-
מאיפה לקנות traxxas slash ?
אוקיי אז נרשמתי בכוונה לשאול את זה , כל הידע שלי בתחום ( שמסתכם במכוניות SC 1\10 בלבד ) הגיע מחו"ל , אני לא מכיר אתרים בארץ , שום כלום.
אני רוצה לרכוש Traxxas slash RTR 1\10, הדגם הכי בסיסי עם מנוע brushed חשמלי וכמובן הנעה אחורית בלבד ,אבל אני לא יודע מהיכן לעשות את זה.
מצד אחד , יש את איביי , שם ראיתי כולל משלוח בכ 1000 ש"ח , אבל זה לא כולל מיסים. ( האם יהיו בסכום הנ"ל ? )
מצד שני ראיתי בארץ ב 1900 שזה כמעט פי 2.
אין לי צורך ב "אמא ואבא" כמו שאומרים כשקונים מוצר .... אני יכול לפרק את הרכב עד לבורג האחרון ולהרכיב מחדש , ולכן אין לי בעיה לרכוש מחו"ל.
אבל יש את עיניין האחריות , ועוד כמה דברים שאני כנראה לא חושב עליהם ואשמח אם תציינו אותם.
אין לי בעיה גם לרכוש משומש , אני רק לא מוצא. רשימת השידרוגים גם ככה מחליפה 80% מהרכב ... אז חשבתי גם אולי פשוט לבנות אחת מהיסוד ולרכוש איזה שלט זול יחסית , אבל אני לא מודע לכדאיות הכלכלית של המהלך הזה. ( אם הייתי בארה"ב אפשר לקנות אחת ב 250 דולר ואז המהלך הזה הופך ללא משתלם. )
אני לא מתכוון להתחרות איתה , רק להתגרזן בחולות ובדיונות ( bashing ) .
אני לא חושב שקיים רכב SC טוב יותר בשביל המטרה הזו , אם הייתי מתחרה בלבד הייתי הולך על LOSI.
מה הייתם עושים במקומי ?
:)
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
קונה טנדר טייגר mt4 .
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
מה הקשר של ההמלצה על הMT?
מה הצעד הבא? תיכנסו לפורום טיסנים ותמליצו למי שמחפש טיסן על MT4 במקום?
לפותח השרשור, אישית אני הייתי הולך על שורט קורס שלא דורש אלף ואחד שידרוגים. ואם 2X4 מתאים לך בכלל הייתי ממליץ על הבליץ של HPI.
גם SC10 של אסוסיאטד רכב מוצלח ביותר. בכל אופן הסלאש זאת ההמלצה האחרונה שלי..
-
קורן ... איכות התשובה לא נמדדת באורכה. לפעמים תהיה קצר וקולע.
פותח השרושור רוצה להתגרזן בדיונות ובחולות קרי
Pure Bashing
איך בדיוק תשובתך הארוכה ןהמלומדת יותר תביא אותו להתגרזן בדויונות טוב יותר מרכב כדוגמת ה טנדר טייגר mt4
לפותח השרשור: בכ2100-2200שח כולל משלוח והכל הרכב אצלך
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
1. התשובה שלי לא ארוכה כלל, למעשה מדובר בארבע שורות.
2. האיש רשם שהוא רוצה רכב שורטקורס, מכאן אני מסיק שהוא מבין קצת בתחום ועשה את החשבון על יתרונות וחסרונות.
אם מישהו מבקש באגי 1-8 אני אמליץ לו על באגי 1-8 כי אולי הוא רוצה להסיע במסלול ואין סיבה שאמליץ לו על מונסטר כגון MT (שבלי קשר אני לא חושב שזה רכב מוצלח)
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
א. ב sc10 של אסוסיאייטד לא הייתי נוגע.
זה רכב שבנוי בצורה בעייתי.
ולפני תקופה מסויימת הסעתי במסלול מסודר שבו מסיעים רק שורט קורס.
ההסעה הייתה מעין שעון המאיץ את הזמן בגלל הקף ההסעה
האסוסיאייטד התפרק ראשון... גם הסלאש ורק בסוף הבליץ...
ב. שורט קורס ככלל הוא רכב שהביצועים שלו בינוניים ומטה בגלל החופה העצומה שמשמשת כמפרש ופוגעת בביצועים.
לרכבי ה 2x4 יש גרסאות דזרט באגי שהן יותר מוצלחות לביצעים אך הן רק הנעה אחורית.
ג. אם אתה לא צריך אבא ואמא... קנה מחו"ל. האחראיות לא כזו משמעותית.
במידה ויש תקלה ואתה מסתדר עם חו"ל לא צריכה להיות בעיה להסתדר גם עם התקלה.
