הבחור תופס טירקס 500 ביד (אולי נקרעה הרצועה והוא ניסה להציל ?)
Printable View
הבחור תופס טירקס 500 ביד (אולי נקרעה הרצועה והוא ניסה להציל ?)
על זה נאמר "אין שכל אין דאגות".
דביל !
אורי.
שרון רואים שזה יזום והוא התאמן על זה הרבה !
אם תשים לב המסוק ממש נופל לו לתוך היד !
כן,זה משהו יזום,הצלם מראש אומר לו לתפוס את המסוק.מעניין כמה טיפולי פנים הוא עבר עד שהוא הצליח לתפוס אותו.
וכמו שאמרו חז"ל: "אין שכל אין דאגות"
סתם גימיק הרי ברור שזה מתוכנן
*** :)
באמת מתאים לו המשפט "אין שכל אין דאגות" ***
לא נקרעה רצועה המסוק מסבסב ימינה במקום שמאלה אם אני לא טועה.
זה פשוט תרגיל דבילי שהם עבדו עליו .
הצלם גם שואל אותו אם הוא יעשה את זה שוב בתחילת הסרט... שימו לב
גם אם זה פעלול מתוכנן זה לא אומר שהרעיון לא דבילי לגמרי,
אם חושבים מה באמת הוא עשה שם... גרם לצופים לחשוב שהמסוק משתולל (פיראוטים)
למעשה הוא בא לנחיתה ניתק מנוע ונכנס לאוטו' מה שגרם למסוק לרדת כמו מצנח
אני הייתי חושש מכריתת אצבע מהגגשים
מסתבר שטיפשות זו מחלה קטלנית :D
פששששששששששששש איך התעמקתם בסרט פרם אחר פרם כל הכבוד לכם
מתכונן או לא מתוכנן, גימיק או לא גימיק זהו חוסר אחריות מדרגה ראשונה.
עם טירקס 250 יכול להוריד אצבע, אני בטוח שטירקס 500 יכול להוריד ראש מספיק שהוא היה מפספס והמסוק היה קוצץ לו את היד יפה מאוד, יש לזכור שזה אמנם תחביב אבל עם לא נזהרים יש פוטנציאל גדול מאוד לסכנה ופגיעה
"ליקום ולטיפשות האנושית אין גבול, אבל לגבי הראשון אינני בטוח"
מי אמר את זה?
למשיבים נכונה כובע טמבל ;)
פשוט פסיכי ! :eek:
הוא באמת פסיכי - למה להסתכן ? פשוט מבקשים מחבר שיתפוס את המסוק..
:D :D :D
למה לבקש מחבר אם אפשר לבקש מהשכן ?:)
יש כמה מטיסים, שהייתי שמח מאוד אם היו מנסים לעשות את זה....:)ציטוט:
שגי ,למה לבקש מחבר אם אפשר לבקש מהשכן ?
היי אורי,
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=11500
במקרה הזה מדובר במסוק 600 - אתה לא חושב שהסכנה יותר חמורה ?
לדעתי הצנועה ... שוויצר אידיוט
אבל יום אחד השכל יכנס לו לראש (כניראה שלהב תחדיר אותו פנימה חזק חזק :D )
גיל
יש מצב שזה היה מתואם מראש
למרות שהסיבסוב המטורף הזה כנראה קרע לו את הרצועה
בכל אופן מטווווורף אבל זריז למדי {מי לא היה רוצה להציל את המסוק שלו ככה חח}
חברים,
אשמח לשמוע את דעתכם בדבר השרשור שאליו קישרתי.
מסתבר שהתזמון שהדברים קורים בטבע יכול להיות לפעמים עצוב מאוד, כמובן שאני דמבר על הקרבה בין השרשור הזה לשרשור המקביל על המקרה שקרה בשבת בפלמחים.
