-
פרוייקט "עמלץ כסוף"
הרשו לי להציג בפניכם את הפלטפורמה הייעודית החדשה שלי לצילום אווירי.
היא אומנם עוד לא גמורה, אבל היא הגיעה למצב שכזה שאני יודע בוודאות שהיא תטוס!!
אז החלטתי שהגיע הזמן לפרסמה.
מדובר בטיסן שמוטת הכנף שלו הינה 2.4 מ', בתכנון הוא נועד להרים משקל של 1 ק"ג +\-
וזאת מלבד לאביזרים שטיסן רגיל דורשים, כולל את ציוד הFPV.
מבנה הטיסן הינו מבלזה ברובו, ומשקלו נע סביב 5-6KG תלוי במה מעמיסים עליו.
מקווה לעדכן בקרוב עם תמונות של הטיסן מצופה, ומס' תמונות מהטסטפלייט שצפוי להיות בשבוע\שבועיים הקרובים.
השם "עמלץ כסוף" נבחר כי צורת הגוף הזכירה לי כריש. ועקב זאת שצבעו יהיה אפור\כסוף התחבר לי השם הנ"ל.
הטיסן כולו נבנה בקלוב התעופה בעומר.
בינתיים תוכלו להתרשם מהתמונות הבאות:
http://easytop.co.il/yoni/IMG_3281.JPG
http://easytop.co.il/yoni/IMG_3279.JPG
http://easytop.co.il/yoni/IMG_3280.JPG
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
נראה מעולה !!!
כמה משקל שמת מקדימה כדי שהטיסן לא יתהפך ?
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
2 סוללות כל אחת 5AH 6 תאים, ביחד הן שוקלות כקילו וחצי.
יש את המצלמה עם הגימבול והסרווים שביחד זה משהו בסדר גודל של 100 גרם.
על פניו כרגע זה עם מרכז כובד קידמי אבל יש המון מקום לשחק עם הסוללות, אחורה וקדימה.
לא צפויה כרגע בעיה כלשהי באיזון שלו.
(זה היה אמור להיות ככה בדיוק על פי התכנון)
ותודה! :-)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ממש יפה ומשוקע.
כמה שעות עבודה יש עליו?
אתה מתכוון לצבוע אותו? ציפוי מיקרוגלס?
הבום בחיבור הכנפיים מתפרק לנשיאה נוחה?
יש בפנים מגש קשיח? למה גלגל האף וכן הנסע מחוברים?
בהצלחה עם "כסוף הגב" :D
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
גיא כל הכבוד !!!
רק מה מוטת הכנף של הציפור הזו ?
לא נראה שזה עובר 2 מ'.
ואיך בדיוק מסתדרת כנף 2 מ' עם 6~5 ק"ג משקל ???
במה שאני בניתי המשקל לא מגיע ל-2 ק"ג והכנף של 1.8
לא בדיוק גורמת לטיסן לדאות ...
שיהיה בהצלחה !
נ.ב המנוע כבר מורכב על הטיסן עם בקר 60A סיני (זמני)
מחפש זמן לעשות טסט.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
הייי יופי של טיסן יופי של עבודה כייף ליראות שיש עוד אנשים שבונים טיסנים ,ממש טיסנים ולא מקלקר ומקאפה .
ממה עשויים הבומימם???
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ובכן שעות העבודה שמושקעות עליו הן רבות וחלקן הגדול הן חשיבה נטו..
התחלתי עם הפרוייקט הזה בסביבות דצמבר, ובשבועיים האחרונים נתתי גז עצבני כל יום.
אני שמח להגיד שצברתי מיומנות עבודה שכזו שכיום אוכל להרביץ עבודה מהירה יותר..
הוא יהיה מצופה בציפוי הכסוף שקניתי במיוחד של ORACOVER.
הגוף לא יצופה מיקרוגלס ככל הנראה כי איך שזה נראה בגלל המשקל הגדול והמבנה הקל שעשיתי במידה ואכן הוא יעבור ריסוק לא בטוח שיישאר ממנו משהו.. מיקרוגלס לטענת אחרים לא ממש יעזור במקרה הזה הוא פשוט יתפוצץ..
