שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    815
    תודה!
    66
    הודה 71 פעמים ב 64 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    ברשותי הטיסן הבא:
    http://www.pw-rc.com/product_info.php/products_id/2149

    כמו שניתן לקרוא במפרט הוא מצוייד ב2 מנועי 1100kv ו2 בקרי 40A.

    כמו שניתן בטח להבין החיבור לסוללה היוצא משני הבקרים אוחד לחיבור אחד ע״י כבל y וכנ״ל גם לחיבור למקלט.
    הסוללה הדרושה היא 3 תאים 11.1v
    השאלה שלי היא כזו:
    הייתי רוצה לחבר 2 סוללות 3 תאים- אחד לכל מנוע/בקר.
    מה תהייה התוצאה אם אני
    1. אפריד את החיבור בין שני הבקרים ואחבר לכל מנוע סוללה בנפרד?
    או
    2. אחבר 2 סוללות כאלו עם מחבר Y למחבר הY שכבר קיים בין שני הבקרים? כלומר- שלשני הבקרים ״כאילו״ תחובר סוללת 6 תאים?- זה יכול לגרום לסוג של עומס יתר?

    מה תהייה התוצאה בכל אחד מהמקרים?
    האם הסוללות חייבות להיות זהות (בנתוני ה C שלהן- כלומר האם חייב ששתיהן יהיו 20C או שאפשר תהייה 25C ואחת
    20C?)

    שאלה נוספת שאני מתלבט בה אך התשובה הגיונית לדעתי- בחיבור סוללה אחת לשני מנועים- זמן הטיסה מתקצר בחצי? - לפי ההיגיון- כן, אך משום מה אני לא בטוח... אשמח אם מישהו יפרט על כך יותר.

    הסייגים שיש לי מהתהליך:
    1. האם המנועים בנויים כך שהם צורכים רק חצי מהזרם שסוללה אחת יכולה לספק (כלומר- כל מנוע בנוי לצרוך רק חצי מתפוקת הסוללה?) או ששני המנועים יכולים לעבוד עם סוללה כזו בנפרד אך בטיסן הנ״ל הם פשוט מקבלים פחות זרם--- כי זה מה יש?

    2. בחיבור 2 סוללות נפרדות- אחת לכל בקר- האם יכול להיווצר עומס על הבקר? האם מנוע כזה ייצר יותר מ 40A?

    מסקירות שראיתי באינטרנט- סוללת 3 תאים כזו נותנת די והותר כוח כדי לגרום לטיסן לעלות בזוית אנכית במהירות מטורפת לגובה רב, אך אני מאוד סקרן לגבי חיבור 2 סוללות- אחת לכל בקר/מנוע- מה תהייה התוצאה? (יותר כוח, עומס יתר, סכנת פיצוץ הבקר, המנועים יתלשו מהמקום ?)

    תודה מראש,
    גיא.
    נערך לאחרונה על ידי guymeg; 26-06-2011 בשעה 20:44:00.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    קריית חיים
    הודעות
    757
    מנחת הבית
    כפר גלים
    תודה!
    48
    הודה 22 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    וואו , שאלת המון שאלות ואנסה לענות בקצרה
    ציטוט נכתב במקור על ידי guymeg צפיה בהודעה
    ברשותי הטיסן הבא:
    http://www.pw-rc.com/product_info.php/products_id/2149

    כמו שניתן לקרוא במפרט הוא מצוייד ב2 מנועי 1100kv ו2 בקרי 40A.

    כמו שניתן בטח להבין החיבור לסוללה היוצא משני הבקרים אוחד לחיבור אחד ע״י כבל y וכנ״ל גם לחיבור למקלט.
    הסוללה הדרושה היא 3 תאים 11.1v
    השאלה שלי היא כזו:
    הייתי רוצה לחבר 2 סוללות 3 תאים- אחד לכל מנוע/בקר עם זה אין בעיה ...
    מה תהייה התוצאה אם אני
    1. אפריד את החיבור בין שני הבקרים ואחבר לכל מנוע סוללה בנפרד?אל תבלבל בין החיבור עם מפצל ה Y למקלט לבין חיבור הסוללה לבקר , עדיף לך לתת לכל בקר סוללה בנפרד
    או
    2. אחבר 2 סוללות כאלו עם מחבר Y למחבר הY שכבר קיים בין שני הבקרים? כלומר- שלשני הבקרים ״כאילו״ תחובר סוללת 6 תאים?- זה יכול לגרום לסוג של עומס יתר? - כן - אתה תשרוף את הבקרים ,המנועים והמקלט

