
נכתב במקור על ידי
Roy B.A
היי מוטי
אתה מתייחס לנישה מסויימת של משדרים וסוגי מסוקים (CCPM)
להלן מספר עובדות:
1. אתה כן צודק שסאבטרים משפיע על סרבו בודד ולא על מישור.
בCCPM הדבר נכון, קליק אחד בקיזוז משפיע על 3 סרבואים.
על מנת לפשט את הדברים אתייחס למשדרים פחות מודרניים
עובדה מס' 1: הקיזוז משפיע על הפעולה שמתבצעת בסטיק - כלומר מקזז ימינה בגלגול אזי הסרבו שאחראי על הגלגול מקבל את התיקון (זכור: לא מדובר בCCPM)
הדוגמא שנתתי היא במקרה ממסוק, ישנם המון טיסנים שבהם קיים מיקס בין שני סרוואים בלבד שמבצעים גם גלגול וגם עלרוד.. למשל בטיסנים כמו מוגי ונגיעה בקיזוז תשפיע על כל הסרוואים שיפעלו בעת הזזת הסטיק של אותו הגה. נכון שהקיזוז בעצם יחסוך וידמה החזקה של הסטיק כדי להתגבר על סטיה בהגה
עובדה מס' 2: רוב הג'ירואים המודרניים יש 2 יציאות אחת לערוץ 4 והשניה ל5
עובדה מס' 3: במקרה של הזנב, כמו בסאבטרים השינוי בקיזוז לא נוגע ולא קשור לרגישות של הג'ירו
מדוע? נחזור מספר שנים אחורה:
על מנת לכוון את הג'ירו ידנית, במשדרים שאין להם פונקצית תכנות מובנת, נכנסים לסאבטרים של ערוץ מספר 5 ושם מתבצע השינוי ברגישויות או קביעת שומר\לא שומר כיון.
קודם כל, לא אמרתי ששינוי הקיזוז או הסאב טרים ישנה את הרגישות של הג'ירו (הגיין לא משתנה). מה שכן נאמר, שנגיעה בקיזוז תגרום לג'ירו לחשוב שנתת סטיק זנב גם כשאתה לא, דבר שהוא לא תקין ורואים את זה יפה בסרטון.
בנוסף עד כמה שידוע לי, רגישות של הגי'רו נקבעה בעבר ע"י ATV של ערוץ 5 ולא ע"י הסאב טרים (מה הקשר?)
בהתאם לאמור לעיל:
הקיזוז והסאבטרים מבצעים את השינויים בערוץ מספר 4 - שהוא אחראי על הסרבו זנב
בהתאם לזאת הוא אינו פוגע בתפקודו של הג'ירו.
אם הקיזוז של הזנב היה משפיע על הרגישות, היינו בצרות צרורות.
לגבי קיזוזים שמשתנים בין מצבי טיסה, זה דבר שנכנס למשדרים החדשים ועדיין אין קשר בין הקיזוז לבין הרגישות או כל דבר שקשור לתכונה הספציפית של הג'ירו.
דבר נוסף, גם אם הג'ירו מתחבר לערוץ מספר 4 בלבד, בהכרח יהיה פיצול בג'ירו עצמו בין נתונים לסרבו לבין נתונים לחישן - אלא אם היצרן קבע אחרת