-
1 קבצים מצורפים
ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
שלום
אז ככה יש לי טיסן ULTIMATE דו כנפי של חברת SEAGULL
מצורפת תמונה להמחשה .
מנוע : 120AX
מקלט FUTABA 9 PCM
בכנפיים : 2 סרוו סטנדרטי
הגה גובה : 2 645 HITEC
הגה כיוון :BLUE BIRD 12KG
סוללה : 1800 mAH –METAL- NICKEL
ביצעתי TEST FLY קצת קיזוזים במאזנות וקצת בהגה גובה.
מרכז כובד כמו ש מומלץ בספר כמובן נימדד ללא דלק הטווח של מרכז כובד 12.5-15 ס"מ אז בחרתי את ה 13 ס"מ.
פרופלור מ U.Hפרופלור מאוד כבד 6X16.
מנוע 120 AX
הטיסן טס נהדר קל מאוד להמראה ונחיתה ,קצת חריף אבל תענוג .
3 הטסות 3 נחיתות מושלמות 1 עם קט .
שבת אחרת
פרופלור הוחלף ל 16X7 מעץ מאוד קל כמעת ללא משקל , הסוללה זזה קדימה בצמוד למיכל דלק זזה כ-12 ס"מ קדימה ממקומה הקודם . המנוע עבד מצוין עם הפרופ החדש אפשר היה לזרוק את הטיסן מהיד :) .
לאחר ההמראה הרגשתי שהזנב קצת כבד או שפשוט הבאתי UP יותר מדי . שוב פעם קיזוז של מאזנות
בגלל הפושרודים שמחברים בין המאזנות עליון ותחתון, שוב פעם טס נהדר לאחר קיזוז הטסתי אותו רחוק כדי לבדוק את הקיזוזים הכול נראה בסדר .
כמה הקפות במהירות ובעדינות .
התחלתי לסובב אותו לכיוון שלי הכול היה בסדר ופתאום כשאני נותן UP כשהטיסן מתקדם אליי הוא עושה רול ימינה כשאני עוזב הוא מתיישר ושוב פעם אותו הדבר
ראיתי שאין לי שליטה כיבוי מנוע
:mad::mad::mad:
ודאיה עד לנחיתה הוא נחת רחוק מאוד ללא נזקים רציניים כני נסע נתלשו ביחד עם התושבת שלהם טיפה פיירוול יצא מהמקום ,הכנפיים שלמות הגוף וההגאים שלמים .
טוב עכשיו לשאלה הגדולה מה קרה ? מישהו יכול להסביר לי
תודה מראש
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
נראה לי כמו בעיה של מיקסים.
הייתי מנסה לעשות Reset למודול ועושה Setup מחדש.
יש מצב שהגדרת מיקס מאזנות ב Elevon במקום Flaperon ?
אגב ובלי קשר...
הטיסן שלך יפיוף חבל"ז !!!
אורי
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
זהו הכל ניבדק אין שום מיקס
כמובן זה גם מה שעלה לי לראש דבר ראשון
כשהטיסן היה כבר קרוב יחסית עם מנוע כבוי היתה לי שליטה
על הכל
בדקתי את שני סרוו של הגה גובה
ושל מאזנות וגם המקלט ניבדק הכל תקין
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
אולי תושבת מנוע משוחררת ובמצב של כוח מלא (או כמעט מלא) הטורק של המנוע מגלגל את הטיסן בגלל שינוי זווית התושבת/מנוע ?
אורי
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
הכל מחוזק כמו שצריך לא היה משוחרר שום דבר
דבר היחיד החלפתי פרופ 16X7
והזזתי את סוללה קדימה מעט
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
אז תחזיר את הכל למצב המקורי ותראה האם יש לזה השפעה (למרות שגם לי נראה שזו לא הבעיה).
אבל זו השיטה הכי טובה לשלול בעיות כמו אלו שלא יודעים מאיפה הם באות.
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
תשמע!גם לי הייתה בעיה זהה בסופר דקאטאלון עם סאייטו 100,כל פעם שמושכים הוא מגלגל...
הפתרון פשוט מאוד-עיקרו במרכז הכובד שלך ששיניתה,אתה קידמי מידי וסיבוב המנוע גורם לו להסתבסב עם כיוון סיבוב המנוע,קודם כל תחזיר למקום המקורי,אם אתה רוצה להישאר עם המיקום הנוכחי פשוט תקזז הגה כיוון בהתאם,או שתוסיף משקל לזנב בהתאמה(אין לך בעיה אתה ב"הובר פאוור")...זו בעיה נפוצה במטוסים עם זנב נפחי ביחס לטיסן,גם אני ניסיתי הכל עד שנפל האסימון עם המרכזי כובד,זו הבעיה במיליון אחוז!תעדכן אותי אם הסתדרת:cool:
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
תודה
אז מה שאתה אומר שיש לי מרכז כובד קידמי מידי ?
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ori_lavee
אגב ובלי קשר...
הטיסן שלך יפיוף חבל"ז !!!
אורי
תודה
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
כן אחי,אלו מטוסים עם נפח גוף,ומרכז הכובד שלהם,למרות שלא נראה,צריך להיות קצת אחורי.תעשה בדיקה באויר של קיזוז הגה כיוון אם הבעיה תיפתר,והיא כן...זה מרכז כובד!
תשתף אותי בהתפתחויות,שיהיה בכיף
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
עוד פעם בבקשה לגבי הקיזוז של הגה כיוון
לקזז אותו שמאלה ?
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
הוא מגלגל ימינה עם המנוע נכון?אז מקזזים שמאלה...
דבר איתי
עומר
0547822465
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
שיט.... כמה תשובות מוזרות בשרשור אחד.
מרכז כובד קידמי,אחורי מה השטות הזאת.
הכנף הזדקרה. זה הכל. במהירויות נמוכות זה ידוע.
אני מטיס אולטימיטים כבר מעל 10 שנים ומכיר אותו ואת הסריטות שלהם .
כמה טיפים להטסה.
קודם כל נחיתה במהירות גבוה יחסית.
במיקרה קאט מנוע העסק נופל כמו בלוק,שים לב לנחות מיד - להפיל אף,לצלול לישר קרוב לקרקע ולנחות,לא לנסות לחזור למסלול וכו.
מרכז הכובד בטיסן זה יכול להיות קידמי מאד. וגם אחורי מאד. הכל איך שנוח לך.
לשאלות נוספות אני כאן.
אמיר
http://www.flyhi.org.il/biplane1.jpg
ואחד אחר שלי בטיסה מופרעת, מרכז כובד אחורי מאד מאד.......... שים לב מה קורה אחרי קאט.
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1115679http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1115679
כולם אגב בנוים מקיט של קארל גולדברג.
מנוע SAITO 150
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
מרק,
שותף לדעתו של אמיר. נראה כי הכנף שלך הזדקרה במהירות אוויר נמוכה מידי. אין קשר בין נפח הגוף למרכז הכובד. מרכז כובד כשמו כן הוא-מרכז. גם לאולטימייט עדיף מרכז כובד עם נטיה קדימה. מקסימום תרחף פחות טוב...תמיד תוכל להעבירו בהדרגה ובבחינת מאפייני הטיסה לאחור עד שתגיע לביצועים הנוחים לך.
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
אבי את אמיר...תעברו קצת על פיזיקה אויורונאוטית לפני שאתם מחליטים ויוצאים בהצהרות של"שטויות".מרכז כובד הוא אכן רק מרכז כובד ואין בעיה לשחק איתו על הציר קדמי אחורי של הטיסן,קידמי מידי מושפע יותר מסיבוב המנוע ואחורי...טוב כולנו יודעים מה עושה.התופעה מתגברת ככל שהגוף נפחי יותר ובכך יוצר יותר התנגדות כנגד סיבוב המנוע.הבחור להלן לא דיבר על מהירויות נמוכות הוא דיבר על מצב טיסה רגיל למרות שאין זה משנה כל עוד המנוע בעבודה.
