-
האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
טיסן טרינר קלאסי, אמור לאפשר למטיס המתחיל ללמוד את רזי ההטסה תוך שהטיסן יציב ומתקן חלק מטעויות המטיס.
הטרינר גם יגיב בצורה יותר איטית/רגועה לתזוזות הסטיקים, וכן יחזור למצב אופקי בעצמו עם הסטיקים ממורכזים.
החסרונות:
צריך לקנות טיסן מיוחד
כשרמת המטיס עולה, צריך לקנות ״טיסן שני״
וכשרמת המטיס עולה שוב, אפשר לרכוש/לבנות טיסן ספורטיבי יותר שמגיב בצורה הרבה יותר חדה ומדויקת.
אך אם נסתכל על כלי תעופה אחרים
F16 לא יכול להיות מוטס על ידי אדם ללא מחשב
וגם רחפן ללא מחשב בקרת יציבות לא יוטס על ידי אדם מן השורה!
מדוע לא לקנות (אם לא היום, אז בעוד כמה שנים) את הטיסן הספורטיבי יותר?
להרכיב עליו מחשב בקרת יציבות כגון ArduCopter AutoPilot Naza
ולבחור מהשלט את סגנון הטיסן
טרינר / טיסן שני / טיסן ספוטיבי
היום זה עדין מעט יקר, אבל HK ימכרו לנו אותם ב15$ בעוד כמה שנים.
ואז אפילו אם הטיסנאי המתחיל מאבד אוריאטציה, לחיצה על מפסק בשלט, והטיסן מתיצב לבד,
חוזר לבד לנקודת המוצא, וחג מעל המטיס עד שהמטיס מוכן שוב.
דעות לכן ולשם?
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
co pilot מכרו כבר לפני עשור מייצב אינפרא שכתוב בהוראות שלו. שמיועד לעזור למתחילים.
זה לא חדש.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
הטיסן היחיד שגורם לך באמת להנות
לא רק שהטרינר לא נעלם הוא חוזר בגדול אני התחלתי לבנות אחד כמו בסרטון הזה עם מוטת כנפיים של שני מטר שלושים
http://youtu.be/diW0lBy9rqQ
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
saportas
הטיסן היחיד שגורם לך באמת להנות
לא רק שהטרינר לא נעלם הוא חוזר בגדול אני התחלתי לבנות אחד כמו בסרטון הזה עם מוטת כנפיים של שני מטר שלושים
http://youtu.be/diW0lBy9rqQ
אשר, אתה בונה מקיט? חשמלי
מחפש גם טריינר בגודל כזה אבל סקיילי אם יש כזה...
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
saportas
הטיסן היחיד שגורם לך באמת להנות
לא רק שהטרינר לא נעלם הוא חוזר בגדול אני התחלתי לבנות אחד כמו בסרטון הזה עם מוטת כנפיים של שני מטר שלושים
http://youtu.be/diW0lBy9rqQ
*** לא האמנתי שטריינר יכול לעשות כאלו דברים ;)
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
אני אחדד קצת את נושא הדיון.
האם בעוד כמה שנים, כשיבוא אליכם משהוא שרוצה ללמוד להטיס.
האם עדין נמליץ לו על טרינר, או על מטוס יותר ספוטיבי הכולל ArduCopter ב15$ ?
עופר
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
מזכיר לי טיסן בנתונים דומים.
שפירית
מוטת כנף 2.25 מ'
מנוע 120 OS
משקל 4.0 ק"ג
זהו טיסן מתכנון וייצור מקומי. ייעודו - טריינר מתקדם וטיסן למפגנים. בעל יכולת גרירה בלתי רגילה (דאון במוטה של 6 מ', דגל, סרט ארוך במיוחד, כרזה), מסוגל להרים מטענים מגוונים להטלה, יציב מאד, סלחני ויחד עם זאת אוירובטי בצורה מדהימה.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
עופר
מגוון האפשרויות רב, השוק מציע עזרים שונים ואין מניעה להתקינם בטיסנים.
