צפייה בגרסה מלאה : שאלה רעיון לגיבוי חם ברחפן
ofek-raan
31-03-2017, 19:59:38
שלום רב
אני מעוניין למתקן על רחפן עם ציוד יקר מאוד. S1000 עם 8 מנועים. מערכת הטסה כפולה. 2 בקרי טיסה APM ולחברם באופן שיעבדו כיכולת גיבוי חם.
כלומר: 2 מקלטים, 2 בקרים, 2 gpsים.
כל אחד מהבקרים יעבוד באופן בלתי תלוי לחלוטין ובמקביל לשכנו.
הבקרים יכוילו באופן זהה להטסה מיטבית של הכלי.
רק אחד יהיה מחובר ביציאה לבקרי המנועים.
במידה ומערכת הניווט או בקר הטיסה מתחרבש, יהיה מעבר אוטמטי של בקרי המנועים ליציאת הבקר טיסה המגבה.
יש רעיונות איך לממש את הSwitching? כאמור עם APM?
תודה
היתירות במערכות צריכה להיעשות בזהירות רבה וזאת בכדי לא להפוך לנקודת כשל.
דעתי, לעשות ככל הגויים ברחפנים שנושאים ציוד יקר, להתקין מחשב טיסה איכותי. 3DR מקורי או לחילופין DJI A3/A2.
Observer
01-04-2017, 08:13:36
שלום רב
אני מעוניין למתקן על רחפן עם ציוד יקר מאוד. S1000 עם 8 מנועים. מערכת הטסה כפולה. 2 בקרי טיסה APM ולחברם באופן שיעבדו כיכולת גיבוי חם.
כלומר: 2 מקלטים, 2 בקרים, 2 gpsים.
כל אחד מהבקרים יעבוד באופן בלתי תלוי לחלוטין ובמקביל לשכנו.
הבקרים יכוילו באופן זהה להטסה מיטבית של הכלי.
רק אחד יהיה מחובר ביציאה לבקרי המנועים.
במידה ומערכת הניווט או בקר הטיסה מתחרבש, יהיה מעבר אוטמטי של בקרי המנועים ליציאת הבקר טיסה המגבה.
יש רעיונות איך לממש את הSwitching? כאמור עם APM?
תודה
ישבת כבר עם עצמך לעלות על הכתב את כל התרחישים השונים שבהם תרצה שיתרחש מעבר אוטומטי? מהר מאוד תגלה את מורכבות הדרישה לרבות הגדרות מדוייקות של מערכת ש "התחרבשה".
קודם תכין רשימה של "התחרבשויות" אפשריות או אלה שאתה מגדיר חציית מעטפת המשימה של הרחפן (מתוך משימות רבות אפשריות) ואז ורק אז תוכל , בספק, לתכנן מערכת חצי אוטומטית עוקפת "התחרבשות" :)
פשטות זה שם המשחק.
AmitB
01-04-2017, 11:12:45
לעשות את הסוויץ' (איזה בקר מטיס שולט על בקרי המהירות) זה פשוט מאד. למשל:
https://hobbyking.com/en_us/wireless-buddy-box-system-8ch-dual-rx-controller.html
הבעיה כמו שאמרו לפני היא לדעת איזה בקר עובד ואיזה לא, בתור פרוייקט לימוד זה יכול להיות מעניין , אבל על רחפן מבצעי מסכים עם התגובות הקודמות - מערכת אחת מוכחת "מהמדף" תהיה הרבה יותר אמינה משתי מערכות APM עם מנגנון יתירות בפיתוח עצמי.
Observer
01-04-2017, 12:41:18
אני רכשתי בזמנו שתי יחידות כאלה (עוד לא יצאו מהשקית):
https://www.pololu.com/product/2806
המטרה היתה שליטה מרחוק על כרטיס זה כדי למתג או מקלט או FC ישירות לפטפורמה כדי לעקוף את הקלוקלת במידה ו..
אבל זה לא פתרון אוטומטי. ההגדרה "אוטומטי" היא רחבה ומופשטת מכדי שנוכל לנסות ולעזור.
ofek-raan
01-04-2017, 19:20:53
פה נתתם כאן מספר רעיונות האחרון נראה המוצלח ביותר.
הכוונה באוטומטי זה שאם בקר טיסה אחד נכנס לdead lock והיציאות לא מיצרות תגובת מנועים (הרחפן כמובן יתרסק) תהיה החלפה מידית באופן אוטומטי לבקר טיסה השני. זה בהחלט מספיק.
מעבר לכך שליטה מרחוק בSwitch מאפשרת ידנית לעבור מבקר אחד לשני למשל עם gps או מצפן או תקשורת נתונים התחרבשה.
בהחלט נתתם פתרון. תודה
שפו.
חג שמח.
ZvikaF
01-04-2017, 19:27:33
פתרון של ניהול יתירות עם שתי מערכות קשה מאוד עד בלתי אפשרי ... פרק הזמן שבין התקלה לריסוק הוא קצרצר ... לפחות שלוש מערכות ויותר..
1000$ זה לא הרבה כסף שדורש כזה פתרון :)
ofek-raan
01-04-2017, 19:29:44
הרחפן 1000$ אבל סוחב תחתיו 500 א"ד
שווה?
Observer
03-04-2017, 19:34:03
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=144386&stc=1
ZvikaF
03-04-2017, 20:52:35
יש פתרונות שמרימים RED לאויר .. רק נראה לי שהם יותר בטווח מחיר של 40K$ ... יש יותר מידי מצבים ששני מערכות לא יוכלו להחליט על מי תקול ... (הייתי בסרט כזה עם ציוד יקר יותר) :(
Observer
03-04-2017, 22:19:52
https://www.youtube.com/watch?v=nUzbyYyxGUg
ZvikaF
04-04-2017, 10:04:55
https://www.youtube.com/watch?v=nUzbyYyxGUg
גדול :D
ofek-raan
07-04-2017, 22:34:36
הרעיון המרכזי שהאוטומציה תהיה רק לגבי שרידות הרחפן קרי:
רק אם הבקר טיסה מפסיק לתת בקרה לבקרי המנועים (בגדול תקיעת תכנה/קשחה) או תקלת דרגת יציאה של אחד מערוצי הבקר טיסה.
כל השאר יכול להיות העברה ידנית של המטיס. למשל תקלת gps באחד מהערוצים.
ZvikaF
08-04-2017, 15:22:49
יש לך בעיה בהבנת פרק הזמן שנדרש לזיהוי והפעלת גיבוי (במקרה של תקלת בקרה ) מדובר על נפילה חופשית שזה בקירוב גס 10 מטר בשניה הראשונה ...
רק במקרה של תקלות שאינן בקרת טיסה.. כגון תקלת מקלט או תקלת GPS יש הרבה יותר זמן לטיפול בה... :(
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.