צפייה בגרסה מלאה : עזרה! פתיחת ראש מנוע שהברגים שלו "נחרשו"...
Iglu2232
13-10-2017, 17:51:54
שלום חברים אני זקוק לעזרתכם
לפני יומיים נשבר לי הטלטל של מנוע הטירקס 600 - מנוע אליין 50. יש לי מנוע ישן של OS 50SX שמשמש כמקור לחלקי חילוף. אני מעוניין להוציא ממנו את הטלטל ולהעבירו למנוע אליין שכאמור בו נשבר הטלטל. אני לא מצליח לפתוח את ראש המנוע -OS ולמען האמת גם את חלק מהברגים של מנוע האליין...בו אני אמור לשים את הטלטל מה-OS.
אשמח לקבל עזרה מהחברים שנתקלו בבעיה כזו- בעיה של שחרור ברגים עקשניים שהראש שלהם "נחרש" ו"בלתי אפשרי" לפתוח אותם. נכון לעכשיו המסוק מושבת וחבל...
בתודה מראש לחברי הפורום.
יגאל.
050-6075360.
flatspin
13-10-2017, 22:03:49
שלום יגאל
בשלב ראשון, עליך לחמם את ראש המנוע באמצעות מניפת חימום (Fan) לטמפ. די גבוהה ולנסות לפתוח את הברגים. אם נפתחו, מה טוב. אם לא, ואין ברירה אחרת, עליך לקדוח את ראש הבורג במקדח שקוטרו כקוטר תבריג הבורג. ברגע שהמקדח עובר את עומק ראש הבורג, הראש משתחרר ונשאר מהבורג קנה בלבד. כאשר קדחת באופן כזה את כל ראשי הברגים, ראש המנוע יחליק בחופשיות החוצה ממקומו. כשאין יותר לחץ על קנה הבורג, הוא ישתחרר בקלות, עם פלייר, ולעיתים גם רק בסיבוב ידני.
בהצלחה
רן ענבר
14-10-2017, 08:37:17
לפני השלב שבו הורסים טיפה הייתי מנסה את המוצר הזה:https://www.banggood.com/4Pcs-Double-Side-Damaged-Screw-Bolt-Extractor-Drill-Bits-Gold-Oxide-Edition-Stripped-Screw-Removers-p-1189756.html?rmmds=category
זה מעין ביט עם שני צדדים:
צד ראשון, "מקדח הכנה" שמתאים את ראש הבורג לצד השני
צד שני, ביט עם הברגה הפוכה
מכניסים את הקצה לבורג ההרוס וככל שמנסים לפתוח יותר חזק כך ראש הביט אמור להינעץ חזק יותר.
בנימה אישית: לא ניסיתי מעולם
למה? כי לא מסתדר לי איכות רצינית עם מחיר כל כך נמוך
הייתי רוצה לראות את החלק עם ההברגה ההפוכה עם גימור חד יותר
מובן שיש מוצרים כאלו במגוון איכויות ומחירים בכל חנות לכלי עבודה בארץ
רן ענבר
flatspin
14-10-2017, 10:02:20
רן
לא שאני מתנגד, אבל לדעתי המוצר שאתה ממליץ עליו מיותר לגמרי. אסביר מדוע. במקרה שאתה מציע, ראש הבורג נקדח ונהרס. ממילא אין יותר אפשרות להשתמש בו. קידוח והסרת ראש הבורג, באופן שהצעתי, זו פעולה קלה מאד ונעשית בצורה חלקה. מאחר ויש לי ניסיון רב בשיפוץ מנועים, ולא אחת נאלצתי לקדוח את ראש הבורג, אני חושב שזו דרך קלה ובטוחה, אין צורך בציוד ספציפי וכל אחד יכול לבצע את זה, גם בעזרת מקדחת יד וללא ידע מוקדם.
אם תיתקל אי פעם במקרה כזה, נסה את הצעתי, אני בטוח שתופתע לטובה.
רן ענבר
14-10-2017, 12:46:49
מסכים בהחלט.
כמו כן ניסיתי את הדרך שציינת לא פעם ולא פעמיים.
היא עובדת מצויין.
החיסרון היחיד עלול לנבוע מחוסר דיוק ותשומת לב עם המקדח דבר שיפגע בראש המנוע.
אומנם ניתן לפתור בקלות ע"י תשומת לב וריכוז וכן הנזק האפשרי אינו קריטי...
זו בסך הכול עוד דרך להגיע לאותה מטרה.
דבר אחר:
בראש המנוע, אין הברגה בחלקו העליון.
הידוק הבורג מצמיד את ראש המנוע לבסיסו.
מה קורה כאשר יש הברגה בשני החלקים הניגשים אחד כלפי השני?
במקרה כזה, הסרת ראש הבורג לא תפתור את הבעיה
רן ענבר
flatspin
14-10-2017, 16:15:26
תשובתי נחלקת לשניים:
1, ברוב המנועים ראש המנוע מהודק עם ברגי אלן. המשושה בראש הבורג ממרכז את המקדח, כך שאין שום אפשרות לגרום נזק לראש המנוע עצמו. גם באותם מנועים שראש המנוע סגור עם ברגים בעלי ראש פיליפס, השקע שבראש הבורג עמוק דיו כדי לשמור על מירכוז. במקרה של ספק, אפשר להתחיל עם מקדח בקוטר קטן יותר, לצורך יצירת גומה בראש הבורג ומשם להמשיך עם המקדח המתאים.
