PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיה בדיפרנציל



Ofek
15-01-2016, 14:11:23
היי היום הסעתי אך שמתי לב לרעש מוזר מהדיפ האחורי. לאחר שפירקתי אותו הגעתי לתוצאה הזאת:

Ofek
15-01-2016, 14:32:27
https://www.youtube.com/watch?v=EDPXGg7mGNo
אחר כך גיליתי שהיה שם אבן קטנה שהפריעה לגלגל שיניים. עכשיו אני צריך להחליף את השמנים/ גריז ולבצע אטימה. עם איזה להשתמש ואיך ?
תודה

עריכה:

לפי המדריך רשום שבדיף האחורי יש גריז אך אפשר לשים גם שמן סיליקון ובדיף הקדמי SAE 30,000W.

"From the factory, the front differential is filled with SAE 30,000W
viscosity silicone oil. The rear differential is filled with grease, but can
also be tuned with silicone differential oil.
Only use silicone oil in the differentials. Traxxas offers SAE 10,000W,
30,000W, and 50,000W viscosity oil (see your parts list). The
differentials have to be removed from the vehicle and disassembled
to change/replace oil."

רן ענבר
15-01-2016, 20:29:28
איזה רכב זה?
אני יודע שיש לך יותר מאחד לפי האשכולות שפתחת בעבר

הגדלתי את הסירטון למסך מלא ואני לא כל כך בטוח שאיזו תקלה אתה מתייחס
לפי מה שראיתי, הדיפ יושב על הבית שלו ונתקע במשהו כך שאינו משלים סיבוב מלא
לזה התכוונת?

לדעתי, הלך לך מיסב.
שני מיסבים תומכים את הדיפרנציאל
תמשוך אותם החוצה [לימין או לשמאל] ותוריד אותם מהדיפ עצמו.
תחזיק את החלק הפנימי ותסובב את החיצוני ותבדוק אם המיסב מסתובב חלק
לדעתי, תגלה שהמיסב נתקע [לפחות אחד משני המיסבים]
אפשרות אחרת היא שהשתחרר בורג או חלק אחר בדיפ והוא פוגע במשהו
תנקה את הגריז ותבדוק אם הדיפ שלם
תראה שהוא גלילי ואין לו בליטות או פגמים
תוודא שכל הברגים במקומם
תוודא שהקורונה [הגלגל שיניים הזוויתי הגדול שעל הדיפ] תקין

תצלם את הדיפ ללא הגריז בכמה כיוונים ותעעלה לפה

הערה קטנה לגבי האשכול הזה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=83737
שים לב שבפורום הזה אנחנו לא פונים לחגולשים לחיפוש קניה או מכירת מוצרים
למטרות אלו יש את הפורום של קניה/מכירה בקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/forumdisplay.php?f=54
אני מניח שלא ידעת אבל להבא שים לב בבקשה

רן ענבר

Ofek
15-01-2016, 21:42:04
היי, הרכב הוא slash 4x4, המיסבים תקינים והבעיה היתה שאבן היה תקוע על אחד השיניים ומנע מהדיפ לעשות סיבוב מלא. ניקיתי את כל הגריז הוא מסתובב חלק
הנה כמה תמונות:http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160115/4a674055d5e64021ae4903a2bcd988df.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160115/d42ef89b174f0c02b43fa35053aef70d.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160115/c5de22e140c95634869efbb3f358c019.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160115/a47ed1eb912fc1d2fc6ebe760feb0fe5.jpg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

רן ענבר
15-01-2016, 22:22:02
אז סבבה.
לפני שאתה מרכיב, שים גריז.
זה עוזר להגן על הגלגלי שיניים.
לפני שאתה מרכיב את בית הדיפ, שים גריז גם בחיבור של חלקי הדיפ וגם לכיוון השילדה של הרכב...
למה זה טוב?
זה יוצר שיכבת אטימה מסויימת.
אם נכנס אבק או ליכלוך הוא נדבק לגריז ולא נכנס פנימה (קרדיט למתן)
אל תשכח לנגב את העודף כדי שלא יהיה ליכלוך מיותר.

רן ענבר

Ofek
15-01-2016, 22:30:46
אוקי תודה!
הגריז הזה בסדר ? https://traxxas.com/products/parts/1647
ועוד שאלה מה ההבדל בין שמן סיליקון לגריז בדיפ ? כי מקדימה הם שמו שמן ומאחורה גריז

רן ענבר
16-01-2016, 08:57:34
צריך להפריד...
יש שמן/גריז בתוך הדיפרנציאל ויש בחוץ.
בתוך הדיפ יש שמן סיליקון שלמיטב הבנתי שומר על התכונות שלו לאורך זמן גם בתנאים קשים.
מחוץ לדיפ זה גריז יותר פשוט...גריז מכונות יעשה את העבודה אני שם גריז ירוק.

לגבי מילוי הדיפרנציאלים.
שילוב בין שמנים יותר או פחות צמיגיים יוצר אפקטים שונים ביציבות ובאחיזה של הרכב.
כל עוד אתה לא מסיע במסלול מסודר, שים את מה שהיצרן כותב.
סדר בשמנים שהיצרן אומר נותן איזה שהוא אופטימום שטוב לרוב המקרים.

רן ענבר

Ofek
16-01-2016, 10:38:39
לפי מה שהבנתי בסרטון הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=OpNEocKyeRs ומההוראות בתוך הדיפרנציאל האחורי יש רק גריז

רן ענבר
16-01-2016, 13:28:40
תסלח לי שלא הייתה לי סבלנות לראות את כל הסירטון.
הרעיון הוא פשוט:
ככל שהחומר שאתה ממלא בדיפרנציאל הוא יותר סמיך או צמיגי כך הדיפרנציאל יותר נעול
ככל שהדיפרנציאל יותר נעול כך לרכב יותר קשה לקחת סיבוב
גריז בדיפרנציאל האחורי כמעט נועל אותו והגורם לרכב "לזרוק תחת"
מצד שני, ככל שהחומר שאתה ממלא בדיפרנציאל הוא יותר סמיך או צמיגי כך יש פחות סיכוי שגלגל יאבד אחיזה והרכב ייתקע במקומו
ככל שהדיפרנציאל יותר נעול כך לרכב יותר אחיזה...

כמעט לכל פעולה יש תוצאה טובה ותוצאה פחות טובה
אני, הייתי שם בדיפ כזה שמן של 10000 גג
וזה לא במקום הגריז בין הקורונה לפיניון

רן ענבר

Ofek
20-01-2016, 17:17:09
הגריז הזה בסדר ? לבין הגלגלים שיניים ואיטוםhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160120/17950a4be7a48be50e32aeb19930fea7.jpg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

רן ענבר
20-01-2016, 17:21:23
אין לי מושג מה זה הגריז הזה...אני מניח שזה בסדר לגלגלי השיניים החיצוניים...
בתוך הדיפ עצמו, שים שמן סיליקון בצמיגות של 10000

רן ענבר