צפייה בגרסה מלאה : נסיון הטסה ראשון
tomy669
11-09-2016, 20:05:23
היום לראשונה ניסיתי להטיס את הרחפן כאשר נתקלתי במספר בעיות.
1. כאשר אני דורך את הרחפן המנועים ישר מתחילים לעבוד (הקיזוז עד הסוף למטה.
2. המראתי במצב stabilize ועברתי למצב loiter. כדי שיחזור לנקודת ההמראה העברתי לrtl והוא פשוט התהפך על הגב, מה בדיוק הבעיה?
3.לא מצליח לגדיר throttle cut ניסיתי דרך השלט וגם מהמחשב.
haybeseret
11-09-2016, 20:40:37
היי. תן קצת פרטים. איזה שלט? איזה תוכנה (cleanflight?) אני אשמח לעזור לך
Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
tomy669
11-09-2016, 20:44:57
שלט ספקטרום dx7s תוכנה של apm
moshet
11-09-2016, 20:55:08
שלום,
1. כך זה אמור לעבוד. אחרי דריכה מנועים עובדים במהירות סרק
2. יכול להיות שהגדרה במישן פלאנר לא נכונה והרחפן חושב שהוא הפוך.
תחבר למחשב ותראה מה מוצג שם
3. לא כ"כ מובן, מה בדיוק אתה מנסה לעשות?
tomy669
11-09-2016, 21:07:56
2. איך אני יכול לבדוק את מצב הרחפן אם הוא הפוך?
בכיול הgps, באיזו תיבה צריך לבחור את מצב הgps? יש בחירה של 180 הפוך או בתוך הלוח, הgps שלי הוא חיצוני על עמוד neo 6.
3. מנסה לעשות מצב שבו אם חלילה נמצא בסכנה אז פשוט לסגור את המנועים בבת אחת ושהרחפן יצנח ללא מנועים. או למשל מצב שהמנועים בסרק לבטל את פעולת המנועים ללא צורך בביטל הדריכה.
moshet
12-09-2016, 12:11:26
2. חבר למישן פלאנר, תניח את הרחפן מכוון לצד צפון. ואז תראה בצד השמאלי למעלה:
א. לאיזה כיוון פונה הרחפן
ב. האם הפוך? הצבע הכחול צריך להיות למעלה (שמיים)
עכשיו תתחיל לסובב את הרחפן על הציר (YAW) ולוודא שהרחפן מציג את הכיוון הנכון
3. לא רואה סיבה טובה למה לעשות את זה, אבל אולי כאן תוכל למצוא את הפתרון: http://diydrones.com/forum/topics/how-to-create-an-immediate-kill-switch-on-px4-apm
tomy669
13-09-2016, 19:52:56
אז בדקתי את המצפן והוא מכוון נכון, צפון מכוון ולפי ההזזה לכיוון מסויים הוא מתכוונן.
למה רשום שהgps לא מחובר ולא מותקן?
צרפתי תמונות של המישן פלאנר וגם תמונות של ההגדרות בשלט, אשמח לקבל חוו"ד.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/e67121037588b011ce4a42b00f42c232.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/9144051cb7377ce803fe317360abef78.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/bc093d0b938892015e86042101c8e411.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/eeb783791428377c9e034fd4ded419de.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160913/7fa12176c25aaab364101cd4848a0038.jpg
neilr
14-09-2016, 09:21:39
בתוכנה או בשלט תעשה revers ל Roll והכל יסתדר.
moshet
14-09-2016, 10:49:16
אני לא חושב שזה קשור ל-reverse כיון שהטיסה עברה בהצלחה.
לפי מה שטומי כותב, רק שהוא עבר ל-RTL הרחפן התהפך, עד אז הטיסה היתה בסדר.
נכון?
tomy669
14-09-2016, 11:13:55
בתוכנה או בשלט תעשה revers ל Roll והכל יסתדר.
