PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה בשלט T7CAP



metzik
10-05-2009, 14:33:01
אני דיי חדש בתחום ויש לי את השלט הנ"ל
קניתי שבוע שעבר טיסן שיש לו סרוו על כל מאזנת השאלה שלי מה יהיה יותר טוב לחבר אחד לערוץ 1 ושני ל5 במקלט ואז השאלה באיזה פונקציה במשדר אני משתמש?
או להשתמש פשוט בחיבור Y?

תודה עידן

Shalev054
10-05-2009, 16:22:53
עדיף לך את הסרוו השמאלי לחבר לערוץ החמישי [AUX] או איך שקוראים לו אצלך, והימני לערוץ של האלירון AILE מהסיבה הפשוטה שכך תוכל לעשות מדפים\מעצורי אוויר לנחיתה והמראה ותוכל לקזז כל סרוו בנפרד.

בקשר למה עושים בשלט. בעקרון עדיף שתקרא בחוברת של השלט, זה מאוד ברור שם, או שתשאל מישהו שיודע לעשות מיקסים בין ערוצים. אני משתמש בשלט אחר ולכן לא מכיר ספציפית את האופציות של שלט זה.

DarZeelon
10-05-2009, 19:03:26
עידן,


הפונקציה במשדר אותה תצטרך להפעיל היא Flaprons.
פונקציה זו, בתסריט ברירת המחדל, מפעילה את המאזנות דרך ערוצים 1 ו-6 במקלט (5 מוקצה בד"כ לקיפול כן-הנסע...).

תוכל לכוונן דיפרנציאל, כך שהמאזנת העולה תעלה יותר מאשר השניה יורדת ובכך תוכל לעשות פניות מתואמות (ללא Adverse yaw), בלי להכניס קצת הגה כיוון לצורך ביטול האפקט.

אתה יכול גם להשתמש בערוץ Slave אחר ובאיזשהו Programable mix, אבל פונקציית Flaprons כבר עושה זאת בעצמה...


דר צאלון

אבי סירוטה
10-05-2009, 19:53:26
עידן,
ברוך הבא לתחום הטיסנאות. תתחדש על השלט. מוצלח. מקווה שקודמיי לא בלבלו אותך ואם כן, לא נורא. כוונתם טובה. חבר כל אחד מהסרוואים לקצהו של ה- Y קונקטור ואותו חבר ליציאה היעודית של המאזנות במקלט. פשוט ויעיל. אם תרצה בכ"ז להתקין אופצית מדפים, המידע שהעלה דר צאלון יעשה את העבודה הכי טוב.

בהצלחה.

metzik
10-05-2009, 22:16:15
המון תודה...
הפעלתי את flaperons וזה עובד יפיפה..(לא מסובך כמו שחשבתי..)

DarZeelon
11-05-2009, 21:12:20
עידן,


כדי להבהיר קצת יותר את שציין אבי בהודעתו; פונקציית Flaprons מאפשרת גם הורדה קולקטיבית של שתי המאזנות באופן שווה, כך שהן תפעלנה כמדפים, בדומה למטוסי סילון אמיתיים מסוימים, כמו ה-F-14 שבצילום...

אבל פונקציה זו מחייבת הפעלת פונקציה נוספת, הקרויה Flap trim. בלעדיה כפתור הוויסות של ערוץ 6 במשדר, לא יבצע כל פעולה. אם גם פונקציה זו פעילה, יזיז כפתור הוויסות את שתי המאזנות קולקטיבית.

ייתכן שיידרשו שינויים בפונקציה, כגון כיוון ה-Mix, כדי להשיג את הפעולה הנכונה.


מנסיוני, זה מיותר לחלוטין בטיסן.
זה יפחית את מהירות הנחיתה בקמ"ש, אולי שניים... אבל הטיסן ייתנהג כמו 'בן-זומא' בעת הגישה לנחיתה... עם Adverse yaw מוגזם בעליל!
כדאי לכן להשתמש רק בפונקציית Flaprons, אלא את כן קיימים בטיסן שלך Spoilerons (מורמים קצת בכנף שמאל במטוס שבצילום)....


