PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית סירת בנזין



dudu_abdu
22-11-2016, 16:06:14
לפני כחודש התחלתי בבנייה של סירה מדגם Wild Thing שעבר כמה התאמות ושינויים כדי להתאים לצרכים שלי. אורך הסירה הוא מטר, רוחב 30 ס"מ והיא מורכבת מעץ לבוד צפצפה 3 מ"מ. המנוע שהשתמשתי בו הוא מנוע של חרמש 26cc שעד עכשיו רק חתכתי את הפלסטיקה המיותרת שלו ואני בניסוי וטעייה של בנייה של אגזוז חדש (אם אפשר לקרוא לזה אגזוז בכלל) שישפר את הזרימה של הגזים וינווט אותם החוצה.
כרגע אני מחכה לפרופ ולכמה חלקים שמונעים ממני להמשיך את הבנייה.
אני בהתלבטות אם לצפות את הגוף חיצונית בפייברגלאס קל או לעשות רק ציפוי פנימי עם בד עבה יותר למטרת חוזק ועמידות לדלק.

142570142571142572142573142574142575142576

x0xorena
24-11-2016, 09:06:24
שלום דודו,

ראשית כל שאפו על עבודה יפה!
שנית, בנושא ציפויים - אני ממליץ בחום לצפות את הגוף (אמבטיה) חיצונית בבד פיברגלאס דק בשימוש באפוקסי נוזלי ודליל שזמן ייבוש 24 שע' לפחות.
הציפוי יעניק לסירה חוזק מבני וכן איטום מקסימלי.
וכן את חלקה הפנימי של הסירה הייתי מבריש עם דבק אפוקסי לצורך איטום ועמידות לדלק / שמן.
נסה לחשוב מראש עם יש מיתקונים שצריך לבנות ולמקם בתוך חלל הסירה לפני שאתה מורח דבק כגון: מיתקון לציר הגה כיוון, בית סרווים, תושבת מנוע וכו'

בהצלחה!

dudu_abdu
24-11-2016, 09:36:19
אני אלך על ציפוי פנימי בוודאות.
כרגע אני מחכה לפרופ, צינור פליז שבתוכו ישב הציר הנעה וההגה כיוון כי אני צריך להרכיב הכל זמנית, למצוא C.G, ורק אז אני אוכל לשים תושבת מנוע וכו' ועליהם אני יעבור עם שכחת פייבר, אז כרגע אני לא יכול להתקדם יותר.
הבעיה שלי עם פייברגלאס היא שבארץ הכל יקר, אז הזמנתי בד מהוביקינג (דולר למטר בהוביקינג לעומת 50 שקל באלגד,מת העולם) ונראה איך נתקדם משם

dudu_abdu
08-01-2017, 13:13:04
עדכונים -
הסירה צופתה ב2 שכבות של פיברגלאס קל מבחוץ ועוד כמה חיזוקי קרבון מבפנים. בנוסף הוכנו כל התושבות מנוע +בולמי וויברציות, ומה שנשאר כרגע זה כל האלקטרוניקה, חיבור הציר הנעה וכמובן צביעה חיצונית.
נתקלתי בבעיה אחת שאולי מישהו פה יוכל לעזור לי בה - קראתי מספר מדריכים ברשת על האופן בו הציר הגמיש מתחבר לציר הקשיח של הפרופ. מבלי להיכנס לפרטים יש צורך לרתך בלהבה חלק קטן מפליז לציר פלדה הגמיש. ניסיתי לעשות את זה בעצמי עם בדיל-כסף אבל אני לא מצליח לגרום לבדיל להידבק לפלדה (למרות שאני משתמש בפלאקס) הנה סרטון של מה שניסיתי לעשות ולא הצליח:

https://www.youtube.com/watch?v=17hVYS12Q-o&t=9s


143174
מישהו פה מתעסק בהלחמות/ריתוכים ויכול לתת לי טיפ/עזרה בנושא?

143170143171143172143173

ZvikaF
08-01-2017, 19:40:35
יפה מאוד :)

נסה הלחמת כסף .. לא בדיל

dudu_abdu
08-01-2017, 20:29:06
אין לי מבער אוקסי אצטלין בשביל הלחמת כסף..וגם נקודת ההתכה של פליז היא 900-950 מעלות בערך ככה שזה גבולי נראה לי.

ZvikaF
09-01-2017, 06:46:11
משתמשים בהלחמות כסף במזגנים (צינורות נחושת ומחברי פליז) אין בעיה .. יש מוטות יעודיים לכך.. חפש אולי טכנאי מזגנים שיש לו אוטוגן קטן ... לא צריך אצטילן

dudu_abdu
09-01-2017, 15:27:23
המחירים שדרשו ממני הזויים בשביל עבודה של 4 דק...
אם מישהו מחברי הפורום מתעסק בזה, ובא לו לתרום 5 דק מזמנו אני אשמח לקצת עזרה

רן ענבר
09-01-2017, 15:29:42
תנסה לתפוס את חיים גיל [תעשה חיפוש פה בפורום בשביל מספר טלפון]
הוא איש מיזוג בעל ידיים טובות ולא פחות חשוב הוא משלנו ואוהב לעזור
יש לו ראש יצירתי מאוד.