    מה תהייה התוצאה בכל אחד מהמקרים?
    האם הסוללות חייבות להיות זהות (בנתוני ה C שלהן- כלומר האם חייב ששתיהן יהיו 20C או שאפשר תהייה 25C ואחת
    20C?) כן- צריכות להיות זהות ובעלות קיבולת זהה

    שאלה נוספת שאני מתלבט בה אך התשובה הגיונית לדעתי- בחיבור סוללה אחת לשני מנועים- זמן הטיסה מתקצר בחצי? - לפי ההיגיון- כן, אך משום מה אני לא בטוח... אשמח אם מישהו יפרט על כך יותר. בעקרון אתה צודק - אך במציאות אין שני מנועים זהים ( ובמנועים סיניים על אחת כמה וכמה ) ולכן התצרוכת תהיה קצת שונה

    הסייגים שיש לי מהתהליך:
    1. האם המנועים בנויים כך שהם צורכים רק חצי מהזרם שסוללה אחת יכולה לספק (כלומר- כל מנוע בנוי לצרוך רק חצי מתפוקת הסוללה?) או ששני המנועים יכולים לעבוד עם סוללה כזו בנפרד אך בטיסן הנ״ל הם פשוט מקבלים פחות זרם--- כי זה מה יש?

    2. בחיבור 2 סוללות נפרדות- אחת לכל בקר- האם יכול להיווצר עומס על הבקר? האם מנוע כזה ייצר יותר מ 40A?

    מסקירות שראיתי באינטרנט- סוללת 3 תאים כזו נותנת די והותר כוח כדי לגרום לטיסן לעלות בזוית אנכית במהירות מטורפת לגובה רב, אך אני מאוד סקרן לגבי חיבור 2 סוללות- אחת לכל בקר/מנוע- מה תהייה התוצאה? (יותר כוח, עומס יתר, סכנת פיצוץ הבקר, המנועים יתלשו מהמקום ?)

    תודה מראש,
    גיא.
    בברכה ,

    שחר ג.

    ההבדל בין מי שאתה ,
    לבין מה שאתה רוצה להיות ,
    הוא במה שאתה עושה ...

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    815
    תודה!
    66
    הודה 71 פעמים ב 64 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    עוד דעות מישהו?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    515
    תודה!
    17
    הודה 11 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    ציטוט נכתב במקור על ידי shaharg צפיה בהודעה
    וואו , שאלת המון שאלות ואנסה לענות בקצרה
    שחר ענה יפה רק שלמיטב הבנתי מקריאה מעמיקה הפרוייקט עדיין לא יצא לפועל אתה חייב ייצוב לשני מנועים בציר הסיבסוב
    קרי גירו!

    בפרוייקט הטריקופטר שלושה מנועים משתמשים בארבעה : אחד לכל מנוע + אחד לזנב .

    הסיבה אין שני מנועים זהים אין בקרים זהים וכולי.

    לא ניסיתי אך הנה ההפניה שאלה למי שניסה האם ניתן להפעיל טיסן דו מנועי ללא ייצוב בציר הסיבסוב ?

    אם כן איך?

    להמשך השאלות:

    הסייגים שיש לי מהתהליך:
    1. האם המנועים בנויים כך שהם צורכים רק חצי מהזרם שסוללה אחת יכולה לספק (כלומר- כל מנוע בנוי לצרוך רק חצי מתפוקת הסוללה?) או ששני המנועים יכולים לעבוד עם סוללה כזו בנפרד אך בטיסן הנ״ל הם פשוט מקבלים פחות זרם--- כי זה מה יש?

    לא הם מקבלים אותו זרם שנגזר מההתנגדות ומתח הסוללה החיבור במקביל
    אותו זרם חצי מהזמן.