דר צאלון

metzik
12-05-2009, 05:35:27
מה זה Adverse yaw
ועוד בעיה המחוגה של ch.6 לא עושה כלום למרות שflap trim פעיל...יש משהו שנקרא OFS>SET
אין לי מושג מה זה אמור לעשות...

Shalev054
12-05-2009, 15:08:36
אני מצטרף לשאלתו של METZIK,
תוכל לפרט על המושגים שרשמת? כגון Adverse yaw ואיך ה FLAPERON אמור להיות מושפע מזה? [מה הקשר בין מדפים למייצב כיוון?]
ועוד שאלה,
"אבל הטיסן ייתנהג כמו 'בן-זומא' בעת הגישה לנחיתה... "
זה טוב או רע?

Shalev054
12-05-2009, 15:10:20
ועוד שאלה, מה הקשר בין הדיפרנציאל במאזנות ובין התיקון במייצב כיוון? [לאיזה צורך מתבצע התיקון]

DarZeelon
12-05-2009, 18:16:24
עידן, Spicer,


אבקש שתפנו אלי בשמי כשאתם כותבים אלי... זה ישיג את תשומת ליבי יותר בקלות...:cool:

אם המאזנות בכנפי מטוס יורדות ועולות באותה המידה (יעני: לאותה הזוית מעל ומתחת לפרופיל הכנף), תיצור המאזנת שיורדת גרר גבוה יותר מזה שיוצרת המאזנת שעולה.

כתוצאה מכך נוצר מומנט סבסוב (yaw), סביב הצור האנכי של המטוס, אל מחוץ לכיוון הפניה.

כניסה חריפה לפניה תגרם להרמת החרטום אל מחוץ לפניה.
התופעה נראית יותר בבירור בדאונים עתירי-מוטה, מאשר בטיסנים קטנים. בהם צריך להכניס הרבה 'רגל' לתוך הפניה, בכניסה אליה.

במטוסים אמיתיים יש את ה-"Ball" שכשלומדים לטוס, משתדלים לשמור אותו באמצע בעת ביצוע פניות (פירושו של דבר שכוח הגרוויטציה במטוס פועל כלפי רצפתו), שכן התופעה המתוארת אינה נעימה במיוחד לנוסעים (האדישים) במטוס. כאשר הפניה 'מתוקנת' האמצעות הגה הכיוון, היא נקראת 'פניה מתואמת'.

ראו את התאור בוויקיפדיה (http://en.wikipedia.org/wiki/Adverse_yaw).

הדיפרנציאל מיועד להגדיל תנועת המאזנת שעולה, בכדי להגדיל את הגרר שמפתחת אותה כנף ולהפוך את הגלגול ל-'צירי' יותר; בלי ה'זריקה' שתיארתי ומבלי שהטייס\מטיס יצטרך לתקנה באמצעות הגה הכיוון.


ולגבי התנהגות של 'בן זומא'; הכוונה למשמעות הקלאסית של 'המושג' - שלא כמו בשפה המדוברת כיום (משהו בן זומא = משהו טוב...)... עם שתי המאזנות למטה, התנהגות הטיסן במישור הגלגול ממש, אבל ממש מגעילה!

לגבי ה-Off-set... אין לי ביד מדריך של 9CAP... מה שכתבתי לגבי ה-Flap trim בא ישירות מהמדריך של ה-6XAs...

Shalev054
12-05-2009, 23:03:36
:Dתודה!

Shalev054
11-07-2009, 18:01:09
איך עושים בשלט זה מיקס כדי שיהיו מדפים? הכוונה שהמדפים יפתחו בעזרת כפתור מסויים ולא ע"י הכפתור המסתובב שבשלט?
[ושלא יהיו במקום המעצורי אוויר :) ]

תודה מראש!

Shalev054
11-07-2009, 21:39:59
פתרתי את הבעיה, אין צורך לענות :)