אמת.. ובדקתי את מה שמשה אמר ועל פניו נראה שהמצפן והgps מכויילים ומכוונים נכון. אם כך, מה יכולה להיות הבעיה?
בנוגע לפרמטרים בשלט, זה תקין מה שעשיתי?
אני לא חושב שזה קשור ל-reverse כיון שהטיסה עברה בהצלחה.
לפי מה שטומי כותב, רק שהוא עבר ל-RTL הרחפן התהפך, עד אז הטיסה היתה בסדר.
נכון?
neilr
14-09-2016, 12:03:54
ידידי,
תבצע את ה REVERSE ותדרוך את הרחפן כשהוא על הרצפה ואז תנסה להחזיקו מלמטה.
תפעיל THR ל 50% כך שהרחפן עכשיו ינסה לאזן את עצו כל הזמן.
תפעיל RTL ותראה אם הוא מנסה להתהפך, קח בחשבון שהוא יעלה ל 100% מנועים בכדי לטפס ל 15 מטר (אם לא שינית את ברירת המחדל) אז תתפוס חזק .
tomy669
14-09-2016, 12:09:37
ידידי,
תבצע את ה REVERSE ותדרוך את הרחפן כשהוא על הרצפה ואז תנסה להחזיקו מלמטה.
תפעיל THR ל 50% כך שהרחפן עכשיו ינסה לאזן את עצו כל הזמן.
תפעיל RTL ותראה אם הוא מנסה להתהפך, קח בחשבון שהוא יעלה ל 100% מנועים בכדי לטפס ל 15 מטר (אם לא שינית את ברירת המחדל) אז תתפוס חזק .
לא ממש הבנתי איך לבצע את הreverse ואיפה לבצע את השינוי?
moshet
14-09-2016, 12:30:17
סליחה על הבורות, אבל איך קשור reverse בroll בשלט, להתהפכות רחפן שנכנס למצב rtl?
neilr
14-09-2016, 13:29:32
משה,
שאלה? מה ההבדל ב APM בין Stabilize \ Loiter\RTL בהקשר של שימוש בחומרה
אני מניח שענית המוד הראשון לא משתמש ב GPS ובברומטר והאחרים משתמשים.
עכשיו אתה בטח אומר, כןןןןןןןן אבל הוא רשם שהוע היה ב LOITER .... האם?
הוא רשם שעבר ללויטר בדרך ל RTL אך לא בהכרך הוא באמת עבר LOITER ואם יעבור אז גם ב LOITER הוא יתהפך כי ברגע שהוא ישתמש במצפן הוא ינסה להתהפך.
REVERSE ך ROLL יפתור את זה.
neilr
14-09-2016, 13:34:16
תיקון טעות,
עכשיו נזכרתי שרק בתוכנה אפשר לעשות REVERS ולא בשלט.
tomy669
14-09-2016, 13:55:46
תיקון טעות,
עכשיו נזכרתי שרק בתוכנה אפשר לעשות REVERS ולא בשלט.
תחת איזה פרמטר זה נמצא?
neilr
14-09-2016, 14:01:06
זה chkbox ב initial setup ->radio calibration
ליד כל ערך של תזוזת סטיק יש CHKBOX להפיכה
tomy669
14-09-2016, 14:22:19
עכשיו שאלה אחרת, יש לי 2 זוגות פרופים 2 לבנים ו2 שחורים. בכל אחד משני זוגות הפרופים יש את המספר 10x4.7 ובשניים רשום 10x4.7R. לאיפה אני מחבר כל פרופ? כמובן שבדקתי את כיווני הסיבוב של המנועים והם כמו שאמורים להיות.
neilr
14-09-2016, 14:30:15
בבקשה.
CCW זה R
141255
tomy669
14-09-2016, 16:29:58
בבקשה.