ד. אם אתה רוצה לשמוע על רכבים אחרים פרט לשורט קורס אתה צריך לקבוע תקציב לפרוייקט הזה.
אני באופן אישי מאוד אוהב רכבי טראגי 1/8 ולדעתי זה הרכב שמשלב הכי טוב בין תכונות הרכבים השונות.
הבעיה היא שרכב 1/8 יותר יקר מרכב 1/10.
אני לא קטנה ולא ממליץ לאחרים לקנות רכב יד שניה.
רן ענבר
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
רן, לדעתי קורן דיבר על הSC10 2X4, ולא על ה4X4 שהוא אכן גרוע ביותר.
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
לשני הרכבים האלו יש בעיות.
ל 2x4 יש בעיה אחת
ול 4x4יש ים בעיות אחרות... על התענוג של שניהם הייתי מוותר.
רן ענבר
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ייבוא מחו״ל זה עניין פשוט, רק יש לדאוג לאישור משרד התקשורת לשלט (עדיף עוד לפני ההזמנה) אחרת יש סיכוי טוב שהרכב נתקע במכס.
על רכב צעצוע יש רק מע״מ שזה 18%.
כלומר אם מחיר מעסקה הוא 1000₪ בארץ יגבו ממך עוד 180₪ מס.
לגבי הרכב, אתה בטוח ששורט קורס 2X4 זה רכב מוצלח להסעה בדיונות?!
לא עדיף רכב ייעודי או אפילו גרסת 4X4?
האם המטרה שלך היא לרכוש רכב ולשפר אותו עד היסוד?
מה התקציב שלך?
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
עוד דבר קטן.
אמנם חוקי האתר אוסרים עלינו לדון ספציפית ביבואנים וחנויות אבל מבלי לציין שמות אני יכול לומר
שיש יבואנים שנותנים גב שרות ואחראיות מצויינים.
לדוגמה: נשרף בקר? קח חדש. תביא את הישן... והיבואן מתמודד מול היצרן.
דוגמאות כאלו של החלפה במקום בלי תרוצים הן מנת חלקם של מספר יבואנים בארץ... לא כולם.
על שברים מכאניים תוך כדי נסיעה אין אחראיות כלל.
כך או כך. אם אתה לא מתחיל ומרגיש שולט אל תשלם כפול רק בשביל האחראיות.
לגבי קנית רכב נחות והשיפור שלו. זה כיף מצד אחד אבל יקר ומתסכל מצד שני.
אני מעדיף לקנות רכב טוב/תחרותי אך יקר יותר ולא לשפר אותו בשקל.
במבט של חוכמה של לאחר מעשה אתה נהנה מרכב משופר ופחות תקלות ומנסיעה רבה וחלקה יותר... ללא תקלות.
רן ענבר
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
לא ציפיתי לכל כך הרבה תגובות , הפורום היה נראה לי קצת נטוש :)
אני שמח לראות שיש קהילה בארץ :)
תודה לכולם על התגובות , נראה לי ש "להתגרזן בדיונות" הוא ביטוי לא מדוייק כל כך , כביש אני לא אוהב בכלל אז מדובר על אפר ושטח קל שמאפשר נסיעה מהירה יחסית. בדיוק תנאי השטח של רכבי שורט קורס.
העיניין עם שורט קורס הוא שאני אוהב איך שהרכבים האלה נראים ומתנהגים , יש קצת בודי רול , נראים יחסית מציאותי ויחסית עמידים , זה פשוט עיניין של העדפה , כמו כן רובים לא יקרים כל כך.
אני פוסל לחלוטין רכבי 4X4 , אני לא חושב שזה כיף פשוט , אני מודע ליתרונות שלהם ואני לא מחפש להיות תחרותי .
לפי מה שאני יודע הסלאש הוא פשוט עמיד יותר מאחרים , כמובן שיהיו אנשים שישברו אותו מהר יותר מאחרים אבל אני בטוח שאם ניקח סטטיסטיקה עולמית אז הסלאש עומד במקום הראשון מרכבי ה SC בכל מה שקשור לעמידות חלקים.
אז בין ההמלצות יש את הבליטז של HPI , האמת חשבתי עליו , וחשבתי שהוא שביר יותר.
מה דעתכם על Kyosho ultimate SC ?
אשמח לעוד המלצות , התקציב שלי הוא בערך 2000 ש"ח , קנייה מחו"ל ... ראיתי באיביי מחירים לא רעים בכלל ואם המע"מ הוא רק 18% זה מצויין.
בלי שום קשר אשמח להמלצות גם על טראגי 1\10.
חשבתי על קטגוריית 1\8 אבל זה פשוט יקר בהרבה יותר :(
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
התקציב אמור להספיק גם לסוללות ומטען או רק לרכב?
אם רק לרכב אז ב-2100 ש"ח בערך אתה יכול לייבא thunder tiger ST4/MT4 מגרמניה.
