אני מעונין ליקנות פלייברלס.
א.איזה דגם מומלץ?
ב.מה אומרים על הדגם של אליין?
ג.והאם זה מגיע אם השידרוג של הראש?
תודה מראש.
Printable View
אני מעונין ליקנות פלייברלס.
א.איזה דגם מומלץ?
ב.מה אומרים על הדגם של אליין?
ג.והאם זה מגיע אם השידרוג של הראש?
תודה מראש.
קודם כל, איזה מסוק יש לך?
אני משתמש במערכת פלייברלס של אליין על טירקס 600 ומרוצה מאודדד!!!!!
אני ממליץ בחום על המערכת הזאת, מאוד פשוטה לכיוון (בערך 10-20 דקות כיוון:eek:) ומגיעה עם כל מה שצריך כולל המערכת ראש.
אם יש לך עוד שאלות על המערכת הזאת אתה מוזמן לשאול:)
רון אפרת
מאוד מאוד מרוצה מהמערכת של אליין...יש לי אותה על ה700 שלי
מעל 3 גלונים כבר אני מטיס איתה...מדהימה
גם לי יש אותה על ה600 והיא פשות פצצה ממליץ בחום:o
לי יש ניסיון מצויין עם המערכת של MIKADO. יש להם וורסיה גם למסוקי TREX.
מישהו יכול להצביע על הבדלים ניכרים בהטסה עם מערכת FBL וללא מערכת FBL
בטירקס 600??
תודה לעונים
אני אישית ממליץ על המיקדו.
גם אני התלבטתי בדיוק כמוך באיזו מערכת לבחור..
אמנם לא התנסיתי במערכת של אליין אך אני מאוד מרוצה מהוי - באר.
המערכת של אליין פשוטה מאוד לכיוון אבל אולי זה גם עקב אכילס שלה. המערכת של מיקדו מאפשרת כיוונים וירידה לרזולוציות שרוב המטיסים לא ירגישו צורך בהתעסקות בהן, אבל גם מאפשרת סטאפ פשוט ומוכן מראש לסוג המסוק (כל עוד לא מדובר במסוק אקזוטי..).
מבחינת אחיזת זנב אין עוררין על יכולותיה של מערכת זו כמובילה בתחום וכן פיצוי הטורק (מומנט)שהיא מבצעת, יכולות כיוון זריזות וכד'. אם תרצה להוסיף חדות למסוק או להפוך אותו לעדין יותר.. הכל בלחיצת כפתור.
בקיצור... לדעתי מיקאדו.*
נ.ב. גם לסקוקום יצאה עכשיו מערכת חדשה שאמורה להיות טובה מאוד, אך מכיוון שאין כל כך עם מי להתייעץ בכיוונה, בעיות וכו' בארץ.. לא הייתי ממליץ.
תתגלץ' על הזקן של מישהו אחר.
בהצלחה במה שלא תבחר.
דרך אגב, למערכת הפלייברלס של אליין יצא מתאם לחיבור USB למחשב לצורך עדכון גרסה ושינוי הפרמטרים לצורך כיוונים שונים שלא ניתן לבצע בסטאפ הרגיל.
אחרי שהטסתי גם עם סקוקום, אין לי ספק לגבי המיקאדו
ההטסה הופכת למין "הטסת סימולטור"- דיוק ויציבות מדהימה.
מומלץ בחום !
כל המערכות הגרמניות בשוק נותנות תוצאות מעולות (AC3-X, Gyrobot, Beast X, Rondo ו-V-Bar), אני מאמין שגם הסקוקום החדש וה-TOTAL G יהיו מעולות.
המערכת של ALIGN היא הפשוטה ביותר, היא גם היחידה שנותנת הרגשה קרובה לפלייבר אך עם כל היתרונות של פלייברלס, פשוטה וקלה לכיוון אך אין לה את יכולת הכיוון המתקדמת כמו בשאר המערכות.(כל מיני מיקסים ופרמטרים שתורמים לאיכות הטיסה).
ישנה מערכת 3 צירים סינית במחיר טוב שעד כה מדווחים על ביצועים טובים מאוד גם:
http://www.heliflightcenter.com/SJGD...ox_p/fs600.htm
מישהו מכיר את helicommand מה התגובות עלייו?
מוציא מהבוידם שרשור ישן...
האם משהו השתנה נכון להיום בהמלצות על מערכת FBL שכדאי לקנות? אגב, מבין משתמשי ה-3G של אליין האם מישהו חווה בעיות בשמירת זנב?