אכן הכל מתפרק לנשיאה נוחה, התושבות בום נבנו במיוחד מקרבון והבום עצמו הינו בעצם חכת דיג.
גלגל האף וכן הנסע סתם מחוברים כרגע רק לצורך התרשמות ראשונית, גם הגובה של הכן נסע הקידמי נמוך בהרבה ממה שהוא צריך להיות.
יש בפנים מעין מגש קשיח שעליו אני מתכנן לשים את הסוללות.
הצצה למבנה הגוף מבפנים:
http://easytop.co.il/yoni/!IMG_3208.JPG
http://easytop.co.il/yoni/!IMG_3207.JPG
פירוק הבום:
http://easytop.co.il/yoni/07062009015.JPG
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motiganot
לא נראה שזה עובר 2 מ'.
ואיך בדיוק מסתדרת כנף 2 מ' עם 6~5 ק"ג משקל ???
עובר בטח עובר..
כשתראה את זה במציאות אתה תיבהל!! כמו שמיקי שאל אם זה נושך זה ממש נראה ככה..
המיתר של הכנפיים שיש ברשותך קטן ביחס לכנף שלי, מלבד זאת עם המהירות הנכונה הפרופיל שלי מייצר עילוי גבוהה יותר, וכמו כן הרבה גרר...
מבדיקות שעשיתי זה נראה שמהירות ההזדקרות שתתקבל נעה סביב 35 קמ"ש\10 מטר שניה.
שטח הכנף הינו 72 דצ"מ.
בנוסף לזה אני יתכנת מדפים במאזנות ואני אדע יותר שהדבר הזה יטוס..
מקסימום זה יהיה קישוט יפה למועדון :D
חריטת הבומים:
קובץ מצורף 10853
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
כל הכבוד גיא :)
מי התותח שעזר לך לבנות כזה דבר? ;)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Nimrod
כל הכבוד גיא :)
מי התותח שעזר לך לבנות כזה דבר? ;)
אתה :p
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
המיקרוגלס לא לחוזק! הוא כמעט לא תורם מבחינה מבנית לשימוש הזה. הוא אולי תורם טיפה בקטע של "עטיפת" הבלזות וחיזוק ההדבקה בינהן. בתור חוזק לנגיפה(זה מה שחשוב בגוף) הוא לא שווה כלום.
מיקרוגלס נותן מרקם אחיד שעליו אפשר למרוח קארקיט או לשייף ולצבוע ישירות ואז לקבל פני שטח חלקים שומרידים גרר באופן משמעותי עד מטורף (וזה גם יפה :) )
אגב, לא מפחיד אותך שהמצלמה היא הדבר הראשון בקדמת הגוף? המטע"ד חוטף ראשון כל פגיעה הכי קטנה. איך אתה מגן עליו?
איזה פרופיל השתמשת?
אני לא רואה חומרים מרוכבים על הקורה הראשית, אני מפספס משהו? זה יהיה מספיק חזק ל6-5KG?
נ.ב.
אני מתנצל על מבול השאלות. הפרויקט שלך ממש יפה ואני מסוקרן בעיקר כי אני התחלתי לבנות משהו בסדר גודל הזה רק על טהרה המרוכבים ומכונת ה CNC שלי.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
בכיף מעיין,
הוחלט פשוט לצפות את הגוף בציפוי שקיים כרגע. גם הגוף נבנה כגוף זמני שלאחר שנלמד את
התיקונים והחיזוקים שצריכים להיות במקומות הנכונים, למרות שהגוף כבר קיבל צורה של גוף קבוע וחיזוקים נעשו בפנים (לא רואים בתמונות).
חוץ מזה הגוף בפני עצמו גדול מאוד והוא מייצר גרר עצום, אני לא בטוח שהשיפור מגוף חלקלק מבחינת גרר ממש יתרום במקרה הזה..
אתה צריך לקבל פרספקטיבה של הדבר במציאות ולא מהתמונות..
לאחר הטסטפלייט אני אציג אותו באיזור המרכז איזה יום.