לדעתי במחיר כזה אין לו מתחרים.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
אם אתה רוצה רכב לחול ולא רוצה 4X4 בשום פנים ואופן אני אפנה אותך לקטגוריה שנקראת דזרט באגי או DB
הרכב הוא למעשה שוןרט קורס 2X4 1/10 עם חופה של באגי ובמפרים טיפה שונים
הנה כמה דוגמאות
ערכת הסבה לסלאש:http://www.efly.co.il/forums/showthr...EC%F1%EC%E0%F9
אולטימה DB של קיושו:http://www.efly.co.il/forums/showthr...8-%E1%E0%E2%E9
SC10B של אסוסיאייטד:http://www.teamassociated.com/cars_a.../SC10B/RS_RTR/
גלאמיש פייר של וטארה:http://www.vaterrarc.com/Products/De...rodId=VTR04001
רכב אחר שנראה לי יעניין אותך הוא הסקורפיון של קיושו:http://www.kyoshoamerica.com/XXL-Buggy_c_983.html
שים לב שיש לו 2 גירסאות של חופות ובכל אחת יש גם חשמל וגם ניטרו... רק תבחר. זה רכב גדול יחסית.
לגבי עמידות למים.
רכב זה לא צוללת.
יצרנים שכותבים שהרכב שלהם עמיד למים לא ייתנו לך אחראיות על ניזקי מים...
אלו תמונות שצילמתי בסלאש של חבר:
קובץ מצורף 110382קובץ מצורף 110383
בחיאת... איך זה יהיה אטום למים אם זה לא אטום לחול?!
רן ענבר
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
רן, לא ראיתי שהבחור התעניין בעמידות בפני מים.
לגבי התמונה שצילמת, אני מניח שמשהו לא היה מותקן כראוי (אחד האטמים ככל הנראה).
יש עשרות רבות של סרטונים ברשת שמוכיחים את העמידות במים של רכבי טרקסס.
בנוסף יש גם עשרות סקירות מפורטות בנושא.
אני חושב שבאופן ססטמתי אתה נוטה לזלזל בתוצרת טרקסס ולא תמיד בצדק.
כרגע טרקסס היא החברה המובילה בשוק ואני לא מאמין שזה רק עקב שיווק טוב.
מאחורי השיווק צריך גם מוצרים טובים אחרת ההייפ מתמוסס דיי מהר..
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
על בשרי למדתי מה שרן אמר כבר שנים..
טרקסס עושים רכבים יפים, עם חופות מגניבות ויש להם שיווק אגרסיבי ומעולה.
חוץ מזה? תכנון מסובך, חלקים עדינים ושבירים (יציקות פלסטיק הכי זולות שיש) , אלקטרוניקה סוג ז - בקרים שסיוט לתכנת אותם וסרוואים סיניים זולים שצבעו בצבע כחול..
קיצר.. לא לגעת!
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
korenlevy
על בשרי למדתי מה שרן אמר כבר שנים..
טרקסס עושים רכבים יפים, עם חופות מגניבות ויש להם שיווק אגרסיבי ומעולה.
חוץ מזה? תכנון מסובך, חלקים עדינים ושבירים (יציקות פלסטיק הכי זולות שיש) , אלקטרוניקה סוג ז - בקרים שסיוט לתכנת אותם וסרוואים סיניים זולים שצבעו בצבע כחול..
קיצר.. לא לגעת!
איך אלקטרוניקה סוג ז כאשר בחלק מרכבי ה rtr יש מערכות castle .
הגזמת !
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Alonjp
רן, לא ראיתי שהבחור התעניין בעמידות בפני מים.
לגבי התמונה שצילמת, אני מניח שמשהו לא היה מותקן כראוי (אחד האטמים ככל הנראה).
יש עשרות רבות של סרטונים ברשת שמוכיחים את העמידות במים של רכבי טרקסס.
בנוסף יש גם עשרות סקירות מפורטות בנושא.
אני חושב שבאופן ססטמתי אתה נוטה לזלזל בתוצרת טרקסס ולא תמיד בצדק.
כרגע טרקסס היא החברה המובילה בשוק ואני לא מאמין שזה רק עקב שיווק טוב.
מאחורי השיווק צריך גם מוצרים טובים אחרת ההייפ מתמוסס דיי מהר..
הסיבה העיקרית שבגללה טראקסס כל כך נפוצים ו"מומלצים" היא בגלל שרוב מי שיש לו טראקסס או מסיע אותם מעולם לא התנסה עם רכב יותר טוב.
אני לא מכיר אף אחד שמסיע אירבו ואחרי שניסה טראגי לא רצה להחליף, או מישהו עם סלאש שלא רצה לעבור לבאגי 1/8 אחרי שראה את האיכות עמידות וביצועים.