ואני אשמח לשמוע איך זה שאתה מרשה לעצמך להרצות על בטיחות מצד אחד, אבל מצד שני לעבור על החוק הפלילי במדינת ישראל ולהטיס ברעות (גם במנחת בו קרתה התאונה שציינת - את הפאנג'ט הוקטורי שלך), לסכן עשרות עוברי אורח תמימים כשאתה מטיס להם טירקס 450 ואת ה GAUI שלך מעל הראש שלהם בשכונה בין הבתים או בפארק, וגם הכי גרוע לשקר במצח נחושה כבל עם ופורום לכל הקוראים כאן?? :eek::eek:
אל תטרח לנסות להתנער מאחריות או מהאמת, יש כאן מספיק כאלו שפנו אלי בהודעות פרטיות שאפילו נכחו במקרים שציינתי כולל אני עצמי - כשהטסת את ה 450 שלי בפארק ברעות מעל האנשים.
אולי תשחרר אותנו כבר מהעול שלך? שמענו את דעתך בנושא ושאתה לא מסכים עם הנעשה ושאתה לא היית עושה את זה, הבנו אותך!
שירשור אחד כבר הרסת ונעלת, מה עכשיו עוד שירשור?
היחיד שהורס פה שרשורים זה אתה, עם דברי ההבל שלך.
אני אפילו לא אתייחס להאשמות המגוכחות שהעלית - תתבגר.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon13.gif
לא ציפיתי שתענה,
האמת שגם אני הייתי שותק למשמע כאלו דברים - במיוחד כשיש להם בסיס ויש עוד אנשים שמוכנים להעיד בנכונותם.
הייתי מצפה מאדם הגון שיגיד:
"Mea culpa" - תריץ בגוגל ותבין, מודה ועוזב ירוחם...
אך הייתי מצפה את זה מאדם הגון, לא אדם שמשקר במצח נחושה על עבירה ועוד מנסה להרצות לאנשים בנושא בטיחות...
וואי באמת אי אפשר לרדת יותר נמוך?
אני מתכוון לשניכם שהורסים כל שרשור ושרשור.
תשלימו אחד עם השני כמו שני גברים ותפסיקו ליהיות תינוקות חסרי ב*צ*ם...
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
מסכים לחלוטין ואף ביקשתי בהודעה פרטית את מה שאתה מבקש עכשיו.
אני סיימתי להגיב.
ליאור, בשביל מה זה היה טוב?
איזה תוצאה טובה זה השיג?
הדברים בשרשור הקודם נדונו שם, הובהרו והם מיצו את עצמם.
האמת?
ההודעה הזו שלך, בקישור הזה גורמת לתחושה לא נעימה, שהדברים לא באמת באים ממקום מקצועי, אלא מסיבות אחרות (זו לפחות התחושה...).
הרי אם באמת נחפש, אז לכולם יש "שלדים בארון" וככל שאתה ותיק, או מנוסה יותר, הארון שלך מלא יותר.
והנה ליאור בר עמי שלף לך כמה "שלדים" שלא בדיוק מחמיאים...
חבל ששני מקצוענים כמוכם מגיעים למצב כזה.
זה רק פוגע במוניטין הטוב של שניכם...
אם יורשה לי, רק עצה קטנה:
נסו שניכם לפרגן מס' פעמים אחד לשני... אבל באמת לפרגן...
ולשניכם יש הרבה על מה.
מבטיח לכם שרק תרויחו מכך
והאוירה כאן תהיה הרבה יותר נעימה.
כל טוב
דודי
דודי,
המטרה היתה להמחיש עד כמה אפשר להיות אטום בנושא הבטיחות, והלקח שצריך להילמד כאן הוא חשוב לאין ערוך.
לגבי עניין השלדים - האמן לי שאני מכיר את חסרונותיי היטב. עם זאת הטענות שהעלה ברעמי מגוחכות בצורה יוצאת דופן ולכן לא אתייחס אליהן.
בשורה התחתונה - הבחור מכה חטא על פשע עם הנסיון העלוב לטיוח המקרה החמור שראינו כאן.
שלום לכולם !
אני חדש בתחום ונטול אינטרס זה או אחר בתגובתי כאן, לא מכיר את הנוכחים
ואין לי מחויבות לקחת צד בגלל פן אישי-חברי.