תגיד לו שאני סינג'רתי אותו

רן ענבר

dudu_abdu
09-01-2017, 20:02:44
תנסה לתפוס את חיים גיל [תעשה חיפוש פה בפורום בשביל מספר טלפון]
הוא איש מיזוג בעל ידיים טובות ולא פחות חשוב הוא משלנו ואוהב לעזור
יש לו ראש יצירתי מאוד.

תגיד לו שאני סינג'רתי אותו

רן ענבר

מצאתי את הפרופיל שלו אבל לא מצאתי שום מספר טלפון, יש לך/ למישהו אחר מחברי הפורום את המספר שלו?

רן ענבר
09-01-2017, 20:05:38
בפרופיל, תכנס לאשכולות שפתח...
אולי יש שם אשכול של מכירת או קניית ציוד
ובאשכולות כאלו יש בדרך כלל פלאפון

רן ענבר

רן ענבר
10-01-2017, 21:26:43
בבקשה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=74157
אני מקווה שהוא לא החליף פלפון לאחרונה

רן ענבר

ZvikaF
11-01-2017, 09:06:11
יפה מאוד רן ... :)
מאיפה אתה בארץ דודו ?

dudu_abdu
11-01-2017, 11:34:31
תל אביב

ותודה רן, אני בודק עוד איזה אופציה עם לוקטייט 648 (retaining compound), אם לא יצליח אני אפנה לבחור.

x0xorena
12-01-2017, 13:33:24
היי,

אני נעזר כמו שנאמר בהלחמת כסף - זה עובד מצויין מבחינת חוזק חיבור בין ברזל לפליז.
מבחינת מבער, אני משתמש בבקבוק של אמגזיות (גז גפ"מ) ובעזרת ראש הלחמה. בנוסף אני משתמש במוטות הלחמת כסף הכוללות ציפוי.

אתה מוזמן ליצור עימי קשר - אנסה לעזור (אני מבאר יעקב)
אורן
054-4765012

dudu_abdu
13-01-2017, 17:19:56
היי אורן, קודם כל תודה על העזרה!
כרגע אני עושה טסט עם לוקטייט 648 שמיועד לקיבוע צירים בגירים של מנוע ולפי האתר שלהם הוא עומד בכוחות גזירה של 3900 PSI שזה הרבה מאוד.
מה שאני חושש ממנו בריתוך כסף הוא שהציר פלדה שלי נכנס 15 ממ לתוך הצינור פליז, ואני צריך ריתוך שיבוא במגע עם כל פני השטח האלה ולא רק בחיבור (הפס האדום בתמונה). כמובן שיש את האופציה של קודם "לצפות" את הפלדה בכסף ואח"כ "לצפות" את הפליז בכסף, להכניס את הציר פלדה לצינור פליז ולחמם מבחוץ כדי שהכל יתחבר, אבל אני מפחד על הפליז כי הוא די דק (עובי של כמה ממ במקומות מסויימים).

143239

ZvikaF
13-01-2017, 22:02:30
הכסף "נשאב" בחימום... זו הלחמה קלאסית לכסף... ההדבקה עם לוקטייט לא תעמוד בהלמים של המנוע...

dudu_abdu
13-01-2017, 22:57:02
האמת זאת לא המצאה שלי עם הלוקטייט, זה נפוץ מאוד בסירות מהסוג הזה בארהב, ופה אנחנו רגילים להגיד לוקטייט ולהתכוון לאותו דבק אנארובי שמקבעים איתו ברגים, הסוג הספציפי הזה נקרא retaining compound והוא מיועד במיוחד לקיבוע של גירים וצירים במנועים של מכוניות.
בכל מקרה ניתן לזה צאנס, מקרה הכי גרוע זה לא יחזיק אני אעשה שם הלחמה.