CCW זה R
141255
אז עכשיו עולה לי שאלה נוספת, אני מכוון את המנועים שיסתובבו לפי הסכימה ששלחת (אחד ימין אחד שמאל וכו׳) אבל מה בנוגע לפרופים? זה בעצם יגרום להיפוך זרימת דחף האוויר. אם כך, אני לא צריך לכוון את המנועים שיסתובבו לאותו כיוון (כיוון השעון) ואת הפרופים לפי הסדר שמופיע בסכימה ששלחת?
neilr
15-09-2016, 07:40:17
המנועים חייבים להסתובב כפי שמופיע בסכמה אחרת הרחפן יהיה לא יציב או יבצע YAW הפוך
הפרופים CCW יתאימו לכיוון הסיבוב של המנוע ואם רשום לך פרופ עם R אך לפי הסיבוב של המנוע הוא דוחף למעלה במקום למטה אז זה טעות של הסינים ופשוט תשים פרופ אחר.
tomy669
15-09-2016, 08:29:02
המנועים חייבים להסתובב כפי שמופיע בסכמה אחרת הרחפן יהיה לא יציב או יבצע YAW הפוך
הפרופים CCW יתאימו לכיוון הסיבוב של המנוע ואם רשום לך פרופ עם R אך לפי הסיבוב של המנוע הוא דוחף למעלה במקום למטה אז זה טעות של הסינים ופשוט תשים פרופ אחר.
אז המנועים מכוונים לפי הסכימה אבל הפרופים כולם צריכים להיות cw ושלא יהיה רשום עליהם r?
neilr
15-09-2016, 08:58:10
אל תתיחס למה שרשום על הפרופ אלא רק על כיוון המנוע.
זה אומר שתבדוק כל פרופ בהתאם למנוע שאתה הולך לחברו.
דרך אגב, גם המנועים אמורים להיות 2 CW ו 2 CCW וההבדל בהם זה ההברגה למעלה ב CCW ההברגה הפוכה כך שהפרופ צניד מנסה לנעול את עצמו בסיבוב המנוע.
יש מנועים שבאים בלי נעילה עצמית או שבטעות הזמנת את כולם CW אז תסגור ממש חזק את הפרופים ההפוכים.
תזכור תמיד שהתנגדות הפרופ לסיבוב אמורה לסגור את עצמו בהברגה למנוע ולא לפתוח.
tomy669
15-09-2016, 09:52:13
אל תתיחס למה שרשום על הפרופ אלא רק על כיוון המנוע.
זה אומר שתבדוק כל פרופ בהתאם למנוע שאתה הולך לחברו.
דרך אגב, גם המנועים אמורים להיות 2 CW ו 2 CCW וההבדל בהם זה ההברגה למעלה ב CCW ההברגה הפוכה כך שהפרופ צניד מנסה לנעול את עצמו בסיבוב המנוע.
יש מנועים שבאים בלי נעילה עצמית או שבטעות הזמנת את כולם CW אז תסגור ממש חזק את הפרופים ההפוכים.
תזכור תמיד שהתנגדות הפרופ לסיבוב אמורה לסגור את עצמו בהברגה למנוע ולא לפתוח.
העניין הוא שהפרופים שרשום עליהם R הם באמת הפוכים (מבחינת הגיאומטריה) מאלה שלא כתוב עליהם כלום, לכן אני חושש ולא ממש מבין איך לחבר את הפרופים ולאן.
neilr
15-09-2016, 11:17:16
נניח והמנוע מסתובב clock wise משמע CW אז תקח פרופ שלא רשום עליו R ותראה שבהתאם לסיבוב המנועץהפרופ ידחוף אוויר מטה.
עכשיו קח אותו הדבר עם פרוף הפוך, הוא מתחבא למנועים שמסתובבים נגד כיוון השעון ותראה שבגיאומטריה שלהם הם ידחפו אוויר מטה.
Observer
15-09-2016, 12:03:15
היי טומי!
כל הכבוד על השאלות שכולן לעניין.