נו מי פותח אשכול קרבות בין חברות?
-
יש לי גם אי ריבו גם ראסטלר וגם mt4 ואני אוהב את כולם. אז הנה המגיב ה-1 לתגובתך כבר חולק עליך.
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
אלון
כתבתי לך מאמר ארווווווך הסוקר את דעתי על טראקסס בהודעה פרטית.
אני לא בא לזלזל באיש אבל טראקסס פונה לציבור המתחילים שהצרכים שלהם שונים משל רובינו.
רוב מסיעי הטראקסס מבינים את מיקום החברה האהובה והנערצת שלהם רק כשהם קונים רכב איכותי באמת.
לגבי התמונה שצילמתי: למיטב ידיעתי חלק זה לא נפתח לפני שאני פתחתי אותו.
ג'וש.
לא כל מוצרי טראקסס הם מתוצרת CC
אני מניח שקורן התיחס למוצרים שאינם מתוצרת זו.
דבר קטן שלמדתי במרוצת הזמן: טראקסס, HPI ועוד חברות המתהדרות במערכות CC בריכביהן לא ששמות לתת אחראיות של CC
ולכן הצרכן לא פעם מוצא עצמו במשחק פינגפונג בין יצרן הרכב ליצרן הבקר/מנוע
אני לא הייתי קונה רכב רק בגלל המערכת שלו
רן ענבר
-
רן גם אני לא בא לזלזל באיש. אבל על משקל הדיבור שלך על כך שמי שמסיע טרקסס הוא ציבור המתחילים ... אז בעיני הזלזול בחברה גדולה עם קשת דגמים רחבה ככ שניתנים לשדרוג למי שרוצה להתקדם ולשדרג רכבו אפילו עוד יותר יותר הינה פלצנות לשמה . די לראות רבים אחרים באינטרנט את מה עושים למשל עם ראסטלר בשביל להבין שאפשר להגיע רחוק מאוד עם הרכבים האלו למי שבאמת רוצה.
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ג'וש.
לציבור המתחילים יש נטיה להתיחס בצורה שונה לדברים
גם אני הייתי מתחיל. צורת המחשבה שלי הייתה: "אני יעשה את הרכב הכי משופר בארץ"
קניתי רכב מאעפן והשקעתי בו ים כסף...בסוף הוא היה משופר ועלה פי 2 ממחירו ההתחלתי אבל עדיין היה רכב מאעפן
למדתי מכך. היום אני לא קונה רכב מאעפן ומשקיע בו. היום אני קונה את הרכב הכי טוב שיש ורק נהנה ממנו.
אם אתה רוצה לקנות רכב כדי לשחק לו ב"נונה" זה סבבה. לי נמאס להשקיע ים כסף בתחזוקת שבר ושיפורים.
אני מציע גם לך לנסות.
אחרי שתקנה רכב אחד טוב באמת...תבין על מה אני מדבר
לכל חברה יש רכבים יותר טובים ופחות טובים. כך גם לטראקסס אלא שלרכב הכי טוב של טראקס אני לא הייתי נותן ציון של יותר מ 6-7...בינוני.
ד"א. הביצועים של הרכבים של טראקסס מצויינים... הבעיה היא שברוב המיקרים הרכב לא עומד בזה...
כשאתה משלב את זה עם יכולת תחזוקה נמוכה ומעט ניסיון טכני שמשותף לחלק מהמתחילים... זה מקור לבעיות.
אולי אני פלצן. אבל זו דעתי.
נימקתי אותה והסברתי אותה... מי שרוצה ללמוד על בשרו את מה שלמדתי על בשרי...שיהיה לו לבריאות.
רן ענבר
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
josh_1972
יש לי גם אי ריבו גם ראסטלר וגם mt4 ואני אוהב את כולם. אז הנה המגיב ה-1 לתגובתך כבר חולק עליך.
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
אתה אולי חולק עלי, אבל בדיוק מוכיח את מה שאני אומר.
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
לאחר עוד קצת בדיקות מעמיקות יותר ועקב המלצותיכם , אני נוטה יותר לכיוון ה Kyosho Ultima DB .
מכיוון שזה בעצם רכב SC עם גוף DB כמו שרן אמר , זה נראה טוב יותר :)
לא רק שהוא יותר זול , זה נראה גם שהוא לא דורש שיפורים בשביל להגיע לביצועים מכובדים ביחס לסלאש.
הדברים היחידים שאני רואה שאני אהיה חייב לשפר זה את הבאמפר הקידמי ואת האחורי בשביל שיהיהו יותר עמיד להתגרזנויות , בנוסף לסוג של ספייסר למנוע שממקם אותו באמצע השלדה לשיפור התנהגות.
