20-03-2015, 17:33:30
בקרי מהירות מולחמים ללוח חלוקה קטן שיורכב בגחון, על ספייסרים מפלסטיק. החיבור בהצלבה כדי לשמור מעט אורך לכבלים ולאפשר גמישות במיקום.
122907122908122909
לכני נחיתה אני משתמש באלה Align standard 600 size . ניסיתי גם את הדגם החדש יותר, אך אלו עדיפים בעיני כי הם גבוהים יותר, דקים וגמישים ומשככים לא רע נחיתות קשות והתרסקויות. הם מחוברים לפלטה התחתונה דרך ספייסרים, שמוסיפים מעט גובה ומאפשרים להעביר ביניהם חוטים וכד'.
122910122911122912122913
השחלת כבלי המנועים דרך הצינורות לבקרים. צינורות הקרבון מתעכבים, כרגיל, בדואר ובנתיים אני משתמש באלומיניום.
122914
מתחיל לקבל צורה.
122915122916122917
Erezjack
26-03-2015, 21:49:21
בערך כשסיימתי להרכיב הכל ולהתחיל הרצות, הגיעו צינורות הקרבון, בחזרה לעבודה.
זו התמונה היחידה שיש לי עם צינורות אלומיניום.
123380
הצינורות בקוטר 16 מ"מ, עובי דופן 1 מ"מ. השגם בקצה מתאים לבליטה שתכננתי בתושבת מנוע ומונע סיבוב שלה על הצינור.
123381123382
צנורות האלומיניום בקוטר זהה, עובי דופן 1.5 מ"מ. הקרבון קשיחים יותר.
כאן אפשר לראות את הבדלי המשקל.
123383123384
המשך הרכבה.
123386123387
מודול הלד של הנאזה מורכב על זוית אלומיניום בזנב.
123388
גשר אנטנות GPS
123389123390123391123392
אנטנות מקלט רדיו.
123393123394
עוד פרטים.
123395123396123397123398123399123400123401
מוכן להמראה.
123404123405123406123407123409123410123411
ebay007
27-03-2015, 23:28:43
אחת הבניות המקצועיות והמוקפדות שראיתי :eek:
למה עשית סנפים בכל הקייסים במקום ברגים?
אה, ולי כבר יצא לרסק בגלל בולט שהתנתק, אז הייתי מלחים את המנועים ישירות לבקרים. הסבירות שזה יקרה לא באמת גבוהה, אבל זאת עוד נקודת כשל אפשרית.
Erezjack
28-03-2015, 09:59:34
תודה רבה מתן,
בפרוייקט הקודם השתמשתי בברגים ואינסרטים עם תבריג. ברגים קודחים לא מחזיקים הרבה פתיחות וסגירות, במיוחד בפלסטיק מודפס. סגירה בברגים עובדת טוב, המכסים מתהדקים היטב ואפשר להפעיל מעט לחץ על הרכיבים בפנים כדי שלא יזוזו וירעדו (דרך ספוגים כמובן). החסרונות הם משקל ונפח גדולים יותר והצורך לשתול את האינסרטים מדוייק ומקביל יחסית. לעומת זאת, בסגירת סנפים יש צורך במספר נסיונות כדי להגיע למבנה סנפ נכון, כדי, שמצד אחד המכסים לא יעופו בקלות ומצד שני יהיה קשה לפתוח אותם, אבל אין התעסקות עם אינסרטים והכל קומפקטי.
קופסאות עם ברגים:
12344012344112344212344312344412344512344612344712 3448
הקופסאות הודפסו בABS במדפסת חוט פשוטה, האינסרטים הוכנסו בחום.
ארז.
Erezjack
05-04-2015, 21:59:06
טיסת בכורה
12382312382712382412382512382812382612382912383012 3831
הרחפן טס יציב יחסית ומרחף במקום בלי לזוז כמעט, למרות רוח מערבית של כ 20-15 קמ"ש. הטסתי שתי סוללות בקו ראיה והחלטתי לנסות קצת FPV. עשיתי סיבוב לאורך הערוצונים והעצים הקבועים והכל נראה בסדר. במרחק 300-400מ' הבחנתי באיבודי שידור רדיו קצרים, צריך לשחק עם מיקום האנטנות של המקלט. הטלמטריה הראתה סוללה נמוכה, זמן לחזור. חתכתי ישירות חזרה לנקודת ההמראה, בכל ההתרגשות והמתח שכחתי את כבלי החשמל שמובילים לבריכת האגירה וחוצים את נתיב הטיסה. אי אפשר לראות אותם במסך, רק כשכבר מאוחר מידי. הקוואד פגע בהם במהירות נמוכה יחסית ונפל לשיחים מתחתם. כשהגעתי לאזור, שמעתי את המנועים מסתובבים במצערת פתוחה, נתקתי את הסוללה ואז ראיתי ששני מנועים תקועים על המדחפים שלהם ולוהטים מחום. שניים אחרים שחררו את הפרופלורים והסתובבו בחופשיות. עד שניתקתי את הזרם, הטמפרטורה הגבוהה המיסה את בתי המנועים.
123832123833
מזל שהזמנתי כמה תושבות רזרביות, בחזרה לעבודה. וידאו בהמשך.
Erezjack
06-04-2015, 06:50:36
וידאו שצילמתי עם מצלמת הסטילס שלי, האיכות לא משהו:
https://www.youtube.com/watch?v=blnRjE8TnGE&feature=youtu.be
וידאו מהגו פרו כולל ההתרסקות
https://www.youtube.com/watch?v=1qknhPS5lYQ&feature=youtu.be
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.