עם זאת, אני קורא וחושב שהצעתי הטובה ביותר לך תהיה להפגש עם מטיס רחפנים בשטח או בארבע עיניים כי שרשור זה מתחיל להראות כמו קורס שחיה בהתכתבות לפני צליחת האוקיינוס האטלנטי. רחפנים גדולים מבוססים טייסים אוטומטיים הם לא משחק ולמרות שאני רואה אנשים טובים ומקצועיים עוזרים לך פה בפורום אין זה תחליף לשיחה פנים מול פנים שבה תקבל את הבסיס לבניה והטסה גם בטוחה וגם מהנה.
tomy669
15-09-2016, 13:52:27
היי טומי!
כל הכבוד על השאלות שכולן לעניין.
עם זאת, אני קורא וחושב שהצעתי הטובה ביותר לך תהיה להפגש עם מטיס רחפנים בשטח או בארבע עיניים כי שרשור זה מתחיל להראות כמו קורס שחיה בהתכתבות לפני צליחת האוקיינוס האטלנטי. רחפנים גדולים מבוססים טייסים אוטומטיים הם לא משחק ולמרות שאני רואה אנשים טובים ומקצועיים עוזרים לך פה בפורום אין זה תחליף לשיחה פנים מול פנים שבה תקבל את הבסיס לבניה והטסה גם בטוחה וגם מהנה.
אם יש בפורום מטיסים מאזור ירושלים יותר מאשמח להיפגש איתם!
מודיעין והסביבה גם תופס..
ובנוסף אשמח לדעת איפה מטיסים באזורים האלה.
tomy669
18-09-2016, 07:56:46
זה chkbox ב initial setup ->radio calibration
ליד כל ערך של תזוזת סטיק יש CHKBOX להפיכה
לא מצאתי את ה- CHKBOX
Observer
18-09-2016, 08:30:02
לא מצאתי את ה- CHKBOX
http://ardupilot.org/plane/_images/mpreverse.png
וזהירות! - תסיר את הפרופים מהמנועים בזמן בדיקות.
tomy669
18-09-2016, 08:41:56
141357
שאלה נוספת, איפה כדאי לעשות רוורס של פרמטרים אחרים, בשלט או דרך התוכנה?
neilr
18-09-2016, 09:31:01
בתוכנה בלבד.
נו הצלחת בסוף?
tomy669
18-09-2016, 11:01:55
בתוכנה בלבד.
נו הצלחת בסוף?
לא, צרפתי תמונה ואין לי את הקופסאות לסימון בv.
neilr
18-09-2016, 12:36:25
טומי,
האמת שכולם מסתבכים בפעם הראשונה וגם בפעם העשירית בתכנות ה APM כמו שצריך.
נראה לי שבאמת עדיף לך לקבוע עם מטיס רחפנים ולהגיע לשטח עם לפטופ.
אני עזרתי לכל חברי הקבוצה שלי עם ה APM כי הוא באמת מסובך.
אני אתן לך דוגמא שלא הרבה אנשים שמים לב בכלל.
רוב הסיכויים שה APM שקנית זה חיקוי של Pixhawk מבית 3DR ובטח צרבת את ה APM שלך בגרסא האחרונה של ה Pixhawk ולא בגרסא האחרונה שה APM תומך שהיא שונה מהאחרונה ומספרה בהתאם לשימוש שלך (רחפן \ טיסן\ מכונית...)
בקיצור, תעשה לעצמך טובה ותקבע עם מטיס.
Observer
18-09-2016, 15:07:55
שאלה נוספת, איפה כדאי לעשות רוורס של פרמטרים אחרים, בשלט או דרך התוכנה?
חיברתי את הרחפן שלי עם אותו בקר וקושחה של טומי. אכן אין אפשרות REVERSE. כנראה רק בשלט או ישירות בפרמטרים. לא ניסיתי כי לא היה צורך.
tomy669
18-09-2016, 15:10:41
ידוע לכם איפה באזור מודיעין, ירושלים והסביבה יש מטיסים שאפשר להתחבר אליהם וללמוד את הבסיס?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.