כל אלה דברים לא יקרים כל כך ביחס לרשימה הארוכה שהייתה לי בטראקסס סלאש של שיפורים שהם מבחינתי דיי הכרחיים.
ובעתיד להחליף ESC ומנוע באיזה קיט בראשלס אמין.
יש לי עוד שאלה לא קשורה , מדוע לא מציעים דגמים בתור KIT ? כל מה שאני רואה זה RTR , למה אין אופציה קצת זולה יותר של KIT שמרכיבים לבד ? לדעתי זה גם מספק יותר.
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ebay007
אתה אולי חולק עלי, אבל בדיוק מוכיח את מה שאני אומר.
תקרא מילה מילה ותבין שאני גם חולק וגם דברי לא מוכיחים דבר ממה שאתה אומר. בכדי שתבין אהפוך את הסדר ... יש לי mt4 (שאינה טרקסס) וגם רכבי טרקסס ונהנה מכולם.
Sent from my ThL W200S using Tapatalk
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ג'וש.
א. הכי חשוב שאתה נהנה... מכל רכב שיש לך. זו בדיוק הסיבה שכולנו פה.
הנאה יותר חשובה מכל אגו על סוג הרכב ואיכותו.
ב. צריך לשים לב שמעבר להנאה מימד התחזוקה לא הופך להיות העיקר כי הרכב מתפרק.
לפעמים "הגמל אינו רואה את הדבשת של עצמו" ואנחנו משקיעים ים כסף בשיפורים בלי לשים לב.
אני לא אוהב את זה.
ג. אני מאוד אוהב את ה MT4 אבל יש רכבים יותר טובים...גם ממנה.
slasher שים לב!
ל Ultima DB יש גם לא מעט חסרונות:
א. אני לא זוכר אם יצר לו דגם עם שלט 2.4 וגם אם כן זה לא השלט הכי טוב בעולם...[זה שלט די גרוטאה]
ב. לרכב הזה יש מערכת בראשד.
זה אומר שמהקופסה הרכב נוסע כ 40 קמ"ש...זה לאט נורא...
ג. ה Ultima DB הוא בדיוק אותו רכב נחות שאני מדבר עליו..כזה שיש לשפר בלא מעט כסף.
ד. אם זאת הוא רכב נורא חמוד... צמיגי כפות והוא שט בחולות.
הסיבה שלא מוכרים רכבים כאלו כקיט היא שאין להם קטגוריה תחרותית ולכן אלו רכבים ל"באשרים" [הסעה שטח ליד הבית]
קיט הוא בד"כ יקר יותר עקב איכות חומרים גבוהה
לא לכולם יש את המיומנות להרכיב קיט.
רן ענבר
תוספת קטנה.
יצא בימים אלו הקיט הבא של חברת פרו ליין:http://prolineracing.com/pro-2-sc-1-10-2wd-buggy-kit
מחיר של 390 דולר באתר היצרן [ליצרן אסור לתת מחירים יותר נמוכים מהמפיצים שלו אחרת הוא שובר לעצמו את השוק]
לדוגמא: טאוור הוביז:http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXENXJ&P=ML
המחיר זהה אבל יש קופון של 60 דולר על קניה בין 300 ל 399 דולר... תוסיף צמיגים ויעלה לך 450 דולר ויהיה קופון של 80 דולר...
על פניו הרכב נראה מצויין.
זה רכב שמתאים לרצון שלך לבנות קיט+ 2X4 + שורט קורס
חברת פרו ליין היא חברה טובה ואיכותית אבל למיטב ידיעתי היא ייצרה רק שיפורים לרכב ופה זה רכב שלם.
צריך לזכור שלקיט צריך להוסיף: מנוע+ בקר+סרוו+מערכת שלט+סוללה ומטען+ הרכבה+צביעת חופה
צמיגים:
הרכב מגיעעם צמיגים למסלול...הם לא יחזיקו הרבה זמן בחול ולא יתנו תוצאה טובה.
הייתי קונה 2 זוגות צמיגים אחוריים:
לחול:
http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_26_2353_2365/products_id/259988/n/Pro-Line-Sling-Shot-SC-22-30-M2-Tires-w-Renegade-Wheels-Black-2-Slash-Rear
לכל שטח אחר:
http://www.amain.com/product_info.ph...k-2-Slash-Rear
את הצמיגים הנ"ל ניתן למצוא גם באתר טאוור הוביז
כצמיגים קידמיים ניתן להשתמש בצמיגים המקוריים עד שהם יתפגרו.
רן ענבר
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
רן, במשהו אחד אתה צודק ב-100%.
כתבת לי הודעה פרטית ארוכה ומפורטת ואני לא טרחתי לענות לך עליה ועל כך אני מתנצל (באמת).
