-
מספר ליפופים במנוע חשמלי
כאשר רשום שלמנוע מסויים יש 4 ליפופים מה הכוונה?
הרי כאשר מסתכלים על סליל של מנוע יש שם כמה עשרות ליפופים :confused:
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
כשרשום 4 ליפופים אז יש 4 ליפופים. הסיבה שאתה רואה הרבה יותר היא שיש הרבה חוטים מלופפים במקביל.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
הכוונה למס' הקטבים לא מס' הליפופים.
בעיקרון סל"ד המנוע נקבע ע"פ מס' זוגות הקטבים ע"פ הנוסחה הבאה :
N=(60*F)/P
כאשר P זה מס' זוגות הקטבים.
תיכף יבוא בוגל ויסביר לך עם תמונות...:)
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
מנוע 4 קטבים :eek::eek::eek::eek:
מנוע 9 קטבים :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
פככככככ:p
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
מספר הליפופים קובע "בגדול" את ה KV שך המנוע
מספר ליפופים קטן=KV גבוה
מספר ליפופים גבוה=KV נמוך
כמובן שגם לקוטר החוט יש משמעות כמו לעוד כמה פרמטרים,אבל מקובל להשתמש בגידים רבים כדי ליצור חוט עבה אבל גמיש שיהיה קל יותר ללפף סביב קטבי הסטטור.
לגבי מספר הקטבים (POLES), באינרנרים נמצא מספר מועט של קטבים 2-4, ובאוטרנרים נמצא יותר 6-9-12 וכו'
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
כלומר מהסתכלות על הסליליים לא ניתן לקבוע את מספרם?
אני מבין שיש הרבה ליפופים במקביל כמו שרשמו?
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
עוד משהו קטן בשביל התכלס בשטח..
במנועי OUTRUNNER ככל שה KV יותר קטן כלומר מספר הליפופים גבוה יורגש יותר ה COGING כלומר אם המנוע מנותק מהבקר או שהבקר מנותק מהסוללה (כלומר לא מגיע אליו זרם בשום צורה גם לא ב IDLE) יהיה קשר יותר לסובב אותו ידנית מאשר מנוע עם KV נמוך
בטיסני 3D יהיה קל יותר לסובב את הפרופ ללא הנגדות מאשר בטיסני ל 3D כלומר עם KV גבוה יותר
זהו כלל אצבע ולעיתים יש חריגים
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
b1yossi
הכוונה למס' הקטבים לא מס' הליפופים.
בעיקרון סל"ד המנוע נקבע ע"פ מס' זוגות הקטבים ע"פ הנוסחה הבאה :
N=(60*F)/P
כאשר P זה מס' זוגות הקטבים.
תיכף יבוא בוגל ויסביר לך עם תמונות...:)
אתה מערבב נושאים
השאלה נכונה - והתשובה עם החוטים המקבילים נכונה גם
שינוי במס' הליפופים משנה את ה KV של המנוע ואת יכולתו לשאת זרם
ובתרגום לעברית: יותר ליפופים = פחות KV = פחות זרם אפשרי (כי כאשר לאותו חלל אתה מכניס יותר ליפופים אתה חייב חוט יותר דק)
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
עוד משהו קטן בשביל התכלס בשטח..
במנועי OUTRUNNER ככל שה KV יותר קטן כלומר מספר הליפופים גבוה יורגש יותר ה COGING כלומר אם המנוע מנותק מהבקר או שהבקר מנותק מהסוללה (כלומר לא מגיע אליו זרם בשום צורה גם לא ב IDLE) יהיה קשר יותר לסובב אותו ידנית מאשר מנוע עם KV נמוך
בטיסני 3D יהיה קל יותר לסובב את הפרופ ללא הנגדות מאשר בטיסני ל 3D כלומר עם KV גבוה יותר
זהו כלל אצבע ולעיתים יש חריגים
לא נכון כלל
אתה יכול להוציא את כל החוטים או להכניס כפל ליפופים - זה לא רלוונתי כלל למצב של אין זרם - תרגיש אותו הדבר.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eran_k
זהו קישור מצוין, ערן!
