View RSS Feed

HeliDraco

לידת הלוגו - ההמראה

דרג את הבלוג הזה
טוב... זמן לכמה רשמים מהטיסה הראשונה *

ביום שלישי האחרון, אחרי יותר מדי זמן עיכוב (כמה בעיות אישיות שלי) התייצבתי אצל ליאור בר עמי לבדיקת המסוק וכיולו וטיסת המבחן הראשונה. המסק נבדק ע"י ליאור מכל הכיוונים (תרתי משמע *). ברור שנמצאו כמה שגיאות כיול, חלק מהן היו מסתברות כקטלניות למסוק (ואולי גם מסוכנות לאנשים), אם הייתי מנסה להטיס לבד. ליאור הסביר לי בסבלנות את הטעויות שלי (למרות שבאותו בוקר הוא חטף בלת"מ אישי לא קטן). לאחר סיום הכיולים על השולחן של ליאור יצאנו לשטח והתחלנו את טיסות הכיול כשהשלט בידיים של ליאור. לטובת הטיסה השתמשנו בסוללת 5 תאים ZIPPY
הרושם הראשון שמקבלים מהמסוק הזה הוא השקט. גג"ש Herringborne עם פיניון במודול גבוה עובדים כמעט בלי צליל בכלל - אין כאן את יללת התמסורת האופיינית לטירקסים. רק שריקת להבים ומנוע. הזנב דרש תיקון של כ-2 סיבובים בלינק לתיקון ה-Pre-Compensation הגברת מהירות הראש והורדה קטנה של ה-Gain. אחרי כל זה - הזנב היה נעול כמו במסמרים. המכניקה של מיקדו בשילוב הג'ירו של לוג'יקטק והסרוו של פוטאבה עושים את העבודה מעולה.
ליאור אמר בחוסר סיפוק מסוים שהסוללה קצת חלשה. לפני שהספקתי לעכל את האמירה הזאת - מצאתי את המסוק מתמרן באגרסיביות בזויות לא הגיוניות (ביחס לכדור הארץ, אלי וליקום בכלל *). כנראה שסוללה חלשה זה בכל זאת עניין יחסי *:





בכל מקרה המעבר ל-6S הוא עניין של זמן אצלי. * חוץ מזה, התרגילים אפשרו לוודא שכיול הזנב נכון והמסוק מתנהג באופן צפוי.
לאחר הבדיקות, ליאור העביר אלי את השלט. העליתי את המסוק לאט לריחוף. המסוק טיפס אנכית לחלוטין. שום רמז לאפקט קרקע. שום זחילות לצדדים.שום זריקות זנב. הריחוף בגובה העיניים לא היה מבייש גם טיסת F3C (בתנאי שהיא למתחילים, כמובן *). ההטסה רגועה, חלקה מאד. כניסה להקפה - המסוק טס כמו על מסילה, מיישר זנב היטב בפניות בלי החלקות. מדהים.
כשהסוללה התחילה להחלש נכנסתי לנחיתה. בלי להתכוון בדקתי את הסקידים כשנגעתי קצת יותר מדי אגרסיבי בקרקע. חלק היה פספוס שלי וחלק - הרגל מה-450 שמתחיל לטייל בגובה הזה. בכל מקרה, הסקידים עמדו במבחן בהצלחה מרובה. ליאור נתן לי כמה טיפים לנחיתה ותרגלתי אותם עד ל- Cutoff של הבקר בהמראה - מצב שאני בחיים לא מגיע אליו, אבל פה פשוט לא בא לי להפסיק...
אחרי הטיסה בדקתי את המנוע והבקר בנגיעה. ציפיתי בגלל הגודל של הסוללה לחום גבוה. הבקר והמנוע באמת התחממו, אבל לא מעבר לסביר. המסוק נראה בהחלט מוכן להרפתקה הבאה.

אז בשורה התחתונה:

אי אפשר לגבש דעה על מסוק מטיסה אחת. אבל הרושם הראשוני שלי מהלוגו הוא של התלהבות מוחלטת והתפעלות מהמבנה של המכונה הזאת. המסוק יציב, מדויק ומאד נעים להטסה - אבל, כפי שליאור הראה, גם יודע להשתולל אפילו עם סוללה "קטנה". עכשיו צריך רק לחכות לסופ"ש - להמשיך ולגבש דעה... *

נ.ב. 1 לאחר הטיסה פרקתי את ההקלטות מהבקר. לא היו שום תופעות חריגות בהתנהגות שלו, וגם הטמפרטורה נשארה בגדר הסביר. ישתפר עוד יותר לאחר המעבר ל-6S.

נ.ב. 2 בשבת האחרונה המסוק ביצע עוד שתי טיסות רגועות (הקפות וריחוף). אני נהנה יעותר ויותר מהשקט הבטוח של המכונה הזאת ומין הכוח שלה.
קטגוריות
ללא קטגוריה

תגובות