אלא מה? הנושא שהעלית איננו נוגע כלל ביכולות הטסה. על מנת לדעת להטיס, נכון ובבטיחות, יש ללמוד, להכיל ולהתנסות בהטסה ללא עזרים מכל סוג שהוא. להרים טיסן לאויר, הנהוג באמצעות מיכשור, מוציא את העוקץ מהתחביב.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
מה גם שכל הג'יירואים למניהם לא מספיק פשוטים להתקנה בשביל שמתחיל ידע לשים ולכוון אותם.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
אם אני צריך ללמד מישהו חדש לתחום איך להטיס, אין לי בכלל מה להסתכל על טריינר. אני לוקח טיסן 3D מEPP, שם אותו עם RATE נמוך עם טונה אקספו ויאללה לשמיים. זה מלמד את הסטיקים ואת האוריינטציות יותר בקלות ובטיסה יותר איטית מכל טריינר.
טריינר טוב רק ללימוד נחיתות, מה שאי אפשר ללמוד כמו שצריך עם טיסן בעל עומס כנף נמוך.
וכן, הטריינר הקלאסי מת. היחידים שעוד יטיסו כאלו הם ילדים שמתוודעים לתחביב דרך ארגונים אנכרוניסטיים ורצים לקנות בננה. מי שמכיר את האינטרנט ואת הפורומים כבר ממזמן הבין שזו לא הדרך הכי טובה ללמוד.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
כמו שגיא אמר מייצבי טיסה נמצאים בשוק כבר היום, ויש גם קרובים למחירים שציינת.
יחד עם זאת אני בדעה שקודל כל חייבים ללמוד להטיס ללא מייצבי הטיסה כיוון שבמקרה של כשל, כיוונים לא נכונים או כל בעיה אחרת, צריך לדעת לתפעל את הטיסן.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
flyinglizard
אם אני צריך ללמד מישהו חדש לתחום איך להטיס, אין לי בכלל מה להסתכל על טריינר. אני לוקח טיסן 3D מEPP, שם אותו עם RATE נמוך עם טונה אקספו ויאללה לשמיים. זה מלמד את הסטיקים ואת האוריינטציות יותר בקלות ובטיסה יותר איטית מכל טריינר.
טריינר טוב רק ללימוד נחיתות, מה שאי אפשר ללמוד כמו שצריך עם טיסן בעל עומס כנף נמוך.
וכן, הטריינר הקלאסי מת. היחידים שעוד יטיסו כאלו הם ילדים שמתוודעים לתחביב דרך ארגונים אנכרוניסטיים ורצים לקנות בננה. מי שמכיר את האינטרנט ואת הפורומים כבר ממזמן הבין שזו לא הדרך הכי טובה ללמוד.
אהבתי את הנחרצות שבדבריך. אני מאמין שאכן זו דעתך. אבל זו דעתך בלבד. אינך יכול (אולי כן ?) להשליך את דעתך זו על כל הסובב אותך. יתכן שלאחרים יש גם דעות משלהם, שאינן חופפות בדיוק את דעותיך ?
לידיעתך, הבנתי בטיסנאות נרחבת הרבה יותר מאשר אתה משער. לא סתם הבעתי את דעתי (כן, דעתי שלי בלבד) בענין לימוד ההטסה. להחזיק סטיק ביד ולהוריד טיסן EPP לקרקע עדיין לא נקרא לדעת להטיס. אלא אם כן רמת הטסה זו מספקת אותך.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
offer
אני אחדד קצת את נושא הדיון.
האם בעוד כמה שנים, כשיבוא אליכם משהוא שרוצה ללמוד להטיס.
האם עדין נמליץ לו על טרינר, או על מטוס יותר ספוטיבי הכולל ArduCopter ב15$ ?