אז אם כבר העלת את זה... השבוע שידרגתי את שני המסוקים שלי לגירסא 5.0 של ויבאר ועכשיו, לא רק שהיא טסה יותר טוב מהאליין, גם לוקח עשרים דקות לכוון אותה לשלמות מאפס.
הם שינו את התוכנה והכניסו ויזרד שהופך את הסטאפ לפשוט מאוד.
זוכרים את תחושת ה"ניתוק" בויבאר בעת ריחוף? לא קיים יותר! אחיזת זנב.. טובה יותר משהייתה, שמירת כיוון FFF כמו על מסילה.
במילה אחת מיקאדו, ובשתי מילים וי באר!!
א ו ק י י :)
משתמשי אליין להתעורר !!! :D
מה עם סקוקם 720?? יש איזה צדיק ??
אנחנו משתמשים עם סקוקם אנחנו חדשים במקצוע אבל שינוי מידי כבר הורגש בתחילת הדרך. המערכת מדהימה מבחינת יכולות הטיסה , היא "לומדת" את המטיס ומתאימה את עצמה לסגנון ההטסה. לי כיוון את המערכת בעל הבית של סקוקם כך שתוך 10 דקות הרכבה ומספר טיסות הגענו לרמת הטסה מעולה ואפלו ביצענו "בלייד סטופ". לא מכיר מערכות אחרות אבל זאת בהחלט מערכת טובה מאוד.
משה, אם אתה היית אמור לכוון את המערכת בתור אחד שזו לו הפעם הראשונה, איך היית מדרג את רמת הקושי ? או אולי קלי קלות?
מצטער לירן עוד לא נגעתי בזה , אני צריך להתחיל ללמוד את זה ואז אוכל למסור לך מידע.
אם בא לך ללמוד בבקשה : http://www.skookumrobotics.com/products/sk720.html
תודה לכולם על התגובות.
נועם, קראתי בפורום זר שחלק מהמשתמשים במערכת של אליין חווים בעיות בשמירת זנב, האם נתקלת בכך? אולי בגרסה קודמת של התוכנה? באיזו גירסה אתה משתמש?
שאלה כללית: מהו סף המהירות המינימלי הנדרש מסרוויים עבור מערכת FBL או במילים אחרות אם אני מטיס נניח מסוק 50 שעל הסוואש שלו 3 סרוויים דיגיטלים של פוטבה S9252 במתח 5V יעשו את העבודה כנדרש במערכת שכזו? או שצריך כבר לשדרג את כל הסרוויים ליותר מהירים ואת כל מערכת החשמל למתח יותר גבוה?
לירן
אין קשר בין מהירות הסרוואים לדרישות למערכת פלייברלס.
סרוואים מהירים יתנו ביצועים טובים יותר גם עם פלייבר וגם עם פלייברלס.
לעומת זאת חשוב לשים סרוואים חזקים יותר למערכת פלייברלס (ק"ג לס"מ) משום שבפלייברלס הכח מהסרוואים מועבר ישירות לראש.
בד"כ הכח מושג בסרוואים שמיועדים למתח גבוה יותר מ 5V וההמלצה היא לסרוואים של 8 ק"ג - 10 ק"ג ומעלה במסוקי 50,90.
בקשר להבדל בין מערכות הפלייברלס.
קיימות מספר מערכות בשוק יש בדרך עוד חדשות, מיקדו סקוקום ואליין עובדות אצל מספר מטיסים כאן בארץ והוכיחו את עצמן ע"י מטיסים רבים לאורך זמן.
הכל שאלה של מה אתה רוצה להוציא מהמערכת שלך ולאיזו רמת כיוון ואיכות טיסה אתה שואף להגיע, זה מה שעושה את ההבדל בין מערכת בינונית למערכת איכותית.
כיום, מיקדו נמצאים בטופ הן מבחינת יכולת הכיוון של המערכת למטיס, רמת הסנסור של המערכת ולצערי גם במחיר (הכי יקרה).
אני מטיס עם מיקדו, מערכת איכותית ביותר, מסקרן אותי מאד לנסות להטיס עם סקוקום או הטוטל G החדש בשביל ההתנסות אבל נכון להרגע קשה לי להאמין שמשהו יעשה את העבודה טוב יותר ממיקדו.
עד כמה שידוע לי זו המערכת היחידה שמבצעת אינטגרציה מלאה בין שלושת הצירים, פונקצייה שהיא אחת מהחשובות ביותר במערכת פלייברלס להשגת ביצועי טיסה ודיוק מקסימלי.