בעניין זה שהמצלמה מקדימה אני תאמת לא מפחד, אם יקרוס הגלגל הקידמי אז זה פאשלה שלי, דאגתי לחיזוק דיי טוב שמה אני חושב שהגוף יישבר לפני שהכן נסע שלו יקרוס..
בחרתי לשים את המצלמה מקדימה מנסיון העבר שלי עם הגלגל הקידמי שמופיע בוידאו, ובעידן של הOSD שמציעים אופק מלאכותי חשבתי לשדרג את עצמי מהבחינה הזו.
במידה והגוף יישבר אני לא מצפה לניסים, זאת אומרת שמה שיילך יילך... בכל אופן לטסט פלייט הטיסן עולה לטיסה בלי שום דבר שקשור לFPV.. נטו טיסן.
הפרופיל הינו NACA-4415, ופרופיל הזנב הוא פרופיל סימטרי - NACA0012.
אני מזכיר שאת בניית הטיסן התחלתי בדצמבר, בדיעבד יכול להיות שהייתי משנה פרופיל שקצת יותר מותאם לצרכים האישיים שלי.
עוד דבר, במידה והאף יחטוף מכה, הכיפה תספוג את המכה הראשונית ומקס' תישבר (לא בעיה להחליפה.. בסה"כ פלסטיק של 5 שקל), אני לא מצפה שהטיסן יעמוד אף שתול באדמה.. הוא לא נבנה בשביל זה.
אין חומרים מרוכבים על הקורה הראשית, יש טיפה קרבון בג'ויינר (חציץ בין הדיקט התעופתי)
כרגע האנשים שבחנו את זה אמרו שזה מספיק חזק לייעוד שלו (כוחות G נמוכים)
הטיסן הזה ללא ספק לא יעשה לופים :).
הקורה הראשית בעצמה הינה חזקה מספיק כדי לסחוב משקל גדול אפילו יותר, אבל עד כמה היא תחזיק בריסוק זה כבר סיפור אחר.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
גיא, נראה מדהים, כל הכבוד.
בעיני הדבר המרשים ביותר הוא שהתחברת לקלוב ולמדת לבנות מהבסיס וגם החשיפה לתהליכי תכנון.
אני זוכר את הלבטים החששות והגישושים שלך בתחילת הדרך. אני שמח שכמו שאמרתי לך, מצאת שיש בקלוב של עומר אנשים מדהימים, המון יכולות וידע ובעיקר ישמחו לעזור לך ולהדריך. צר לי שאני לא גר קרוב יותר.
היות ואני עוקב אחרי התמונות שלך (תאמין לי, בחנתי ואני מכיר כל פרט....;)) הופתעתי מכדור המצלמה. בפרוייקט שלי אמור להיות משהו כזה ואשמח לשמוע קצת יותר פרטים.
נראה לי שטייסת המרכז תארגן קפיצה לאזור שלך ... אני לא מתכוון להמתין ל Roadshow שלך במרכז :D.
איציק
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
אכן האנשים במועדון הינם אנשים מדהימים שמלווים אותי לאורך כל הדרך ומייעצים ועוזרים.
בנוגע למצלמת הכדור, כדי לבצע את זה בצורה מושלמת פשוט צריך לחשוב על זה לעומק, ביזבזתי יותר זמן בלחשוב על איך לבצע את זה כמו שצריך מאשר לבנות אותה.
מבחינתי זה גם לא יצא 100% אבל זה מספיק בשביל ההתחלה.
הכיפה עצמה הינה כיפת פלסטיק שנקנתה בחנות תחביבים בעלות מצחיקה של 6 שקלים.
נצבע בספריי "פריימר".
קוטר הכיפה הינו 10 ס"מ, וכדי שהיא תיהיה יותר אפקטיבית מאשר אצלי צריך שציר הסיבוב של המצלמה יהיה בדיוק במרכז התושבת האחורית שלה, מלבד זה גם ציר הסיבוב שלה (של הTILT)
צריך להיות בדיוק ממוקם במקום הנכון בתוך הכיפה כדי שברגע שהיא תזוז המרחק בין העדשה לכיפה יישאר אותו דבר (מה שאצלי לא נעשה פרפקט)
במידה ועושים את זה כמו שצריך, ניתן בעצם לעטוף את העדשה במעין "סרט פילם" שכזה שבעצם יאטום את הכיפה ומצלמה תוכל לזוז למעלה ולמטה בלי שום בעיה.