כדאי לציין שכל מנועי הבראשלס אאוטרנר בהם אנו משתמשים, הם עם ליפוף דלתא, או עם ליפוף מבוזר.
כל זאת בהתאם למספר הקטבים שיש להם; תשעה או שנים-עשר.
עוד לא ראיתי מספר שונה במנועים שלנו.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
יש גם חשיבות למיספר המגנטים שכן הם בעצם גם משפיעים על הסל"ד וגם על הקושי בסיבוב המדחף בזמן שאין מתח ויש לעיתים שוני נוסף בעת החיבור לסוללה שכן הבקר מזרים זרם בעוצמה נמוכה על מנת לזהות עם המנוע תקין דהיינו עם הליפופים תקינים אבל את מי זה מעניין
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
מספר ה-'שיניים' (כל קוטב מלופף הוא 'שן') במנועי בראשלס אאוטרנר המשמשים בטיסנים, הוא 9 או 12.
מספר המגנטים במנועים אלה הוא תמיד 12, כשיש 9 שיניים, או 14 (למרות שבמנוע עם 12 שיניים יכולים תיאורטית להיות 10 מגנטים). בעבר אולי היה מספר שונה, אבל התעשיה כולה (כך אני סבור) הצטמצמה לשתי האופציות האחרונות בלבד.
אם אין יותר ואין פחות מגנטים בסוג המנועים בהם אנו משתמשים, אין חשיבות להשפעה של שינוי במספרם... שכן הוא לא משתנה.
הבקר לא בודק את המנוע, אלא 'חש' ממנו את השטף המגנטי בין כל זוג פאזות; וזאת כדי לדעת מתי להחליף קוטביות... בדיקת השטף-המגנטי מחליפה, למעשה, את תפקיד הקומוטטור שיש במנועי זרם-ישר שאינם בראשלס; וגם את החישן שקיים במנועי בראשלס אחרים (המנועים שלנו כולם הם בראשלס - סנסורלס).
אם קיים נתק במנוע, בכל מקום שהוא, לא תהיה פעילות כלשהי... מיותר לציין.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
דר, עושה רושם שאתה בקיא במנועים חשמליים
כאשר כתוב שלמנוע מסויים יש 4 ליפופים, מה הכוונה?
הרי במבט מהעיין רואים עשרות ליפופים
אף אחד לא ענה עדיין על השאלה בצורה טובה...
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
דניאל,
הבקיאות שלי בנושא אינה כה גבוהה, אבל זה אומר בדיוק מה שמשתמע...
erazz, הראשון שהגיב לשאלתך, כתב את הדברים כהוויתם.
כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים.
אבל אם החוט המלופף הוא בעל 7 גידים, זה עלול להִראות למתבונן ההדיוט, כאילו יש על כל שן 28 ליפופים... ואם החוט הוא בעל 19 גידים; הם יִרָאו לאותו מתבונן כמו 76 ליפופים...
בחוטים המשמשים לליפוף מנועים, לרוב הגידים אינם מפותלים סביב עצמם; לכן קשה יותר לאבחן איזה גיד שייך לאיזה ליפוף...
אלא שבידיעת ה-kV, של המנועים, מספר הליפופים אינו בדיוק הנתון החשוב ביותר ולמעשה אינו אמור להיות שיקול, בהעדפת מנוע מסוים על פני חברו.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dani2002
לא נכון כלל
אתה יכול להוציא את כל החוטים או להכניס כפל ליפופים - זה לא רלוונתי כלל למצב של אין זרם - תרגיש אותו הדבר.
במצב שהמנוע מחובר לאחר עבודה גם אם הבקר לא מתוכנת ל BRAKE יש יותר קושי להזיז את המנוע מאשר ללא חיבור. נסה זאת.