ממה שראיתי בשטח ושמעתי מאנשים שאני מאד מעריך המערכת של אליין לא רעה אבל ממש לא באותה ליגה.
אני ממליץ לך לקרוא בעצמך על המערכות ולהתרשם בשטח אחרי הכל מדובר בהשקעה כספית לא קטנה.
ובשורה התחתונה, מיקדו נותנת תמורה מלאה ואיכותית ביותר לכסף, השאלה היא האם אתה מוכן להשקיע?
טוב זה כבר נהיה סיפור יקר...גם מערכת פלייברלס גם לשדרג את מערכת החשמל וגם לשדרג את הסרוויים...נמשיך להטיס עם פלייבר לעת עתה ;)
תודה לכל העונים.
אתה יוצא פה בהצהרות גדולות....
אני לא יודע כמה ניסיון יש לך עם VBAR אם בכלל, אמנם ה ALIGN מאוד פשוטה - אבל אני מזמין אותך אלי לבצע סטאפ ל 500 שלי (אין לי שום בעיה לפרמט את המסוק) ל MINI VBAR עם ה V5 החדשה....
אתה לא תאמין כמה קל יהיה לך אפילו בלי לקרוא את חוברת ההוראות!!
ולגבי הביצועים - אני לא חושב שיש כאן אפילו דיון... :)
אין שום סימני שאלה
כשאתה בוחר מיקדו אתה קונה את ההסבה המיכנית של מיקדו בדיוק כמו שאתה בוחר אליין אז אתה משתמש בהסבה של אליין.
לא נדרש להפעיל שום שיקול דעת במרחקים ובקביעת הזוויות, הכל כתוב, מוסבר ועל אחת כמה וכמה בגירסה החדשה של מיקדו (V-STABI 5 PRO) שם לא נדרש שום ניסיון או ידע מקדים לכיוון המערכת, הכל מאד ברור וקל ,המערכת פשוטה מאד לכיוון.
אליין ומיקדו אינן מערכות מתחרות, לא מבחינת ביצועים,לא מבחינת איכות,לא מבחינת אינטגרציה בין שלושת הצירים שלא קיימת במערכת של אליין, לא מבחינת אייכות הג'ירויים שלה ולצערי לא מבחינת תג המחיר.
ציקי,
העדכון גרסא (V2.1) של המערכת של אליין משנה לחלוטין את הביצועים בכך שיש
אינטגרציה בין שלושת הצירים והתוכנה החדשה גם מאפשרת כיוון של פרמטרים בדיוק רב!
לאחר מעט שינויים שעשיתי על מנת לשפר את הטיסה המסוק מדהים!!!
אתה מוזמן לראות את המסוק שלי בטיסה ותגיד לי אם אתה רואה משהו לא טוב.;):rolleyes:
רון אפרת
אני מתלבט אם לשים FBL על ה700. אני מאוד אוהב את איך שהמסוק טס - אני לא מחפש הרגשה "של סימולטור". יש לFBL יתרונות, והרוב המוחלט אוהב את המערכות. צריך לחשוב על העניין...
יום שישי תהיה לך הזדמנות לראות ולהחליט..
אני מקווה שאתה לא מסיק מדברי שאני נגד אליין, העובדה הפשוטה היא ששתי המערכות אינן מתחרות אחת בשניה ואינן באותה רמה.
ראיתי את המערכת של אליין וגם את הגרסה החדשה, הכיוונים שלה מוגבלים מאד ביחס למיקדו, ניתן להגיע לרמת התאמה למטיס נמוכה יותר ומוגבלת ממש כמו שהג'ירואים של אליין נחותים מדגמים איכותיים יותר בשוק, אגב אני לא יודע אם אתה מודע לעובדה שהסנסורים של מיקדו נחשבים מהטובים בעולם.
בנוסף, המיקדו מתוכננת בצורה אוניברסלית כך שניתן להתאימה למגוון רחב של מסוקים ומכאן האפשרות לשליטה במספר רב יותר של פרמטרים בעוד שהאליין תוכננה למסוקי אליין בלבד (לטוב ולרע).
המיקדו היא גם מערכת לומדת ובאפשרותה להגיע לאופטימיזצית ייצוב הכלי עליו היא מורכבת באופן עצמאי ע"י ניתוח מאפייני הטיסה/תגובות המטיס וזו רק דוגמא קטנה להבדל הרב בין המערכות.
המערכות לא עולות אותו דבר ולא טסות אותו דבר ויעידו על כך אנשים עם ניסיון רב ממני בתחום.
אני לא מתיימר לשווק את מיקדו אבל אלו העובדות.
ציקי.... אתה מוכן להפסיק עם זה?!
אני עלול לרכוש מערכת... וזה ממש לא הזמן בשבילי לרכוש אחת כזו!;)
אגב, יש כבר חוו"ד על ה TOTAL G????
אם אני רוכש מיקדו...אני חייב לירכוש גם את הראש שלהם? (אם יש להם )אני לא יכול לירכוש ראש של אליין ולהתקין מערכת אחרת? לא של אליין. :confused:
הי אמיר,
אנחנו מטיסים עם ה-TotalG.
התחושה שאלון מרגיש (וזו גם התגובה ששמעתי ממטיסים נוספים שמטיסים עם המע' הזו), היא מהירות תגובה מהירה מאוד, שמירה מעולה על הזנב ותחושה מאוד מחוברת להתנהגות הסייקליק במסוק.
מלבד כך, כיול המע' פשוט מאוד וניתן לביצוע הן באמצעות מחשב והן באמצעות פנל חיצוני.
ה-TotalG משמש גם כמקלט (יש לחבר לויין אחד או 2) עבור מיד שמטיס עם מע' ספקטרום ויכול לעבוד גם עם מקלטים חיצוניים כגון פוטבה ומולטיפלקס (כמו שאנחנו עובדים).
מבחינה טכנית, קיימת אינטגרציה בין פעולת הסייקליק לעבודת הזנב (כמו ברוב המערכות הטובות) וקיים מנגנון אשר יודע לבטל את פעולת תיקון הסייקליק האוט' מתחת לסל"ד נמוך. זה עוזר למנוע עצירת להבים בעת אוטורוטציה עם סל"ד נמוך מידי.
עבור מי שמשתמש במקלט חיצוני, במקום להוציא 5 חוטים בעלי 3 גידים למקלט, יוצאים 2 חוטים בעלי 3 גידים כאשר כל גיד מתחבר לערוץ אחר במקלט ומספק לו את הסיגנל. באופן זה מקבלים חיווט נקי ויפה.
ה-TotalG כולל גוברנור פנימי אולם יכול לעבוד גם עם חיצוני.
המערכת כמעט ואיננה רגישה לרעידות. זה רלוונטי יותר למסוקי ניטרו. לטובת התקנתה, השתמשתי בדו"צ רגיל אשר מגיע איתה, בדיוק כמו שקונים בהום סנטר וזה עובד מעולה.
המערכת של מיקדו יכולה לעבוד עם כל ראש כולל ראשים מרובי להבים כך שאין הגבלה.
עם זאת, למיקדו יש הסבת ראש הבנויה ממאריכים המתיישבים על הראש המקורי של אליין. חלקים מאוד יפים - כמעט ולא ניתן להבדיל שמדובר בתוספת. הייתי ממליץ להשתמש בהסבה שלהם ולו רק לשם נוחות הכיול.
למרות, שאני מוכרח לציין שמאז הגרסא 5.0, אין יותר פרופילים מוגדרים מראש כבעבר ועל כן, אתה מכייל כל ראש בהתאם לפרמטרים המוצגים במחשב. לאור זאת, אולי זה יכול להיות אפילו שילוב טוב...
אבל אם כבר אחרים ניסו (כמוני) מערכת מיקדו עם ראש מיקדו וזה עובד טוב, למה להסתכן...
+1 ועוד נקודה חשובה הקשורה לשילוב בין מסוקי אליין למערכת של מיקדו
ההסבה של מיקדו למסוקי אליין מתוכננת מכנית שהלינקים יהיו לכיוון שפת הזרימה של הלהבים בעוד שהמערכת של אליין עם ראש ה 3G מתוכנן בדיוק הפוך (שפת התקפה).
האורכים של הלינקים שונים, מרחק הזרועות מהגריפ שונה, כל זה משפיע מאד על קביעת הרגישות של המערכת והכיוון הכללי שלה ולכן השילוב בין הסבת ראש של מערכת אחת ושימוש באלקטרוניקה של המערכת השניה איננו מומלץ.
בחרת מיקדו לך עם זה עד הסוף וכנ"ל לגבי אליין כך תגיע לתוצאות הרצויות באופן הקל והטוב ביותר.