לידת הלוגו - סקידים, גג"שים וצרות אחרות
by
, 14-11-2010 at 21:43:10 (2553 צפיות)
פרק 4 - נוט אין פרונט אוף דה סקידס!
אני חושב שכבר כתבתי כאן על המאבק העיקש שלי בסקיד השמאלי של המסוק. בשורה התחתונה, אחרי שיופים ושימונים אינסוף, הוא נכנס למקום, אבל לא יפה כמו קודם. דבר שכן חשוב לשים לב כאן - במנואל מצוין שצריך לחזק את צינורות הסקידים עם דבק, למרות שבמציאות ישנם 4 ברגים שקועים שעושים את העבודה (מופיע גם אצל פינלס):
לאחר סיום העבודה על הסקידים היה אפשר לעבור לדברים חשובים אחרים:
פרק 5 - אפ על הרגליים!
אחרי השלב הזה הלוגו כבר נראה כמו מסוק *
את הגג"ש הראשי הרכבתי עוד קודם (בגדול עניין של דחיפת המיסב החד-כיווני פנימה *והברגה של 4 ברגים):
אח"כ דאגתי סופסוף להדביק את לינק הזנב ותומכות הבום. כאן חשוב לשים לב ולכיוון העיניים של הלינקים - לכיוון הזנב הם כולם פונים עם המספרים כלפי מטה, בעוד שבחלק הקגדמי תומכות הבום צריכים לקבל עיניים בהיפוך מראה (כלומר התומך הימני - עם העיניים ימינה והשמאלי - שמאלה). חוץ מזה - חשוב להבריג את העין עד הסוף על המוט ולקוות שמיקדו חישבו נכון את האורך (אבל לא לדאוג - הם כן)*עוד כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם - קודם כל בניגוד לדגם DX בדגם 3D - לינק הזנב עשוי פחמן. זה אומר שקצת יותר קל לעבוד איתו, מצד שני צפוי שיהיה רגיש יותר לגיאומטריה מתיל מתכתי.
ושנית - בקיט שלי כל הלינקים היו באותו גודל עם אותו מספר רשום עליהם. גם המנואל וגם פינלס מדברים על לינקים בגודל 2.5 ובגודל 2.0. לי היו רק 2.5:
בשלב הבא חיברתי את כל הלינקים לבום הזנב (ועל הדרך חיברתי גם את המייצב האופקי) וקישרתי את הלינק למנוף השליטה בזנב. צריך להגיד שהתכן של האזור הזה אצל מיקדו די מעניין - צריך קודם לדחוף את כדור הלינק לתוך העין ואח"כ לחזק אותו פנימה עם בורג M3 סטנדרטי עם ראש אלן עגול ואום אבטחה עצמית. על האומים של מיקדו כבר כתבתי לא פעם () אבל החיבור הזה בעיני מעקר את היתרון הגדול של שימוש בחיבור כדורי כאן - היכולת לפירוק והרכבה מהירה של תומכות הבום לצורך אחזקה (מתיחת רצועה למשל) או תיקונים - הראש הגדול של בורג האלן מונע פירוק פשוט של התומכת והרכבתה מחדש במקרה הצורך בלי לפרק ברגים. חבל, דווקא פוטנציאל ממש יפה לתכן
.
כאן הגיע הרגע הגדול - הבום נכנס לתוך הפריים.הגודל המאסיבי של המסוק אפשר עבודה נוחה מאד עם הרצועה (במסוק 450 להשחיל את הרצועה לתוך הפרייים זה כמו לעשות ניתוח לב פתוח דרך ה... טוב, הבנתם את הרעיון *). כדי שהרצועה לא תתפתל בכיוונים לא רצויים, קיבעתי אותה בעזרת חתיכת תיל רך, מהסוג שמהדקים איתו כבלי אוזניות חדשים.
השלב הבא בבנייה - הרכבת הציר הראשי. זה מתחיל מדיסקה קפיצית שצריך לשים על הציר בחלקו התחתון (זהירות, הדבר הזה יודע לעוף גם בלי המסוק *כדאי מאד שתחזיקו אותו חזק עם שפיץ-פלייר דק או כלי ייעודי לזה). אח"כ דוחפים את החלק העליון של הציר לתוך המסוק ומתחיל:
1. דיסקה ראשונה
2. הגג"ש הראשי (לא לשכוח לגרז את החד-כיווני)
3. גלגלת רצועה
4. שתי דיסקיות נוספות
עם כל האוסף הזה על הציר, אפשר לדחוף אותו דרך המיסבים הראשיים כלפי מעלה. בשלב הזה מפרידים טיפה בין הגג"ש הראשי לגלגלת, מכניסים פין עוצר לתוך חור מיוחד בציר, מיישרים את הדיסקה עם הפין ומורידים אותו חזרה. זהירות - בקיט שלי הקדח בציר היה רחב יחסית והפין כל הזמן נטה ליפול החוצה.
עכשיו אפשר להכניס את הציר למקום ולחזק אותו עם הנועל המיועד לזה.
את כיוון הרצועה עשיתי עפ"י פילס. הכי חשוב - לוודא שהכל מסתובב בצורה חלקה.
בפוסט הבא - סוואש, ואולי קצת סרוואים... *![]()