לא הבנתי מה זה להוציא את החוטים וכפל לפיפופים. תבהיר את עצמך בבקשה דני.. תודה. מתגעגע. אגב הביקור שלי נדחה לעוד שבועיים לפחות
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dani2002
אתה מערבב נושאים
השאלה נכונה - והתשובה עם החוטים המקבילים נכונה גם
שינוי במס' הליפופים משנה את ה KV של המנוע ואת יכולתו לשאת זרם
ובתרגום לעברית: יותר ליפופים = פחות KV = פחות זרם אפשרי (כי כאשר לאותו חלל אתה מכניס יותר ליפופים אתה חייב חוט יותר דק)
[QUOTE=DarZeelon;128365]
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
דניאל,
הבקיאות שלי בנושא אינה כה גבוהה, אבל זה אומר בדיוק מה שמשתמע...
erazz, הראשון שהגיב לשאלתך, כתב את הדברים כהוויתם.
כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים. מניין הבאת את זה ?
אבל אם החוט המלופף הוא בעל 7 גידים, זה עלול להִראות למתבונן ההדיוט, כאילו יש על כל שן 28 ליפופים... ואם החוט הוא בעל 19 גידים; הם יִרָאו לאותו מתבונן כמו 76 ליפופים...
תיאוריה מעניינת אבל לא קשורה למציאות....
בחוטים המשמשים לליפוף מנועים, לרוב הגידים אינם מפותלים סביב עצמם; לכן קשה יותר לאבחן איזה גיד שייך לאיזה ליפוף...
דרימר הינה נושא המאמר....
אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
WOW :eek: אם כול מסת הידע שלכם שהוא מדהים ושווה זהב אים לי היה את הידע באלוהים הייתי בונה חללית. מה אתם רציניים ? בואנה ??? אתם פשוט ענקים וכול פעם שאני קורא את הדיאלוג שבינכם אני יוצא יותר מסטול מהחתול!!! :D אני לא יודע מה אתכם .. אבל בטח הייתי עושה משהו מועיל יותר מלהראות של מי יותר גדול :D כמו למשל? למכור את הידע הזה לנו לגולשים
כן כן בידיוק מה ששמעתם אני רוצה אתר יפה יותר מעוצב יותר מהיר יותר עם יותר אפשרויות וכן בוודאי שאהיה מוכן לשלם תמורת מידע או חברות הידע כאן הוא אדיר תמורת שקל על כול שאלה תמורת שקל על כול הפניה לאתר קניה נכון וזה יהיה רק דרך המנהלים וכן אני מוכן לשלם דמי חברות סימלי
לאתר הזה בהחלט.. מגיע לנו אתר יותר אטרקטיבי מה יש? ותחשבו על זה ...תבינו האתר הזה חוסך לנו הגולשים מאות שקלים אז תעשו את החשבון.לילה טוב
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
+1
היחיד שענה כאן לעניין באופן טכני ממצא ומדויק.
יפה מאד יוסי
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
במצב שהמנוע מחובר לאחר עבודה גם אם הבקר לא מתוכנת ל BRAKE יש יותר קושי להזיז את המנוע מאשר ללא חיבור. נסה זאת.
לא הבנתי מה זה להוציא את החוטים וכפל לפיפופים. תבהיר את עצמך בבקשה דני.. תודה. מתגעגע. אגב הביקור שלי נדחה לעוד שבועיים לפחות
הבהרה
החוטים אינם רלוונטיים כלל לקושי או הקלות של סיבוב המנוע לאט ביד כאשר אינו מחובר לבקר
(למעט בס"לדים יותר גבוהים שבהם מתחילים הפסדי זירמי מערבולת בברזל ובנחושת).
הרלוונטי זה מבנה הקטבים והמגנטים.
במנועי אינרנר יש אפילו מנועים ללא ליבת ברזל בליפוף - מה שכמובן יגרום למנוע שתסובב ביד להרגיש כאילו אין מגנטים כלל -זה מפחית את הפסדי הברזל - ולפעמים בשיקול כולל זה משתלם.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
[QUOTE=b1yossi;128860]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...dProduct=11033
דרימר הינה נושא המאמר....
אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.
.
טעות 1.
מס' הליפופים הוא הקובע את הKV למנוע נתון.
ראה מנועים זהים של אותו היצרן בעלי KV שונה - מה לדעתך ההבדל?
טעות 2.
מלפפים ממס' חוטים במקביל
2 חוטים נקרא "ביפילר" 3-"טריפילר" קוודפילר וכו.
הסיבה לליפוף במקביל היא אפשרות למלא באופן מיטבי את החלל בסטטור בנחושת וע"י כך לקבל את שטח החתך המירבי למוליך.
ולכן באמת אין אפשרות לראות את מס' הליפופים במבת זריז.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ziki
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
+1
היחיד שענה כאן לעניין באופן טכני ממצא ומדויק.
יפה מאד יוסי
-1
ולך אני גם מוכן להסביר טלפונית. זו לא פעם ראשונה שאני פותח"חזית" דעות שאינן מקובלות, אבל מה לעשות - יש לי בעיה - קשה לי להתאפק לפעמים.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eran_k
מספר הליפופים קובע "בגדול" את ה KV שך המנוע
מספר ליפופים קטן=KV גבוה
מספר ליפופים גבוה=KV נמוך
כמובן שגם לקוטר החוט יש משמעות כמו לעוד כמה פרמטרים,אבל מקובל להשתמש בגידים רבים כדי ליצור חוט עבה אבל גמיש שיהיה קל יותר ללפף סביב קטבי הסטטור.
לגבי מספר הקטבים (POLES), באינרנרים נמצא מספר מועט של קטבים 2-4, ובאוטרנרים נמצא יותר 6-9-12 וכו'
צודק ביותר וזה המקום להוסיף שלקבלת אינרנר בעל KV גבוה יש שיטה נוספת - הפחתה של מס' המגנטים ברוטור (זה נראה כאילו דילגו וויתרו על חצי מהמגנטים.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
זהו קישור מצוין, ערן!
כדאי לציין שכל מנועי הבראשלס אאוטרנר בהם אנו משתמשים, הם עם ליפוף דלתא, או עם ליפוף מבוזר.
כל זאת בהתאם למספר הקטבים שיש להם; תשעה או שנים-עשר.
עוד לא ראיתי מספר שונה במנועים שלנו.
מצטער - אבל לא נכון
הליפופים האפשריים הם דלתא -משולש בעברית או Y - כוכב בעברית
היחס בין שני סוגי הליפוף הוא 1.73 כלומר 10 ליפופים בחיבור כוכב שווה ל 17 ליפופים במשולש (בקרוב - כי אין אפשרות ללפף 17.3 ליפופים) והבחירה היא לפי נוחות הליפוף והאפשרות למלא את חלל הסטטור במכסימום שטח מוליך.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
מספר ה-'שיניים' (כל קוטב מלופף הוא 'שן') במנועי בראשלס אאוטרנר המשמשים בטיסנים, הוא 9 או 12.
מספר המגנטים במנועים אלה הוא תמיד 12, כשיש 9 שיניים, או 14 (למרות שבמנוע עם 12 שיניים יכולים תיאורטית להיות 10 מגנטים). בעבר אולי היה מספר שונה, אבל התעשיה כולה (כך אני סבור) הצטמצמה לשתי האופציות האחרונות בלבד.
אם אין יותר ואין פחות מגנטים בסוג המנועים בהם אנו משתמשים, אין חשיבות להשפעה של שינוי במספרם... שכן הוא לא משתנה.
הבקר לא בודק את המנוע, אלא 'חש' ממנו את השטף המגנטי בין כל זוג פאזות; וזאת כדי לדעת מתי להחליף קוטביות... בדיקת השטף-המגנטי מחליפה, למעשה, את תפקיד הקומוטטור שיש במנועי זרם-ישר שאינם בראשלס; וגם את החישן שקיים במנועי בראשלס אחרים (המנועים שלנו כולם הם בראשלס - סנסורלס).
אם קיים נתק במנוע, בכל מקום שהוא, לא תהיה פעילות כלשהי... מיותר לציין.
משתמשים בפחות מגנטים לKV גבוה (למשל 6 מגנטים)
רצ"ב טבלת מידע
http://media.hyperion.hk/dn/hs/hs-spec.pdf
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
איזה דיון הזויי ומלא טעויות... טוב שדני מתקן וצודק כרגיל
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
[QUOTE=dani2002;129269]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
b1yossi
.
טעות 1.
מס' הליפופים הוא הקובע את הKV למנוע נתון.
ראה מנועים זהים של אותו היצרן בעלי KV שונה - מה לדעתך ההבדל?
טעות 2.
מלפפים ממס' חוטים במקביל
2 חוטים נקרא "ביפילר" 3-"טריפילר" קוודפילר וכו.
הסיבה לליפוף במקביל היא אפשרות למלא באופן מיטבי את החלל בסטטור בנחושת וע"י כך לקבל את שטח החתך המירבי למוליך.
ולכן באמת אין אפשרות לראות את מס' הליפופים במבת זריז.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dani2002
-1
ולך אני גם מוכן להסביר טלפונית. זו לא פעם ראשונה שאני פותח"חזית" דעות שאינן מקובלות, אבל מה לעשות - יש לי בעיה - קשה לי להתאפק לפעמים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dani2002
צודק ביותר וזה המקום להוסיף שלקבלת אינרנר בעל KV גבוה יש שיטה נוספת - הפחתה של מס' המגנטים ברוטור (זה נראה כאילו דילגו וויתרו על חצי מהמגנטים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dani2002
מצטער - אבל לא נכון
הליפופים האפשריים הם דלתא -משולש בעברית או Y - כוכב בעברית
היחס בין שני סוגי הליפוף הוא 1.73 כלומר 10 ליפופים בחיבור כוכב שווה ל 17 ליפופים במשולש (בקרוב - כי אין אפשרות ללפף 17.3 ליפופים) והבחירה היא לפי נוחות הליפוף והאפשרות למלא את חלל הסטטור במכסימום שטח מוליך.
כמעט שאין מושג שאתה לא טועה או מבלבל בו......:cool:
אבל כדי שהדיון יהיה פורה אנסה לפעול בשיטת הפרה, פרה :
תחילת הדיון בנושא מה קובע את סל"ד המנוע, אני הבאתי נוסחה ידועה (אני מקווה שאתה מכיר אותה) :
N=(60*F)/P
N = סל"ד
60 = מס' קבוע
F = תדר
P = מס' זוגות קטבים
ניתן לראות ע"פ הנוסחה שישנם שני פרמטרים ששולטים בסל"ד - מס' זוגות הקטבים והתדר.
עכשיו תורך להביא נוסחה (ממקור בדוק) שבה מס' הליפופים משתתף.
שים לב שאנו מדברים על מנוע סינכרוני תלת מופעי ! (או שגם על זה אנו לא מסכימים :eek:)
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
יוסי על איזה תדר מדובר?
הנוסחה שלך מתיחסת למנוע תלת פאזי שמחובר לרשת החשמל כשהתדר קבוע (זה מה שלומדים בכיתה י"ד בחשמל:D), בארץ 50HZ . אנו מדברים פה על מנוע תלת פאזי שנשלט ע"י בקר אלק" שמספק תדר משתנה בהתאם למצב המצערת (זה מה שלומדים בBA באלק..)וכאן יש בהחלט משמעות למספר הליפופים (משמעות קריטית)
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
אם זה משנה תביא הוכחה בצורת נוסחה.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
n=120xf/p
n=סל"ד
f=תדר
p-=מספר הליפופים
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
[QUOTE=b1yossi;128860]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים. מניין הבאת את זה?