פשוט לא היה לי מה להוסיף יותר מידי.
דעותינו ככל הנראה חלוקות במידה מה וזה בסדר, מותר לנו..
זה לא עושה אחד מאיתנו יותר צודק מהשני.
לגבי טרקסס, אני אישית לא הייתי פוסל את הרכבים שלהם רק בגלל שהם טרקסס.
יש להם רכבים טובים והם צוברים מוניטין טוב בעולם לא רק בגלל השיווק שלהם.
אם היו כל כך גרועים אז כל השיווק שבעולם לא היה עוזר להם.
אתה טוען שהם לא עמידים, מנגד יש לא מעט משתמשים שטוענים שהם מאוד עמידים ושורדים יפה מאוד התעללות.
מה לעשות, טרקסס חברה גדולה וכמו כל חברה גדולה יש לה קהל ״מעריצים״ שאוהבים לשנוא אותה.
זה נכון גם לטויוטה לדוגמה.
זה לא עושה את רכבי טויוטה לפחות טובים...
והנה דוגמה נחמדה ליכולות הסטמפיד עם שינויים מאוד קלים
http://youtu.be/ck8xrObgP6Y
ויש לו עוד הרבה דוגמאות כאלו..
אגב, לגבי HPI apache db הוא ממליץ לא לרכוש.
יש ביקורת שלו (URC) וניתן לראות את כל הפאשלות של הרכב הזה (והן קרדינליות כפי שלא ראיתי באף אחד מרכבי טרקסס).
אז מסתבר שאין חברה שחסינה לרכבים גרועים.
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
והנה עוד דוגמה מגניבה למה אפשר לעשות עם סלאש וקצת יצירתיות.
http://youtu.be/_0suJ5CfIIM
וכך זה נראה מבפנים,
http://youtu.be/BNGptgxrhFI
וזה כבר סלאש באגי,
http://youtu.be/7YUVqE1Dcjw
ויש עוד המון דוגמאות.
זה לדעתי דבר אשר מיחד את טרקסס, כמות הפרויקטים שאנשים מוציאים לפועל.
אני מניח שזה בגלל פלטפורמה נוחה לעבודה וזמינות חלקים גדולה והעובדה שניתן להחליף חלקים מרכב אחד לאחר.
אישית זה מושך אותי מאוד ואני מניח שבעתיד גם אני אנסה את כוחי בעניין.
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
על הדוגמאות האלו אני מדבר...
את קונה רכב במיטב כספך... ואם אתה רוצה שיהיה רכב טוב אתה צריך להשקעע בו עוד כסף.
השיפורים שעושה הבחור החביב מ URC אינם נחלתם של רובינו.
הוא מתבסס על המון יידע ניסיון וכן תקציב כמעט לא מוגבל.
אם היה לי תקציב וספונסרים כמוהו גם אני הייתי גיבור...
אותי מעצבן הצורך האין סופי לשפר את הרכב רק כדי שישרוד.
אין לי את הכסף והזמן לרדוף אחרי שיפור אין סופי של הרכב ולכן אני פונה לרכבים ברמה יותר טובה.
כמעט 6שנים אני נפגש או מתכתב עם אנשים ומשתדל לעזור להם...
את מה שאני כותב מהניסיון לעזור להם בפיתרון הבעיות שלהם.
אם אני יכול לחסוך בעיות ממישהו... זו מה שאני מנסה לעשות.
רן ענבר
-
תרשו לי להוסיף משהו קטן. יש לי סלאש של טרקסס וגם רכב באגי שמינית של אופנה. אני נהנה יותר מהאופנה. אבל מבחינת עמידות זה קשקוש מוחלט שניהם עמידים באותה רמה( והאופנה נחשב לעמיד מאוד). לגבי "חלקי פלסטיק יצוקים מאיכות ירודה" תרשו לי להגיד שזה קשקוש מוחלט. בתור מהנדס עם הרבה שנות ניסיון בהזרקת פלסטיק( בפלסטיק משתמשים במונח הזרקה ולא יציקה מכיוון שהוא מוזרק בלחץ לתבנית) איכות ההזרקה של טרקסס מעולה והם משתמשים באותם חומרי גלם כמו כל השאר יש כמה ספקים עולמיים שמספקים את החןמרים האלה וכולם קונים מהם כך שזו שטות מוחלטת. לגבי רכבים מסובכים יותר, זו כבק באמת שטות. הסלאש הוא אחד הרכבים הפשוטים ביותר בשוק לתחזוקה כמה ברגים וכמה שניות וחצי מהרכב מפורק. לרוב טיפולי התחזוקה לא צריך לפתוח יותר משני ברגים.
הבעיה העיקרית בסלאש היא הצירים שמעבירים כוח מהדיפרנציאל לגלגלים התכנון שם גרוע והם מתמלאים בחול ותוקעים את בולמי הזעזועים. זה החלק היחידי שהייתי מחליף שם.