2. אין דבר כזה בראש מנוע, "הברגה בשני החלקים הניגשים אחד כלפי השני". סידור כזה קיים רק במותח תבריגי, בו יש תבריג ימני בצד אחד ותבריג שמאלי בצד שני, ובעת סיבוב הבורג בעל שני סוגי התבריגים החלקים נמשכים זה לזה או מתרחקים.
146893
רן ענבר
14-10-2017, 16:27:23
ידוע.
את מה שכתבתי, כתבתי ברמה העקרונית ולא בהכרח לראש המנוע.
במכוניות על שלט יש מספר חלקים בהם ההברגה מצוייה על שני חלקי פלסטיק הלחוצים בכוח אחד כלפי השני
לעיתים, בחלק אחד מתקבלת הברגה בשוגג כתוצאה מלחץ מתמשך בכיוון כזה או אחר
במקרה כזה, קידוח והסרת ראש הבורג לא יפתור את הבעיה.
באופן עקרוני, אני מעדיף ללכת מהקל אל הכבד באמצעים אותם אני מפעיל
אם שיטה א' לא תעבוד, יש עוד אפשרות.
רן ענבר
Iglu2232
14-10-2017, 20:31:26
גדעון ידידי תודה לך על העצות הטובות וגם לחברי הפורום האחרים
ניסיתי את מה שאמרת אך היות ולא היו ברשותי מקדחים איכותיים וחזקים שיכולים "לשייף" את ראשי הברגים עד הסוף ולכן עדיין לא סיימתי את המלאכה...ולמשוך את הראש מנוע למעלה ולהפרידו מהבלוק..
מחר אני אלך לחבר שלי מכונאי במוסך ויחד ננסה להשלים את העניין. בכל זאת יש לי מנוע אחר להשמיש...
יגאל.
Iglu2232
15-10-2017, 15:55:59
שלום חברים
לאחר מספר רב של ניסיונות לא כל כך מוצלחים "לקדוח" את ראשי הברגים ומאחר שראש המנוע הישן כבר היה הרוס(צלעות קירור עקומות) החלטתי "להשתולל" ונסר!!! מתחת לצלע קירור שנמצאת מתחת לראשי הברגים כך שלבסוף ניסרתי את הברגים עצמם מתחת לראשי הברגים. כמובן שראש המנוע סוף כל סוף "נשל" ויכולתי בעדינות וזהירות לחלץ את הטלטל...
את המנוע החדש עם הראש התקין חממתי עם מפוח חשמלי מקצועי שמגיע לטמפרטורה של עד כ-800 מעלות צלסיוס לטענת חברי המוסכניק...ועם מפתח אלן איכותי הברגים השתחררו ללא כל נזק וללא שימוש מופרז בכוח...ואז יכולתי להתקין את הטלטל מהמנוע הישן(שמשמש כמקור לחלקי חילוף) במנוע החדש. ובא לציון גואל...
בימים הקרובים אריץ את המנוע החדש(את האליין...שהוא בדיוק או אס...) ואדווח על הממצאים....
Iglu2232
15-10-2017, 15:57:49
קשה מאוד "לקדוח" ברגי פלדה...מתברר שהמקדחים חלשלושים ואפילו מקדחת עמוד במוסך לא הייתה מספיק חזקה...לכן ניסרתי...
flatspin
15-10-2017, 17:00:14
אני מופתע. לדעתי המקדח שהשתמשת בו לא היה מושחז. עד היום, כאשר נדרשתי לקידוח כזה, לא נתקלתי בבעיה כלשהי.
בכל מקרה, אני שמח לשמוע שהבעיה נפתרה
רן ענבר
15-10-2017, 18:25:28
גם אני מעולם לא נתקלתי בבעיה לקדוח ראש של בורג...
רן ענבר
Iglu2232
15-10-2017, 19:44:26
ערב טוב
תוכלו להמליץ לי על מקדחים שיכולים לקדוח ראש של בורג פלדה?
רן ענבר
15-10-2017, 20:32:16
כל מקדח HSS יעשה את העבודה
אני אישית מעדיף מוצרים איכותיים שקונים בחנויות מקצועיות אבל גם סט מקדחים מהום סנטר יעשה את העבודה
אם את חושש מאיכות המוצר תקנה מספר מקדחים מהקוטר אותו אתה עתיד לקדוח.
רן ענבר
ZvikaF
18-10-2017, 08:14:10
ההשחזה ומהירות הסיבוב של המקדח חשובים מאוד בקידוח שכזה ..
חוששתני שהניסור שעשית במרווח שבין הגוף לראש במנוע הישן לא השאיר לך מספיק מהבורג הישן כדי לתפוס ולחלץ אותו...
flatspin
18-10-2017, 21:16:38
המטרה היתה חילוץ הטלטל, גם במחיר גרימת נזק לראש וגוף המנוע.
אני לא הייתי נוהג כך, אבל אני לא דוגמה במקרה זה :p
ZvikaF
19-10-2017, 07:21:29
בדיוק :)
Iglu2232
20-10-2017, 17:13:20
צביקה שלום
"שאר הברגים" חולצו בקלות לאחר הניסור עם אצבעות כף ידי בלבד....הניסור היה בלתי נמנע כי ראשי הברגים היו "גמורים" כמעט לגמרי...ולא הייתה דרך אחרת לפתוח את המנוע...המטרה הושגה: הטלטל חולץ והועבר למנוע החדש יותר.:o:o
ZvikaF
21-10-2017, 16:37:13
מעולה ... :)
Iglu2232
22-10-2017, 06:02:44
בוקר נפלא ושבוע טוב
המנוע הונע אתמול ועבד נפלא...המטרה הושגה...:o
ZvikaF
22-10-2017, 07:32:17
מצויין... תהנה :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.