לגבי הPAN זה החלק היותר פשוט כי הכיפה פשוט מסתובבת כולה.
זו הדרך שמצאתי לנכון הקלה ביותר לביצוע ושתעשה את העבודה בצורה המיטבית.
סרטון של הגימבול בפעולה:
קובץ מצורף 10858
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
גיא .. ..
מדהים !!! פשוט יפה לראות לאן אתה מגיע מדגמי הקאפה שראשונים :-)
צריך לקפוץ איזה יום לקפה :) ולראות בעיניים
:) אהבתי !!!
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
עבודה יפה,מצטרף לברכות :), הכדור האפור מקדימה נראה ממש מקצועי.
רעיון להמשך - תוכל לנצל את אותו הגוף לחיבור כנף מעופפת משוכה לאחור עם כנפונים ולקבל
תצורה שונה.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
איזו תוצאה מדהימה , כלי שנראה מצויין, ואין לי ספק שכל העסק יעבוד מעולה, מחכה לראות שלבי התקדמות נוספים.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
כל הכבוד גיא! מקנא בך הלוואי והיה לי את הזמן והיידים לבנות כזאת פלטפורמה!
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ובכן חברים!!
הטסט בוצע היום בהצלחה!!!
הטיסן טס יפה ועוד הייתה רוח היום.
כרגע משקל הטיסה הינו 5.2KG, זה עוד בלי המצלמה הגדולה שאיתה משקל הטיסן יגיע לכ6.2KG.
נחיתות רכות מאוד.
-
5 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
וואלה :eek:
איך הקדמת כך בזמנים ???
כמה זמן טיסה הצלחתה להגיע ?
גיא לפי התמונות נראה שהייתה שם ממש עבודת
צוות מקצועי בתנאי עבודה אופטימלים !
ואכן התוצאה בהתאם .
איזה יופי של כלי טיס ממש נראה כאילו יצאה ממפעל
:):)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
אין לי מילים! וואו! נראה פיצוץ! 5.2 KG?!
אתה בטוח? אתה לא על lbs במקרה במשקל?:D
איך הוא התנתק מהקרקע? כמה קיזוזים נדרשו? (כלומר כמה מדוייק בנית או כמה עקום סימטרית?:D)
מה הייתה מהירות הנחיתה בערך?
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
וואו!!!:eek:
מהרמות הגבוהות שנראו!
-כל הכבוד!
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
מוטי שמנו אתמול גז עד 2 בלילה במטרה להרים את הדבר הזה היום לאוויר..
קצת עם חששות כי זה יצר קצת לחץ אבל לא נורא טס מעולה!
זמן טיסה? *** אין לי מושג!!!
משכתי מהסוללה 3AH בדיוק שיש ברשותי 10AH, הטסתי כ20 דקות של המראות ונחיתות..
המנוע מושך כרגע במקס' 1400W שזה לא על מצערת מלאה.. (אני מעריך 70%)
הוא טס מאוד מאוד יפה גם בלי מנוע.. קשה מאוד לגרום לו לרדת!! כשאני בא להנחתה ומכבה מנוע הוא שומר על גובה יחסית יפה אולי זה בגלל הרוח החזקה שהיתה (10-12 קשר בערך)
מעיין, בטוח בטוח לגבי המשקל שנשקל על משקל גרמני ברמת דיוק של 0.1 גרם. :D
הפחד היה באמת שיהיה לו קשה להתנתק מהקרקע, אבל איזה קשה.. טיפת מנוע והוא עף לאוויר בטיל.. יש לי סרטון שתכף אעלה ובו לא משתמשים אפילו ב50% מצערת לצורך המראה..
