שקניתי את הרכב הוא לא היה מרים
החלפתי פיניון ל18 הוא התחיל להרים
החלפתי מנוע ובקר הורדתי ל16 הרכב נהיה אי ריבו
הורדתי ל 5000 במרכז לא עזר
היום אני מוריד ל3000
Printable View
שי.
אני מסביר לך שלדעתי גם ה 3000 שלך הוא 30000...
יש אצלי כמה בקבוקונים של שמנים של קיושו.
בוא אלי. נמלא את הדיפרנציאל בשמן שאנחנו יודעים מה הוא ומי הוא וניהיה יותר חכמים.
רן ענבר
הייתי קופץ בשמחה אבל יש בעיה קטנה
יום שבת האחרון שברתי את הקרסול בבסיס
עכשיו אני מגובס חודש...
תשמע מה עשיתי בנתיים
לקחתי מחבר שמן (3000) עשיתי כמה בדיקות עם שלי
זה ניראה ומרגיש ממש אותו דבר
החלפתי את השמן ושמתי את שלו
הורדתי שמן בבולמים מ2000 ל700 הנמכתי את הרכב כמה שניתן
עכשיו אני מחכה שהסיליקון יתייבש
נחכה לחבר שיבוא יעזור לי להסיע
וניראה מה קורה...
אם כל זה לא יעזור
אני כניראה באמת יהיה חייב לקפוץ אלייך...
הכי חשוב זה שתרגיש טוב.
מעבר לזה: תסלח לי שי...אתה עושה סמטוחה שלמה מהרכב.
איך הגעת לשמן 2000 בבולמים?
לא סתם השמנים מחולקים לשתי קטגוריות: שמן לבולמים [במספר של מאות] ושמן לדיפרנציאלים [במספר של אלפים]...
אני לא מכיר רכב שיש בו שמן של יותר מ 700 בבולמים...
אצלך 700 זה השמן הדליל...
אתה עושה 3-4 שינויים יחד.
איך תדע איזה מהם משפיע ואיזה לא?!
הכלל אומר שעושים שינוי [וגם אז לא דרסטי] ובודקים
לאחר הבדיקה מחליטים אם צריך להמשיך להתקדם או לחזור אחורה
לגבי הסיליקון לאטימת הבולם...זה גם עלול להפריע.
מספיק שזה נוגע בקטנה באיזה גלגל שיניים או חלק סטטי וזה יוצר חיכוך.
השילוב של הדברים עלול ליצור נזק.
אתה חוזר על טעויות שעשית בעבר וחבל...
תאט טיפה את הקצב ותעבוד מסודר.
רן ענבר
הידוק הקפיצים לא משנה את הקשיחות אלא את גובה הרכב, ועל פי זה גם מכוונים. אם רוצים יותר קשה אז צריך קפיצים קשים יותר.
בקשר למידות השמן, אני משתמש בשמן של AE והמידה עליהם היא CST לשמן דיפים וWT לשמן בולמים. (למרות שגם כתוב את הערך בCST) אז לדיף אני משתמש באלפים ובבולמים בעשרות.
הידוק הקפיצים לא משנה את הקשיחות?!
זה בערך כמו לכתוב ששתיים ועוד שתיים יוצא חמש.
איפה היית בשיעורי פיזיקה?
על חוק הוק שמעת?
http://he.wikipedia.org/wiki/חוק_הוק
אז אני אסביר.
בגלל שהרכב לעולם לא יושב בגובה המלא שהוא יכול להגיע אליו אז הידוק הטבעת תגרום לשינוי בגובה הרכב. נגיד והרכב יושב כ20 מ"מ מעל הקרקע כשהקפיץ מהודק 10 מ"מ לצורך העניין, אז אם תהדק עוד אז גובה הרכב יעלה. אז אם הוא יושב יותר גבוהה ויש יותר מהלך מתלה אז זה נכון שתצתרך יותר כוח כדי לכווץ את הקפיץ ולגעת עם השלדה בקרקע אבל לא ככה מכוונים.
טכנית אתה יכול להדק את הטבעת עד הסוף כדי שתוכל לקפוץ מגובה יותר גבוהה בלי שהשלדה תיגע בקרקע (עד גבול מסויים כמובן) אבל אז הרכב ישב גבוהה וזה יפגע בכל הסטאפ. בשביל זה משנים את הקפיץ עצמו לאחד עם פחות ליפופים (ובאותו האורך כמובן) או עם קוטר פלדה גדול יותר.
אני לא המצאתי את זה.
בדפי סטאפ שיש לכל רכב תחרותי יש נתון של RIDE HEIGHT. שאומנם כותבים בו את המרחק של השלדה מהקרקע, אבל מכוונים את זה על ידי הטבעת.
אני מקווה שהסברתי כמו שצריך.
אתם למעשה אומרים אותו דבר אך מסבירים את זה אחרת
אפשר להתפלסף לנצח גם אם זה עובד או לא.
ת'כלס לא הייתי נוגע בקפיצים לפני החלפת השמן בדיפרנציאל
התעסקות בקפיצים משפיעה יותר מידי על אחיזת הרכב בקרקע ואז עלול להיווצר מצב שבו אין הרמת גלגל אבל יש 3 בעיות אחרות.
רן ענבר