עופר
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
לדעתי ,אני כן ממליץ על טריינר וחשוב שיהיה מבלזה (רצוי ניטרו. חשמלי למתקדמים) וחשוב לא פחות אל תקנה את הטריינרים מקלקר כי הם טסים בצורה שונה
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyst
אשר, אתה בונה מקיט? חשמלי
מחפש גם טריינר בגודל כזה אבל סקיילי אם יש כזה...
אני בונה מאפס..:p עם מנוע בנזין שרשור בניה בקרוב בפורום המתאים
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
."ממליץ על טרינר" יפה
אבל מאילו סיבות?
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
flatspin
אהבתי את הנחרצות שבדבריך. אני מאמין שאכן זו דעתך. אבל זו דעתך בלבד. אינך יכול (אולי כן ?) להשליך את דעתך זו על כל הסובב אותך. יתכן שלאחרים יש גם דעות משלהם, שאינן חופפות בדיוק את דעותיך ?
לידיעתך, הבנתי בטיסנאות נרחבת הרבה יותר מאשר אתה משער. לא סתם הבעתי את דעתי (כן, דעתי שלי בלבד) בענין לימוד ההטסה. להחזיק סטיק ביד ולהוריד טיסן EPP לקרקע עדיין לא נקרא לדעת להטיס. אלא אם כן רמת הטסה זו מספקת אותך.
אין שום סיבה לתת למישהו שמתחיל בתחביב טיסן של 2.5 ק"ג פלוס שמפיל כנף בכל פעם שאתה מסתכל עליו עקום, לרוב עם סרבואים בשקל שבקושי מגיבים ורמת דיוק של אוניית מכולות בשביל ללמוד איך להטיס. אם הטיסן הזה מתרסק חלילה, ממה שנשאר אפשר לעשות רק מדורה (בEPP רק תוציא דבק ותחזור לאוויר אחרי 5 דקות). התחלתי ממסוקים ומתישהו לקחתי טריינר בשביל ללמד את עצמי את הצד השני של התחביב, זו הייתה התנסות מאוד אומללה עד שעברתי לטיסנים שטסים טוב. מאז בכל פעם שאני רואה מישהו מגיע עם טריינר למנחת i pity the fool.
שים לב שמתוך 79 מילים בהודעה שלך, 67 מתייחסות לרמת ההבנה שלי בטיסנאות ועוד 12 הן מלל ריק - ולנושא עצמו לא נשאר דבר. אכן דיון במיטבו. העולם השתנה, כבר לא מטיסים טיסני ניטרו עם רדיו 72MHZ. בתור אחד שמתיימר להבין בכל תחומי הטיסנאות, כדאי שתשמור עצמך מעודכן.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
אגב, מעבר לסכסוך האישי בינינו על רמת ההטסה הירודה שלי, בכלל לא התייחסנו לעניין הכלכלי - אפשר להצטייד בקלקר חשמלי חדש בפחות מ1000 שקל. מה המחיר של טריינר?
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
offer
."ממליץ על טרינר" יפה
אבל מאילו סיבות?
יציבות בהמראה ונחיתה , סלחנות בפניות חזקות ועד
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
או, לזה חתרתי בדיון.
אם הטרינר ליציבות במראות או נחיתות, ואלקרוניקה עם תוכנה מושקעת (עוד שנתיים ב 15$)
נותנות את זה כולל בחירת רמת הציבות (דרך השלט) ברגע שהתוכנות יתבגרו.
אז במקרה כזה, לא יהיה עדיף לדלג על הטרינר, ולקנות את הטיסן הבא עם המיצב?
ראה מה קורה במסוקים, אלקטרוניקה מחליפה את מוט היצוב המכאני וכולם מרוצים!
