PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללות ומה זה אומר...



SquidiPixels
25-09-2017, 16:52:41
טוב אני מודה... חשמל זה הצד הפחות חזק שלי.
יש לי מכונית Armma Fazon, בנתונים רשום שהיא עובדת עד 6s:
1. זה אומר 2 משורשרות של 3s?
2. המכונית לא נוסעת כאשר מחברים רק סוללה אחת של 2S, זאת אומרת שהמינימום שלה הוא 4s?
3. יש לי מטען של EV PEAK - C1-xr
AC Input Voltage:110V-240V DC Input Voltage:11.0-18.0V Charge Power:100W
יש אפשרות לחבר ולהטעין 2 סוללות במקביל?

רן ענבר
25-09-2017, 17:32:12
טוב... תתחיל לקרוא:
1. חיבור 2 סוללות של 3 תאים בטור נותן לנו סוללה של 6 תאים
תקרא את המאמר הזה...הוא יעזור לך:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57755
2. בדרך כלל ברכבים של 4-6 תאים משתמשים ב...4-6 תאים
ברור שאם תסיע עם 2 תאים בלבד הרכב ייסע לאט ולא יהיה לו כוח
הרכב נועד לעבוד על 4-6 תאים
לא פחות!
3. המטען שלך מוציא 100 וואט...
זה קצת מעט לטעינה במקביל
ממליץ לך לקרוא את המאמר הבא על טעינה מטענים וסוללות בכלל:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57757
ואת זה על טעינה בטור ובמקביל:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=74029
אל תטעין במקביל לפני שאתה מבין את המשמעויות כפי שכתובות במאמר

רן ענבר

SquidiPixels
25-09-2017, 18:43:59
תודה רבה חבר יקר!:cool:

SquidiPixels
25-09-2017, 20:14:16
אז אם הבנתי נכון (אחרי שקראתי את המאמרים המעולים שצרפתה)
במידה ואני מטעין 2 סוללות במקביל עם הערכים:
7.4V 6A
המטען צריך להיות בהספק מינימלי של 88.8W
והגדרות במטען צריכות להיות 7.4V 12A
אמת?

ומה קורה במצב איחסון?
איזה הגדרות צריך לכוון לאיכסון של סוללה אחת של 7.4V 6A?

רן ענבר
25-09-2017, 20:21:16
בוא נתחיל מהתחלה...
מה ערכי הסוללות שלך?
כמה תאים?
כמה מיליאמפר?
כמה סוללות אתה רוצה לטעון?

רן ענבר

SquidiPixels
25-09-2017, 20:43:44
יש לי 2 סוללות, כל אחת מהסוללות היא 2תאים 7.4V 6000mah146714

SquidiPixels
25-09-2017, 20:47:24
ואני אשמח גם לדעת לבי האיחסון של הסוללה.
אני כרגע מנסה לאחסן בצורה הבאה:
146715

המטען כבר בערך שעתיים עובד ועוד לא צפצף זה הגיוני?

רן ענבר
25-09-2017, 22:06:30
א. הסוללה שלך צריכה להיטען ב 2 תאים [7.4 וולט] ו 6000 מיליאמפר שעה
ב. שתי סוללות במקביל יטענו ב 12000 מיליאמפר שעה ב 7.4 וולט
ג. הצילום מסך שבצילום נכון
צריך לשים לב שהמטען שלך יודע או לא יודע לעבור אוטומאטית בין מצב טעינה לפריקה ע"פ מתח הסוללה.
ד. המטען שלך מספיק כדי לטעון שתי סוללות בטור או במקביל מבחינת הספק
צריך לשים לב שהיציאה שלו היא עד 10 אמפר [10000 מיליאמפר] מה שאומר שטעינה במקביל תיקח יותר משעה
ה. הייתי ממליץ לך לותר על טעינה במקביל ולקרוא טוב טוב את המאמרים שבקישורים.

רן ענבר

SquidiPixels
25-09-2017, 22:31:50
שוב תודה.
ואני בהחלט יקח את ההמלצה!
אני עוד לא סגור על מצב האיחסון. בסוללות אחרות (קטנות יותר 2.2A) עם אותו המתח (7.4) הוא התריע בסיום, לקח לו משהו כמו 45 דק'...
יש מצב שבמקרה הנ"ל זה יותר משעתיים?