כל מה שרציתי לומר זה שהויקוח כאן (אמנם בחלקו בנימה אישית מדיי)
מאוד בריא, גרם לי לחשוב על הסיטואציה השנויה במחלוקת שאני יכול להיתקל בה בדיוק כמו אחרים !
לפני שקראתי את האשכול ( וזה שמקושר אליו ) לא הפנמתי את גודל הסכנה שבתפישת מסוק (למרות שברור כי היא קיימת),
הרי יו-טיוב מפוצץ טריקים וזה נראה כדבר לגיטימי כמוצא אחרון.
אני לא חושב שיש מקום "לחנוק" דיונים כאלו, גם אם לא כולו ורוד ומלא בקארמה נפלאה;),
אנחנו - החדשים לומדים מניסיון שלכם, תודה ותמשיכו בשיח ודיון (גם אם הוא טעון)
על מקרים, תגובות והמלצות בכל הקשור לתחביב.
שוב, תודה !
ליאור היקר
אני חושב שאנחנו מפספסים כאן משהו...
אף אחד לא אטום בנושא הבטיחות ומהתגובות של ליאור בשני השרשורים, הוא לא טען אפילו פעם אחת שהוא לא מכיר את כלל הבטיחות הזה ושזה בסדר ומקובל לתפוס מסוק באויר.
הוא הסביר את הסיטואציה והבהיר שמדובר בעניין של שיקול דעת בלבד!!
גם אתה כתבת במפורש שאתה תופס את המסוק שלך (אמנם הוא קטן יותר, אבל זה לא משנה לגבי האיסור הבטיחותי עצמו, שהרי אמרת שכל המטרה שלך זה האטימות בנושא הבטיחות...)
גם אתה טענת שאתה עושה את זה מתוך שיקול דעת וניסיון שלך וכו'
ואתה יודע מה?
אני מסכים איתך לחלוטין!!!
כי שניכם אומרים את אותו הדבר...
שלפי כלל הבטיחות אסור לתפוס מסוק באויר ואת הנקודה הזו כל החברים כאן בפורום צריכים לדעת (כדי שאף אחד לא ייכנס לו רעיון אחר לראש, מכך ששני מקצוענים כמוכם מרשים לעצמם לעשות את זה במצבים מאוד מסוימים).
אבל!!!!
ואת זה אני לומד מהתגובות שלך בשירשור הקודם... (ולדעתי שניכם גם מסכימים לכך...)
שיש מצבים שבהם אתה מרשה לעצמך להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה שלפעמים חורגת מכללי הבטיחות וזה בגלל שהניסיון שלך והידע שלך והמקצועיות שלך, נותנים לך אפשרות ויכולת לקחת סיכון מחושב (כמו לתפוס מסוק קטן, במקרה שלך ולהסתכן במחיר של שריטה כפי שציינת) וזה לא אומר שאחרים צריכים לקחת מזה דוגמא כיצד צריך לפעול, אלא להיפך:
אם אני מבין נכון, אז שניכם התכוונתם לומר "אסור לתפוס מסוק באויר. נכון שאנחנו עשינו את זה בסיטואציה מאוד מסוימת, אבל אתם אל תקחו מהמקרה הספציפי שלנו דוגמא במקרה הזה".
אני חושב שאתה אדם אינטילגנטי וחכם ולכן אם רק תנסה לסנן את "רעשי הרקע" בהתלהמות הזו בינך לבין ליאור, אתה תגיע למסקנה שניסיתי להבהיר לך כאן, שאתם אומרים למעשה את אותם הדברים ואין הבדל בגישה בינכם בסופו של יום..
דודי ידידי,
קראתי את תגובתך בעיון רב ולעניות דעתי אתה לא מדייק.
במקרה של מסוק 600 אין, לא היה ולא יהיה שום שיקול דעת - זה מעשה שלא יעשה !!
שיקול דעת יכול להיעשות במקרה שבו הריזיקה היא על שריטה - לא במקרה שבו הריזיקה היא מוות במקום, נ-ק-ו-ד-ה.