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
אסף.
הרי ברור שאם תשתמש הרבה פעמים במונח "שטות" וגם "שטות מוחלטת" זה יהפוך אותך לצודק יותר.
אני שמח שאין לל תקלות ברכב ושאתה מרוצה ממנו.
לצערי לא מעט חברים אחרים של הרבה פחות מרוצים ממך.
ברכב קל כמו סלאש אין בעיה בשילדה או בזרועות... וזה הרי רוב הרכב.
הבעיה היא בהתאמה של הרכב לבראשלס.. במכלולים המכאניים.
מכלולים אלו נתמכים על ידי אותה פלסטיקה שאתה מדבר עליה.
הבים, נאקלים בתי דיפרנציאלים תושבת של מיסבי הסליפר קלאצ' והספור...אלו נמסים לא פעם וגורמים לנזק הקפי גדול.
אולי לך לא קרה... אבל קרה ללא מעט גולשים בפורום.
ואם זאת שוב אני אומר: לרוב רכבי טראקסס יש אחלה ביצועים
רן ענבר
-
Re: מאיפה לקנות traxxas slash ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafwei
תרשו לי להוסיף משהו קטן. יש לי סלאש של טרקסס וגם רכב באגי שמינית של אופנה. אני נהנה יותר מהאופנה. אבל מבחינת עמידות זה קשקוש מוחלט שניהם עמידים באותה רמה( והאופנה נחשב לעמיד מאוד). לגבי "חלקי פלסטיק יצוקים מאיכות ירודה" תרשו לי להגיד שזה קשקוש מוחלט. בתור מהנדס עם הרבה שנות ניסיון בהזרקת פלסטיק( בפלסטיק משתמשים במונח הזרקה ולא יציקה מכיוון שהוא מוזרק בלחץ לתבנית) איכות ההזרקה של טרקסס מעולה והם משתמשים באותם חומרי גלם כמו כל השאר יש כמה ספקים עולמיים שמספקים את החןמרים האלה וכולם קונים מהם כך שזו שטות מוחלטת. לגבי רכבים מסובכים יותר, זו כבק באמת שטות. הסלאש הוא אחד הרכבים הפשוטים ביותר בשוק לתחזוקה כמה ברגים וכמה שניות וחצי מהרכב מפורק. לרוב טיפולי התחזוקה לא צריך לפתוח יותר משני ברגים.
הבעיה העיקרית בסלאש היא הצירים שמעבירים כוח מהדיפרנציאל לגלגלים התכנון שם גרוע והם מתמלאים בחול ותוקעים את בולמי הזעזועים. זה החלק היחידי שהייתי מחליף שם.
אסף,
אני מסכים איתך בחלק מן הדברים.
אכן החלקים מוזרקים ולא יצוקים, אך בתור מהנדס בתעשייה אתה צריך להבין שכתבת שטות גמורה לגבי מצב בו כל היצרנים משתמשים באותם החומרים.
קודם כל יש למתכנן המוצר את החופש לבחור בסוג הפלסטיק ממנו הוא רוצה לייצר את החלק (כתלות בדרישות המוצר), הוא יכול לבחור לדוגמה PP או HDPE, הוא יכול לבחור ABS ותערובותיו, הוא יכול לבחור פוליאמיד או פוליאסטר וכולי.
ניקח מקרה בו הוא בחר ב-PP (החומר האהוב עלי ואני בכלל לא משוחד :rolleyes: ).
גם כאן יש הומו, יש קופו, יש קופו התרופאזי, יש אימפקט קופו קשיח עם אימפקט בינוני, יש פחות קשיח ועם אימפקט גבוה, יש כאלו עם אימפקט גבוה במיוחד בטמפ' נמוכות ויש שלא.
בקיצור, יש כל כך הרבה סוגים שלומר שכולם משתמשים באותו החומר זה תלוש מהמציאות.
לדוגמה, רק ל-PP יש לפחות 12,500 גרידים שונים על פי IDES.
גם לגבי מספר היצרנים אתה טועה.
ישנם עשרות רבות של יצרנים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות.
על רגל אחת אני יכול למנות לך לפחות 20 יצרנים טובים שאני מכיר באופן דיי טוב.
ולא דיברנו על כך שלכול חומר יש גם קומפאונדים (למשל הציריות שלך מיוצרות ככל הנראה מקומפאונד) ויש תערובות של חומרים (אם אתה בתעשייה אתה אמור להכיר טוב טוב את הנושא של ערבוב חומרים).
בקיצור, להנדס המוצר יש המון מרווח לעשות אחלה של חלקים או קקה של חלקים.