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
האלקטרוניקה במסוק לא מיועדת להקל על מתחילים, אלא דווקא מרחיבה את מעטפת הביצועים של הכלי. אישית אני לא רואה צורך במייצב בטיסנים, אלא דווקא שימוש בטיסנים קלים וסלחנים (וגם זולים - זו נקודה מנטלית חשובה מאוד) יותר.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
flyinglizard
אין שום סיבה לתת למישהו שמתחיל בתחביב טיסן של 2.5 ק"ג פלוס שמפיל כנף בכל פעם שאתה מסתכל עליו עקום, לרוב עם סרבואים בשקל שבקושי מגיבים ורמת דיוק של אוניית מכולות בשביל ללמוד איך להטיס. אם הטיסן הזה מתרסק חלילה, ממה שנשאר אפשר לעשות רק מדורה (בEPP רק תוציא דבק ותחזור לאוויר אחרי 5 דקות). התחלתי ממסוקים ומתישהו לקחתי טריינר בשביל ללמד את עצמי את הצד השני של התחביב, זו הייתה התנסות מאוד אומללה עד שעברתי לטיסנים שטסים טוב. מאז בכל פעם שאני רואה מישהו מגיע עם טריינר למנחת i pity the fool.
שים לב שמתוך 79 מילים בהודעה שלך, 67 מתייחסות לרמת ההבנה שלי בטיסנאות ועוד 12 הן מלל ריק - ולנושא עצמו לא נשאר דבר. אכן דיון במיטבו. העולם השתנה, כבר לא מטיסים טיסני ניטרו עם רדיו 72MHZ. בתור אחד שמתיימר להבין בכל תחומי הטיסנאות, כדאי שתשמור עצמך מעודכן.
במחשבה שניה, אני חושב שאתה צודק בכל מילה שכתבת ואני מכבד את דעתך.
בהזדמנות, אם ייצא לך, כדאי לך להכיר אותי אישית. נזק לא יהיה לך מזה.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
מסכים עם גדעון, לקבל את הבסיס, הכי טוב עם טריינר.
טיסנים קלים יותר ו\או "הקלות" של מייצבים לא ילמדו אותך התמודדות עם מצבים אמיתיים. ואז, שתתקדם לטיסן מתקדם תמצא שחסרים לך כלים בסיסיים שיעזרו לך להתמודד עם טיסנים פחות סלחניים.
לדוגמה, ריצת המראה ארוכה או נחיתה מהירה וארוכה - התמודדות עם שמירת קו מסלול, התמודדות עם אפקט קרקע, תכנון נחיתה ארוכה שהטיסן יעצר במסלול, שימוש בהגה כיוון והמנעות מהזדקרות.
טיסן 3D מאוד סלחן. המראה ונחיתה על מטר מסלול.
טיסה עם מייצבים תפצה על כל התנהגות חריגה אבל נורמאלית של כלי הטייס, מגניב, אבל שתטוס בלי, תגדיל את סיכון הריסוק.
שימוש במייצבים היום בטיסני 3D או F3A זה טרנד שנועד לעזור לך לבצע תרגילים בצורה יפה ומדוייקת יותר אבל ממש לא ללמוד להטיס. ההפך הוא הנכון.
בנוסף, שימוש במייצבי טיסה, או bailout בעיקר במסוקים, נועד להציל אותך ממצבי קיצון או חשש לריסוק ולהחזיר אותך לטיסה יציבה או מצב טיסה מיוצב.
"חיסכון בטיסנים"? שטיסן אחד יעשה את הכול? הלוואי שהיה משו כזה ... זה יותר תרופה שתחסוך מאיתנו לקנות עוד ועוד ולמנוע ממנהל הבנק טלפונים מיותרים :)
בכול מקרה, מה אתה מדמיין? לקנות מוסטנג סקיילי יפייפה, לשים עליו מייצב טיסה ולתת למתחילים להטיס? מוסטנג גם עם מייצבים לעולם לא יהיה טריינר - לא קל להטסה ולא נכון ללימוד בסיסי.
ועוד משו, כל הכיף זה מגוון טיסנים, אנשים נהנים מהקנייה , בנייה , ה"לוק" של הטיסנים השונים, לכן גם בהיבט הפסיכולוגי (אם אפשר לתאר זאת כך, גיל? :)) זה לא יתפוס.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
גם אלקטרוניקה טובה לא יכולה לשנות מאפיינים אוירודינאמיים כמו מהירות הזדקרות, מהירות גישה, טיסה יציבה במהירות נמוכה וכן הלאה.