יוסי,
השאלה עליה עניתי לדניאל דקל היא המשמעות של 'ארבעה ליפופים'...
האם לך יש הסבר יותר מניח את הדעת למושג?
Dani2002,
מתוך המופיע בציטוט 'שלי' (באדום) בהודעתך (#21), אני לא כתבתי ולו מילה שחוקה אחת!
אבל זו לא אשמתך. הציטוט הוא של ההודעה שכתב יוסי וסימני ה-html 'התבלבלו להם'...
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
leetal
n=120xf/p
n=סל"ד
f=תדר
p-=מספר הליפופים
P זה מספר זוגות הקטבים - ואם אתה טוען אחרת תביא מקור מוסמך שבו הנוסחה מופיעה.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
הקשר לסלד נובע מהנוסחה :
B=N*I/L
N=מספר ליפופים
L=אורך הסליל
I=זרם
B=כוח השדה המגנט
http://docs.google.com/gview?url=htt...number=5&w=713
אגב איפה שחר בן דוד כשצריך אותו??
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
leetal
למה אתה צריך את שחר ? את הפיזיקה\מכניקה של מנועי חשמל לא הוא המציא..... :D
הנוסחה מוכרת ואני לא טענתי אחרת - כל שאר הפרמטרים שקיימים במנוע חשמלי בין השאר אלו המופיעים בנוסחה שציינת, משפיעים על תכונות ההספק של המנוע בלבד, אין להם שום קשר לסל"ד.
אגב בנוסחה הקודמת שציינת, אני יכול לנחש ש- X הוא מקדם שערכו 0.5.....
ואז חזרנו בדיוק למה שאני טוען.
שם לב אני חוזר ומדגיש שאנו מדברים על מנוע סינכרוני תלת פאזי ולא משהוא אחר.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
[QUOTE=DarZeelon;129342]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
b1yossi
יוסי,
השאלה עליה עניתי לדניאל דקל היא המשמעות של 'ארבעה ליפופים'...
האם לך יש הסבר יותר מניח את הדעת למושג?
דר
שם לב לדיון שמתפתח כאן, התשובה לשאלתך מצויה בדיון.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
b1yossi
למה אתה צריך את שחר ? את הפיזיקה\מכניקה של מנועי חשמל לא הוא המציא..... :D
הנוסחה מוכרת ואני לא טענתי אחרת - כל שאר הפרמטרים שקיימים במנוע חשמלי בין השאר אלו המופיעים בנוסחה שציינת, משפיעים על תכונות ההספק של המנוע בלבד, אין להם שום קשר לסל"ד.
אגב בנוסחה הקודמת שציינת, אני יכול לנחש ש- X הוא מקדם שערכו 0.5.....
ואז חזרנו בדיוק למה שאני טוען.
שם לב אני חוזר ומדגיש שאנו מדברים על מנוע סינכרוני תלת פאזי ולא משהוא אחר.
+1
שוב, יוסי צודק ב 100%
ניתן לעיין במסמך המצורף עמ' 13.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ziki
+1
שוב, יוסי צודק ב 100%
ניתן לעיין במסמך המצורף עמ' 13.
ציקי תשאר פה, קשה להם לבד אז הם מזמינים חברה לעזרה..... :):D
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
אני מוותר, תמשיכו להאמין בטעות שלכם.
איך אתם מסבירים את ההבדל בסלד בין 3 המנועים הנ"ל כשהם זהיים לחלוטין רק עם מספר ליפופים שונה?
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
b1yossi
ציקי תשאר פה, קשה להם לבד אז הם מזמינים חברה לעזרה..... :):D
אני איתך, כמו שציינתי ההסבר שלך היה מדוייק מההתחלה ותאם את התאוריה אותה אני למדתי בעבר.
-
תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי
תשתדלו בבקשה להמשיך בדיון, מעניין באמת מה המקור האמיתי לנושא הסלדים,
נוצר כאן בילבול ואני אשמח להבין משהו מהכל בסוף..