לכן אני מתעקש על הפואנטה. זו הסיבה היחידה ואין פה שום דבר אישי !
בנוסף לזה מא ברעמי שלח לי הודעה בה הוא מציין בין היתר שהוא עדיין מאמין שלא עשה טעות - עד כמה באמת אפשר להיות אטום ?
-----
לגבי המקרה הנדון, אני לא חושב שטעיתי - שיקול הדעת שלי מספיק בריא ע"מ לקבל החלטה תוך שיקלול כל המשתנים (מז"א, ראות, מצב המסוק, יכולת אישית, גורמים סביבתיים ועוד), כדי שבסופו של דבר זו לא תהיה החלטה פזיזה או מעשה קונדס הירואי כזה או אחר - אלא סיכון מחושב.
אם תשאל אותי אם הייתי חוזר על הפעולה בשנית - אומר לך שע"מ לענות לך אצטרך להיות במקרה כזה שוב, ולבחון את כלל הפרמטרים מחדש, שוב - מתוך הנחה שהחלטה כזו לא מקבלים בקלות ובטח לא כל אחד יכול לקבלה.
-----
אני לא מקבל את העובדה שזה סיכון מחושב - לא משחקים עם החיים של החבר שלך !! :mad: גם לא אם הסיכון הוא "מחושב".
כמו כן, אי אפשר לחשב שום סיכון כל עוד המסוק באויר ולא ברורה רמת הנזק שנעשתה לו. אני חייב להתקומם כנגד דברי ההבל המסוכנים הללו - על מנת למנוע את האסון הפוטנציאלי הבא - ולא מעניין אותי כמה אנטיגוניזם אני עלול לעורר בדרך - אם הצלחתי להניא אפילו אדם אחד מלבצע מעשה מסוכן שכזה - הרי שהמטרה שלי הושגה.
את ההודעה הבאה שקיבלתי ממר ברעמי אגב, המלווה בקללות, אחסוך מחברי הפורום המכובדים.
קודם כל ברוך הבא:)
הבעיה בשני השרשורים שקראת, שהדברים כן גלשו לפסים לא מקצועיים.
תקרא שוב ותראה שכולם!!! אבל כולם יגידו לך שאסור לתפוס מסוק באויר.
העניין הוא שכאן מדובר בשני מקצוענים מהדרגה הראשונה, מטיסים מאוד מנוסים ועם כישרון ענק, שכל אחד מהם, במקרים מאוד ספציפיים, הפעיל שיקול דעת ועשה את זה, לאחר ששקלו את הסיכונים שהיו באותו הרגע.
מה שאני מנסה להגיד, זה שכל הויכוח הזה היה נסגר בשניה, כשהשורה התחתונה היא שהשיקול דעת שלהם באותם מקרים שהם לקחו את ההחלטה לתפוס מסוק באויר - היא אינה דוגמא מייצגת שממנה צריך ללמוד.
כלומר "אני עשיתי את זה לאחר שהפעלתי שיקול דעת ועשיתי הערכת מצב של הסיטואציה, אבל אתה אל תלמד ממני שכך הדרך הנכונה לעשות אם זה יקרה לך, כי המקרה שלי הוא לא דוגמא".
דודי,
אתה עדיין לא מבין את החלק החשוב לי מכל.
בשום סיטואציה שהיא, תחת שום שיקול דעת (בריא או לא בריא) וללא שום תלות איך הדברים נראים או עד כמה המסוק נראה תקין - אין להתקרב למסוק 600 בעודו באויר !
זה לא מסוק GAUI 200 שישרוט אותך אם תהיה תקלה, זה כלי הרג שיהרוג אותך בשניה אחת של פספוס, ועוד יישאר באויר.
ההבדל בין השניים הוא תהומי - ועל כן גם הפואנטה !
נסה לדמיין את רמת הזהירות בה תנקט אם אתה חותך ירק מסוים עם סכין פלסטיק חד פעמי שגם אם תריץ אותו על אצבעך לא יקרה כלום, לעומת חיתוך ירק עם סכין קצבים גדולה וחדה במיוחד שכל ליטוף ממנה יכול להוריד לך אצבע בשניה - האם תנקוט באותה רמה של זהירות ?