גם מאפיינים כמו יכולת זיהוי שמהניסיון שלי זה הדבר שהכי קשה ללמוד נוחים יותר בטיסן כנף עילית, גדול, עם גלגלים ומאפיינים ויזואיליים בולטים ששונים מאוד מטיסנים מתקדמים שבנויים לטוס טוב גם הפוכים.
ולא פחות חשוב - כן נחיתה גדול, מוצק, עמיד ומטבע הדברים גם כבד.
אני מחפש טריינר טוב - גדול, איטי, מזוהה בנקל, כנף עילית, דיאדרל, כן נסע בריא וחשמלי, אם יש למישהו למכור.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
תודה
אלה התשובות שחיפשתי כנראה.
הרגשתי שפיספסתי משהו
תודה.
-
תגובה: האם טיסני טרינר הולכים להיעלם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyst
מסכים עם גדעון, לקבל את הבסיס, הכי טוב עם טריינר.
טיסנים קלים יותר ו\או "הקלות" של מייצבים לא ילמדו אותך התמודדות עם מצבים אמיתיים. ואז, שתתקדם לטיסן מתקדם תמצא שחסרים לך כלים בסיסיים שיעזרו לך להתמודד עם טיסנים פחות סלחניים.
לדוגמה, ריצת המראה ארוכה או נחיתה מהירה וארוכה - התמודדות עם שמירת קו מסלול, התמודדות עם אפקט קרקע, תכנון נחיתה ארוכה שהטיסן יעצר במסלול, שימוש בהגה כיוון והמנעות מהזדקרות.
טיסן 3D מאוד סלחן. המראה ונחיתה על מטר מסלול.
טיסה עם מייצבים תפצה על כל התנהגות חריגה אבל נורמאלית של כלי הטייס, מגניב, אבל שתטוס בלי, תגדיל את סיכון הריסוק.
שימוש במייצבים היום בטיסני 3D או F3A זה טרנד שנועד לעזור לך לבצע תרגילים בצורה יפה ומדוייקת יותר אבל ממש לא ללמוד להטיס. ההפך הוא הנכון.
בנוסף, שימוש במייצבי טיסה, או bailout בעיקר במסוקים, נועד להציל אותך ממצבי קיצון או חשש לריסוק ולהחזיר אותך לטיסה יציבה או מצב טיסה מיוצב.
"חיסכון בטיסנים"? שטיסן אחד יעשה את הכול? הלוואי שהיה משו כזה ... זה יותר תרופה שתחסוך מאיתנו לקנות עוד ועוד ולמנוע ממנהל הבנק טלפונים מיותרים :)
בכול מקרה, מה אתה מדמיין? לקנות מוסטנג סקיילי יפייפה, לשים עליו מייצב טיסה ולתת למתחילים להטיס? מוסטנג גם עם מייצבים לעולם לא יהיה טריינר - לא קל להטסה ולא נכון ללימוד בסיסי.
ועוד משו, כל הכיף זה מגוון טיסנים, אנשים נהנים מהקנייה , בנייה , ה"לוק" של הטיסנים השונים, לכן גם בהיבט הפסיכולוגי (אם אפשר לתאר זאת כך, גיל? :)) זה לא יתפוס.
אבל ממש לא.
טיסן 3D לא סולח ולא שוכח, המראה על מטר ונחיתה על קצת יותר, זה קורה רק כשאתה מאוד מיומן בתמרונים שמצריכים נחיתה או טיסה בזווית התקפה גבוהה.
וגם זה לא שיטה לנחיתה, טיסן כזה יתרסק במיצמוץ השני שלך.
ואני מתכוון לטיסני 3D שנראים סקיילים לאקסטרא או אדג' ובעלי משטחי כנף מדפים מאוד נדיבים