ZvikaF
14-01-2017, 16:29:26
בהצלחה ... :)

dudu_abdu
19-01-2017, 15:35:31
עדכונים -

הכנתי סטנד מעץ כדי לכוון את המנוע מחוץ לסירה. בניסוי הראשון שמתי לב שהמנוע ממש זז ימין-שמאל וכנראה שהבולמי זעזועים מגומי רכים מדי. בנוסף הוויברציות גרמו לחיבור אגזוז שהכנתי להתפרק (הברך אגזוז הייתה מודבקת בפרופוקסי אלומיניום). הבאתי בולמי גומי קשים יותר ובנוסף חבר שפיץ ריתך לי את הברך אגזוז.
בסרטון פה רואים את המנוע אחרי כיוון ראשוני, לדעתי יש עוד הרבה שיפור בטורים הגבוהים.


https://www.youtube.com/watch?v=kMwnX1x4RVI

בנוסף הרכבתי את כל האלקטרוניקה (בערך) - כרגע יש לי רק סרוואים חלשים יחסית של הייטק בני 18 שנה בערך. הזמנתי 2 סרוואים מהסיני של 14 קילו, קצת over-kill אבל שיהיה.


https://www.youtube.com/watch?v=RLiG0o97PXI

כרגע נשאר לי לסגור את כל עניין השלט-מקלט סופית. כרגע אני עובד עם הDX6I שלי אבל זה לא נראה לי כזה נוח להשיט סירה עם שלט טיסן. יש לי גם מכונית ריבוי 3.3 עם שלט 2.7 (גביש) ואני שוקל או להביא עוד מקלט שיעבוד עם השלט הזה של המכונית. אופציה שניה היא להביא שלט מכונית של ספקטרום ולהשתמש ברסיברים שיש לי של ספקטרום (רסיברים של טיסנים). אמורה להיות לי איזה בעיה עם שימוש במקלט של טיסן עבור "שימוש קרקע" ?

kanter_m
23-01-2017, 20:00:55
היי, קצת הערות, בניתי בידיוק כזאת סירה לפני כשנה, רק הסבתי אותה לחשמל.
לא יודע באיזה עובי של הציר השתמשת, אבל לדעתי אתה צריך ציר מאוד עבה ומאוד מאוד חזק כי אתה צריך פרופ מאוד גדול כי המנוע שלך בעל סיבובים מאוד נמוכים. הגה כוון לפחות פי 2 יותר גדול ומדפים לייצוב נגד הסיבוב של הפרופ.

dudu_abdu
23-01-2017, 22:48:06
הציר הוא אותו ציר גמיש שהשתמשו בו לחרמש, והמידות להגה כיוון נלקחו ממוצר קיים שמיועד לסירות בנזין בגודל הזה

dudu_abdu
31-01-2017, 11:19:33
אחרי צביעה.
143658143659143660

בנוסף שיפרתי את ביצועי המנוע (בתאוריה לפחות) ע"י הקטנת הנפח של מכל הארכובה. הוספתי פלטת אלומיניום בעובי 3 מ"מ למכסה של מכל הארכובה ובעצם הקטנתי את נפח המכל, זאת לא המצאה שלי וזה שיפור ידוע לסוג המנועים האלה. בנוסף הזמנתי מחול קרבורטור עם וונטורי בגודל 11 מ"מ, גם זה אמור לעזור קצת לביצועים.
143661143662143663

4X-AVI
31-01-2017, 11:58:32
אל תשכח לאבטח את בורג הפלטה עם בורג נועל ועם דבק.
אתה לא רוצה שהעסק ישתחרר תוך כדי שייט מהיר ב 6000 סל"ד

dudu_abdu
31-01-2017, 13:01:42
אני מחכה לJ-B weld שהזמנתי מהאמזון שיגיע,בעיקרון הפלטה תהיה מודבקת והבורג זה רק ליתר ביטחון. בנוסף הJ-B weld יחליק את הפינות של כל הפלטה, יהפוך את כל החלק לחתיכה אחת.

dudu_abdu
13-05-2017, 10:23:03
עדכון -

אחרי תקופה ארוכה שלא היה לי זמן להתקדם עם הבנייה, אפשר להגיד שסיימתי סופית את הכל. המנוע כוון כשהוא מחובר לג'יג מחוץ לסירה, אבל כשחיברתי אותו בחזרה לסירה הכיוון התחרבש, ומשום מה לא משנה כמה אני מנסה לכוון אותו אני לא מצליח. אני לא מצליח להגיע לאיזון שבו הוא יניע במשיכה וישמור על idle סביר, ולא יחנק ויכבה כשאני נותן גז.
יש פה מישהו עם ניסיון בכיוון מנועים כאלה? (זה מנוע חרמש עם כמה שיפורים)
145290

רן ענבר
13-05-2017, 14:18:20
הי דוד.
היה בפורום מכוניות את האשכול הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88254
פותח האשכול העלה בעיה ולמעשה חקר ופתר אותה בעצמו
א. אולי יש שם מידע שיעזור לך.
ב. נסה ליצור איתו קשר דרך אשכולות אחרים שפתח או דרך טאפאטוק אם יש לו.
נראה לי שהוא רכש מקצועיות וידע שיכולים לעזור לך.

בכל מקרה. יש עסקים שעוסקים בתיקון ותחזוקת כלי גינה מכאניים...הם כנראה יוכלו לעזור

רן ענבר