רן ענבר
26-09-2017, 05:40:15
כן.
זה תלוי במצב הסוללה
אם הסוללה מלאה אז המטען פורק אותה ל 3.85 לתא
פריקה לוקחת יותר זמן מטעינה היות והיא מתבצעת בזרם נמוך יותר [המטען מחשב עצמאית]

רן ענבר

SquidiPixels
16-10-2017, 16:53:45
בעניין הסוללות...
אני חושב להזמין עוד זוג סוללות, חשבתי ספציפית על:

https://hobbyking.com/en_us/graphene-7500-mah-2s2p-hardcase-w-5mm-female-bullet-connector.html
ויש עוד סוג עם אותם הנתונים אבל יותר זולות בכמעט 30$ :

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-ultimate-7500mah-2s2p-90c-hardcase-lipo-pack-roar-brca-approved.html

יש צידוק להזמין את ה Graphene היקות יותר?

רן ענבר
16-10-2017, 19:20:21
חד משמעית: אל תקנה אף אחת מהסוללות!!!
שים לב למבנה הסוללות בהן יש שקעים ועל החוט המצורף יש תקעים תואמים.
למבנה הזה יש שלושה חסרונות עיקריים.
א. התקעים מקבלי מכה ושוברים את הסוללה
דבר נדיר יחסית.
ב. ריבוי המחברים יוצר התנגדות חשמלית דבר שפוגע בביצועי הסוללה והרכב.
ברכב שלך זה לא מאוד משמעותי אבל בכל רכב עם מערכת בראשלס זה מורגש.
ג. והכי מסוכן: ריבוי המחברים יוצר מקור לטעויות
אני לא מכיר מסיע עם סוללות כאלו שלא טעה בחיבורים...
טעות =בקר שרוף

ההמלצה שלי היא למצוא סוללות שבהן החוטים מולחמים לסוללה.
קנה סוללות פשוטות של זיפי או טרוניג'י
זה מספיק בהחלט.

רן ענבר

SquidiPixels
16-10-2017, 20:03:21
אני מחפש סוללת 2 תאים עם כמה שיותר "c" ומעל 6000mAh
לא מצאתי משהו מהחברות שציינתה לפחות.
אשמח ללינק.
ובאמת שאני לא מעוניין לחסוך על הסוללות אשמח לקבל את האופציות הטובות ביותר כמובן עם שיפינג לארץ.

תודה ענקית זה ממש לא מובן מעליו העזרה הענקית

רן ענבר
16-10-2017, 20:10:24
אתה צריך להבין:
א. לא תמיד יש את מה שאתה מבקש.
כדאי לבחון חלופות זולות כגון סוללות של 5000 מיליאמפר עם 30-40c
ב. כשיש יותר מיליאמפר זה בדרך כלל מצריך סוללה גדולה וכבדה יותר
עודף המשקל גורם לצריכת אנרגיה גבוהה ירידה בביצועים ובלאי מואץ ולכן לא תמיד משתלם.
ג. תמיד צריך לבדוק שמידות הסוללה מתאימות למידות בית הסוללה ברכב.

רן ענבר

SquidiPixels
16-10-2017, 20:25:49
הבנתי אותך אז לסיכום, למצוא סוללות מהחברות שציינת (מה שבנמצא) כגון:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-battery-nano-tech-6000mah-2s-25-50c-lipo-pack-xt-90.html

https://hobbyking.com/en_us/graphene-6000mah-3s-65c-w-xt90.html

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-battery-5000mah-2s-40c-lipo-pack-xt-90.html

תקן אותי אם אני שוב טועה, האפשרות השניה היא הטובה מהשלושה?

רן ענבר
16-10-2017, 21:07:42
הסוללה השניה היא של שלושה תאים
מבין השלוש, אני הייתי לוקח את השלישית.
ובאופן כללי הייתי משקיע בסוללה עם מארז קשיח.
כמו זו:https://hobbyking.com/en_us/zippy-flightmax-5000mah-2s1p-30c-hardcase-pack-roar-approved-de-warehouse.html
ו...שוב, שים לב למידות הסוללה ביחס למידות בית הסוללה ברכב.

רן ענבר