    2. בחיבור 2 סוללות נפרדות- אחת לכל בקר- האם יכול להיווצר עומס על הבקר? האם מנוע כזה ייצר יותר מ 40A?

    מסקירות שראיתי באינטרנט- סוללת 3 תאים כזו נותנת די והותר כוח כדי לגרום לטיסן לעלות בזוית אנכית במהירות מטורפת לגובה רב, אך אני מאוד סקרן לגבי חיבור 2 סוללות- אחת לכל בקר/מנוע- מה תהייה התוצאה? (יותר כוח, עומס יתר, סכנת פיצוץ הבקר, המנועים יתלשו מהמקום ?)

    לא הזרם יהיה זהה זמן הטיסה יתארך אותו כוח החיבור במקביל אין סכנה לבקרים ..
    "don't forget to write the manual"

    פתגם סיני עתיק....

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    מניסיון שלי עם הP-38 (בתמונה^)

    1. אם שני הבקרים בעלי BEC לינארי, ניתן לחברם עם צמתY - זה עובד . נקודה.
    2. אם הטיסן תוכנן נכון (ונבדק - כנראה שכן...)הוא יטוס עם שני המנועים ללא צורך בג'יירו. - עכשיו השאלה כמה היד של המטיס צריכה ג'יירו? - צריכה להענות ע"י כל אחד לעצמו בחדר חשוך ולא מול מראה...
    3. אם הטיסן תוכנן לסוללה אחת ותשים שתי סוללות הרי ש:
    א. תעלה את משקל הטיסן באופן מיותר
    ב. תשפיע על מיקום מרכז הכובד
    ג. במקרה של כשל באחת הסוללות - מי מהן תזין את המקלט?
    ד. תצטרך שתי סוללות שיכנסו לתא של סוללה אחת.

    4. מה שכן חשוב זה:
    א. לוודא חיבור טוב של הפרופים לציר המנועים - אלו בד"כ מנועי פעמון הדורשים שימת לב.
    ב. לכייל טווח מצערת לכל בקר בנפרד , כל אחד ע"י ניתוק זמני של חוט הבקר מהמקלט וכיול הבקר שנשאר מחובר.

    5. לך לטוס - שים לב שיתכן ותצטרך לתת מיקס מצערת הגה גובה .
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  6. #6
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    815
    תודה!
    66
    הודה 71 פעמים ב 64 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלה על תצרוכת זרם לטיסן דו-מנועי.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    מניסיון שלי עם הP-38 (בתמונה^)

    4. מה שכן חשוב זה:
    א. לוודא חיבור טוב של הפרופים לציר המנועים - אלו בד"כ מנועי פעמון הדורשים שימת לב.
    ב. לכייל טווח מצערת לכל בקר בנפרד , כל אחד ע"י ניתוק זמני של חוט הבקר מהמקלט וכיול הבקר שנשאר מחובר- החוטים שמתחברים למקלט מכל בקר מחוברים בינהם בכבל Y, זה עדיין רלוונטי?

    5. לך לטוס - שים לב שיתכן ותצטרך לתת מיקס מצערת הגה גובה- במה שונה הטיסן הזה שדורש מיקס מאשר בטיסן עם מנוע אחד? מה המטרה של מיקס בין הגה גובה למצערת? אני מכיר מיקסים בין מאזנות להגה גובה, אבל על מה שאתה מציע אני לא מבין למה, אשמח להסבר... .
    .

נושאים דומים

  1. [שאלה] שאלה על גלגלים לטיסן..
    על ידי Doomaster בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 20-06-2011, 19:19:10
  2. [שאלה] שאלה על מנועי DC
    על ידי samiro בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-08-2010, 22:20:26
  3. שאלה על צריכת זרם של מנועי ברשלס
    על ידי sharonx בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-06-2009, 00:43:25
  4. המלצה לטיסן חשמלי דו מנועי
    על ידי gillb בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-03-2009, 22:53:08
  5. איזה בקר צריך לטיסן חשמלי דו מנועי
    על ידי motiganot בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 07-08-2008, 17:32:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •