לידתו של הלוגו - הפריים
by
, 05-10-2010 at 23:31:31 (1604 צפיות)
חלק 2 - כנס לפריים!
טוב, התחלנו... *
ההמלצה הראשונה של פינלס לגוף של הלוגו היא לעבור בעדינות על הפתחים בצידי הגוף עם נייר ליטוש עדין. הסיבה היא שבתהליך הייצור במקום הזה נשארים קצוות חדים, שיכולים לחתוך כבילה או אפילו לפגוע בידיים.
אני אישית מתכנן להשתמש במיגון רשת לחיוט, אבל החלטתי לעשות את הפעולה בכ”ז. אז קודם כל - הוא (פינלס) צודק. לא בדקתי את השפעת הקצוות החדים האלה על חוטי סרוו, אבל הידיים בהחלט הרגישו את הקצוות החדים *ליטוש עדין פתר את הבעיה. מצד שני - יאמר לזכות הגרמנים שהיציקה של הפלסטיקה בפריימים - נקייה להפליא.
השלב הבא בבנייה - הכנסה של שתי גלגלות מתיחה לרצועה לתוך הפריים של המסוק. כרן צפתה לי ההפתעה הראשונה בבנייה - עפ"י המנואל צריך להרכיב את הגלגלות האלה. בקיט שלי הן באו מוכנות:
לי נשאר רק להוסיף ספייסרים קטנים מפלסטיק (לשים לב - בצד אחד של הספייסרים האלה יש בליטה והיא צריכה לפנות לכיוון המיסב!) על צירי הגלגלות ולהכניס אותן פנימה - מה שדרש הפעלה של קצת כוח. בסוף הן באו על מקומן בשלום, ואפילו המשיכו לנוע בחופשיות *
הדבר הבא -חיבור יחידה הדופנת את הבום. מהלך פשוט וללא סיבוכים מיותרים (אולי חוץ מכיוון הבורג, המצוין במפורש במנואל):
ממשיכים...
השלב הבא אחרי הכנסת הגלגלות לתוך הגוף - הכנסתי שלושה ספייסרים ממתכת לתוך חצי הגוף:
וידאתי שתפס הבום ממוקם טוב וחיברתי את שני החצאים זה לזה בקליק עדין:
החלק הבא בהרכבת הפריים היה מעצבן למדי - הכנסה של 14 אומי אבטחה עצמית (Nylock Nuts) לתוך פתחים מיוחדים בצד ימין של הפריים.בעיקרון, מיקדו מספקת מוט מוברג מיוחד שמאפשר להשחיל את האומים דרך פתחי הפריים ולמקם אותם. אבל כאן חיכתה לי הפתעה מס' 2 - בקיט שלי לא היה מוט כזה. לכן נאלצתי להשתמש במברג 1.5 מ"מ כדי לתקוע את האומים למקום. שקעי האומי טבועים חזק בתוך הפריים, כך שבקושי רואים איך מיישרים את האום עם הפתח המשושה המוכן בשבילו. ולאום כמובן יש תכניות משלו, כמו להחליק מהמברג או להתמקם ב-90 מעלות לפתח... בקיצור - לא סימפטי *
אחרי האומים, באו הברגים שאותם היה צריך לסגור מעט מהצד השני, כדי לתפוס מעט את הפריים. המלצה חמה כאן - קחו קליבר! יש שלושה סוגי ברגים שמשתמשים בהם רק להרכיב את הפריים (למעשה ארבעה, אבל *על זה מאוחר יותר). לא כדאי שתתבלבלו בין כל הברגים האלה.
לאחר שכל הברגים נתפסו - זמן להכניס פנימה את מיסבי הציר הראשי. אחרי התלבטות קצרה, שמתי מעט דבק מגע על המעטפת של המיסבים עפ"י פינלס:
אחרי המיסבים הכנסתי פנימה את תושבת המנוע (פעם ראשונה בפרויקט הזה לוקטייט *):
וארבעה ברגים לתוך הספייסרים שהכנסתי בתחילת הדרך. כאן הייתה הפתעה מס' 3: גם מהמנואל וגם מפינלס ניתן להבין שלתוך הספייסרים נכנסים ברגי M2.5X10, כמו ברוב הגוף. אבל הברגים הללו נפלו החוצה כמעט מיד! טוב שהסתכלתי ברשימת החלקים הנדרשים במנואל (ליד כל שלב יש רשימה כזאת) וראיתי ארבעה ברגי M3X10. *שהתאימו בול לספייסרים. טיפול קטן בלוקטייט והפריים מוכן *:
![]()