PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כיצד סוגרים את הצינורית המשמשת למילוי דלק



מטוס סילון 1
19-03-2015, 13:37:00
במיכל דלק יש שלושה צינורות סיליקון: אחד למנוע, אחד למשתיק והשלישי למילוי דלק
(עד היום השתמשתי רק בשני צינורות כשמיליתי דלק מאותו צינור המחובר למנוע)
אני מרכיב טיסן חדש ורוצה לחבר צינור תדלוק כי הגישה למנוע אחרי הרכבת הקאול תהיה מסובכת.
האם יש אביזר ייעודי לבגור את צינור התדלוק או שמאלתרים "פקק"? יש רעיון לאלתור?
תודה מראש

amgad123
19-03-2015, 13:46:59
אם יש לך אפשרות מבחינת מקום אתה יכול לשים פיית תידלוק ואם אין אתה יכול לקנות פיית תידלוק ולהשתמש רק בפקק שלה.http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?strSearch=fuel+dot

E r e z
19-03-2015, 14:13:15
אם אתה מתדלק מהצינור השלישי, אתה צריך למצוא דרך לסגור את מעבר הדלק בצינור למנוע בזמן התדלוק, אחרת פשוט תציף את המנוע.
אם אין לך גישה לצינור הזה, מומלץ שתעשה שימוש רק בשני צינורות ותתדלק דרך פיית תידלוק שתותקן על הצינורית שהולכת למנוע.
בעת התדלוק הפייה מונעת מעבר דלק למנוע ואין חשש מהצפה.

בכל מקרה לשאלתך המקורית, הדרך הטובה ביותר שמצאתי לאטום צינורית היא באמצעות פקקים מיוחדים שאפשר להשיג בפרוטות מספקי ציוד טיסנאות שונים ברשת.
שים לב ששימוש בבורג לאטימה לא באמת נותן אטימה מלאה ומאפשר בריחת לחץ מהמיכל.

TazmanianDevil
19-03-2015, 15:27:14
קוראים לזה fuel dot.
עשרות סוגים ומחירים מצחיקים.
דרך זולה ופשוטה היא לכופף ולאטום צינורית פליז בקצה הצינורית השלישית.

edgarfov
19-03-2015, 20:31:02
אם אתה מתדלק מהצינור השלישי, אתה צריך למצוא דרך לסגור את מעבר הדלק בצינור למנוע בזמן התדלוק, אחרת פשוט תציף את המנוע.
אם אין לך גישה לצינור הזה, מומלץ שתעשה שימוש רק בשני צינורות ותתדלק דרך פיית תידלוק שתותקן על הצינורית שהולכת למנוע.
בעת התדלוק הפייה מונעת מעבר דלק למנוע ואין חשש מהצפה.

בכל מקרה לשאלתך המקורית, הדרך הטובה ביותר שמצאתי לאטום צינורית היא באמצעות פקקים מיוחדים שאפשר להשיג בפרוטות מספקי ציוד טיסנאות שונים ברשת.
שים לב ששימוש בבורג לאטימה לא באמת נותן אטימה מלאה ומאפשר בריחת לחץ מהמיכל.


פיית התדלוק לא מטה את זרם הדלק לטובת המיכל , בסה"כ יש צומת T בין המיכל לקרבורטור. וזהו הצינור שיוצא לפיית התדלוק. ואין הצפה לקרבורטור,

TazmanianDevil
20-03-2015, 07:51:57
...

E r e z
21-03-2015, 08:42:38
פיית התדלוק לא מטה את זרם הדלק לטובת המיכל , בסה"כ יש צומת T בין המיכל לקרבורטור. וזהו הצינור שיוצא לפיית התדלוק. ואין הצפה לקרבורטור,

'פיית תדלוק' היא בסה"כ צומת T 'קטנה' משולבת עם שסתום פשוט בתוכה.

כאשר מחברים את צינור התידלוק אליה, השסתום מופעל כך שסוגר מעבר דלק ליציאה שממנו לכיוון המנוע, ומאפשר רק זרימת דלק ממנו לכיוון היציאה אל עבר המיכל ולכן אין הצפה של הקרבורטור.

כאשר מנתקים את צינור התדלוק מהפייה, השסתום בתוכה זז ועתה מאפשר רק זרימה מהצד שמחובר למיכל, לעבר הצד שמחובר למנוע, ואילו ה-'רגל' של ה - T אשר דרכה מבוצע התדלוק סגורה ומנותקת.

(קראתי את הערתך למה שאני כתבתי מספר פעמים, מודה שלא הצלחתי למצוא מה הקשר...)

TazmanianDevil
21-03-2015, 10:27:03
במידה ואתם משתמשים רק בשתי צינורות והפיית תדלוק היא בצומת שבין המיכל לקרבורטור אני אישית לא ממליץ על פיות תדלוק למנועי ניטרו מהסיבה שאחרי כמה עשרות תדלוקים הגומי והפיה עצמה מתבלים הם מכניסים אוויר למערכת כך שהמינוריות הדלק שמובילה דלק מהמיכל לקרבורטור יש אוויר ואנחנו יודעים כמה רגישים מנועי ניטרו 2 פעימות לאוויר.
מה שכן, אם אתה משתמש בשלושה צינורות שהשלישי הוא לתדלוק בלבד זה יכול לעבוד טוב מאוד, רק אל תשכח לחסום פיזית את אחת הפיתמות שעכשיו לא רלוונטיים בפיית התדלוק.

מטוס סילון 1
21-03-2015, 13:39:55
חברים יקרים
תודה על ההתייחסויות לשאלתי.
אשמח לקבל הבהרות לדבר אחד שעלה כאן
אני משתמש בשלושת הצינורות שיוצאים מהמיכל - בדיוק ע"פ הוראות היצרן.
לא משתמש בפיית תדלוק ולא במחבר T.
לא הבנתי מדוע אם מתדלקים דרך המקום המיועד לכך, (הצינור השלישי מהמיכל) אני עלול להציף את הקרבורטור.
יצרני המיכלים או הטיסנים לא שמעו על זה?
מדוע שדלק יגיע מהמיכל למנוע, בהנחה כמובן שהמיכל לא גבוה מהמנוע
תודה.

TazmanianDevil
21-03-2015, 15:30:56
אם אתה משתמש בצינור שלישי זה לא יציף את הקרבורטור...

מטוס סילון 1
21-03-2015, 17:31:17
כך חשבתי. תודה רבה.