קיזוזים את זה צריך לשאול את אלעד הוא עשה את הטסטפלייט הראשון לאחר שהשקיע ממיטב זמנו בציפוי הטיסן במלואו! (עבודה מצויינת חייב לציין)
ממה שהבנתי לא היה צריך הרבה קיזוזים בכלל מלבד ההגה גובה שמשך טיפה כלפי מטה.
מהירות נחיתה ממש אפס.. קשה לי להגיד כי הייתה רוח נגדית אז אני מניח שאם לא הייתה רוח אפשר להגיד שמהירות נחיתה הינה 20-35 קמ"ש (הערכה גסה ביותר)
הנגיעה של הגלגלים ברצפה הייתה מושלמת בכל אחת מהנחיתות.. (4 במספר)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
אחלה סרטון!
תשאיר את הסאונד.. שומעים את הרוח החזקה שהייתה באותו יום וגם עוד איזה רעש מוזר של שקשוק..
דומה לביצים של משהו.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
גיא , הבקר שלך נשמע כאילו הוא מכוון לעצור את הפרופ... מיותר זה צורך זרם (בקר קאסטל נכון?) תיכנס להגדרות ותבטל
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MickeyM
גיא , הבקר שלך נשמע כאילו הוא מכוון לעצור את הפרופ... מיותר זה צורך זרם (בקר קאסטל נכון?) תיכנס להגדרות ותבטל
ללא עצירת הפרופ המחיר הוא גרר גבוה יותר.
בכ"א נראה מדהים.
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
מיקי העדפתי להשאיר את זה על סופט-ברקס..
תודה יוסי.. ומעיין אתה באמת הצלחת לשמוע את הביצים שלי רועדות??
(זה באמת היה ככה אם זו הייתה הכוונה :D)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
פצצות לגבות !!! יפה מאוד ... :)
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
מאוד שמחתי והתרגשתי לשמוע שהטסט עבר בהצלחה..... כל הכבוד:)
באמת פשוט מדהים, יש רק בעיה אחת..........
ככה נראה טיסן ראשון????? מה עכשיו :D
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק רונן
מאוד שמחתי והתרגשתי לשמוע שהטסט עבר בהצלחה..... כל הכבוד:)
באמת פשוט מדהים, יש רק בעיה אחת..........
ככה נראה טיסן ראשון????? מה עכשיו :D
וואי וואי!..
הציפיות גבוהות אתה אומר..
דווקא יש לי תכנון נחמד ברקע שכמובן מתקשר לתחום הFPV..
דיי קשה לביצוע אבל אני עוד לא אפתח את זה לדיון עד שאלמד לעומק את הטכנולוגיה.
ותודה צביקה!
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
רוצים לראות עוד עוד
נראה מצויין
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
כן גיא חתיכת שמוק שכמוך !!!
עכשו אנחנו מתבעסים להראות את הטיסנים המצ'וקמקים שלנו :confused:
סתתתתתתם :D
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
הוצאתי אותה רגיל מהגוף, אבל אני מנסה לחשוב על פתרון להציב אותה אנכית בלי גמישות יתרה.
חוצמזה צריך בכללי לבצע מיתקון לכל האלק'..
-
תגובה להודעה: פרוייקט "עמלץ כסוף"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
crazyguy
הוצאתי אותה רגיל מהגוף, אבל אני מנסה לחשוב על פתרון להציב אותה אנכית בלי גמישות יתרה.
חוצמזה צריך בכללי לבצע מיתקון לכל האלק'..
גיא יש לי בראש רעיון לגבי האנטנה !
יש אפשרות לשים את האנטנה בתוך צינורית פלסטיק דקה,
את הצינורית אני מחבר לסרוו שיוצא מאחד הצדדים של
גוף הטיסן.
לסרוו הנ"ל יהיה תפקיד להעביר את הצינורית ממצב
מאוזן (לצורך נחיתה והמראה) למצב מאונך למטה
כדי להשיג קליטה מירבית וגם הגרר שיוצר יוריד קצת
את האף של הטיסן ולא ירים אותו .
החסרונות :
משקל הסרוו .
ערוץ נוסף שצריך בשלט.(שגם כך כבר חסר לנו)