תאמין לי נתקלתי בתופעה המוזרה,ובקצת יותר מ-10 שנים של הטסה...אתם מוזמנים לנסות את התיקון אתם עוד תיתבדו...
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
אהלן עומרי,
ראשית התנצלויות עם נרמז בתשובתי כי נאמרו כאן שטויות. ואם הכוונה שלך הייתה כי אני דובר שטויות, שיהיה...
צריך לזכור כי בסה"כ אנחנו כאן כדי לעזור אחד לשני ולא להוכיח למי יש יותר גדול. אם בשטויות עסקינן, תמוהה בעיני הטענה שלך כי:"או שתוסיף משקל לזנב בהתאמה(אין לך בעיה אתה ב"הובר פאוור")..." סוף ציטוט. אני לתומי חשבתי שנושא משקל הוא תמיד אקוטי בכלי טיס אפילו ויש Overpower. אתה יודע, יש דבר כזה שנקרא שנקרא עומס כנף. למה להוסיף משקל אם אפשר(וצריך) לשנות את מרכז הכובד ע"י הזזת רכיבי משקל כמו שמרק כבר עשה עם הסוללה?
אני בטוח שיש לך ולאחרים יותר ניסיון ממני עם אולטימייט אבל חוקי הפיזיקה האוירונאוטית חלים על כולם.
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
חברה
המהירות היתה גבוהה !!!!!!!!!
לא הייתי לקראת נחיתה
מנוע היה בערך 3/4
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
או.קי. חוזר בי לגבי הזדקרות הכנף. נשאר נושא מרכז הכובד. החלפת פרופ כבד באחר קל והזזת הסוללה קדימה כפיצוי, יתכן ולא במידה הנכונה. שיהיה בהצלחה! עדכן התפתחויות.
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
אבי,חלילה לא נאמר כלום בכוונה להיתנגח,כמו שאמרת-רק לעזור ואם צריך להיתנצל-קבל!אז קודם כל ותגלול לתחילת הדיון,תשים לב שאמרתי להחזיר אותו ל setup המקורי עם מרכז הכובד הראשוני ואם לא נראה לו המיקום הראשוני שיפצה-וזו מילת המפתח!עם משקל,הוספה או הורדה...אובר פאוור-משמע לטיסן יש מספיק כח לקבל גם עוד 30-40 גרם וזה לא ישבש לו את מהלך הטיסה התקין...
להחלפת פרופ בגדלים כאלו יש ,מה שנקרה בפיזיקה(עסקינן...)-מסה זניחה...מנוע בסדרי גודל כזה לא משבש טיסה בטח לא סיבסוב כנף...הדבר היחידי שיכול להשפיע בעניין הפרופ על סבסוב הגוף הוא פרופ שחוק ששני צדדיו לא אחידים באורכם-מרק נשמע בחור אחראי מה שפוסל גם את זה...ומשאיר את עניין מרכזי הכובד על הפרק-שוב!
נסו ותראו!!!
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
יאללה שיהיה מרכז כובד.:) אם אתם מתעקשים.
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
טוב:
1. מחליף את הסרוואים לדיגיטלים בהגה גובה ו במאזנות
2. מחליף מקלט ל-2.4 למנוע הפרעות
3. מרכז כובד יהיה בדיוק 137 מ"מ (הוראת היצרן 125-150 )
ואעדכן איך היה
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
הוחלף שלט
מקלט
סרוואים
מרכז כובד ב 7 ממ אחורה
והיום היה נהדר
טיסן מדהים:):):):):):D
-
תגובה להודעה: ULTIMATE דו כנפי בבקשה HELP SOS!!!!!
רק את המטיס לא החלפת...:D
אגב,
120 AX צריך 15X10,16X8,17X6 וכו'.
אתה מתעלל במנוע עם 16X7 ועוד מעץ.