"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
[QUOTE=DarZeelon;128365]
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
דרימר הינה נושא המאמר....
אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.
מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
"פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.
+1
היחיד שענה כאן לעניין באופן טכני ממצא ומדויק.
יפה מאד יוסי
[QUOTE=b1yossi;128860].
טעות 1.
מס' הליפופים הוא הקובע את הKV למנוע נתון.
ראה מנועים זהים של אותו היצרן בעלי KV שונה - מה לדעתך ההבדל?
טעות 2.
מלפפים ממס' חוטים במקביל
2 חוטים נקרא "ביפילר" 3-"טריפילר" קוודפילר וכו.
הסיבה לליפוף במקביל היא אפשרות למלא באופן מיטבי את החלל בסטטור בנחושת וע"י כך לקבל את שטח החתך המירבי למוליך.
ולכן באמת אין אפשרות לראות את מס' הליפופים במבת זריז.
[QUOTE=b1yossi;128860]יוסי,
השאלה עליה עניתי לדניאל דקל היא המשמעות של 'ארבעה ליפופים'...
האם לך יש הסבר יותר מניח את הדעת למושג?
Dani2002,
מתוך המופיע בציטוט 'שלי' (באדום) בהודעתך (#21), אני לא כתבתי ולו מילה שחוקה אחת!
אבל זו לא אשמתך. הציטוט הוא של ההודעה שכתב יוסי וסימני ה-html 'התבלבלו להם'...
הבהרה
החוטים אינם רלוונטיים כלל לקושי או הקלות של סיבוב המנוע לאט ביד כאשר אינו מחובר לבקר
(למעט בס"לדים יותר גבוהים שבהם מתחילים הפסדי זירמי מערבולת בברזל ובנחושת).
הרלוונטי זה מבנה הקטבים והמגנטים.
במנועי אינרנר יש אפילו מנועים ללא ליבת ברזל בליפוף - מה שכמובן יגרום למנוע שתסובב ביד להרגיש כאילו אין מגנטים כלל -זה מפחית את הפסדי הברזל - ולפעמים בשיקול כולל זה משתלם.