מקווה שהבנת ידידי.
ליאור היקר.
יש מוסר כפול בתגובתך, אבל קודם אבהיר שמבחינתי זה לא משנה באיזה מסוק מדובר, כי המטרה כפי שציינת זה עניין הבטיחות ולכן מבחינה בטיחותית שני המקרים הם זהים לחלוטין: אסור לתפוס מסוק באויר, נקודה.
(ההבדל בין המסוקים הוא רק לעניין פוטנציאל הנזק ולא יותר מכך).
כללי הבטיחות נועדו למנוע גם שריטה וגם מוות ואם רוצים להיות עקביים, אז אין שיקול דעת גם בעניין של פוטנציאל לשריטה.
בעניין המוסר הכפול:
אתה לא מוכן לקבל את האפשרות שלליאור בר עמי מותר היה להפעיל שיקול דעת, אבל אתה כן מסביר שבמקרה שלך זה בסדר ואף מותר להפעיל שיקול דעת. (ושוב אדגיש שהתוצאה, או פוטנציאל הפגיעה כאן לא רלוונטי לחלוטין!!
אני אישית סבור שלשניכם מותר ואף רצוי להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה בשטח לגבי אופן פעולה מסוים, בהתחשב בכל הנסיבות (כולל כללי בטיחות).
כן.. אני לא חושב שעשית טעות, אלא לקחת החלטה של מטיס שהיה בשטח ויש לו הרבה יותר נתונים ומידע על הסיטואציה, ממה שיש לי כאן מאחורי מסך המחשב.
מה שהייתי רוצה לבקש זה שתנסה לראות את הדברים דרך העיניים של הצד השני ואולי תגלה יותר הבנה...
אתה רואה? אני עדיין מגיע לאותה מסקנה שאין הבדל בינכם בגישה:)
אתם פשוט לא מוכנים לקבל את הגישה שגם לצד השני יש שיקול דעת.
אצל אנשים דתיים יש מושג "למראית עיין", תחשוב שמטיס מתחיל, שאולי רואה בך מודל לחיקוי רואה אותך עושה מעשה כנ"ל (מסוק קטן) וחושב לעצמו, יו איזה מקצוען, גם אני רוצה.... הבעיה שהמסוק שלו קצת יותר גדול והוא הרבה פחות מיומן....
או דוגמה פחות דתית.... מאיזה גובה תשלום העניין נחשב לזנות?
לדעתי העניין הובהר בשני השרשורים.
זה אירוע בטיחות חמור, שצריך להסביר ולהוקיעה.
העובדה שהשרשורים גלשו למסע הכפשות, חטא לחלוטין למטרה, בהנחה שבאמת מה שהטריד אותך הוא עניין הבטיחות.
כפי שאמרתי לך, כל המגיבים נגררו לוויכוחים הלא מכובדים ונאלצו לקחת צד, בלי קשר לדעה המקצועית האמיתית וזה בגלל אופי התגובות והרצון של כ"א להגן על החברים שלו.
לשמחתי, רובם ככולם של אנשי הפורום הזה הם אנשים טובים, מקצועיים ונעימים, שכייף לקרוא ולפגוש, תחשוב על זה.
איציק רונן
נ.ב. בבקשה כולם לשתות מים קרים, זה לא מכבד אותנו.
איציק, אני לא יודע עד כמה זה מדויק במקרה שלי:)
מעולם לא פגשתי בשני הליאורים ולא שוחחתי איתם עדיין מעבר לשיחות הפורום(עדיין...)
תחום המסוקים בארץ הוא יחסית מצומצם, כולם מכירים את כולם
וכמו בכל מסגרת, כנראה שגם כאן קיימת מן "פוליטיקה פנימית" וזה טבעי.
כנראה שעם הזמן והניסיון בתחום, גם אותה אלמד להכיר עם הזמן:)
לילה טוב ורגוע לכולם.
אני בכל אופן מאמץ את המלצתך והולך לשתות..