שלום חברים,
ראשית אני חייב להודות לארז רביב על פיתוח הגירסה לשלט זה, גרסה שנקראת ER9X
בעזרת גרסת התוכנה הזו ניתן לעשות הרבה מאד דברים, ואחד הדברים החשובים הוא לתכנת שלט זול יחסית לדאוני DLG הדורשים מספר מיקסים ואלמנטים נוספים כפי שאפרט בהמשך.
אני חייב לציין כי בגרסת התוכנה המקורית שהגיעה עם השלט לא היה ניתן בשום מצב לעשות זאת, לאותו חכמולוג שטען שניתן
( ויודע זה שאמר זאת ומיותר לציין את שמו ) ( אז סייג לחוכמה שתיקה )
כמו כן אני מצרף את קובץ ה - Setup למי שרוצה, זהו קובץ ראשוני המתאים כרגע להגדרות הדאון שלי, אך הבסיס הוא מה שחשוב, את ה - Trim שלכם ניתן לשנות ע"ג הדאון שלכם.
בגדול מה שיש בהגדרות הינו כדלקמן:
סטיק ימני
הגה גובה + מאזנות
סטיק שמאלי
הגה כיוון ( שמאל ימין )
Butterfly - בלימה לפני תפיסת הדאון ביד ( מצערת במצב מלא למעלה = 0, במצב משוך אחורה בלימה מקסימלית), כאשר מאזנות יורדות ל - 60 מעלות והגה הגובה יורד מספר מעלות גם כן.
המיקסים שהוגדרו:
מצבי טיסה: מפסק 3 מצבים
1. SPEED - מפסק דחוף קדימה - מאזנות עולות כ- 1.5 מ"מ מעלה
2. CRUISE - מפסק באמצע - מאזנות במצב 0 של פרופיל הכנף
3. THERMAL - מפסק משוך אחורה - מאזנות יורדות 3 עד 5 מ"מ מטה + הגה גובה יורד 1 עד 2 מ"מ מטה
מצב זריקת הדאון:
מופעל ע"י מפסק THR ( לאלו הזורקים ביד ימין ומחזיקים את השלט ביד שמאל )
א. כאשר המפסק דחוף קדימה מופעלים הדברים הבאים:
1. מאזנות יורדות 2 עד 3 מ"מ
2. הגה גובה ב - UP של 1-3 מ"מ
* במצב זה אסור למצב הבלימה לעבוד ולכן מפסק זה מנטרל בהיותו דלוק את הסטיק השמאלי אשר מפעיל את ה - Butterfly
ביציאה ממצב זריקת הדאון משוחרר מפסק THR לאחר שניה עד שתי שניות ( מומלץ כי יהיה מפסק קפיצי ולא דו מצבי ) - מצב זה נקרא ( Launch Preset )
לאחר שחרור המפסק הקפיצי (ראה לעיל ) אנו נכנסים למצב נוסף שנקרא ( Launch ) -מופעל ע"י מפסק RUD ( מצב זה מאפשר לנו לקבוע את מהלך הנסיקה לאופן המיטבי של הדאון, בעיקר שיהיה מהיר ויעלה כמו חץ ישר למעלה ),
הדאון עולה בקו יש באופן הכי מיטבי שניתן ע"פ פרופיל הכנף שלו + מתן מעט Down בהגה הגובה + מאזנות עולות למצב Speed או קרוב לכך ( 1 - 2 מ"מ מעלה )
בסיום הנסיקה המטיס נותן Down בכדי לישר את הדאון למצב טיסה אופקי, ומפסק ה - RUD מופסק ( ע"י משיכתו אלינו )
התחלת מהלך טיסה במרבית הזמן נעשה במצב CRUISE - שיוט, כאשר בתנאי מזג אוויר מסויימים משתמשים במצב THERMAL , וכאשר הדאון רחוק ורוצים לחזור מהר נגד הרוח מעבירים למצב SPEED.
בכדי לשפר את ההתנהגות של הדאונים מהסוג הזה מוכנסים אלמנטים נוספים כגון:
מיקס - Elevator > Camber כלומר בעת מתן UP המאזנות יורדות בהתאמה כ - 2 - 5 מ"מ בכדי לשפר את העילוי
מיקס Aileron > Rudder בכדי לשפר את הידוק הפניות במיוחד במצב תרמיקות וגם במצב דאייה רגילה, לשמור על ציר הגילגול.
במרבית הדאונים יש להוסיף דיפרנציאל במאזנות בכדי לפצות על תופעות נוספות שקורות בדאונים, יש העושים דיפרנציאל חיובי בו המאזנת שעולה, עולה יותר מזו היורדת וההיפך לכך הוא דיפרנציאל שלילי בו המאזנת שיורדת, יורדת יותר מזו שעולה, הדבר משתנה מדאון לדאון.
בעיקרון זה הכל על רגל אחת
ועבור המפתח:
הייתי שמח למעט יותר שיפורים בגירסה התוכנה הבאה כגון:
1. הגדלת הטווח של ה - Travel Limit ל - 150 ולא עד 100
2. אולי לייצר תפריט המוקדש לנושא הדיפרנציאל בלבד, מבלי הצורך לגעת בטווח המאזנות בערוצים עצמם
3. הוספת טיימר Count Down בו יהיה ניתן לקבוע מתי יהיו הצפצופים וכן את אופיים ( ציפצוף אחד, קצר, ארוך שני צפצופים וכו ) זאת בכדי שהמערכת תתריע לנו המטיסים במיוחד בזמן תחרויות ותציין את הזמן שנוותר לנחיתה וכו..
אני מניח שיצוצו עוד דברים בהמשך אשר יתווספו ל - Setup .....
בברכה,
גיל