יחד עם זאת, אני לא חושב שחלקי הפלסטיק של טרקסס פחות איכותיים או עמידים משאר החברות.
ממה שאני נתקלתי ברכב שלי (סאמיט), התכנון שלהם פשוט גאוני בחלק מן המקרים ובחירת החומרים בדר"כ נובעת מעלות תועלת וכמובן הרצון לשמור על משקל שפוי של הרכב.
הצריות לדוגמא הן בעלות תכנון מבריק (מאפשרות למתלים מהלך דמיוני) אך מאילוצי מחיר הם בחרו לעשות אותן מפלסטיק (זוג כזה ממתכת עולה לייצר באזור ה-50 דולר).
הן מחזיקות מצוין בעומסים סבירים, אך כאשר מסבים לברשלס + עושים שטויות כגון לקפוץ ולנחות על אחד הגלגלים עם פול גז כאשר הדיפ' נעול, גם הן נשברות.
מצד שני, אם הן היו עשויות אלומיניום, דיי בטוח שהדיפ' עצמו היה נשבר וזה קצת יותר באסה מאשר להחליף ציריה במחיר של 7 דולר.
-
אלון, אמרת בדיוק מה שאני אמרתי...
יש עשרות אלפי תערובות של חומרים. אבל בסופו של דבר כולם קונים מאותם יצרנים וכולם משתמשים באותם חומרים לשימושים שלנו. אין לשום יצרן מכוניות חומר גלם יותר טוב כי כולם קונים בדיוק מאותו מקור בסופו של יום, אם אתה חושב שמישהו מהיצרנים ייצר חלק מאצטל כשהוא יכול לייצר אותו מ ABS זו שטות גמורה, בסוף כולם מייצרים מתלים מאותו חומר גלם וכולם מייצרים בתי דיפרנציאל מאותו חומר גלם וכו' הכל משיקולי עלות תועלת. בסופו של יום למהנדס אין באמת בחירה באיזה חומר הוא ישתמש כי הוא ישתמש בחומר הכי זול שיעישה את העבודה ולכן כולם משתמשים בדיוק באותם חומרי גלם, ולכן זו שטות מוחלטת, הבנת?
רן, מדובר על סלאש עם בראשלס. וזה בהחלט שטות. לכתוב שהחלקים הם מאיכות ירודה זה שטות ממישהו שלא מבין בפלסטיקה כלל.
-
תגובה: מאיפה לקנות traxxas slash ?
אסף.
תקרא בבקשה שוב את כול מה שכתבתי.
אם תמצא שם משהו שמדבר על פלאסטיקה באיכות ירודה אני אוכל איזה כובע...
אני לא מהנדס.. אני מתאר בעיה שמתרחשת אצל לא מעט גולשים.
מפליא אותי מאוד נקודות המוצא שלך כמהנדס.
ההבנה שיש אלפי סוגי חומרים מצד אחד והקביעה החד משמעית שכולם משתמשים בחומר הכי זול מצד שני לא מסתדר לי.
ייתכן שיצרן א' משתמש בחומר שונה מיצרן ב'?... שיש לו נוסחה שונה טיפה שתהפוך את הרכב שלו לעמיד יותר?
אתה קובע שכולם משתמשים בחומר הזול על סמך מה?
כמהנדס ראית את מפרט החומר?
אני יכול לומר לך ללא הבנה מעמיקה בתחום שלקיושו יש לפחות 3 סוגים שונים של חומרים מהם יכול להיות מיוצר כל חלק.
אני אמנם לא יודע לקרוא להם בשם מקצועי של אותו חומר וסביר כי השם השיווקי שלהם לא אומר דבר...
מה שכן הוא מוכיח שדבריך אינם מדוייקים.
אין בתעשיה הזו מקום לקביעה כל כך חד משמעית ונחרצת כי אין דבר כזה שאין דבר כזה..
אלון.
כשאני קונה רכב אני רוצה שיהיה עמיד גם אם אני נהג גרוע ומסיע כמו דביל.
לא בא לי לקנות ציריות אם נחתתי לא טוב בקפיצה.
אני נהג גרוע לא מיליונר.
האמירה שאם אני אשים ציריות חזקות ילך לי הדיפרנציאת היא מהות הבינוניות של טראקסס.
חלק מהמסיעים נכנסים למלכודת בזו ועסוקים בשיפורים יומם וליל רק כדי שהרכב ישרוד.
או שהציריות הולכות או שהדיפ או שהגיר ...משהו תמיד הולך.
אני אומר דבר פשוט.
במחיר של רכב טראקסס+ההשקעה העתידית בשיפורים אין בעיה לקנות רכב טוב יותר.
באותה נשימה אומר שאני יודע מצויין שלכל רכב יש בלאי...
הכול עיניין של כמות.
רן ענבר